GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 87 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Kyllä saa melkoista rytmistelyä antaa ilmakeulalle että saa sen pidettyä notkeana. Vaikka mulla on liian notkeat freesit öljytkin sisällä.

Paljon parempi talvikeula on tuo Vanilla R kettukeula kierrejousella ja vastaavilla öljyillä. Onhan se pintalöysä pompottelja lämpimällä ja maastosliksit alla mutta kun mennään pakkasen puolelle ja alle menee ISP:t alkaa paketti toimia.

Rokspoks Reba Team on ihan vastakohta, kylmällä lähes täysin jäykkä ja yhdessä ISP:n kanssa pitää katsoa mitä tälle talvelle keksii ettei tule liukkailla pito-ongelmia pompottelusta.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Kyllä saa melkoista rytmistelyä antaa ilmakeulalle että saa sen pidettyä notkeana. Vaikka mulla on liian notkeat freesit öljytkin sisällä.

Paljon parempi talvikeula on tuo Vanilla R kettukeula kierrejousella ja vastaavilla öljyillä. Onhan se pintalöysä pompottelja lämpimällä ja maastosliksit alla mutta kun mennään pakkasen puolelle ja alle menee ISP:t alkaa paketti toimia.

Rokspoks Reba Team on ihan vastakohta, kylmällä lähes täysin jäykkä ja yhdessä ISP:n kanssa pitää katsoa mitä tälle talvelle keksii ettei tule liukkailla pito-ongelmia pompottelusta.

Onkoha sielä kondenssivettä sisällä? Kyllä mulla ainaki noi rokkarit -10 asteen pakkasella merkittävästi tönkköytyy, mutta kyllä se aivan ajettava vielä on talvioloihin nähden. Ootko kokeillu laittaa negapuolelle 10-15psi isommat paineet alkuherkkyyttä saadakseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    Onkoha sielä kondenssivettä sisällä? Kyllä mulla ainaki noi rokkarit -10 asteen pakkasella merkittävästi tönkköytyy, mutta kyllä se aivan ajettava vielä on talvioloihin nähden. Ootko kokeillu laittaa negapuolelle 10-15psi isommat paineet alkuherkkyyttä saadakseen?
    Aika vähille on jäänyt ilmakeulan säätämisen opettelu... Sen verran hyvin on kesällä toiminut. Keulaa ei ole enää tarkoitus vaihtaa talveksi joten motivaatiota etsiä paremmat säädöt löytyy.

Aika vähille on jäänyt ilmakeulan säätämisen opettelu... Sen verran hyvin on kesällä toiminut. Keulaa ei ole enää tarkoitus vaihtaa talveksi joten motivaatiota etsiä paremmat säädöt löytyy.

Sullon se nojapyörä niin pienet paineet tarvinnee. Seuraavan huollon yhteydessä jos vaihtaa vaahtomuovirenkaat ja miksei o-renkaatkin. Ja toki kunnollinen putsaus asiaan tarkoitetulla alkoholilla. Motorexin ja rokkarin öljyjä oon käyttäny, myös o-renkaiden voiteluun ja mulle on välttäny, en usko että parasta talvikäyttöön, mutta mulle ollu ok.

niin, ne paineet, alkuherkkyyttä saa kun pumppaa positive chamberin ensin täyteen, sitte aavistuksen verran (5-15 psi) enemmän painetta negapuolelle niin tulee alkuherkkyyttä. Liikaa jos laittaa, niin negapuoli imee joustomatkaa pois, mutta alkuherkkyyttä löytyy.

Sullon se nojapyörä niin pienet paineet tarvinnee. Seuraavan huollon yhteydessä jos vaihtaa vaahtomuovirenkaat ja miksei o-renkaatkin. Ja toki kunnollinen putsaus asiaan tarkoitetulla alkoholilla.
    Justiin näin tässä pakkasten tullessa keulan huolsin...

Motorexin ja rokkarin öljyjä oon käyttäny, myös o-renkaiden voiteluun ja mulle on välttäny, en usko että parasta talvikäyttöön, mutta mulle ollu ok..
    ja Motorex:n ohuet litkut on toimineet öljyinä.

niin, ne paineet, alkuherkkyyttä saa kun pumppaa positive chamberin ensin täyteen, sitte aavistuksen verran (5-15 psi) enemmän painetta negapuolelle niin tulee alkuherkkyyttä. Liikaa jos laittaa, niin negapuoli imee joustomatkaa pois, mutta alkuherkkyyttä löytyy.
    Tätä tuli vähän kokeiltua kun keulaa ajoin sisään. Nyt siellä on aivan hyttysen painolla toimivat paineet ja nega on himpun vähemmän jottei ihan painu kasaan.

Pitää kokeilla ihan ulkokylmänä säätää paremmin.

Bluto

Tarkoituksena olisi keväällä laittaa Bluto alle. Nyt napana 135mm salsa ja siihen jos hankkisi adapterit -> 150mm

http://salsacycles.com/components/ca...or_front_150mm

Mitäs tuo re-dish pitää sisällään? Täytyy laittaa levyihin spacerit? jos, niin mistä saa tietää tarvittavan paksuuden?

Kiitän.

Justiin näin tässä pakkasten tullessa keulan huolsin...

ja Motorex:n ohuet litkut on toimineet öljyinä.

Tätä tuli vähän kokeiltua kun keulaa ajoin sisään. Nyt siellä on aivan hyttysen painolla toimivat paineet ja nega on himpun vähemmän jottei ihan painu kasaan.

Pitää kokeilla ihan ulkokylmänä säätää paremmin.

Joo, konstit on siis käytetty. En keksi kyllä missä vika. O-renkaiden vaihto lie viimeinen oljenkorsi. Onhan noissa öljyissäkin varmasti lämpötilan funktiona eroja paksuuden muutoksessa, se vaan että miten merkittävä on täytynee selvittää jostain taulukosta, jos semmosta on olemassa. Luulis just että ko on niin pienet paineet nojapyörässä niin ei ois niin herkkä tönkkööntymiselle. Vai liekö tuossa nyt kuiten seki että nojapyörä tarvinnee herkkyyttä reippaasti enemmän keulaan, tavan pyörä ei niin ronkeri ole jos vähä pompottaa..?

Juu näin se lienee. Herkkyyttä tarvitaan kuten lasten maasturiin ja sen pysyminen kylmässä on ainakin tämän keulan ongelma. Ohuempia öljyjä on kyllä jo vaikeaa löytää joten noita paineita pitää vielä kokeilla ja seuraavan huollon teen täyden kitin kera ja puran atomeiksi koko hoidon.

Onko kenelläkään kokemusta Rock Shoxin SID XX World Cupista talviajossa, että miten toimii pakkasella? Lähinnä kiinnostaa tuon hydraulisen XLoc-lukituksen toiminta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

IncBuff Guest
    Mulla on täpärin nokalla 2014 vuosimallin 120mm joustava Fox 32 Evolution. En oikein koko kesänä ollu tuohon varauksettoman tyytyväinen. Herkkyyttä puuttuu tai sitten keula sukeltaa liian helposti. Edellisen pyörän Reba oli parempi tuossa suhteessa. Mitähän tuon tilalle alkaisi katsella? Pike vai ehkä SID, kun tuo nyt ei mikään rymistelypyörä varsinaisesti ole vaan yleiskone. Vai saisiko tuota Foxia jotenkin tuunattua paremmaksi?
    IncBuff muokkasi tätä : 22.11.2015 at 18.02

Pikeä halvempi vaihtoehto on X-Fusion Trance. Vaihdoin oman Fox 32 Evolutionin juuri mainitsemiesi syiden vuoksi tuohon Tranceen. 34mm jaloilla kevyempi kuin Fox ja herkempi, eikä sukeltele ollenkaan kuin Fox. Ehkä ei ihan Piken tasoa, mutta hinta-laatusuhde hyvä.

Iltoja, minkälaisena nyrkkisääntöä on hyvä pitää, että miten tiukalle takaiskarin jousi kierretään paikoilleen? Iskarina rockshoxin vivid r2c. On tehty paikat pyörässä niin ahtaaksi että meinaa hangata alapuolella olevia kuoria/letkuja. Tuntuu että joutuu turhan luilleen kiertämään. Jousi on samanlainen kuin alkuperäinen mutta jäykempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mulla on täpärin nokalla 2014 vuosimallin 120mm joustava Fox 32 Evolution. En oikein koko kesänä ollu tuohon varauksettoman tyytyväinen. Herkkyyttä puuttuu tai sitten keula sukeltaa liian helposti. Edellisen pyörän Reba oli parempi tuossa suhteessa. Mitähän tuon tilalle alkaisi katsella? Pike vai ehkä SID, kun tuo nyt ei mikään rymistelypyörä varsinaisesti ole vaan yleiskone. Vai saisiko tuota Foxia jotenkin tuunattua paremmaksi?
    Noihin saa vaihdettua O/C damperin tilalle FIT-patruunan ja pojaat MTBR:ssä ainakin ovat julistaneet keulan uudelleensyntymää tuolla modilla. Taisin nähdä tuota palikkaa R-Techin sivuilla myynnissä, olisiko ollut pari sataa hintaa.

Revelation RCT3 naksuu erityisesti threshold-asennossa ja syy on arvoitus. Alla video, josta nakse/kolina käy ilmi: https://youtu.be/rk6TvxVHU_Y
    Mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen? Vaimennin näytti päällisin puolin ehjältä ja öljyt on mitattu tarkalleen niin, että keula nippanappa pohjaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Rock Shoxin SID XX World Cupista talviajossa, että miten toimii pakkasella? Lähinnä kiinnostaa tuon hydraulisen XLoc-lukituksen toiminta.
    Eipä tuo lukitus ole tahmannut pakkasellakaan, max. siinä missä itse enää viitsii ajella eli -15 astessa.
    Peikkomainen flaksi

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Noihin saa vaihdettua O/C damperin tilalle FIT-patruunan ja pojaat MTBR:ssä ainakin ovat julistaneet keulan uudelleensyntymää tuolla modilla. Taisin nähdä tuota palikkaa R-Techin sivuilla myynnissä, olisiko ollut pari sataa hintaa.
    Vissiin niinkö tää http://www.rtechsuspension.fi/perfor...npatruuna.html

Harmi ettei käy mun 120mm joustavaan kepakkoon.

Kannattaa varmaan kuitenkin kysäistä Rtechistä tai suoraan Foxin supportista sopivaa mallia.

Saako jostain päin Eurooppaa luotettavasti ostettua Suntourin parempia haarukoita esim. Aion RC?

Keula sai hyvät arviot Pinkbiken testissä:
    http://www.pinkbike.com/news/sr-sunt...tml#cid1276983

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Kannattaa varmaan kuitenkin kysäistä Rtechistä tai suoraan Foxin supportista sopivaa mallia.
    Ensimmäistä ei näemmä kiinnosta.

IncBuff Guest
    On se tämä foorumin voima ihmeellinen. Melkein heti em. viestin jälkeen napsahti vastaus. 2015 mallia ei saa, mutta 2016 mallia saa jonkun ajan kuluttua, joten taidan lähteä tuolle tielle koko keulan vaihtamisen sijaan.

Pitäis vaihtaa öljyt Rock Shox Recon keulaan. Millä ne liukuputkien tiivisteet kannattaa pestä?

Mulla ois jäänestoainetta, jossa on yli 98% isopropyylialkoholia ja sit vähän jotain voiteluainetta. Sopiiko se keulan puhdistamiseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jula Katso viesti
    Pitäis vaihtaa öljyt Rock Shox Recon keulaan. Millä ne liukuputkien tiivisteet kannattaa pestä?

Mulla ois jäänestoainetta, jossa on yli 98% isopropyylialkoholia ja sit vähän jotain voiteluainetta. Sopiiko se keulan puhdistamiseen?
    Ainakin ennen RS:n huolto-ohjeissa käskettiin käyttää isopropanolia kaikkeen puhdistamiseen. Jos tarkoitat ulospäin näkyviä huulitiivisteitä, niin minä pesin ihan vedellä ja saippualla (Pineline) ja kuivaamisen jälkeen laitoin ohuesti silikonirasvaa pintaan (ylimääräiset tietysti pyyhitään pois ennen asennusta).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Vantaalta Tiivistekeskuksesta saa O-renkaiden voiteluun tarkoitettua rasvaa. Sitä on jotain tavallista versiota ja synteettistä. Tavallinenkin oli lämpötilan kestoltaan riittävää muistaakseni johonkin -20C tienoille. Sitä tavallista tuli itse käytettyä kun Rokkaria kasasin. Varmaan sopii huulitiivisteenkin rasvaamiseen.

Eikö nykyisin kaikki kovan pakkasenkeston omaavat tuulilasin pesunesteet ole etyylialkoholipohjaisia ja käytännössä melkein kokonaan etanolia, eli eikö sitä pitäisi voida käyttää puhdistamiseen? Aikaisemminhan oli myös sitä puliukkoepäystävällistä metanolipesuainetta jonka eu kielsi epäterveellisenä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ainakin ennen RS:n huolto-ohjeissa käskettiin käyttää isopropanolia kaikkeen puhdistamiseen. Jos tarkoitat ulospäin näkyviä huulitiivisteitä, niin minä pesin ihan vedellä ja saippualla (Pineline) ja kuivaamisen jälkeen laitoin ohuesti silikonirasvaa pintaan (ylimääräiset tietysti pyyhitään pois ennen asennusta).
    Niitä vaahtomuovirenkaita tarkoitin. En tunne oikein näitä termejä. Sopiiko isopropanoli niidenkin pesemiseen?

Niitä vaahtomuovirenkaita tarkoitin. En tunne oikein näitä termejä. Sopiiko isopropanoli niidenkin pesemiseen?
    Ei sovi. Saippuavedellä pestään ja hyvä huuhtelu. Liotetaan öljyssä ennen asennusta ja jos ovat vähänkään rikki niin uusitaan.

Itse taas väittäisin että paljon paremmin sopii, kuin saippuavesi…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei sovi. Saippuavedellä pestään ja hyvä huuhtelu. Liotetaan öljyssä ennen asennusta ja jos ovat vähänkään rikki niin uusitaan.
    Miksi ei sovi isopropanolilla pesu? Kiitos vinkistä öljyssä liuottamisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Itse taas väittäisin että paljon paremmin sopii, kuin saippuavesi…
    Oletko siis pessyt ne isopropanolilla? Ovatko kestäneet hyvin?

Miksi ei sovi isopropanolilla pesu? Kiitos vinkistä öljyssä liuottamisesta.
    Suhtaudun epäillen liuottimien käyttöön kun ole tarkkaa tietoa materiaalin koostumuksesta. Todennäköisesti kestää. Itse kun käytän suojahanskoja kovin laiskasti niin käsille ainakin on ystävällisempää kun pesee vedellä.

Kunnolla vaahtomuovirinkulan öljyyn upottamalla olen todennut sen imevän liikaa öljyä, jolloin se muuttuu painavaksi ja menettää muotonsa venymällä pilalle. Sitä kunnolla öljyä sisäänsä imenyttä on tosi vaikea asentaa enää paikoilleen. Nykyään lisään öljyä vaatimattomammin ensin ruiskulla tms, sitten asennan paikoilleen ja lopuksi lisään taas ruiskulla öljyä, jotta vaahtomuovi on kunnolla märkä.

tulipas tämmönen asia mieleen että vaikuttaako tuo kashima pinnoite paljonkin jousitukseen/näkeekö hyödyn selvästi? eikö se liukuvuutta paranna?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •