ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 176 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 226 276 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.251 - 5.280 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5251
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Joo. Ei JJ:t huonot ole. Kesäkumeina hyvä vaihtoehto. Jos ei paljon louhikossa aja eikä savimutaliejupolkuja enemmin harrasta niin hyvin rullaavat, nopeat ja mukavat renkaat. Siis Liteskinit.
    Snakeskinejä ei kai muut kuin tehtaan koekuskit olekaan päässyt testaamaan.

  2. #5252
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Schwalbe on varmaan saanut hyvät sopparit fillaritehtaiden kanssa ja aftermarketpuolelle ei riitä mitään. Kysyin muuten spostilla svalpelta JJ:stä joskus loppukesästä ja arvelivat että ehkä ennen vuodenvaihdetta tai vuoden vaihteen jälkeen tulee JJ kauppoihin. Vähän epäilen että aika-arvio on vähintäänkin summittainen. Voi tulla tai voi olla tulemattakin.
    R2bike:sin sivuilla oli ilmestynyt joidenkin Jumbo Jimien kohdalle merkintä: mar2016, tjsp ja voidaan olettaa ettei ko putiikki omasta päästään ole arvausta heittänyt vaan on luultavasti saanut jonkin toimitusajan ko tuotteelle.

  3. #5253
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Nyt olisi toinen lenkki takana Maxxiksilla kohtuu kostealla kelillä.
    Edelleenkään minulla ei ole verrokkina, kuin Dillinger 4, jolla ajoin 0,5/0,8 paineilla, eli olen aika huono antamaan mielipiteitä
    Maxxikset olivat nyt 0,38/0,58 paineilla ja pito kallioilla/kivisillä poluilla tuntui hyvältä verrattuna Dillingeriin.
    Rullaavuuteen verrokkina: Lenkkikaverilla oli alla 29x2,4" Ardentit 1,6/1,7 paineilla. Asfaltilla Ardentit rullailivat karkuun, polulla loivaan alamäkeen ero ei ollut iso Ardentin eduksi.

  4. #5254
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Ne sun Dillingerit tuntuivat sivustakatsojasts/perässäajajasta jopa liukkaammilta kuin Continental Trailkingit. Tänään näytti siltä, että läski-Maxxikset pitivät huomattavasti paremmin. Varsinkin märkien kivien kyljistä "rapsunta" tuntui puuttuvan lähes kokonaan. Ardentit rapsuivat, tosin vähemmän kuin Contit.

  5. #5255
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Omassa Haibike:ssä on nuo SnakeSkinit ja tuntuvat kuvailun perusteella samanlaisilta kuin nuo Liteskinit. Aika liukkaat ovat märällä kelillä.

  6. #5256
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Vierintävastus on varmaan vähän isompi Snakeskineissä. Mutta kivikossa ovat varmasti paremmat, Liteskineissä kyljet ei paljon kestä.
    Onko 4.0" vai 4.8" sun Snakeskinit?

  7. #5257
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Minulla on nuo 4.0" versiot. Eturenkaan olen saanut jo rikki kivikossa, mutta hyvin tuntuvat muuten kestävän kylkiin tulevaa "rasitusta". Renkailla nyt hieman yli 1500km ajettu.

  8. #5258
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hajosiko Snakeskin niin että osui terävään kiven särmään? Sellainenhan huonolla tuurilla rikkoo ihan minkä vaan.

    Vai hajosiko niin että hieroontui kivikossa pikku hiljaa rikki?

  9. #5259
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Laitetaas raporttia nastoituksesta: Floaterit siis, taakse kevytnastoitus joka ottaa hyvin tien pintaan mutta edestä ei oikein ota vaikka paineet jo aika alhaalla. Pitää käydä vielä mittaamassa, nyt mentiin vähän mutulla. Asvaltilla tosin vaan ajellut niin pidosta ei vielä tietoa. Aattelin eteen pistää vielä keskemmällekin nastoja kunhan vaan ensin pääsen testaamaan nykyisen nastoituksen liukkaalla.
    Kontaktiliiman käyttö helpottaa huomattavasti nastojen laittamista, menee oikeastaan ihan itsestään. Porakoneella saa aika tarkkana olla, yhden reiän sain aikaiseksi kun muutamaan otteeseen vähän lipesi. Uusiin renkaisiin varmaan vähän helpompi porailla.

  10. #5260
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Ajellu viimeisten vuosien aikana liki 20 erilaisella fättikumilla, mut toi 4.8 knard on selvästi paras etukumiloinen sulanmaan ajoihin soufaar.
    Toi ~30h alla ollu yksilö oli vielä kokoisekseen hämmentävän kepoisa, 1330g. Kuivalle kelille löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mut vielä en
    oo löytäny märkää alustaa jossa toi ei toimis. Oon kyllä yrittäny. Ajelin joku vuosi sit kapeemmalla knardilla, joka oli suunnilleen sysipaska
    märässä - tää lihavoitu versio on ihan toinen kumi.

    Häätyy kokeilla myös peräpäässä jossainvaiheessa, mut sinne löytyy noita ~1000g painoisia vaihtoehtoja useempia ja niilläkin pääsee.


  11. #5261
    TomiKoo Guest
    Lou ei petä. Pääsin tänään ajamaan saman suopainotteisen pätkän, jota viimeksi Knardin kanssa tuskailin. Oli yhtä kosteaa, ellei jopa kosteampaakin. Loulla meni nätisti läpi siinä, missä Knard sutasi tyhjää ja jalan joutui laskemaan kosteikkoon. Joo, ajan väärin, väärällä tyylillä ja fläteillä. Ja toki voisi ne paikat kiertää ja voisi tietysti jättää pyörän kotiinkin ja käydä vaan kävelyllä. Enivei, mulle hyvä pito on selkeästi tärkeämpi juttu, kuin rullaaminen. Ei ole just nyt kyllä mitään tarvetta lähteä Bud/Lou kombosta säntäilemään muihin vaihtoehtoihin.

  12. #5262
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Hajosiko Snakeskin niin että osui terävään kiven särmään? Sellainenhan huonolla tuurilla rikkoo ihan minkä vaan.

    Vai hajosiko niin että hieroontui kivikossa pikku hiljaa rikki?
    Hajosi juuri tuon 1) vaihtoehdon mukaisesti. Paikkasin reiän Bilteman paikkaussarjalla - maksoi n. 4 euroa ja hyvin on pitänyt sen jälkeen Kilometrejä takana paikkauksen jälkeen jo satoja.

  13. #5263
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Ajellu viimeisten vuosien aikana liki 20 erilaisella fättikumilla, mut toi 4.8 knard on selvästi paras etukumiloinen sulanmaan ajoihin soufaar. Toi ~30h alla ollu yksilö oli vielä kokoisekseen hämmentävän kepoisa, 1330g. Kuivalle kelille löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mut vielä en oo löytäny märkää alustaa jossa toi ei toimis. Oon kyllä yrittäny. Ajelin joku vuosi sit kapeemmalla knardilla, joka oli suunnilleen sysipaska märässä - tää lihavoitu versio on ihan toinen kumi.

    Häätyy kokeilla myös peräpäässä jossainvaiheessa, mut sinne löytyy noita ~1000g painoisia vaihtoehtoja useempia ja niilläkin pääsee.
    Parempi kuin 45NRTH Vanhelga? Entä onko keulalla (jäykkä/jousto) näissä vertailuissa vaikutusta lopputulokseen? Itse tässä harkitsen uutta etukumia näille välikelin liukkaille juurille ja kallioille. Keulalla on jo Bluto RCT3 tuomassa joustoa ja ajattelin selviäväni Vanhelgalla ja hieman pienemmällä ilmatilalla, mutta onko iso Knard sitten joka osa-alueella niin paljon parempi kuin Vanhelga, että tuo olisi Blutonkin kanssa parempi vaihtoehto?

  14. #5264
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Ajellu viimeisten vuosien aikana liki 20 erilaisella fättikumilla, mut toi 4.8 knard on selvästi paras etukumiloinen sulanmaan ajoihin soufaar.
    Parempi kuin Budi?
    Paljon on kuskilla elopainoa jos saan kainosti kysyä?

  15. #5265
    Minua kiinnostaisi onko jo jollakin kokemuksia Bud&Lou vs. Dunder/Flowbeist? Beistit ainakin limaisissa juurissa ja kalliolla tuntuisi liukkaammilta kuin 4" JJ:t. Melkein jo itse tuli ostettua Bud&Lou niin sittenpähän sen tietäisi, mutta asiaa on vaimolle vaikea perustella. (Ehkäpä jopa itselle )

  16. #5266
    Bud & Lou nyt sitten kuitenkin tilattu pitkän arpomisen jälkeen. Toivottavasti on a) hyvät b) saa mahdutettua White Liteen. Ruuvataan nastoja sitten jos tarvis lopputalvesta.

  17. #5267
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Oulunsalo
    Viestit
    219
    Olipas se taas kallis oppitunti.. ei mahdu dunderbeist Farley 6 runkoon enää muutaman viikon jälkeen, ei edes sisurin kans.

    Ps. Oisko jollain myydä Natea, vaihdossa Dunderbeist

  18. #5268
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Onkos joku laittanut 3,8-tuumaisiin Nateihin nastoja?

  19. #5269
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ubi Katso viesti
    Parempi kuin 45NRTH Vanhelga? Entä onko keulalla (jäykkä/jousto) näissä vertailuissa vaikutusta lopputulokseen? ..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Parempi kuin Budi? Paljon on kuskilla elopainoa jos saan kainosti kysyä?
    Sekä vanhelgasta että budista ajokokemusta niin pitkältä ajalta kun niitä on ollu saatavissa. Kummallakin ajettu sekä nipulla jäykkiä hiilarikeuloja,
    joustokeulalla (pluto) ja "joustokeulalla" (lauf). Itte valkkaisin / valkkaan alle knaardin eteen sulalla maalla enemmin kun kummankaan noista,
    tai ylipäänsä minkään muun saatavilla olevan kumin. Tää oli edellisen viestini pointti. Kuivilla keleillä ja kovemmilla pohjilla laittaisin / laitan
    jonkun keveemmän ja kapeemman alle. Kukin ajaa millä lystää, yks hailee mulle.

    En oo juuri noteerannu kumeissa eroa mikä keula fillarissa on kulloinkin kiinni, aina ne rajat kumin omituisuuksille on löytyny. Paaaaljon enempi
    vaikuttaa alla oleva maasto, ajotyyli, -nopeus, - linjat, käytetyt rengaspaineet sekä pöörän päällä oleva kuski.

    Mun ajopaino on ~80kg, josta 10% tulee märistä kledjuista ja repussa kulkevasta sälästä.

    Minulla ei tähän enempää.

  20. #5270
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleW Katso viesti
    Olipas se taas kallis oppitunti.. ei mahdu dunderbeist Farley 6 runkoon enää muutaman viikon jälkeen, ei edes sisurin kans.

    Ps. Oisko jollain myydä Natea, vaihdossa Dunderbeist
    Onkos venynyt kuinka leveäksi ja millä kehällä?

  21. #5271
    Tämän jutun Knard:sta varmaan kaikki jo lukenut, mutta laitan silti.
    http://fat-bike.com/2015/06/surly-big-fat-knard-review/

  22. #5272
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvät arviot PaH:illa. Kuivan kelin renkaat on aika hyvin löytynyt mutta nytkin vallitsevan märän sesongin kumeja on tullut välillä tuumittua. Täytyy pistää iso Knard ostoslistalle. Muutkin on kehuneet, varmaan hyvä kumi. Luulen että sopii omallekin ajotyylille.

  23. #5273
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Eikös tuo iso Knard ole niin tuore tuote ettei siitä taida olla vielä lumella kellään kokemusta? Tuskinpa se sysipaska voi olla lumellakaan jos noin hyvä on syysmärällä.

  24. #5274
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi
    Onkos joku laittanut 3,8-tuumaisiin Nateihin nastoja?
    On.
    Toimii
    IsoKnardi on *piiip* hyvä, mukavan neutraali ja tasaisen varma suorittaja edessä - takana en sattuneesta syystä (ikuvanha Puksli) ole kokeillut. Lumikumina siitei vielä ole kokemusta mutta pikkupakkasella ihan pitävä. Kai se sit muuttuu saippuaks kun tulee sitä valkoista pa$kaa maahan.....
    Tänä vuonna en vielä olekaan käynyt kyljelläni :-D

  25. #5275
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Ei kyllä pitäis lukee intternettii lainkaan. Tänään posti toi Budin ja Loun, ja nyt edellisiä postauksia lukiessa oli pakko tilata pari isoa Knardia testiin.

  26. #5276
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Oulunsalo
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Onkos venynyt kuinka leveäksi ja millä kehällä?
    Ihan orkkis 80mm mulefutilla. Dunder lähti jo uuteen kotiin niin jäi mittaamatta. Kuitenkin varmaan jotain lähemmäs 5mm venyny ku alkoi niin kävästi hinkuttaa.

  27. #5277
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Talvi tulossa ja jätkät hehkuttaa jotai jo valmiiks puolisileetä kumia.

  28. #5278
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    never ending story ja pääasia että ajetaan ja testataan ja naatitaan.

    Hodag toimi loistavasti 20 senttisessä nuoska hangessa, ja poluilla paitsi hieman jyrkässä ylämäessä, eli Syötteen +14 asteisessa pyörätiessä piti todistaa että Nate takana oleva mies ajoi ylös, kun mun piti työntää lipsahduksen jälkeen hikipäissään...

    Yllättävän hyvin piti kuitenkin kesän ajettu Hodaggi, mutta noissa korkeuseroissa tulee Nate taakse, kuten viime talvena.

    Iso Knardi voi olla kiinnostava kokeilu BFL:n sijaan edessä. Sais mutkiin ehkä enempi pitoa mutta ei ois liian rouhea.

  29. #5279
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleW Katso viesti
    Olipas se taas kallis oppitunti.. ei mahdu dunderbeist Farley 6 runkoon enää muutaman viikon jälkeen, ei edes sisurin kans.

    Ps. Oisko jollain myydä Natea, vaihdossa Dunderbeist

    Kelpaisko uudenveroinen 3.8 Knardi?

  30. #5280
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    never ending story ja pääasia että ajetaan ja testataan ja naatitaan.

    Hodag toimi loistavasti 20 senttisessä nuoska hangessa, ja poluilla paitsi hieman jyrkässä ylämäessä, eli Syötteen +14 asteisessa pyörätiessä piti todistaa että Nate takana oleva mies ajoi ylös, kun mun piti työntää lipsahduksen jälkeen hikipäissään...

    Yllättävän hyvin piti kuitenkin kesän ajettu Hodaggi, mutta noissa korkeuseroissa tulee Nate taakse, kuten viime talvena.

    Iso Knardi voi olla kiinnostava kokeilu BFL:n sijaan edessä. Sais mutkiin ehkä enempi pitoa mutta ei ois liian rouhea.
    Nate on kyllä mahtava talvi ajoon takana. Eteen joutunee vaihtamaan bfl:n tilalle varastosta dillingerin, kunhan ensin tulis lunta tänne Oulun päähänkin. Juurikin nopeassa ajossa keulakaipaa lumella enemmän pitoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •