GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 173 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 175 183 223 273 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5161
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aaron5 Katso viesti
    Bikeshopissa olisi kahta nastarengasta tarjolla, toinen VeeTire Snowshoe XL nastoilla 26x4.8" 120tpi hintaan 199€ ja toinen 45Nrth Dillinger 5 nastoilla 26x4.8" 120tpi hintaan 249€
    Kumpi noista olisi parempi ostos?
    No huh huh, Dillinger 5 maksaa ilman nastoja esim. bike24:lla (mutta mahdollisuus nastoittaa) 135€ ja valmiiksi nastoitettuna 230€. Onko noissa nastat niitä ihan samoja kuin esim. Schwalben Ice Spikerissa? Nastoja ja asettimen saa aika halvalla. Omalle työlle ei lasketa hintaa .
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  2. #5162
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mistä muuten saa Gorillaa 100mm leveänä? Ostan heti.
    Ei mistään, tiijät itekkin. Ei ollu puhe et samaa merkkiä olis.

  3. #5163
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    No huh huh, Dillinger 5 maksaa ilman nastoja esim. bike24:lla (mutta mahdollisuus nastoittaa) 135€ ja valmiiksi nastoitettuna 230€. Onko noissa nastat niitä ihan samoja kuin esim. Schwalben Ice Spikerissa? Nastoja ja asettimen saa aika halvalla. Omalle työlle ei lasketa hintaa .
    Joo ja tuota lumienkää saa valmiiks nastoitettuna alle tuon nastattoman dillingerin hinnan, kun tietää mistä ostaa..

  4. #5164
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    ^ Mistä sen tietää?!

  5. #5165
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilu Katso viesti
    Olisi vissiin tubeless hommat edessä. Ketjua tullut luettua kyllä mutta clownshoe juttua ei ole kauhian paljon näkynyt. Teippimetodi kiinnostaisi enempi kuin halkaistu sisuri.

    Clownshoet, Bud & Lou, Stanin litkua ja Stanin venttiilit. Gorillateippiä. Käykö tuossa hyvin vai huonosti ?
    Sama edessä, mutta 90mm Blizzerk kehä ja Bulldozerit kumeina. Stanin litkut ja venttiilit on jo hommattu. Jänskättää kyllä. Aattelin eka asentaa Gorillan, ja ajella lenkin tai kaksi sissarin kanssa että asettuu.

    Tosin pyöräkään ei ole vielä tullut...

  6. #5166
    Vinkkejä millä sais gorillateipin ottamaan mulefuttiin kiinni. Kavensin vannenauhaa ja pyyhen asetonilla vaan nippeleistä ja vanteen jatkokohdasta puhaltaa ulos


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #5167
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Itse käyn rätillä teipin läpi ja painelen kunnolla, ja jos jaksaa niin hiustenkuivaajalla tms lämmittää teipin ja painelee kiinni. Onko tuosta lämmittämisestä sitten mitään todellista hyötyä, en osaa sanoa. Yhtälailla litku aina hetken aikaa jostain vuotaa.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  8. #5168
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Vaikka onkin nyt rengaskeskustelu, niin lainaan tätä, kun olen etsimässä myös uusia kiekkoja renkaiden lisäksi tubeless asennettaviksi. Ongelma on et toi runko on takaa 190 levee perinteinen QR. Edessä on 135 QR, mutta sillä ei niin väliä, kun ajattelin laittaa kiinahiilarihaarukan, joten voisin sen ostaa vaikka 15x150. Tuntuu olevan fättien kiekoissa oudon vähän saatavuutta. Esim. DT Swiss BR 2250:aa ei saa mistään... ja löytyskö edes oikeaa adapteria taakse? Mitäs suosittelisitte tuohon?
    msuomal muokkasi tätä : 06.11.2015 at 21.56

  9. #5169
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin hieman alustavaa tietoa Maxxiksista nallevassussa:
    (kuvat klikkaamalla isoiksi)
    FBF 120tpi, tavallinen versio, 1,57kg:

    FBR 120tpi, tavallinen versio, 1,56kg:

    Isot kiitokset pyöräliike Lundbergille, että antoivat punnita.

    Takarenkaassa (vanteessa?) hieman heittoa, menee todella lähellä ketjua 42 piikkisellä takarattaalla. Muutama kuva myös mahtumisesta takahaarukkaan:






    Nappula/kylkilinja:
    FBF

    FBR


    FBR leveys nappulasta nappulaan n.108mm, 65mm. vanne, tubeless.
    Kärrä muokkasi tätä : 06.11.2015 at 21.58 Syy: Lisätty painot tekstiin

  10. #5170
    Jos ei pysty ajamaan niin nää mulle.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  11. #5171
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Jos ei pysty ajamaan niin nää mulle.
    Hahaahahahahaa, aja ensin, ja sitten kerro miltä renkaat vaikutti. Jos tuntuu aivan ylivoimaisen inhottavilta niin ostan pois jos Tank menee puihin. Tai jos tuntuu hyvältä ni tilaan jenkeistä tollaset mullekin

  12. #5172
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    ^ja ^^: Ei ota ketjuun kiinni ja jos meinaa ajaessa ottaa, niin luulenpa, että raapaisen hieman kumia pois ketjun puoleisista nappuloista
    Jos jäsen PK1:stä ihan oikeasti tällaisten gummien hankinta kiinnostaa, niin Tuusulassa pääsee ihmettelemään livenä ennen tilausnapin painamista. Ei näyttäisi olevan pitkä välimatka

  13. #5173
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    . Tuntuu olevan fättien kiekoissa oudon vähän saatavuutta. Esim. DT Swiss BR 2250:aa ei saa mistään... ja löytyskö edes oikeaa adapteria taakse? Mitäs suosittelisitte tuohon?
    Tässä vastaava http://www.actionsports.de/dt-swiss-...6er-15605?c=41 jolle luvataan viikossa saatavuus.
    Oma talvikumisetti Bud & Lou on tänään lähtenyt Saksasta matkaan. Hyvä niin, kun JJ on välillä kostealla/kuuraisella kalliolla niljakas.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  14. #5174
    zipo Guest
    @K.Se RF:n eturatas onko flipattu vai normi?
    Btw.Melko löröt noi uudet Maxxikset laittaa LM:n kehille, eivät meneet ihan heittämällä paikalleen.Kyljissä ja reunanauhassa aavistuksen ilmavaivoja joka on ominaista isoille 120tpi renkaille uutena.
    FBF:tä veikkaan Budin haastajaksi.

  15. #5175
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Mulle tuli takuuna Turbine cinch kammet 189 mm aksellilla, joten ei ollut tarvetta kääntää ratasta. Sen verran reilusta on tilaa kampien ja rungon välissä, jotta saatan keväällä miettiä 169 mm akselia ja rattaan kääntöä. Nyt vaan ajetaan ja naatitaan, kun kammet pysyvät kiinni.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  16. #5176
    Mä tuuppasin tänään Isoa Narttua taakse. Huomenna kokeilemaan.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  17. #5177
    markettipyörämies Guest
    ^ Jos siitä nartusta ei ole muuhun niin saahan siihen ainakin 5000 nastaa laitettua.

    Huomenna ekat lumitestit Knardilla, katotaan miten käy pieninappulaiselta sohjossa eteneminen.

  18. #5178
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    EDIT: Ja taitaa kaikki myydä ei oota tällä hetkellä. Nyt otti ohraleipä.
    Nyt näyttää taas olevan Budia hyllyssä sakujen nettikaupoissa. BMO:lla ehket halvimpia, ei oo vaan ihan niin käden ulottuvilla (4-6 päivää) kuin esim. fatbike24:ssä (1-3 päivää).

  19. #5179
    ^Bike Components lukee jotta In Stock

  20. #5180
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Mulla on uus Budi ollu ajossa jo jonkin aikaa. Westbrookcyclesistä.

  21. #5181
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Tässä vastaava http://www.actionsports.de/dt-swiss-...6er-15605?c=41 jolle luvataan viikossa saatavuus.
    Kiitos vinkistä! Näyttäisi olevan vielä vähän halvempikin ku br2250. Onko kokemusta näiden dt swiss vanteiden tubeless asennuksesta kellään? Löysin semmosen 12x190 to 190qr adapterin. Se on vaan puikko, joka tungetaan tuohon 12mm läpireikään ja päihin jää qr dropouttien koloihin sopivat pätkät, keskellä läpireikä, josta se qr ruuvaillaan paikalleen. Simppeliä. Tiesinkin et näitä oli 15x100 keuloihin.

    Edit:Tällä hetkellä mun etukiekko 4,5:sella Juggernautilla jarrulevy mukana painaa 3950g 8). Se onki about kilon enemmän ku mun XC pyörän kiekkosetti renkaineen ja levyineen. Ehkä siinä ois vähän kevennettävää...
    msuomal muokkasi tätä : 07.11.2015 at 08.29

  22. #5182
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Onnistuuko Loun nastoittaminen? Jos, niin miten? Appulathan on kaksiosaiset, eli "halki" keskeltä. Mihin siinä nastan laittaa?

  23. #5183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Onnistuuko Loun nastoittaminen? Jos, niin miten? Appulathan on kaksiosaiset, eli "halki" keskeltä. Mihin siinä nastan laittaa?
    Hyvin onnistuu, siihen uran keskelle.

  24. #5184
    Eihän se näemmä pohjaan asti halki ole.

  25. #5185
    Bud/Lou vs Dillinger 5.
    En hitto vieköön osaa sittenkään oikein päättää. Kumpikampi?

  26. #5186
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Olisko täällä mitään jeesiä: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/bud...-a-938358.html

  27. #5187
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Itsellä myös nasta ongelma mietinnässä. Ostanko läskiin nastat alle vai 29 nastat alle? Ikinä vielä läskillä talvella ajanut / liukkailla vaikka jo kolmas läski tulossa alle. Aina tullut myytyä syksyllä läski pois mielenhäiriössä. 29 ISP kumeilla nyt pysyy pystyssä niin kauan kunhan ei jalkaudu mutta kysymys kuuluukin, tarviiko läskissä nastoja? Suurin osa ajosta tulee hiekkapohjaisilla kyläteillä jotka yleensä jäätyvät mukavalle kourulle... Totuushan lienee että kumi nyt ei pidä paljaalla jäällä ikinä?

  28. #5188
    Itse olin periaatteessa viime talvena tyytyväinen siihen, että ajot meni alkutalvesta lumisella kelillä nastattomalla läskillä ja jääpolanteiden tultua isp-nastoitetulla laiheliinilla. Toimiva ratkaisu, paitsi että kyllä pitkällä lenkillä tulee kovin monenlaista vastaan... väliin hankipolkua ja väliin jääkourua... Eli useammin kuin kerran tuli läskillä jääpolulla sellainen olo, että "tähän kohtaan olisi pitänyt sittenkin lähteä nastalaiheliinilla" ja vastaavasti nastalaiheliinilla hankipolulla sellainen olo, että "tämänkin tunkkauskohdan olisi läskillä selvittänyt hienosti".

    Noh, kai se on myönnettävä, että ratkaisu on Dillinger 5 ja lopputalvesta piikitettynä...

  29. #5189
    mutanaama Guest
    Kannattaa nastoittaa se samantien. Nastan reikiin tuppaa tulemaan uitusti hiekkaa ja muuta törkyä, puhdistamisessa voi mennä jonkin aikaa.

  30. #5190
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Itsellä myös nasta ongelma mietinnässä. Ostanko läskiin nastat alle vai 29 nastat alle? Ikinä vielä läskillä talvella ajanut / liukkailla vaikka jo kolmas läski tulossa alle. Aina tullut myytyä syksyllä läski pois mielenhäiriössä. 29 ISP kumeilla nyt pysyy pystyssä niin kauan kunhan ei jalkaudu mutta kysymys kuuluukin, tarviiko läskissä nastoja? Suurin osa ajosta tulee hiekkapohjaisilla kyläteillä jotka yleensä jäätyvät mukavalle kourulle... Totuushan lienee että kumi nyt ei pidä paljaalla jäällä ikinä?
    Ei se läskin kumi pidä sen kummemmin paljaalla jäällä kuin mikään muukaan pyörän kumi. Melkeinpä vielä huonommin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •