GiantGarminElectrobike
Sivu 50 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

^
    Jatketaan juttua sitten, kun mulla on taas joku pyörä mihin osia vaihdella.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Suositelkaas mulle mahdollisimman kevyitä 27.5 tlr kiekkoja. Pitäis olla edulliset, joten huippukevyitä, huippukalliita ei kannata suositella, kun ei ole rahaa ostaa.
    -team Söpöshox

No sano nyt paljonko ne saa maksaa, eihän tässä muuten eteenpäin päästä.

En osaa tarkkaa maksimisummaa sanoa, mutta ei kyl kovin montaa satasta ole laittaa niihin. muutama satanen siis. Mulla ei ole juurikaan käsitystä noiden hinnoista, lukuunottamatta muutamia Hi5 ja jonkun muun sivulla tehtyjä hintasilmäilyjä, mutta kun en ole kiekkoihin ehtinyt perehtyä en niistä juuri mitään tiedä.
    -team Söpöshox

... ja oletuksena pikalinkuilla? Siirrätkö jarrulevyt ja pakan vanhoista kiekoista vai tuleeko näistä "toinen kiekkosetti" ja pitääkö nuo laskea budjettiin mukaan?

Pitäisi ilmeisesti kestää myös portaikkojen ajelua ja hyppelyä? Öpaut 45-kiloinenko sä olit? Sellaisella kestäisi ehkä jotkut kevyetkin.

Kysy fillariosa.fi Markukselta tarjousta jos Eppu-setä tekisi vanneparin.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Suositelkaas mulle mahdollisimman kevyitä 27.5 tlr kiekkoja. Pitäis olla edulliset, joten huippukevyitä, huippukalliita ei kannata suositella, kun ei ole rahaa ostaa.
    Nyt tuntuisi menevän pieleen jopa sen keveyden kannalta. Tuo painon tuijottaminen tarkoittaa, että ostat liian kapeat vanteet. Häviät silloin jopa painossa, koska joudut laittamaan leveämmän renkaan saadaksesi sen yhtä leveäksi kapealla vanteella. Häviät renkaan profiilissa ja mihin kaikkeen se vaikuttaakaan. Sinä olet innolla testaillut noita eri renkaita, joten älä nyt mene tässä aidan alitse, koska tämä vaikuttaa ajotuntumaan enemmän kuin kahden saman kategorian renkaan erot eri brändeiltä.

Yksi keveämmän pään kiekoista leveyteen nähden on Spank Oozy Trail295. On pirun hyvä ja vahvakin, löytyy useissa hienoissa väreissä, eikä ole mahdottoman kalliskaan (n. 80 € Saksasta). Valmiit setit ovat toki lähemmäs 500 €. Hämmästyttävän vähän ovat keränneet huomiota ehkä suppeamman saatavuuden takia. Kaikki tietävät Stan'sin, joten sitten suosittelevat sitä ja moni tietenkin ostaa. Nuo Oozyt ovat alumiinikiekkojen kärkeä, minun mielestäni.

http://spank-ind.com/products/rim/oo...-bead-bite-rim

IncBuff Guest
    En osaa tarkkaa maksimisummaa sanoa, mutta ei kyl kovin montaa satasta ole laittaa niihin. muutama satanen siis. Mulla ei ole juurikaan käsitystä noiden hinnoista, lukuunottamatta muutamia Hi5 ja jonkun muun sivulla tehtyjä hintasilmäilyjä, mutta kun en ole kiekkoihin ehtinyt perehtyä en niistä juuri mitään tiedä.
    Nää ei minusta ihan mahdottoman hintaiset oo. Arch EX:t on kyllä kestäneet isompienkin kuskien alla. Etupäähän joutuu adapterin ostamaan erikseen. Toki nuo on vähän kapeat nykytyylin vastaisesti.

http://www.bike24.com/1.php?content=...,2,140,318;pgc[9876]=9877;page=2

Kiitos kaikille vastauksista. Olen toki miettinyt sekä leveyttä, että painoa mut koska painan 45.5kg en usko saavani kevyimpiäkään helpolla rikki, miten ne muuten painavammilla kestäisivät.
    Ja koska pyöräni ei ole kevyt ja nämä nykyiset kiekot ovat ainakin minun allani kestäneet kaiken portaat ja dropit ja myös virhearviointini niissä, joten kakkoskiekot saisivat olla kevyemmät. Kakkoskiekoiksi siis tulisivat. Joudun säännöllisesti vaihtamaan mörkö ja xc renkaiden välillä kun ajan asioinnitkin samalla pyörällä ja haluaisin voida jättää yksille kiekoille ihan Rarat tms ja toisilla pitää polkurallirenkaita.
    Orc Bikerin pointti leveämmistä kiekoista on hyvä, mutta kun mietin kumpaa tällä hetkellä enemmän kaipaan tuohon pyörään kallistun ehdottomasti keveyteen. Se olisi iso plussa jos olisi toiset kiekot, joilla pitää kevyempiä renkaita ja jos ne kiekot viel olisivat hieman kevyemmät kuin nykyiset niin vielä parempi.
    Ja pikalinkullinen olisi paras. Pakka ja levyt pitää hommata lisäksi ja toivon ettei kokonaissumma nousisi ihan huikeaksi.
    Nana muokkasi tätä : 19.11.2015 at 22.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Nää ei minusta ihan mahdottoman hintaiset oo. Arch EX:t on kyllä kestäneet isompienkin kuskien alla. Etupäähän joutuu adapterin ostamaan erikseen. Toki nuo on vähän kapeat nykytyylin vastaisesti.

http://www.bike24.com/1.php?content=...,2,140,318;pgc[9876]=9877;page=2
    Arch EX:t tuli itelläkin ensimmäisenä vaihtoehtona mieleen. Kesti mulla kohtalaisen hyvin enskaa ja parkkiräppäilyäkin. Painoa kuskilla kamojen kanssa joku 85 kiloa.
    Mud, sweat and beers.

Ei tietysti varmasti voi tietää kuin kokeilemalla, mutta luulisin, että noi kevyimmätkin kiekot voisivat minulla kestää ihan hyvin kaikenlaista ajoa. Jos joku kiekko kestää esim reilu 100kg xc:ssä niin luulisi sen kestävän 45.5kg enskatyyppisessäkin silloin tällöin.

ja tosiaan toiset kiekot tulisivat pääasiassa xc renkaille erityyppiseen (kelvi) asiointi- ja kuivemman kelin polkuajoon, jolloin voisin nykyisille jättää rouheammat renkaat pysyvästi.
    -team Söpöshox

Orc Bikerin pointti leveämmistä kiekoista on hyvä, mutta kun mietin kumpaa tällä hetkellä enemmän kaipaan tuohon pyörään kallistun ehdottomasti keveyteen.
    Häh? Siis vaihdat kapeammat renkaat leveämmille vanteille, niin lopputulos kokonaisuutena on kevyempi, mutta renkaan leveys vanteella on sama kuin sillä leveämmällä (painavammalla) renkaalla kapeammilla vanteilla. Eli jos keveyttä haet, niin osta leveät vanteet ja kapeat renkaat, eikä toisinpäin, kuten niin moni tekee, kun ostaa yksittäisiä osia kokonaisuutta näkemättä. Ja vielä toisin sanottuna, niin esimerkiksi vannekoon leventäminen 19 -> 25 voi tehdä 2,1":n renkaasta yhtä leveän kuin 2,25" on sillä kapeammalla vanteella. Ja tuo vanneleveyden kasvattaminen painaa vähemmän kuin renkaan leveyden kasvattaminen tuolla tavoin.

Noista tulisi kiekot, joilla pidetään pääsääntöisesti 2.0-2.2 renkaita ja ajetaan kevyempää maastoa, joten sillä leveydellä ei samanlaista hyötyä tulisi kuin esim. teknisessä maastossa.
    Mutta täytyy miettiä vaihtoehtoja ja kaikki kommentit on tervetulleita, kun ei välttämättä kaikkea tule ajatelleeksi. Voisi tosiaan esim. Fillariosasta myös kysäistä minkähintaista olisi siellä teettää ja minkälaista suosittelisivat tuohon tarkoitukseen.

Lis. Noi Stanithän ei kauhean painavia vaikuttaisi olevan. Miten kevyitä muuten maastokiekoissa ylipäätään löytyy? Stanin etu olisi myös ilmeisestikin helpohko tubelesskäyttö, mikä plussaa.
    Nana muokkasi tätä : 19.11.2015 at 23.58
    -team Söpöshox

Lis. Noi Stanithän ei kauhean painavia vaikuttaisi olevan. Miten kevyitä muuten maastokiekoissa ylipäätään löytyy? Stanin etu olisi myös ilmeisestikin helpohko tubelesskäyttö, mikä plussaa.
    Arch EX:t jää kiekkoina johonkin 1700-1800 gramman paikkeille. Ovat "tubeless-readyt", eli tarvii käyttää teippiä kehällä (vrt. varsinaiset UST-kehät, joilla ei tarvitse, koska niissä ei ole mitään pinnanreikiä kehän läpi). Mutta aivan hyvin ja helposti ovat toimineet, ei ole itsellä ollut sen erityisempää ohjelmaa teippien kanssa.

Taitaa kevyimmät tuotantokiekot maastokäyttöön pyöriä jossain 1400 gramman tienoilla. Alkaa olla noilla viimeisillä grammoilla aika lujasti hintaa
    Mud, sweat and beers.

^ Okei, thanks. Tollaset 1400g kiekot ois mulle just hyvät, mutta lienevät sellaisissa hinnoissa, että juuri minulla ei ole rahaa edes vilkaista niitä.
    -team Söpöshox

^ne sun orkkiskiekot siinä Trekissäsi on veikkaukseni mukaan vähintään jotain 2200g luokkaa, joten kyllä sä ihan kelpo keventelyfiiliksiin pääset helposti jollain 1700-1800g -setillä.

Vaikkapa jotkut melko edulliset XT-kiekot. Noissa et tarvii vannenauhaa etkä teippejä, mutta napojen perään tarvii hiukan kattella.

CRC:n alelaarista voi tehdä löytöjä ja kannattaa olla tarkkana kun ens perjantaiksi moni on mainostanut black friday -aletta. Viime vuonna sellainen oli Hi5bikessakin.

Onko eroa miten UST-kehät toimivat TLR-renkaiden kanssa vs TLR-kehät? Onko usteissa erilainen rakenne muutenkin kuin pinnareikien puuttuminen tms?
    Mulla on siis kaikki renkaat tlr, joten niitä olisi järkevä käyttää myös tulevilla vanteilla, etteivät hukkaan mene. Ustissa toki se hyvä puoli, ettei litkua tarvitse. Voiko tlr renkaita muuten käyttää ust-vanteilla? huomaa, etten ole juuri perehtynyt niihin.
    Nana muokkasi tätä : 20.11.2015 at 17.38
    -team Söpöshox

Soittelin Fillariosaan. Laittavat mulle hinta-arviot parista kiekkosetistä levyineen ja pakkoineen. Stan's No Tubesin joku malli ainakin ja sitten joku toinen.

JackOja, joo varmasti huomaisi jo kevennyksen 1700-1800 kiekoillakin. Kaikki kevennys on tervetullutta.
    -team Söpöshox

En uskalla ihan varmuudella sanoa onko UST-kehissä jotain erityistä rakenteellista eroa vrt. TLR-kehät kuin ne pinnanreiät, mutta ei se ainakaan kovin merkittävä ole. UST-kumit poikkeaa TLR-kumeista pääasiassa painonsa puolesta. UST-renkaissa on paksummat kyljet ja reunanauhat, mistä johtuen ne myös pitävät käsittääkseni ilmaa paremmin. Ovat tietysti sitten myös painavempia(/kestävämpiä) kuin saman mallin TLR-versiot.

Olen käyttänyt Mavicin UST-kiekoissa LUST-renkaita (Light-UST, Maxxiksen aiempi nimitys lähinnä TLR-renkaalle) ja sitten ihan tavallisia renkaita, ennen kuin tämä TLR-juttu iski läpi kunnolla ja tuli uusia malleja markkinoille. UST-kiekoissa tavallinenkin rengas nousi vanteelle nätisti ja piti ilmaa litkujen kanssa. LUST tietty vielä vähän helpommin, ihan jalkapumpulla nousi vanteelle. Sitten taas Arch EX:llä ja saman pajan Flow-kehillä, jotka ovat siis mallia TLR, olen käyttänyt TLR:ää ja tavallista rengasta. Hyvin pelaa.

Summa summarum: Kaikki renkaat toimii sekä UST- että TLR-kiekoilla, lähtökohtaisesti. UST-renkailla et tee mitään, jollet aja ulkomailla isoa mäkeä. Käytä tavallisia tai TLR-renkaita.

JackOjan esittämät XT:t varmaan myös yks parhaista hinta/laadultaan huomioiden kyselijän tarpeet. Ja XT:n navat on mun mielestä turhan huonossa maineessa, mulla on jokakelin kommuutterissa kestänyt moitteetta herraties kuinka monta kilometriä.
    Mud, sweat and beers.

Ok, kiitos paljon. Vähän lueskelin ulkomaisilta foorumeilta myös aiheesta ja moni tuntuu tlr:ää käyttävän myös ust-vanteilla. Jossakin foorumilla sanottiin, että tlr renkaissa olisi samanlainen reunanauha kuin usteissa, mutta kyljet eivät vaan ole yhtä tiiviit. Tied häntä sitten.
    Itseasiassahan mulla on 2 ust renkaat, kun mulla on Butcher grid ja GC Grid, mutta luulen tosiaan, että minun painollani nämä ovat tarpeettoman painavia. Butcherissa toki erona myös pehmeämpi seos, eikä näistä kivikossakaan ala läheskään niin helposti kyljet hikoilemaan kuin Controleista. Tosin Butcherissa nyt ei muutenkaan kovin helposti taida hikoilla.
    -team Söpöshox

Itseasiassa spessun renkaat ei ole ust-renkaita vaan 2bliss ready = tubeless ready.. Ust-renkaissa on sisärengas vulkanoitu ulkorenkaan sisäpintaan eikä noita tarvitse "litkuttaa" jotta olisivat ilmatiiviit. Tubeless ready renkaat taas vaativat tiivistyslitkun.

Jos noista shitmanon kiekoista jotain hyvää voi sanoa niin takuut pelaa kyllä ja todennäköisesti tulisi tarpeeseenkin.. Joskus moiset erehdyin ostamaan ja kolme takakiekkoa meni takuuna puolessa vuodessa.. Yhdestä takakiekosta meni akseli poikki ja kahdesta halkesi vapaaratas. Kehätkin noissa olivat suht pehmät ja klommoja sai suoristella heti kun vähän innostui isommin ryskimään noilla..
    The end of the road is just the beginning...

Mitä arvon raati on mieltä, eikö noi Crestitkin vois mulla kestää ihan hyvin kevyempinä kiekkoina? Hitsi kun ois rahaa vähän enemmän.
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    Kestää ihan varmasti. On nuo munkin alla kestänyt jäykkäperässä.

Joo, mitä lueskelin foorumeita niin Arch Ex vs Crest vastaus tuntuu olevan: Crest jos olet kevyt, Arch Ex jos et (etenkin jos vielä ajat agressiivisesti).

Pitäis vaan käydä melkonen flaksi, että sais tosi halvalla, kun muuten pakkoineen ja levyineen hinta noussee minulle liian korkealle. Mitä kaikkia pakkoja ja levyjä tossa voi käyttää? Siinä nyt Shimano CS-HG50-10, sekä Shimpan 160 levyt, en näe mallinroa, se on ilmeisesti kiinnityspintojen alla piilossa.
    ja siis 2 x 10
    Onko noissa pakoissa paljon eroja laadussa (=kestävyydessä)? Toi nykyinen pakkani taitaa olla aika halpismalli, ihan ok kyllä toistaiseksi kestänyt.
    Nana muokkasi tätä : 22.11.2015 at 22.47
    -team Söpöshox

Hi5bikes myy SRAM Rise 40 27.5 kiekkoja 125 euroa kpl.

Joo, mä katselinkin HI5:n sivuilta jo joku päivä. Onko ne Riset tlr ja käykö ne tuohon?
    Tlr olis kyllä oltava. Mä oon menetetty tapaus vaikkei yksikään rengas hajoaisi sisurillakaan.
    Saahan ne konvertoitua muutkin, mutta on noi varmasti helpompia.

muoks. ei se ole tlr. Sram Roam sensijaan olisi. Sitäkin katselin. Siinä ei taida olla pikalinkkuja, mutta tais olla konvertoitavissa kaikille akselityypeille.

Oon aikalailla tykästynyt noihin No tubesin Cresteihin, vaikuttais niin hyviltä mulle tähän ja miksei tulevaankin pyörään.
    Hi5:iin on tulossa black friday sale, mutta Crestejä siellä ei 650Bnä ole nyt yhtäkään.

Mikä Crestin ja Arch Exin painoero on 650b:nä?
    Nana muokkasi tätä : 22.11.2015 at 23.45
    -team Söpöshox

Joo, mä katselinkin HI5:n sivuilta jo joku päivä. Onko ne Riset tlr ja käykö ne tuohon?
    Tlr olis kyllä oltava. Mä oon menetetty tapaus vaikkei yksikään rengas hajoaisi sisurillakaan.
    Saahan ne konvertoitua muutkin, mutta on noi varmasti helpompia.
    Kehän kuvien perusteella ovat sisurille tarkoitettuja. Siksipä nuo ovatkin alessa.

Mikä Crestin ja Arch Exin painoero on 650b:nä?
    Valmistajan sivut kertovat, että 65 grammaa per vannekehä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^
    Ok, olen vähän vajaakuntoisessa tilassa kuumehöyryisenä (vaikka juuri nyt ei taida olla kuin lämpöä) etsimään tietoa. Kovasti monimutkaiseksi muuttuu tiedonhaku lämpötilan noustessa.
    Alan kallistua vahvasti Crestiin. Vaikuttaisi tosi hyvältä, monipuoliselta kiekolta minun painoiselleni, jota varmasti tulisin käyttämään myös tulevassa fillarissa.
    Nana muokkasi tätä : 23.11.2015 at 01.05
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •