ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 177 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 227 277 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5281
    Kiitokset mla:lle snowshoe xl:n tiedoista. Nyt kun eräällä ketjulla on tuo -25% ale päällä ni tekeeks tolla 27 tpi natella mitään? Tässä yllä sitä kehutaan, mutta kuis paljo eri tpi tekee renkaalle? Ei olis kallis kokeilu takaseks jos vaikka luntaki tulis. 60€.

  2. #5282
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ei kyllä pitäis lukee intternettii lainkaan. Tänään posti toi Budin ja Loun, ja nyt edellisiä postauksia lukiessa oli pakko tilata pari isoa Knardia testiin.
    Kallis threadi, kovin kallis.

  3. #5283
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mun ei tartte pähkäillä enää kun ei oo kun yks koko (5.05) mikä kiinnostaa ja siinä tasan yks vaihtoehto (2XL). Tai niin, olishan se PSC-compoudilla oleva versio samasta kumista...

  4. #5284
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    41
    Itsellä vasta ensimmäinen läskipyöräilytalvi tulossa ja kyselisin, että onko nuo nastat kovinkin tarpeelliset talvella, siis jos ajattelee normaalia lumista talvea, ettei jäätiköillä juurikaan ajele? Saako niistä pitoa paljonkin lisää lumisille pyöräteille, poluille, kelkkareiteille? Entä jos ei nastoja laita, niin kannattaako bontrager 4.8 renkaat vaihtaa kuitenkin talveksi johonkin toisiin, missä mahdollisesti olisi enemmän pitoa? Onko noita pyörän renkaita olemassa sellaisia, kuin autoihin kitkarenkaat joissa olisi talvella parempi pito ilman nastoja?
    29 maasturiini laitoin nastat ja sillä olisi tarkoitus pääkallokelit talvella ajella. Tuo pyöräilyinnostus vasta tänä kesänä iski ja tuli pihalla joutilaana seisonut kulkuri vaihdettua kahteen pyörään, niin ei ole vielä kertynyt kokemusta talvesta.

  5. #5285
    Ajele niillä jotka on alla äläkä hötkyile. Ostat sitten nastat jos tunnet tarvitsevasi. Lumessa niistä ei ole suurtakaan apua vaan renkaan kuviointi ja seos ratkaisevat.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #5286
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ei kyllä pitäis lukee intternettii lainkaan. Tänään posti toi Budin ja Loun, ja nyt edellisiä postauksia lukiessa oli pakko tilata pari isoa Knardia testiin.
    Lähteekö Bud&Lou vaihtoon? Täällä haaskat alkaa kieppuun ympärillä jo.

  7. #5287
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Hitto nyt menee vaikeeks ostaako isot Knardit vai Bigfatlarryt.En muuten löytänyt ison Knardin mittoja äkkiseltään,olis ihan kiva tietää mahtuuko ne runkoon...

  8. #5288
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087


    Tuossa IsoKnardi 65mm kehällä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #5289
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ajele niillä jotka on alla äläkä hötkyile.
    Tässäpä on viisas neuvo lähes kaikille, jotka ei vielä tiedä mitä haluaa.

  10. #5290
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vitsku Katso viesti
    Lähteekö Bud&Lou vaihtoon? Täällä haaskat alkaa kieppuun ympärillä jo.
    Eiköhän niillekin käyttöä löydy, katotaan nyt miltä toi trekki tuntuu noilla erilaisilla isoilla kumeilla.

  11. #5291
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Nyyh. Noudin tuossa päivänä yhtenä Bud&Lou combon postista ja nytkö sitten on jo täysin passéé. No painavathan ne oli, järkyn painavat verrattuna Jumbo Jimeihin samaa laardi luokkaa väri Floatereiden kanssa, joten taitavat jäädä vintin ylisille pölyyntymään ja haurastumaan.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  12. #5292
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Iso Knard on ollut täällä takarenkaana jo jonkin aikaa ja edelleen toimii loistavasti. Alussa epäilin, johtuuko selittämättömän hyvä pito nappuloiden ”karvoista” – näköjään ei. Nyt on ajettu myös liukkailla pitkoksilla ja maansiirtokoneilla sotketussa kuravellissä ja iso Knard toimii sielläkin oikein hyvin, selkeästi paremmin, kuin Lou. Tekisi mieli sanoa että jopa paremmin, kuin Bud.

    Edellinen suosikki oli Bud&Bud, selkeästi parempi, kuin Bud&Lou. Nykyinen suosikki on Bud&IsoKnard ja PaH:in kommentin perusteella voisin kuvitella että sekin muuttuu, kunhan saan toisen ison Knardin.

    Iso Knard on samaa kokoa kuin Bud&Lou, jopa karvan verran isompi. Kuvio on leveämpi, kuin Bud&Loulla, joten mitä kapeampi on vanne sitä ”vaikeampi” reuna-nappuloiden on yltää maahan.

  13. #5293
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ajele niillä jotka on alla äläkä hötkyile. Ostat sitten nastat jos tunnet tarvitsevasi. Lumessa niistä ei ole suurtakaan apua vaan renkaan kuviointi ja seos ratkaisevat.
    Siinäpä olikin hyvä vastaus. Turhaahan tässä hätäilee, ajelee noilla ja tosiaan laittelee sitten jos tulee tarvetta. Saahan tähänkin harrastukseen tosi paljon rahaa uppoamaan, jos aina laittaa jotain joka tuntuu vähänkin paremmalta. Varusteet yms. Loppua ei tunnu tulevan, jos aina vain täytyy saada.

  14. #5294
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Edellinen suosikki oli Bud&Bud, selkeästi parempi, kuin Bud&Lou...

    Iso Knard on samaa kokoa kuin Bud&Lou, jopa karvan verran isompi.
    Bud&Bud on paree myös mun mielestä.
    Knardia ei onneksi sitten tartte taakse laittaa. Budilla jo riittävän ahdasta.

  15. #5295
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Iso Knard on ollut täällä takarenkaana

    Nyt on ajettu myös liukkailla pitkoksilla ja maansiirtokoneilla sotketussa kuravellissä ja iso Knard toimii sielläkin oikein hyvin, selkeästi paremmin, kuin Lou. Tekisi mieli sanoa että jopa paremmin, kuin Bud.
    No huh huh, en usko ennen ku näen tai oon kokeillu. Ja kait ny Loun vetopito on parempi ku Budin, ihan jo fysiikan lakienkin mukaan.

    Sama kun joku väittäis tavan Hakkapeliitan toimivan paremmin metsässä kuin Boggeri.

  16. #5296
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Saattaa Loun vetopito olla parempi, mutta ei paljon eikä kaikissa tilanteissa. Eikä sillä paremmalla vetopidolla tee yhtään mitään, jos vetopito ei ole se rajoittava tekijä etenemiselle.

    Aivan niin kuin tuo Boggeri toimii huomattavasti huonommin tietyissä maasto-olosuhteissa (esim. kun sivuttaispitoa tarvitaan) verrattuna toisenlaisiin maastorenkaisiin.

  17. #5297
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ja kait ny Loun vetopito on parempi ku Budin, ihan jo fysiikan lakienkin mukaan.
    Vetopito Budilla on siinä mielessä parempi, että tuntuma on parempi. Lou pitää kyllä tiettyyn pisteeseen paremmin mut sutasee kerrasta. Varottamatta.
    Budilla pitoa voi hallita paaaljon paremmin poljinvoimalla>>>käytännön vetopito parempi.
    Samoin sivuttaispito on Loulla huonompi>>>kusee vetopidon kun ampuu sivulle.

    Ja IMOa tähän.

  18. #5298
    No mut jos Hakkapeliitta on nastoitettu, tubeless ja kapealla vanteella?

    Ajamaan!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  19. #5299
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ajele niillä jotka on alla äläkä hötkyile. Ostat sitten nastat jos tunnet tarvitsevasi. Lumessa niistä ei ole suurtakaan apua vaan renkaan kuviointi ja seos ratkaisevat.
    Olenkin miettinyt että mistä olen jäänyt paitsi kun olen pärjännyt 4.6" Ground Controlleilla hyvin Lapin umpilumipolut ja Keskuspuiston sateen jälkeiset juurakot.

  20. #5300
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Tuli mieleen, kun jotkut jaksaa virittää noiden fillarin renkaiden kanssa aivan älyttömästi, niin teettekö kenties auton renkaiden kanssa samoin?
    Eli jos pari kertaa lipsahtaa tai sutasee, niin seuraavaa kokeiluun...

  21. #5301
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Sen verran mitä maastoautoilua olen seurannut niin kyllä, ei mitään eroa ihmisten käyttäytymisessä renkaanvalinnan suhteen.

  22. #5302
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tuli mieleen, kun jotkut jaksaa virittää noiden fillarin renkaiden kanssa aivan älyttömästi, niin teettekö kenties auton renkaiden kanssa samoin?
    Eli jos pari kertaa lipsahtaa tai sutasee, niin seuraavaa kokeiluun...
    Hyvä heitto.

    Autoon löyty kerrasta hyvä setti, sillä ajeltu kesät talvet vuodesta -12. Läskiinkään ei tartte nyt enää vaihtaa mitään ku ei oo kokoja tarjolla.

  23. #5303
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Saattaa Loun vetopito olla parempi, mutta ei paljon eikä kaikissa tilanteissa. Eikä sillä paremmalla vetopidolla tee yhtään mitään, jos vetopito ei ole se rajoittava tekijä etenemiselle.
    Pitkälti samaa mieltä.
    Olen vaihtanut takaa pois renkaan jossa oli oikein hyvä vetopito, mutta siinä tuli mukana myös sellaisia ominaisuuksia joita en halua. Niinpä se vähän heikommin vetopitoa antava kumi voikin olla parempi kun siinä on muut asiat paremmin kohdallaan. Ja mun lenkeillä sellaisia paikkoja joissa vähän parempi vetopito merkittävästi auttaa, on sen verran vähän että ne ei ole merkitseviä.
    Jollain muulla voi olla toisin.

  24. #5304
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Itsellä nastoitusinto ainakin virisi siitä kun kaksi edellistä talvea on ollut melkoista jäätikköä aika suuren osan (1/3 ehkä?). Jos jossain toisessa pyörässä on nastat niin sillähän pääsee kyllä hyvin. Itsellä läski kun on talvipyörä niin samapa se onko siinä nastat vai ei, haittaa niistä ei talvella kai ainakaan juuri ole.
    Naten nastoituksesta vielä shimaanilta olisin kysynyt että onko tavalliset auton- tai polkupyörännastat vai ruuvinastat? Hirveän isolta toi nappula ei näytä.

  25. #5305
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Onko sulla wekkuli lite3?
    Itseäkin periaatteessa kiinnostaa Loun mahtuminen, vaikken oo nyt rengashankintoja tekemässäkään ☺

  26. #5306
    Eiku Lite2, viimevuotinen.

  27. #5307
    IncBuff Guest
    No Pro2:een ei mene Lou leikkelemättä niin tuskin Liteenkään.

  28. #5308
    No riskillähän tässä kokeillaan. Floater 95 mm leveänä jättää varaa joka puolelle runkoa toistakymmentä milliä ja jos Loun leveys on 112 milliä, niin äkkiseltään luulisi kyllä menevän. Mutta runkohan tosiaan taitaa olla just sama kuin proossa, joten saas nähdä (tosin vanteet ei ole samat). Aika sen mulle näyttää... jos vähän reunanappulaa pitää leikellä, niin kyllä sen sulattaa. Ellei sillä selviä, niin kaipa noista melkein omansa saa takaisin näillä markkinoilla.


  29. #5309
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Houkutus olis lähtee tohon rengastestailuun. Jumbo Jimin ja Dillinger 5 välikelille, eli vallitsevalle kelille pitäis jotain koittaa. Bud&Lou saa
    nu niin paljon keskustelua aikaan et haluu koittaa, jos ei ollut sun juttu niin tarjoos mulle, ennen kun kerkeen tilaan tuliuudet.

  30. #5310
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Helppo tubeless asennus oli DT:n kehille Kenda Juggernaut Sport. Tein tiivistyksen vannenauhan kavennuksella + leveällä gorillalla. Renkaat ei vuoda kyljistä yhtään. Napsui kompuralla helposti paikalleen ja vaikka laski paineen ulos ei rengas pompannut alas vanteelta. Venttiilistä vaan litkut sisään, "sielu" paikalleen ja uudet paineet. Koko homma noin tunnin projekti. Sitten ihmettelemään pysyykö paineet... eturengas näytti heti hyvälle, mutta takarenkaasta alkoi puskea litkua pinnojen välistä. Sehän ei hyvää lupaile, joten auki ja uusi tiivistys. Venttiilin lähellä on DT:n vanteeseen porattu pari reikää jostain syystä ja näillä kohdilla jäi hävyttömän kapea liimapinta pitäämään painetta. Tukin reiät ohuemmalla teipillä ensin umpeen, kavensin vannenauhaa hieman lisää, uusi gorilla päälle, litkut sisään ja taas painetta. Nyt pitää molemmat ainakin kohtalaisesti.

    Litkua ei puske mistään, mutta yön aikana oli vajunu paine 12 PSI:stä 9 PSI:hin eturenkaassa. Jostain se siis fuskaa. Täytyy käydä testilenkki ajamassa ja seurailla tilannetta, että onnistuko tuo vaiko eikö... olen kuitenkin tyytyväinen Kendan halvahkon renkulan tubeless kykyyn, vesitestissä tosiaan ei yhtään kuplaa tullu kyljen läpi kummassakaan kumissa.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •