HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 66 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Kiitos tiedosta. Vähän jo epäilin onko kyseistä kenkää kotimaan kivijaloissa. Paperisessa katalookissa nuo oli, mutta Bontragerin nettisivuilta en löytänyt?
    Oulussa Pyörä-Suvalassa OMV

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Usko juntunen: juurikin tuo kenkä ja eilen ilmeisesti jo hyllyssäkin. Pitäs iteki käydä sovittelemassa ja vertailemassa.
    Tuntui hyvälle kun kävin lumpulla testaamassa, menee hankintalistalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nou, mutta säämiskä lämmittää sukukalleuksia yllättävän hyvin. Kikkelin sijasta reidet vähän meinaa välillä jäätyä
    Kaikessa viimalle alttiissa talvipakkasulkoilussa on taikana ettei mikään kehon osa pääse liikaa kylmettymään, arimmille paikoille enempi eristettä niin siinä se.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    ^Teettämällä

Tilasin Fiveten Steath resole dot kitin ja käytin kengät ja pohjat suutarilla asennuksessa. Jos ei valmista löydy niin pitää tehdä itse.

Tuli muuten niin hyvät että taidan tehdä jostain talvikengistä toisen parin kylmille keleille.
    Loistava idea. Kotona onkin yhdet goretex kengät johon voisi kokeilla asentaa pohjat.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Aika haastavaa löytää fläteille sopivaa pohjaa noista vaellus- ym. kengistä.

http://fiveten.com/products/footwear...-gtx-black-red

Mahtaisiko näitä löytyä mistään kotimaisesta kivijalasta? Josko noilla pärjäisi kunnon sukalla pikkupakkasilla?

Sent from my iPad using Tapatalk

Näistä kun googletat esiin vanhemmat mallin niin ei hintakaan ole enään kova:

http://www.salomon.com/fi/product/kaipo-mid-gtx.html

Tuossa vähä enempi:
    http://www.sport-conrad.com/en/outdo...=executeFilter

Voisi nuo sorellitkin toimia...
    http://www.sport-conrad.com/en/outdo...ium-t-cvs.html

Itsellä on salomonin 55€:n (prisman alesta joku kevät ostettu) thinsulate eristetyt Mid korkeet talvivaeltimet Hok-suksi hommissa ja ovat kyllä jäykät pohjista.
    tämmän moiset;
    http://www.sierratradingpost.com/sal...r-men~p~1322u/

Kyllä noita fiveten quide tennie mid gtx kenkiä jossain verkkokaupassa suositeltiin myös maastopyöräilyyn, mutta ei taida rahteineen alle 200euron saada.
    Noissa Jukahian ehdottamissa on kaikissa sama vika että noi vibram ym. kuviolliset pohjat ei tunnu kivoilta flätti polkimilla. Hyviä aihioita tosin pohjan vaihtoon Itse ajattelin laittaa talvikengiksi Meindl Vengen proot pohjan modauksella.

Tuollainen kevyt vaellus/retkeily kenkä tuntuu muuten jäykkyyden suhteen juuri sopivalta pyöräilyyn. Nauhoituksella voi sitten pelata nilkan jäykkyyden kanssa, jättämällä esim. nauhoittamatta ihan ylös asti.

Toi Salomon vaikuttaa lupaavalta. Haussa kenkä yhtenäisellä pohjalla. Siis semmoisella, jossa tasainen pohja ja kuvio varpaista kantapäähän ilman jalkaholvin alla olevaa syvennystä. Mulla on äskettäin akillesjänne kursittu kasaan toisesta jalasta ja ajoittain joudun pitämään poljinta melko keskellä jalkaa tai jopa kantapään alla, ettei pohkeelle/jänteelle kohdistu liikaa rasitusta. Aika usein tommosissa kengissä on vahva kuvio etuosassa pohjaa ja kantapäässä, mutta keskellä melko kuvioton syvennetty osuus. Semmoinen on kokeiltu ja ei toimi ollenkaan.

Kyllä noita fiveten quide tennie mid gtx kenkiä jossain verkkokaupassa suositeltiin myös maastopyöräilyyn, mutta ei taida rahteineen alle 200euron saada.
    Hinta ei säikäytä. Olen kyllä tiedostanut, että kunnon kengät maksaa jopa 300€. Ei vaan tekisi mieli ostaa moisia kokeilematta. Varsinkaan kun ei ole kyseisen merkin kengistä aikaisempaa kokemusta.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Oulussa Pyörä-Suvalassa OMV
    Mikäs noiden hinta on?

Kysyin varuste.net stä noita resole kittejä, ettei tarvitsisi tilata ulkomailta niin lisäsivät saman tien valikoimaan:

https://varuste.net/Five+Ten+Stealth...-+XL?_tu=67004

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti

Mahtaisiko näitä löytyä mistään kotimaisesta kivijalasta? Josko noilla pärjäisi kunnon sukalla pikkupakkasilla?

Miksi et hommaa ajohommiin tarkoitettuja Fivetenin Impact High-kenkiä, niillä pärjää hyvin pakkasillakin kun laittaa hyvän pohjallisen ja paksun sukan?
    Vai täytyykö olla Goretexiä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mikäs noiden hinta on?
    En hoksannu kattoa enkä kysyä ku kuolasin Läskien perään....

Kysyin varuste.net stä noita resole kittejä, ettei tarvitsisi tilata ulkomailta niin lisäsivät saman tien valikoimaan:

https://varuste.net/Five+Ten+Stealth...-+XL?_tu=67004
    Noiden kummien kanssa jonkin verran turanneena niin kotiliimaus onnistuu jotenkuten mutta suutarillekin voi viedä niin saavat kunnolla painetta liimaukseen niillä puristimillaan. Riittävä paine liimauksessa on se juttu millä noista saa toimivan, jollain puupalikoilla ja liimauspuristimilla olen itse d-i-y korjauksia tehnyt.

Ja pk-seudulla http://gamma.nic.fi/~mkarttu/index.html on tehnyt ainakin 20v pohjauksia kenkiin kiipeilykumilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Miksi et hommaa ajohommiin tarkoitettuja Fivetenin Impact High-kenkiä, niillä pärjää hyvin pakkasillakin kun laittaa hyvän pohjallisen ja paksun sukan?
    Vai täytyykö olla Goretexiä?
    Kyllähän noi vois kosteutta pitää ulkopuolella, kun tarkoitus oli ajella -10...+5 lämpötiloilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti

Tilattu. Testirapsaa sit joskus...

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mikäs noiden hinta on?
    Itse itselleni vastaten 269.90€ eli liikaa.

Siltä varalta, että joku muu suunnittelee ostavansa XXL:n tarjouksesta talvikengäksi Diadora Polarex Plus -kengät, kehotan vielä harkitsemaan.

Muutaman 40 min työmatkan olen noilla ajanut, enkä ole täysin tyytyväinen. Vakiopohjallisella ja ohuella urheilusukalla varpaissa tuntuu vähän viileältä aamun pikku pakkasessa. Välikelin kenkä, ei talvikenkä.

Tuntuuko Diadora muuten istuvalta ja kantapää seuraa jalkaa?

Keskieurooppalainen talvikenkä. Ei kai siltä sellaisena voi muuta odottaakaan?

Toisaalta pohjallisten vaihto parempiin (esim tällaisiin tai edes alumiini/karvaisiin), polypropyleenisukan vaihto merinovilla(sekoitte)isiin ja neopreenikengänsuojien käyttäminen lisäeristeenä voivat tehdä niistä täysin kelvolliset talvikengät Etelä-Suomenkin oloihin - ainakin mikäli jalat eivät ole erityisen palelevaa sorttia.

FWIW itse taisin ajaa viime talvena viiden ja puolen tunnin lenkin kahden-kolmentoista asteen pakkasessa enkä joutunut kylmän vuoksi jalkautumaan tai käymään sisällä jalkoja lämmittelemässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tuntuuko Diadora muuten istuvalta ja kantapää seuraa jalkaa?
    Alkuun kolhonoloiset, mutta muotoutumaan päin. Boa kiristää tasaisesti ja kantapää pysyy aloillaan. Mulla normaali kengän koko on 46, noista otin 45 ja pässinpökkimälle jää hyvin tilaa.

Tarkoituksella olen ajellut ei-lämpimällä sukalla ja pohjallisella, testimielessä. Alumiinilla vahvistettu villapohjallinen ja villasukat ovat kaapissa odottamassa. Talvella saatan vetää Mavicin varpaanlämmittimet kengän päälle. Paukkupakkasia varten otan käyttöön teddyvuorellisen mononsuojan. Vain varpaat on mun herkkä kohta, muuten tarkenen oikein hyvin.

Kuovi kirjoittaa asiaa, mullon nuo linkatut pohjalliset ja eivät aivan surkeat. Ynnä neopreenisuojia joka lähtöön. Olen ennenkin urputtanut ylikokoisista kengistä, siinähän kantapää liikkuu ja hölskyy eli mitä hyötyä on lukkokengistä silloin? Omat Vauden Termaticit 1,5 numeroa ylikokoisina ovat sillai satasen hintaansa nähden aivan ok mutta kantapääni ei pysy paikallaan.

Vaellusaikoinani kiintevuorisista Nokian Naaleista ylenin irtovuorisiin, sitten normitelemarkmonot, hei Alpo ovatko tallessa? Ja sitten Alicon Double-monoilla, sisäkengälliset vankat nahkamonot. Jotenkin tää irtovuori/sisäkenkäfilosofia nappaa mulle. Kai kun noilla rämmin ihan kunnon pakkasillakin.

Bontragerin OMW kengät ovat kovasti harkinnassa. Ja jalan pituushan pitäisi mitata oikeasti niillä sukilla mitä meinaa maksimissaan käyttää. IMO. Pieni pohdinnan aihe on tää lestin leveys, olen Shimanokielellä Widejalkainen.

Tänään poistin nuo Bontragerin OMWt. Saapa nähdä mimmonen kenkä tulee olemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakes Katso viesti
    Tänään poistin nuo Bontragerin OMWt. Saapa nähdä mimmonen kenkä tulee olemaan.
    Sitten kovasti toivon raporttia kuin lesti ja ensivaikutelma, versus entiset kengät ja niinpäinpois. Jotta sais jotain tuntumaa kummoinen on.

Kokemuksia kellään Northwave Celsius 2 GTX kengistä. Lupaavat -10 asti pakkaseen. Jos riittää puoleenkin ja sen jälkeen neopreenia päälle sekä sukkaa alle, niin mulle pelittää. Miten koot? Meneekö suoraan taulukon cm koon mukaan? Sidin MTB kengät 43 ja maantie 42,5 on sopivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Kokemuksia kellään Northwave Celsius 2 GTX kengistä. Lupaavat -10 asti pakkaseen. Jos riittää puoleenkin ja sen jälkeen neopreenia päälle sekä sukkaa alle, niin mulle pelittää. Miten koot? Meneekö suoraan taulukon cm koon mukaan? Sidin MTB kengät 43 ja maantie 42,5 on sopivat.
    Mulla on kokemusta muutaman lenkin verran NW Celsius Arctic GTX:stä, eli ymmärtääkseni melkein samoista kengistä.

Pakkasella en ole kengillä vielä ajanut, mutta 2-4 asteen keleissä ne tuntuvat vielä lämpimiltä. Sukkina olen käyttänyt XXL:n myymiä Line One Active Warm Crew Terry sukkia.

Ilmoitettu koko pitää mielestäni melko hyvin paikkansa. Omieni koko on 44 ja se on hieman väljempi kuin samankokoinen Diadoran maantiekenkä (hyvä asia paksumpien sukkien kanssa). Sidiltä itselleni sopii myös samoin koko 44. Shimanon kengissä oma kokoni on 45.
    The older I get the faster I was

Ok. Kiitos vastauksesta. Eiköhän tuo koko löydy tuon mukaan. Tuolle Arctic mallille lupaavat -35 - +5 astetta. Aika rohee lupaus Sillä mietin, että mihin asti tarkenee tuolla Celsius 2:lla. Aika kohtuudella pärjännyt 1,5h työmatkan vanhalla Shimanon kumipohjanauha lätyskällä + Enduran MT500 suojalla. -7 alkoi varpaita hieman kylmäämään loppumatkasta. Kaiketi noilla paremmin pärjää. -10 kylmemmällä en enää paljoa ajele. Jos ottaa yhtä pykälää sisommat, niin mahtuu ainakin sukkia riittävästi...

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Ok. Kiitos vastauksesta. Eiköhän tuo koko löydy tuon mukaan. Tuolle Arctic mallille lupaavat -35 - +5 astetta. Aika rohee lupaus Sillä mietin, että mihin asti tarkenee tuolla Celsius 2:lla. Aika kohtuudella pärjännyt 1,5h työmatkan vanhalla Shimanon kumipohjanauha lätyskällä + Enduran MT500 suojalla. -7 alkoi varpaita hieman kylmäämään loppumatkasta. Kaiketi noilla paremmin pärjää. -10 kylmemmällä en enää paljoa ajele. Jos ottaa yhtä pykälää sisommat, niin mahtuu ainakin sukkia riittävästi...
    Mulla on jokusen vuoden vanhat Arcticit ja ei ne mahdottoman lämpimät ole. Maastossa pärjää hyvin -15 asti, mutta tiellä tulee kyllä kylmä aika äkkiä jos pakkasta lähemmäs kymmenen tai enemmän.

Täällä myös pari vuotta vanhat NW Celcius Articit talvikenkinä. Mulla menee parin tunnin lenkki -5C:ssä villasukilla, mutta siitä kylmempään kun mennään, niin kyllä tarvii laittaa sähköpohjalliset tossuihin, ettei ala varpaita palella...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •