Surlyn Bud takakumiksi.
Aika hammaslääkärille. Onnistuin puremaan paikan halki. Noh, saikin peruutuspaikan heti tälle päivälle.
Millainen on peruutuspaikka? No...jospa se kestäisi puruakin.![]()
Ehheh... tosiaan voihan sen noinkin ajatella. Hitto kun tällä foorumilla pitäisi olla tarkkana. Joku aina rankaisee
No jos peruutuspaikka on vaikka sellainen, joka pistetään aikaisemman paikan tilalle, siis tavallaan perutaan se aikaisempi toimenpide?
Kröhöm... Itse asiassa -vaikka itse sanonkin- aika hyvin selitin itseni tuosta, eiks jeh?
Uusi maantiepyörä käytettynä.
Kohta tosin lähtö 15 päiväks Espanjaan vaeltaan niin ei pääse ihasteleen ihan hetkeen kun myyjäkin laittaa tällä välin pyörän kuntoon.![]()
Ensimmäinen pyörä käytettynä hankittu Bianchi Zurigo periaatteella "jos ei maistu niin laitetaan kiertoon". Fillarin istuvuus oli tosi mieleinen, mutta cantilevereiden jyristys kaiveli sen verran että päätin kokeilla myyntiä, varsinkin kun GG/CX ajelut tuntui muuten mielekkäältä. Pyörä menikin nopeasti kaupaksi ja samana iltana hain paikallisesta liikkeestä Merida CC 500:n. Tällä ajelin tyytyväisenä, mutta en saanut tässä ajoasentoa yhtä istuvaksi kuin Bianchilla ja kun sain parilla lenkillä mojovan päänsäryn niin rakkaudessa oli pieni, mutta vääjäämätön särö. Sitten näin erään fillariliikkeen ilmoituksen 50% alesta ja seuraavana aamuna soittelin sinne päin Giant TCX:n varastotilanteesta. Kun sopivaa kokoa löytyi 1 kpl niin varasin sen puhelimessa ja nousin pari tuntia myöhemmin. Tämä tuntui heti istuvan kuin hanska käteen, aika näyttää onko fiilis sama vielä myöhemminkin. Muutaman päivän ajan tallissa oli kaksi cycloa, mutta Meridakin meni kaupaksi siedettävällä tappiolla.
Eli sellainen evoluutio ja fillarit. Oppirahoja tuli maksettua, vaikka nämä ei olleet ensimmäiset fillarikaupat (ensimmäiset cyclot tosin).
Liput Knicksin kotipeliin.
Paksukaiseen talvirenkaat. XXl tarjous oli liian houkutteleva.
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
-DTSwiss kiekkopussi
-DTSwiss ratchet service kit
-Formula spiderilliset jarrulevyt 180mm
-Shimano tuuliliivi
-Shimano ajopaita
-Lezyne co² härveli ja paikkauskaluja
-Pyörä-ständi
-Takavalo muksun pyörään
Volvo S40
Ei saatana.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kiitoksia avoimuudesta! Kyvyssä vetää viiva lukujen alle ja kuitata mahdollinen tappio aikailematta on jotain kadehtittavaa, itse jään yleensä turhan pitkään järsimään kuivaa luuta ikäänkuin huono ostos siitä paranisi että sen kanssa koittaa sen puutteet tietäen tulla toimeen vain koska on maksanut siitä - tai ikäänkuin se uusi ja oikea tulisi yhtään edullisemmaksi sitten kun sen ennen pitkää kuitenkin hankkii.
FWIW ehdin jo nukkua yön yli Meridan ostaminen mielessä, mutta ei olisi kannattanut: nyt saman pyörän hankkiminen liikkeen hinnalla on syntymäsaidalle kovin vaikea, jopa mahdoton ajatus...
Mutta asiaan: Bianchin, Meridan ja Giantin geometriaan ja mittoihin paneutumalla voisi oppia paljon ns. bike fittingistä. Eli jos kahteen pyörään saa tai pitäisi saada stemmin pituutta ja kulmaa sekä spacereita hyväksikäyttäen saman ajo-asennon eli ohjaustangon saa samalle etäisyydelle keskiöstä, niin mikä on tuntematon tekijä jonka kuitenkin ajaessa tuntee?
OT: Shimanon kymppiketjun.
-Pro:n standi
-Park Tool TM-1
-Polar M400
Off-topic:
Mulla on paperit bike fittingistä eli tarkat mitat (tai niiden suositellut vaihteluvälit), mutta siitä huolimatta asetin ainoastaan satulan korkeuden mittanauhan kanssa. Satulan setbackin asetin mutuna ja siinä lienee ensimmäinen ja suurin virhe. Satulan asento tuntui polkiessa oikealta, mutta on ollut varmaan liian edessä ja osittain tästä johtuen ohjaamo oli noin 3,5 senttiä lyhyempi kuin maantiefillarissa, kun hyvä lähtökohta cyclolle on noin 1-2cm lyhyempi. Myös satulan ja tangon välistä droppia olisi saanut olla pari senttiä enemmän, vaikka olin jo laskenut sitä 15mm korkeimmasta asennosta. Lähdin hakemaan asentoa oman tuntuman mukaan ja tarkoituksena oli tehdä pieniä muutoksia kerrallaan, mutta tätä prosessia en ehtinyt saattamaan loppuun.
Kaikkien em. pyörien mitat ovat hyvin lähellä toisiaan, +/- 5mm (Bianchin reach ja stack eivät tosin ole tiedossa). Suurin ero geometrioissa on Giantin yhden asteen verran loivempi satulaputki, mutta jos satulan setback on säädetty oikein niin erot pitäisi olla selitettävissä reach ja stack -mitoilla (olettaen että stemmit ja tankojen reachit on identtiset). En tiedä mikä on se jäljelle jäävä tuntematon tekijä - sellaista ei pitäisi olla?
Ero mukavuudessa Giantin ja kahden muun välillä vaikuttaa suurelta (valamiehistö pohtii vielä päätöstä), mutta niille löytyy useita useita selittäviä tekijöitä.
Itse aiheeseen: High5 elektrolyyttitabletteja.
10h voileipäkakku mallia lohi pistin tilaukseen viikonlopuksi juuri.
Trek Farley 5
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
3Fat Lite.
Endura MT500 Waterproof Jacket ll
Rasvatonta piimää.
Hopen paidan ja Rallinaaman takin gyntheriltä. On tullut havaittua että hyvä pyörä on vasta noin 50-55% ajonautinnosta ja loput tulee sitten hyvistä vaatteista. Joten vaatekaapissa pitää olla rättiä vähän joka lähtöön...
Kaksi kappaletta nastarengasta kun halvalla(?) sai ylisuuresta kaupasta
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Craft PB sadetta/ tuulta hylkivä takki akuuttiin tarpeeseen.
Maajohtimille niiden kohta alkavien rapakelien varalle vähän eristystä. Jos nuo kestää sen kymmenen vuotta kuin edeltäjänsä niin se on alle 2€ / kk.
xxl:n parkkipaikat oli lähtiessä täynnä joten päätettiin Turbonuuskun kaa jatkaa matkaa kohti Herttuneesiä. Sieltä mukaantarttui myös etunakkero![]()
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Extreme-nastarenkata ja wanha LX-takavaihtaja kierrätyskeskuksesta ..
XXL:n aleräkistä castellin fawesome 2 -liivi 50€. Kannatti kerrankin käydä paikanpäällä.
Biltemasta kengansuojat, isoimman koon otin niin mahtuu helposti 41:n päälle. Olisi L koko mahtunut kans, mutta tuo mahtuu helpommin. Hintaansa (18€) nähden oikein hyvät.
Z3/Tapatalk
Shimano XT m8000 jarrut
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Kirjanmerkit