GiantGarminElectrobike
Sivu 12 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #331
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...JackOja, mitäs jos ostat mieluisat vanteet ja navat ja pyydät Eppua Eppua tms. kasaamaan täällä kotosuomessa? Yksivaihteella nimimerkki Janoinen tekee kanssa kiekkohommia käsittääkseni hyvin ja edullisesti. Eikä se itsekään kasaaminen varsinaisesti rakettitiedettä ole
    On toi kasaaminen tarkoitus opetella sitten joskus, muttei tähän rakoon nyt millään. Enkä jaksa alkaa speksaamaan rihtauspukkia (...jaa mutta Klubillahan pitäis olla).

    On tota paikallista kasauttamista mietitty (yheltä sepältä taannoin kysyinkin, mutta tekee sellaista vaan talvisin kun on hiljaista), aika useassa paikassa noi navat ja kehät on vaan hinnoiteltu siten, että käytännössä se valmis kiekko ei juuri enempiä maksa. Tosin esim. Yläfemmassa Stanin kehät on halvempia kuin maailmalla. Jos bongais jostain erityisen edukkaasti Hopen tai DT:n (240?/350?) navat niin mikäpä jottei. Grail olis kaiketi passeli kehä.


  2. #332
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    350-navat saanee parilla sadalla. Dt:valmiskiekkoseteissä oleva R 460 -vanne vaikuttaa hintaisekseen ihan kelpo vanteelta. Mulla odottaa yhdet sellaiset vannejarruversiot kasaamista. Maali on mattapintainen, halvannäköinen ja kerää varmaan likaa kylläkin. Jos laittaa sellaiset ja kasaa Revoilla, osille jää vielä alle 300 hintaa ja tulee varmasti paremmat kiekot kuin ne R23:t. R 460 on tosi jäykkä vanne eli kasaaminen on helppoa, mutta kovin pehmeäkulkuiset kiekoista ei tule. Graileillakin osille taitaa tulla hintaa alle 400.

    Sitten kannattanee miettiä, haluaako tubelessmahdollisuuden vai ei ja vanne kannattaa valita sen mukaan. Jos meinaa ajaa sisureilla, kannattaa laittaa suosiolla ei tubelessvanteet, koska sellaisten kanssa joutuu tappelemaan renkaan vanteelle asettumisen kanssa paljon vähemmän. Esim Hson Archetype hyvä sisurivannevaihtoehto.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #333
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    509
    Ite en ole kokenut kasaamista mitenkään vaikeaksi. Eiköhän niitä taiwanissakin lätki kasaan aika matalasti koulutettu työvoima. Pinnojen pituudetkin saa veppilaskurista niin ei tarvi ite laskea.

    Toki eka kiekko vähän raavitutti päätä kun ei ollut mistä luntata ja vanteessa ja navassa oli eri määrä reikiä Vanteen vaihtoi oikeaan niin alkoi sujumaan!
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

  4. #334
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tässä vähän ihmettelen sisureiden kestoa cyclossa ja mietin, jätänkö tubeleksiin siirtymisen tekemättä. Edellisellä sipoonkorven retkellä vanteet löivät muutamaankin kertaan selvästi läpi, mutta sisurit kestivät.
    Paineina oli edessä 2.5kg ja takana hieman enemmän. Nettijuttujen mukaanhan sisurit paukkuvat heti kun ajetaan ensimmäisen oksan yli. Voiko tuo matalareunainen vanne vaikuttaa noin paljon sisärenkaan kestoon?

    http://superlight-bikeparts.de/bilde...nbikefelge.jpg

    En nyt välttämättä nää tubeleksessa niin paljoa etua, että alkaisin siihen siirtymään mikäli käärmeenpuremia ei tule... Ehkä se vaan pitää palelluttaa yhden kerran näpit kunnolla ja hakea vasta sen jälkeen tubeless kitti
    Mulla on kasassa kolme krossi"kisaa" tältä kaudelta. Kaksi tubeleksilla ja yksi sisureilla. Flätit:

    1. kisa tubeless - 3 flättiä
    2. kisa sisurit - 0 flättiä
    3. kisa tubeless - 2 flättiä



    Tubeleksissa tosin edelliskaudelta peräisin olevat renkaat, jotka viime kaudella toimivat ilman flättejä. Nyt kulutuspintaan tulee reikiä, joita litku ei ehdi täyttää samalla tapaa kuin maasturissa, jonka renkaissa on ilmaa enemmän ja paineet pienemmät. Eli se ero krossitubeleksessa on ainakin maasturitubelekseen nähden, että jos tulee reikä, matkanteko pysähtyy ihan samoin kuin sisureilla.

    Krossitubeleksesta kannattaa huomioida myös se, että nyt kun rupee tulemaan noita oikeasti tubelesskelpoisia krossikumeja, on ne useimmiten paksumpikylkisiä kuin ei tubelesskumit, joten niiden osalta tubelesta ei voi väittää merkittävästi paremmin rullaavaksi tai mukavammaksikaan. Mutta en kiellä, etteikä juurakossa rymistellessä siitä huolimatta olisi turvallisempi mieli tubeleksien kera.

    Mä yritin kanssa joskus Open Prota tubelekseksi ja parilla teippirundalla ja Stanin cx-tubelessnauhoilla sain kyllä vanteen ja renkaan tiivistymään, mutta asfaltilla ekassa tiukemmassa kurvissa eturengas blurppas ja sen jälkeen sattui lonkkaan...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #335
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    350-navat saanee parilla sadalla....
    Ainut mikä noissa tökkii on se, ettei etupäähän saa 9x100 läpiakselia. Ei ehkä välttämätön, mutta tykkäisin kuiteskin. Takapäähän mulla oliskin olemassa joutilas 10x135 DT:n läpipultti. Niin ja tosiaan 350:een ei saa tota 11-speed maantiekasettia. Jos haluaisi 11-speed systeemin, mikä olis ketterin ratkaisu hydraulisten jarrujen kanssa.

    Hopen luokkaa noi 350:t olis painoltaan eli ei liikaa. 240 tai joku Novatec olis paljo kevyemmät toki.

    Sitten kannattanee miettiä, haluaako tubelessmahdollisuuden vai ei ja vanne kannattaa valita sen mukaan. Jos meinaa ajaa sisureilla, kannattaa laittaa suosiolla ei tubelessvanteet, koska sellaisten kanssa joutuu tappelemaan renkaan vanteelle asettumisen kanssa paljon vähemmän..
    Kyllä mä pidätän itselleni kohtuu iisin tubeless-option kehävalinnalla vaikka ilman sitä olisikin paljon enemmän mielenkiintoisia vaihtoehtoja.
    JackOja muokkasi tätä : 09.10.2015 at 12.01


  6. #336
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.310
    Jos lutraa sisurin sisään paikka-ainetta, niin onnistuuko normaali paikkaaminen ilman ongelmia maastossa?

    Verkkokaupassa näyttäisi olevan passelia myrkkyä hyllyssä.

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45327/fnnts/Zefal-Z-Sealant-pistosuojausaine
    paaton muokkasi tätä : 09.10.2015 at 12.45

  7. #337
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Itse kyllästyin takarenkaan käärmeenpuremiin ja laitoin budjettisyklon takakiekon tubeless moodiin. Kehä Aksium ja rengas spessun Tracer sport. Vanteelle kiekka stanin teippiä ja konversio onnistui käden käänteessä.

    Asennus toimikin oikein hyvin kaksi kisaa, kunnes kolmannessa kisassa pudotin paineet turhan alas ja takarengas burppasi nopeassa kaarteessa. Harmitti kovasti cup-pisteiden menetys...

    Eli vinkit vannejarrullisista tubeless kehistä tulee täälläkin tarpeeseen

  8. #338
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sitten kannattanee miettiä, haluaako tubelessmahdollisuuden vai ei ja vanne kannattaa valita sen mukaan. Jos meinaa ajaa sisureilla, kannattaa laittaa suosiolla ei tubelessvanteet, koska sellaisten kanssa joutuu tappelemaan renkaan vanteelle asettumisen kanssa paljon vähemmän. Esim Hson Archetype hyvä sisurivannevaihtoehto.
    Teen varmaan jotain väärin, mutta ikinä ei ole tarvinnut tapella renkaan asettumisen kanssa Alpha 400:lle, vaikka tubeless vanne sekin lienee.

    Painavathan nuo Alpha400:t on, mutta on myös vastaavasti todella jämyt ja ei notku turhia.

  9. #339
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    No mä olen joutunut joidenkin tiukemmin istuvien renkaiden kanssa käyttämään aikamoisia ylipaineita, että olen saanut uuden renkaan nousemaan vanteelle niin, että se pyörii suoraan. Samoin sisurin vaihto metsässä käsipumpulla Alpha 400 -vanteiden kanssa on melkolailla työläämpi operaation kuin vaikkapa Open Pron kanssa. Stanin vanteet on vielä niin pehmeetä tavaraa ja vanteen reunat ohuet, että joskus on saanut pelätä vanteen halkeevan ennen kuin rengas asettuu.

    Noihin vanteen kapeus-/leveysjuttuihin muuten sellainen huomio, että aika moni nappuloilla varustettu krossirengas rullaa kovalla alustalla paremmin kapeamman vanteen kanssa. Varsinkin, jos rengas on profiililtaan jo valmiiksi yhtään leveämpi ja "dual compound". Hyvänesimerkki on Ritcheyn WCS-shield 35 mm on kiva yleiskrossirengas. Open Prollakin true 35 mm, mutta sen kun laittaa leveälle vanteelle, käy pienemmillä paineilla niin, että reunanappulat, jotka muutenkin hidastavat ja ovat kaiken lisäksi pehmeämpää seosta, ottavat suoraan ajaessa tiehen kiinni ja rengas rullaa todella huonosti. Kapealla vanteella suoraan ajaessa reunanappulat pysyvät ilmassa ja rengas rullaa paljon paremmin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #340
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.310
    Tuo borin 366 vanne on myöskin veemäinen asennuksen kannalta. Pelottaa jo etukäteen renkaan puhkeaminen pakkasella. Täytyykin ottaa liukastetta mukaan, muuten tuo ei nouse pikku pumpulla vanteelle.

  11. #341
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo borin 366 vanne on myöskin veemäinen asennuksen kannalta. Pelottaa jo etukäteen renkaan puhkeaminen pakkasella. Täytyykin ottaa liukastetta mukaan, muuten tuo ei nouse pikku pumpulla vanteelle.
    Ja kun itse rengaskin jäykistyy kylmällä... 1-2 irtohihnaa matkustaa mukanani, näitä varvaskoukkuremmejä. Hyödyllisiä muutenkin ja helpottavat sisärenkaan laittoa kenttäolosuhteissa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #342
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ainut mikä noissa tökkii on se, ettei etupäähän saa 9x100 läpiakselia. Ei ehkä välttämätön, mutta tykkäisin kuiteskin. Takapäähän mulla oliskin olemassa joutilas 10x135 DT:n läpipultti. Niin ja tosiaan 350:een ei saa tota 11-speed maantiekasettia. Jos haluaisi 11-speed systeemin, mikä olis ketterin ratkaisu hydraulisten jarrujen kanssa.

    Hopen luokkaa noi 350:t olis painoltaan eli ei liikaa. 240 tai joku Novatec olis paljo kevyemmät toki.



    Kyllä mä pidätän itselleni kohtuu iisin tubeless-option kehävalinnalla vaikka ilman sitä olisikin paljon enemmän mielenkiintoisia vaihtoehtoja.
    Eikä tuohon sun tarpeeseen olisi passelit Crestit, joko kalliimmilla tai halvemmilla navoilla? Läpiakselia varten joutuu kitin joutuu toki hommaamaan erikseen. Itse kasaaminen ei noilla hinnoilla oikein taida ainakaan rahallisesti kannattaa.

  13. #343
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Noi on kyllä edukkaita ja väittävät, että stanin vanteet toimisivat tubelessina crossissa. notubes tiimiläiset kuitenkin ajavat kisaa tuubeilla. En sitten tiedä voisiko avonkin liimata vanteelle, jotta kumi ei rullaa alta. normaali crossikumi, Giantin perus tubelessvalmis vanne ja alle 3 bar paineet ei ole oikein mun testeissä toiminut. 3 bar tai enemmän painetta on ihan OK hiekkatielenkkeilyssä, mutta saattaisi pettää lajinomaisessa käytössä. Tuubi ja sisurillinenkin tuntuu luotettavammalta.
    6.7 WTF/kg


  14. #344
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Noi on kyllä edukkaita ja väittävät, että stanin vanteet toimisivat tubelessina crossissa. notubes tiimiläiset kuitenkin ajavat kisaa tuubeilla. En sitten tiedä voisiko avonkin liimata vanteelle, jotta kumi ei rullaa alta. normaali crossikumi, Giantin perus tubelessvalmis vanne ja alle 3 bar paineet ei ole oikein mun testeissä toiminut. 3 bar tai enemmän painetta on ihan OK hiekkatielenkkeilyssä, mutta saattaisi pettää lajinomaisessa käytössä. Tuubi ja sisurillinenkin tuntuu luotettavammalta.
    Tuo avorenkaan liimaaminen ainakin toiselta kantiltaan vanteelle on vanha kikka, Nokian Boazobeana oli sen ajan sisäleveyksille melekonen joten tuubiliimaa käytettiin. Mullon yksi setti vieläkin tallessa, en tosin liimaillut...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #345
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Ei tossa liimaamisessa kai mitään ongelmaa ole, mutta hyödystä vaikea sanoa ennen testailua. Tässä olisi pitkä viikonloppu aikaa....
    6.7 WTF/kg


  16. #346
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Tuli viikonloppuna ajettua ekat krossikisat tuubeilla ja voi kyllä todeta että paluuta tubelessiin tai sisureihin ei ole, mitä nyt sitten talveksi nastakumeille ja ehkä myös todella kivikkoisia VPCX:iä tms. varten. Tuubeissa on aivan älytön pito, kumi kestää vanteella joka tilanteessa ja snakebitejä ei tullut, vaikka rengas pohjasikin useita kertoja. Rullaavuus on myös luonnollisesti pienillä paineilla ja pehmeillä kyljillä erinomaista.

    Aivan maagisen hienot ajaa kokonaisuudessaan ja eivät mikään mahdottoman tyyriskään ratkaisu, riippuen toki mistä palikoista kiekot rakentaa.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  17. #347
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Samaa mieltä Antin kanssa, tosin tubelessia en ole cyclossa kokeillut. Mutta sisurit vs tuubit... Ero on iso. Ainut haitta mitä noissa tuubeissa näen on se varatuubin "raahaaminen". Maantielenkeilläkin varatuubi varastaa yhden paidantaskun kokonaan. Luottamus ei riitä paikkauslitkuihin...
    twitter: @Myrkkykieli

  18. #348
    jarit Guest
    Pikkasen OT, mutta kun keskustelu on kulkemassa renkaiden suuntaan: mikä on studioraadin näkemys lateksista krossi sisureista ?
    Tuli hommattua pari Challangea ihan kokeeksi vaan. Viikonloppuna voisi asentaa Spessu Tracerin kanssa käyttöön.

  19. #349
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Samaa mieltä Antin kanssa, tosin tubelessia en ole cyclossa kokeillut. Mutta sisurit vs tuubit... Ero on iso. Ainut haitta mitä noissa tuubeissa näen on se varatuubin "raahaaminen". Maantielenkeilläkin varatuubi varastaa yhden paidantaskun kokonaan. Luottamus ei riitä paikkauslitkuihin...
    Laita se varatuubi vanhasta juomapullosta tehtyyn purkkiin ja ne toiseen juomapullotelineeseen ei cyclolenkeillä syksyllä paljon nestettä mene.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  20. #350
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Pikkasen OT, mutta kun keskustelu on kulkemassa renkaiden suuntaan: mikä on studioraadin näkemys lateksista krossi sisureista ?
    Tuli hommattua pari Challangea ihan kokeeksi vaan. Viikonloppuna voisi asentaa Spessu Tracerin kanssa käyttöön.

    Hyvin toimii maantielateksit sisureina krossissa. Itse ajoin kaikki Oulun keskiviikkokrossit ja avoimet latekseilla.
    Ahneella on kehno loppu.

  21. #351
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti litku Katso viesti
    Hyvin toimii maantielateksit sisureina krossissa. Itse ajoin kaikki Oulun keskiviikkokrossit ja avoimet latekseilla.
    +1 . aamusella laitan tilauksen sisään kun pakon edessä yks Mara Winteri pitää saaja. Michelinin sisuri pelaa ja kestää vaikkei ole nimellismitoiltaan lähelläkään cyclorenkaita, ja jos reikä tulee niin normi RemaTipTop hoitaa!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #352
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Vaihdoin viikonloppuna Crosshairsin kakkoskiekoista etuvanteen. Mittailin samalla huvikseni jarrupintojen paksuuksia, kun joitain vanteita odottaa kiekkoinspistä:

    - Open Pro "loppuun" ajettuna keskimäärin noin 0,7-0.8 mm. Vähän hankala mitata, kun tässä vaiheessa vanteen kyljet olivat alkaneet jo taipua ulospäin, mutta kyllä noilla vielä ajoi. Kovin isoja paineita ei olisi uskaltanut enää laittaa.
    -Open Pro uutena 1,2 mm, ei paljoa heittoa, ehkä 0,05 mm korkeintaan.
    -H Plus Son Archetype 1,1 mm, hyvin tasapaksut ja muutenkin laadukkaan oloinen viimeistely.
    -DT:n uusi R 460, joka olis kivan edukas krossitouhuihin, jossa olisi hyvä profiili ja väittävät tubelesskelpoiseksi, mutta olakkeet on sen verran matalat, että ei ehkä olisi ihan mahdoton sisureidenkaan kanssa. Halvanoloinen työnjälki ja jos silmämäärin pystyy arvioimaan niin myös materiaali. Todellinen yllätys oli, että jarrupinnan paksuus vaihteli 0,9 mm - 1,1 mm. Ei todellakaan jatkoon.

    Samalla virittelin WTB:n Cross Bossit tubeleksiksi DT RR 440 -vanteille. Tiivistyivät heti, litkua ei tullut ulos käytännöstä mistään. Toinen nousi vanteelle ilman tappelua, toisen kanssa joutui taistelemaan enemmän, mutta muutaman tunnin venyttelyn jälkeen nousi sekin.

    OT: Tunnin testilenkin perusteella Cross Boss on parasta, mitä ei-uci-krossaajalle on keksitty vähään aikaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #353
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    En lukenut ihan koko keskustelua ainakaan vielä, mutta hakemalla huomasin, että Challenge Grifot (avorengasversio) on mainittu kahteen kertaan. Joillakin täällä on siis kokemusta näistä Open Tubular -tyyppisistä renkaista ja tuosta läheltä Velobiasta niitä näkyisi saavan. Alkoi kiinnostaa, kun katsoin noita suosituspaineita: kahden barin minimipaine kuulostaisi poikkeukselliselta avorenkaille. Kuulostaakin liian hyvältä ollakseen totta: jos on oikeasti niin, että noissa yhdistyy avorenkaiden ja tuubien parhaat puolet, miksi enää miettiä muita vaihtoehtoja?

    Lukisinkin mielelläni lisää, jos ja kun nuo ovat tulleet kokeneemmille rengastajille tutuiksi. Ilmeisesti noiden asentaminen vanteelle on aavistuksen verran mutkikkaampaa kuin perusavorenkaiden (ks. pdf), mutta toisaalta ilman liimaamista tai litkutusta?
    Trollberga muokkasi tätä : 03.11.2015 at 08.41
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  24. #354
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Challenge Grifo on hyvä avokumi ja tunnen muutaman joka päästelee Grifoilla 2 bar paineilla. Haasteina on snakebitet, renkaan pysyminen vanteella ja kuskilla ei saa olla painoa paljon yli 70 kiloa. Ei noi tuubien veroisia ole, mutta avojen parhaimmasta päästä. Muutkin Challengen kumit toimivat.
    6.7 WTF/kg


  25. #355
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Itse olen ajellut hiekkatietä ja kuivaa krossikisaa Challenge Grifo XS -renkailla. Painetta 2,0 - 2,2, painoa 68 ja ajotyyli raisu. Joo viilakuvio.

    Hyvän, kevyen sisurin kanssa nuo kumit ovat ehdottomasti smuuteimmat, ihanimmat ja nopeimmat mitä avokumeina tiedän olevan. Snakebitejakin sietävät oudon hyvin - liekö sitten tuuria matkassa. Etukumi kyllä lähti pahasti nuljuilemaan mutkassa kun oikein kunnolla kanttasi, mutta ei se vanteelta pudonnut.

    Asentaminen vanteelle on ihan samanlaista kuin muillakin taittuvilla kumeilla. Joillekin kehille ovat vähän jäykät menemään, mutta niin kaikki.

    Vahva suositus siis Challengelle, jos avoista tykkää, eikä Velobian hinta ole paha. Tubelessiksihan noita ei saa viritettyä.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  26. #356
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti

    Hyvän, kevyen sisurin kanssa nuo kumit ovat ehdottomasti smuuteimmat, ihanimmat ja nopeimmat mitä avokumeina tiedän olevan. Snakebitejakin sietävät oudon hyvin - liekö sitten tuuria matkassa. Etukumi kyllä lähti pahasti nuljuilemaan mutkassa kun oikein kunnolla kanttasi, mutta ei se vanteelta pudonnut.
    Vaikuttaakohan kumi juurikaan siihen tuleeko snakebitejä vai ei. Tietty jos joku teräskylkinen biltemakumi, mutta suunnilleen samantyyppisten kesken.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #357
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti

    Tubelessiksihan noita ei saa viritettyä.
    Ellen nyt ihan väärin muista, niin A-J:lla oli tubelessina...?
    https://www.instagram.com/xtranza/

  28. #358
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Niitä on erilaisia, mutta se laadukkaimpien avo-Challengejen vulkanisoimaton skinwall ei kyllä ole kiva litkuttaa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  29. #359
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Vaikuttaakohan kumi juurikaan siihen tuleeko snakebitejä vai ei. Tietty jos joku teräskylkinen biltemakumi, mutta suunnilleen samantyyppisten kesken.
    Vaikuttaa se. Juuri noissa mainituissa Open Tubulareissa kyljet on aika paksua, mutta joustavaa ja kevyttä materiaalia. Se on ihan erilaista kuin missään muissa avorenkaissa ja sen vuoksi noi ei todellakaan snakebaittaa yhtä herkästi kuin tavalliset vulkanoidut avorenkaat. Vielä, jos vanne on sellainen matalammalla olakkeella varustettu niin kuin esim. Stanin vanteet, on OT:t aika huolettomat juurakkoisemmassakin ajossa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #360
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vaikuttaa se. Juuri noissa mainituissa Open Tubulareissa kyljet on aika paksua, mutta joustavaa ja kevyttä materiaalia. Se on ihan erilaista kuin missään muissa avorenkaissa ja sen vuoksi noi ei todellakaan snakebaittaa yhtä herkästi kuin tavalliset vulkanoidut avorenkaat. Vielä, jos vanne on sellainen matalammalla olakkeella varustettu niin kuin esim. Stanin vanteet, on OT:t aika huolettomat juurakkoisemmassakin ajossa.
    Tämä oli mielenkiintoinen pointti. Itse kun olen kovasti ihmetellyt miksi ei ole kertaakaan käärme purassut vaikka VPCX:t ym. rymistellyt sisureilla 2.2 bareilla. Kumeina skinwall Grifot ja Stanin kehät

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •