HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 91 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Tässä nyt vähän esimerkkikuvaa Hans Dampfista. Nyt alkaa näkyä vähän selvempää kulumista muutamassa sivunappulassa, mutta muut ovat hyvässä kunnossa. Näillä on ajeltu aika paljon kalliota, kivikkoa yms. Pidossa ei yhäkään huomaa mitään eroa, sillä valtaosa nappuloista on hyvässä kunnossa ja niistä on vielä paljon jäljellä. Rehellisyyden
    nimissä on sanottava, että kivikossa kanttailun jälkeen nuo sivunappulat usein näyttävät pahemmilta kuin ovat, sillä johtuen pehmeämmästä seoksesta ne kuluvat vähän kumimaisemmin, niihin tulee reunoille tommoista "röpöä", mutta kun sen pyyhkäisee pois ne näyttävät paljon siistimmiltä, hieman kuluneemmilta vain.

Nää on kyllä ehdottomasti yhdet mun lempparirenkaista. Olen ajellut näillä ekoilla HDillä tarkoituksella vähän varomattomammin, en minä normaalisti ajele esim työmaakivikoissa, mutta ajelen paljon portaita ja jonkinverran myös kivikkomäkiä yms. riippumatta rengastuksestani ja halusin vähän testailla miten paljon ne tuontyyppistä käyttöä minulla kestävät. Olen oikein tyytyväinen siihen miten noi ovat toistaiseksi kestäneet, todennäköisesti normikäytössä (portaita, polkuja) minulla kestävät ihan hyvin ainakin edessä.

Nana muokkasi tätä : 08.10.2015 at 00.47
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Mitäs eroa butcherin ctrl ja grid versiolla taas oli? Onko huomattavaa eroa ajossa? Ctrl kuiteski 200g kevyempi..

Grid on UST. Eiks se niin ollu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mitäs eroa butcherin ctrl ja grid versiolla taas oli? Onko huomattavaa eroa ajossa? Ctrl kuiteski 200g kevyempi..
    Olen ainakin antanut itseni ymmärtää eri foorumeiden ja muiden kirjoituksia lueskeltuani, että Grid vastaisi USTia. Grid versiossa on painoa tosiaan enemmän, riippuu renkaasta miten paljon, GCssä vain joku 40g, mutta Butchereissa enemmän, mutta samalla Butcher Gridissä on 23% parempi pistosuojaus kuin Controlissa. Siinä on pohjakerros 70a:ta ja päällinen pehmeää 42a:ta, mikä tekee siitä todella pitävän, pitoa on tosi hyvin jopa märässä juurakossa mielestäni, joka yleensä renkailla se pahin luistelualusta.

Eli eroa on siis seoksen kovuudessa, sekä pistosuojauksessa/kylkien vahvuudessa. Jos haluaa maksimoida pitoa ja kestävyyttä niin Grid on ihan hyvä vaihtoehto, Control taas rullaa vähän paremmin.http://www.specialized.com/us/en/ftb/mtb-tires/all-mountain-tires/butcher-grid-2bliss-ready

-team Söpöshox

jaha, ei anna taas kirjoittaa normaalisti linkityksen jälkeen vaan alleviivaa kaiken.

lis. Joudun lisäämään muokkaustekstin samasta syystä tähän väliin. Eli tämänkin mukaan Grid vastaisi USTia http://service.specialized.com/colla...tion-Guide.pdf Ei ole ilmeisesti pakko käyttää sealanttia. Esim Ground Control tiivistyy tubelessiksi helposti, mutta ohuempien seinien vuoksi kivikoissa/portaissa tms paljon ajellessa kyljet voivat hikoilla hieman. Se ei vaikuta ajoon, poistin itse jopa lasinsirua renkaasta ja se tiivistyi taas hyvin, mutta jotain tämä voi häiritä lähinnä esteettisessä mielessä. renkaat kuitenkin kestävät yllättävän hyvin kivikkoakin.
    Butcherista on näiden lisäksi vielä DH-versio, joka vielä vähän tuhdimpi, wired, eikä mielestäni tubeless ready. Se on seokseltaan samanlainen muuten kuin Grid. http://www.specialized.com/us/en/ftb/mtb-tires/freeridedh-tires/butcher-dh

Nana muokkasi tätä : 16.10.2015 at 20.24
    -team Söpöshox

Viimeisten kuukausien gummitestailujen summauksena suositeltavien kumiloisten listoille seuraavia vaihtoehtoja;
    - Mavic Crossmax Charge XL Ltd 2.4" - hämmentävän hyvin rullaava + kulutuskestävä high_rolleri-kuvioinen 40A kumi -
    (voipi olla paras mätömärän kelin kumi millä oon ajanu)
    - WTB Vigilante 2.4" (erityisesti TCS Light/ Fast Rolling- versio) - semmonen kun hansdampf olis pitäny olla
    - WTB BreakOut 2.3" (erityisesti TCS Light/ Fast Rolling- versio) - suosikkikumi kaikkialle sinne missä muut ei kestä
    - WTB Trailboss 2.4" (erityisesti TCS Light/ Fast Rolling- versio) - toinen suosikki sinne missä muut ei kestä
    - Kenda Nevegal Pro 2.35" SCT - tubeless_ready + muutenkin parempi versio nevegaalista, ainut miinus ettei saa stick-e_kumilla
    - Continental Baron Kaiser Projekt 2.4" - paras contin kumi sou far, vaatii paljon ajoa ennenkun pinta rikkoutuu ja ominaisuudet
    tulee esille silikonipinnan alta

Kaikki nuo siis 27,5" kokoisina ja kaikista ajokokemusta >20h.
    Ja ennenkun kukaan kysyy, niin myös niiden ässällä alkavien valmistajien kumit on testattu

Minä tuota Trail Bossia light-versiona 2.25 koossa harkitsin, mutta se tuntui olevan kaikkialla kalliimpi kuin nykyiset renkaani ja kun lisäksi joissain arvosteluissa, mm. tässä http://nsmb.com/reviewed-29er-wtb-vigilante-trail-boss/ moittivat kestoa huonoksi niin tuntui ettei kannata sijoittaa niin paljoa siihen.
    Vigilanteja, Wolverineja yms. olis kans kiva kokeilla, mutta hinta ja paino tulevat usein vastaan. Maviceissa taisi olla sama homma. Mielenkiintoisia renkaita olisivat kyllä muuten kokeiltaviksi.
    -team Söpöshox

Kai mää sen butcher gridin heitän taakse. Ajokaverilta tuli vaihtokaupassa magic mary nii ei toi muutenka rullaa mihkää. Katotaa kui kauan jaksan polkee ku täi tervassa...

Stumpe, kannattaa huomioida, että Gridin pehmeä seos saattaa jäätyä kylmemmällä kelillä. itse en ole sillä ajanut pakkasella, joten ei kokemusta, mutta eikös noi kaikki pehmeämmät jäädy. Muuten ehdottomasti suosittelen kokeilemaan märälle kelille.

ja sori kun en hoksannut eilen mainita. Itsekin laitoin varmuuden vuoksi Controlin eteen, vaikka hyllyssä olisi Gridi, kun on jo illemmalla ollut pakkasta.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Viimeisten kuukausien gummitestailujen summauksena suositeltavien kumiloisten listoille seuraavia vaihtoehtoja;
    Wtb:t 26" koossa vasta nyt saatavilla esmes CRC:stä, elokuussa oli vaan muotikokoja tarjolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Stumpe, kannattaa huomioida, että Gridin pehmeä seos saattaa jäätyä kylmemmällä kelillä. itse en ole sillä ajanut pakkasella, joten ei kokemusta, mutta eikös noi kaikki pehmeämmät jäädy. Muuten ehdottomasti suosittelen kokeilemaan märälle kelille.

ja sori kun en hoksannut eilen mainita. Itsekin laitoin varmuuden vuoksi Controlin eteen, vaikka hyllyssä olisi Gridi, kun on jo illemmalla ollut pakkasta.
    Ääh, eipä itellekkä tullut mieleen. Kiitos muistutuksesta. Ehkä mul riittää se ctrl versiokin, ei oo kuiteska niin pehmeetä seosta.

Jep, ei sitä aina kaikkea muista. En tiedä onko tuota Gridiä kukaan kokeillut pakkasessa, mutta hyvin mahdollista, että jäätyisi jos pehmeät seokset muutenkin tuppaa jäätyilemään.
    Kokeile ihmeessä joskus muullon, kun on märkää ja liukasta muttei pakkasia. Todennäköisesti sellaistakin on luvassa, ajelinhan minäkin noilla vielä Suomen kesässä, kun ei meinannut ensin ilmat millään lämmetä ja märkää riitti. Butcher Gridiä jotkut kehuivat kovasti myös espanjalaisessa enskarengas topikissa, joten kestänee hyvin myös siellä.

Lis. en tiedä kuuluuko tähän topikkiin, mutta olen huomannut sellaisen asian, että vaikka minulla, kuten muillakin, on omat ajotottumukset ja oma ajotyyli, huomaan mukauttavani sitä hieman renkaan mukaan. Esim Butcherilla kantatessa kanttaan jotenkin agressiivisemmin kuin vaikka Hansilla. Hd:lla kallistan pyöreämmin ja rauhallisemmin antaen renkaan purra välinappuloilla ja liukua siitä sivunappuloille, Butcherilla se on bum ja bäng -> nappuloilta keikautus sivunappuloille. Mutta selvästikin hyvin erilaisetkin renkaat voi sopia ihmiselle, itse tykkään näistä molemmista tosi paljon.
    Nana muokkasi tätä : 19.10.2015 at 23.52
    -team Söpöshox

Viime vuosina on löytynyt hyvä luotto kalustoon ja omaan ajotaitoon maastossa, niin halusin säilyttää tuon luoton myös märällä kelillä. Kun vielä tuli vaihdettua keväällä 2x10 -》1x10, niin on pakko pitää maastossa kovempaa vauhtia märälläkin. Joten hommasin maasturiin High Roller II:set Maxterra-seoksella kun pahimmat syksyn niljakelit vaikuttaa viimein alkaneen. Tuntuma pimeässä ja märän kelin ensilenkillä oli....pitävä. Yleensä pimeäajot märällä menee varovasti ja lipsutellen, mutta HR II:lla pystyi ajamaan kuin kesällä ikään.

Ajotuntuma oli aluksi lievästi sanottuna omituinen, kun pyörä tuntui muljuvan Maxxiksen pehmeän kumiseoksen päällä sinne tänne etenkin, kun Orange 5 ei muutenkaan ole polkujäykin peli, mutta kuitenkin pyörä eteni märässä kivikossa ja juurakossa kuin juna. Monesti tuli tunne että nyt lähti rengas alta, mutta sitten pehmeä sivunappula puri kiinni - tai ei niin pehmeä nappula voi purra - mutta tarrasi kiinni ja pienen korjausliikkeen kautta matka jatkui.

Mitkään rullaavimmat renkaat nuo ei ole, mutta siedettävästi rullaavat kuitenkin ja kesäksi vaihdetaan taas Ardentit alle. Märälle juurakolle ja kivikolle voi kuitenkin suositella varauksetta.

Sen mitä itellä on hr2 gummeilla ajoa kertynyt niin omaan makuun melko pettymys.. Vetopito suht huono ja liian tiheäkuvioinen reunanappula ei vaan tunnu toimivan märällä.. Omat renkulat oli dual compound seoksella joten luultavasti nuo 3c/maxxterra versiot voisi paremmin toimiakkin..
    The end of the road is just the beginning...

Butchereilla mennään. Eilen vesisateessa kalliolla piti ihan kohtuullisesti, juurakolla tuppasi lipsumaan. Toisaalta uskon, ettei sellaista rengasta olekaan, joka juurakolla pitäisi. Oleellisempaa on ajotekniikka.
    Roots, bloody roots

Mä näen asian niin, että kun puhutaan loistavasta pidosta märällä juurella, se tarkoittaa loistavaa verrattuna muihin kokeiltuihin renkaisiin, ei välttämättä sitä, että pito on sataprosenttinen. Märkä puu on todella vaikea alusta renkaille. Juurien liukkaus lisäksi vaihtelee mistälie tähtien asennosta johtuen siten, että pito voi samoilla märillä juurilla olla yhtenä päivänä todella hyvä ja toisena selvästi huonompi.
    Itse kävelen myös paljon metsässä ja edelleen yllätyn välillä miten liukkaaksi osa kallioista vaikka märkinä muuttuu. Lienee melko mahdotonta valmistaa rengas, jonka pito olisi sataprosenttinen jopa limaisimmilla juurilla ajolinjoista ja vauhdeista riippumatta. Todennäköisesti moinen rengas olisi jo aika mahdoton ajettava missään muualla. Pitävimmät renkaat pääsee kuitenkin riittävän lähelle tätä sallien paljon keskivertoa enemmän ajovirheitä ja pitäen liukkaimmillakin alustoilla yleensä riittävästi. Esim. Buther Gridillä on itselläni pito riittänyt toistaiseksi kaikkialla, mutta en epäile hetkeäkään ettenkö vielä törmäisi sellaisiinkin limajuurakoihin, missä sekään ei riitä ja rengas lipsuu ainakin hieman.
    -team Söpöshox

Viimeaikoina sattuneista syistä märillä juurakoilla tullut myöskin aikapaljon temppuiltua .. Varovaista ajotapaa harjoitellen parin kaatuilun jäljiltä .. Nyt alla olevat X-Kingit ei kyll ihmeemmin pidä märällä, limaisella juurakolla ja kivilläkin saa olla tarkkana.. Toivottavasti HansDampf & NobbyNick (pacestar -seokset) tuovat tähän edes hitusen helpotusta.. Edessä Rocket Ron tuntui pitävän paremmin kuin nyt alla oleva X-King racesport
    -- not fast but furious --

^ Kyllä, Rokkironissa on märemmissä olosuhteissa hieman parempi pito kuin X-Kingissä, vaikkei sekään mikään kummoinen ole. Sensijaan HDn pito on mainio, ainakin Trailstar, mutta varmasti PS Hans pitää jo reippaasti enemmän kuin X-King ja uuden Nobby Nickin pito on myös hyvä, vaikkei juuri märät juuret sen paras alue todellakaan ole, mutta etenkin HDn kera takana käytettynä pitolisä on huomattava vrt vaikka X-King tai Rorokin.

Minä tykkään lähestyä vähän eri suunnista tätä liukkausongelmaa. Tällaisen aloittelevan maastoilijan on helppo antautua limajuurakoiden edessä, jotka näyttävät siltä, että odottavat seuraavaa uhriaan. Miten hitossa selvitä juurakkohelvetistä, joka teettää työtä kuivanakin? No, minä tietysti vaihdan alle vähemmän agressiiviset renkaat
    Tämä kuulostaa ihan sekopäiseltä, mutta se kyllä tavallaan toimii. Kun ajaa vaikka haastavaa alamäkeä tai juurakkohelvettiä ihan alimitoitetulla rengastuksella tekniikka hioutuu väkisinkin paremmaksi. Tosin samalla iho muuttuu suht kirjavaksi. mutta sen jälkeen kun on jonkinaikaa tahkonut sitä limajuurakkoa niillä luistimilla ja vaihtaa lopulta agressiivisemmat renkaat alle tuntuu hetken kuin taitotaso olisi kasvanut huimasti, vaikka tekniikka olisi parantunut vain hieman.

Täytyy kyllä lisätä, että rentous on tärkeintä. Pitää harjoitella sillä tavalla, että pystyy olemaan rentona, eikä aja ns pxxxa jäykkänä, sillä silloin ei kyllä opi mitään. Musta on hyvä soveltaa tilanteen mukaan eri tapoja. Joskus on hyvä valita mahdollisimman agressiiviset renkaat saadakseen varmuutta ajoon, joskus taas päinvastoin, molempi parempi. Joskus pitää portaat mennä 5 krt kävelemällä pyörän kanssa ennenkuin ne menee kerran ajaen. So what, ei sillä ole mitään väliä millä tavalla tai missä ajassa jonkun oppii, kunhan oppii.
    Nana muokkasi tätä : 11.11.2015 at 14.58
    -team Söpöshox

Mikäli puhutaan pidosta märällä juurella niin kaikkihan renkaat lipsuu, mutta toiset ne lähtee ku jalka saippualta ja toiset hieman rauhallisemmin ja hallitummin..
    miku80 muokkasi tätä : 11.11.2015 at 20.09

^Jep, haaste on ehkä ennemmin löytää itselleen riittävän pitävä rengas kuin rengas joka pitäisi täydellisesti joka paikassa, sillä sitä ei ole.

Jokainenhan ratkaisee pito-ongelmat niinkuin parhaaksi näkee. Tuli mieleen hauska tilanne keskuspuistossa, kun kaveri oli täällä Suomessa käymässä ja oltiin yhdessä lenkillä. Oli melko märkää ja hänellä oli kyllä edessä muistaakseni tyyliin NN, mutta takana jotain semislickiä. Ihmettelin miten hän pysyy pystyssä liukkaissa paikoissa kun takarengas liukuu mihin sattuu. Oltiin kalliolla semmoisen jyrkänteen kohdalla, mistä en ole uskaltanut vielä ajaa, kun se on niin jyrkkä, vaikka ajettava onkin. Kaveri sanoi, että jos tuntuu, ettei ajamalla pääse/halua tai uskalla mennä niin ainahan siitä voi hypätä yli ja hyppäsi sitten iloisesti tämän minun kammoamani jyrkänteen yli allaolevaan juurakkoon. Samaa hän sovelsi juurakossakin. Itsellä ei kyllä taitotaso moisiin riittäisi, mutta se oli minusta hyvä esimerkki siitä miten eritavoin voi liukkaus ym. ongelmat ratkoa.
    -team Söpöshox

Ihan uteliaisuutta kun näitä Nanan rangas arvioita oon lukenut eri ketjuista että montako eri rengasta sulla on ja monestikko viikossa vaihat renkaita. Sivusta seurattuna tulee fiilis että hyvä jos yhden lenkin heität samoilla renkailla

Itellä mulla on kesärenkaat ja talvirenkaat. Ens kesäksi varmaan ostan vielä toiset vähän rullaavammat mutta ilmanpaineita enempää ei oikeen jaksa kikkailla

Ei kannata vaivata päätään sillä, miten usein tai harvoin muut renkaita vaihtavat. Osa vaihtaa kelin/maaston mukaan renkaat, osa ei.
    Ei minulla ole mitään säännöllistä renkaanvaihtoväliä, vaihdan juuri silloin kun haluan tai katson tarpeelliseksi ja minulla on kuivan kelin renkaita, parit märän kelin renkaat, sekä jotain siltä väliltä. Tämä on minun tapani ja se toimii minulla.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Ei kannata vaivata päätään sillä, miten usein tai harvoin muut renkaita vaihtavat. Osa vaihtaa kelin/maaston mukaan renkaat, osa ei.
    Ei minulla ole mitään säännöllistä renkaanvaihtoväliä, vaihdan juuri silloin kun haluan tai katson tarpeelliseksi ja minulla on kuivan kelin renkaita, parit märän kelin renkaat, sekä jotain siltä väliltä. Tämä on minun tapani ja se toimii minulla.
    Juu enhän minä pahalla Kunhan uteliaisuuttani kysyin kun ilmeisen monilla renkailla oot ajanut

e: pyöräilyn yksi hienoista puolista on hifistellä myös välineiden kanssa eikä keskittyä pelkästään lenkkiin...

En minä sitä ajatellutkaan. Itse nautin suunnattomasti siitä, että voin vaihdella mieleni mukaan renkaita ja sitä myöten myös muunnella pyörääni erityyliseksi. Säännöllisen renkaidenvaihtelun etu on, paitsi optimaaliset renkaat joka paikassa, myös se, että renkaiden vaihdosta tulee rutiinia, eikä siihen kulu enää juuri lainkaan aikaa. Itse vaihtelen renkaat telkkaria katsellessa, jopa litkutettavat, ainoastaan litkujen lisäyksen jälkeisen täytön teen muualla varmuuden vuoksi.
    Mulla on kaikkein eniten erityylisiä xc renkaita, Thunder Burtista Raraan ja Fast Trakista Race Kingiin. Lisäksi on ns. yleisrenkaita, kuten mm. Nobby Nick, Rokkironi, Ardent Race, Ground Control, sekä parit märän kelin renkaat, Butcher ja HD. Joistakin on sekä kylkisuojattu, että kevytversio, toisista vain 1 versio. Tämä valikoima tulee tulevaisuudessa supistumaan luonnollisesti, kun väkisinkin joitain renkaita tulee enemmän käytettyä niitä tulee ostettua myös lisää.
    ja omat tämän hetken lempparimerkit on Spessu ja Schwalbe, sekä Continental race-, ja X-Kingillään tiukasti kaksikon mukana. Näihin olen päätynyt ihan siksi, että niiltä löytyy mukava valikoima kevyitä renkuloita, sekä myös pitävää rengasta ja Spessu lisäksi tosi helpoksi tehdyn bliss2 tlr renkaiden litkutuksen vuoksi.
    Nana muokkasi tätä : 11.11.2015 at 20.14
    -team Söpöshox

Ite en vaihtele renkaita kuten kalsareita, mutta huollan ja rassaan muuten pyöriä koko ajan. Yli puolet rassaamisestani on "turhaa" mutta minä vain pidän siitä. Mutta joo... asiaan! Sain mukavasti lisää luottamusta märkiin puuportaisiin ja sateisille mehtälenkeille kun vaihoin "kikkailu" pyörään bontrager XR1 nakkien tilalle michelinin wildgripit. Kyyti ei ole aivan kuin traktorissa, mutta pitävät uskomattoman hyvin! Eivätkä kulu kuin nuo bontragerit. Ehdottomasti meikän suosikki renkaat vaikka kokemusta ei ole renkaista yhtä paljoa kuin Nanalla luulisi olevan.

Kävin nollaamassa referenssitason ajamalla pienen pätkän liukasta juurakkoa melkein 10v vanhoilla xc-renkailla. Yllättävän liukasta.

Vaihdoin pakon edessä, pitkin hampain poistetun Nobby Nic lightskinin tilalle mahdollisimman samanlaisen eturenkaan, eli Ground Control 2.3.
    En tiedä onko kumpainenkaan varsinainen märän juurakon/kivikon rengas, mutta kyllä tuolla pärjää, aika hyvinkin. Itseasiassa GC käytös edessä minua ei kuumottanut limaisilla juurilla ollenkaan, enemmänkin takana rullaavan Rokkironin, jonka käyttäytymiseen en ole ehtinyt vielä niin perehtyä ja jolla jo nappulan mataluuden vuoksi ei voi olla järin hurja pito ko alustalla. Mutts GC kyllä yllättää edelleen märässä. Minusta siinä on tosi luotettava pito vähän kaikentyyppisillä alustoilla. Märillä kallioillakin ajelin pääosin putkelta runtaten mäkiä ja ainoastaan takarengas silloin tällöin vähän suti liukkaissa paikoissa. Paineita pidän sateella edessä noin 18 PSI ja takana ehkä 20 PSI.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    hr2 dual compound
    Ei toimi märällä eikä miun mielestä kyllä kuivallakaan

Jäykkiksessä on jotkut vanhat Fat Albertit. Yllättävän pitävät kun paineet laski johonkin puoleentoista bariin, tosin vauhtia jos pitää niin paukkuu vanteet...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pullapoika Katso viesti
    Ite en vaihtele renkaita kuten kalsareita, mutta huollan ja rassaan muuten pyöriä koko ajan. Yli puolet rassaamisestani on "turhaa" mutta minä vain pidän siitä. Mutta joo... asiaan! Sain mukavasti lisää luottamusta märkiin puuportaisiin ja sateisille mehtälenkeille kun vaihoin "kikkailu" pyörään bontrager XR1 nakkien tilalle michelinin wildgripit. Kyyti ei ole aivan kuin traktorissa, mutta pitävät uskomattoman hyvin! Eivätkä kulu kuin nuo bontragerit. Ehdottomasti meikän suosikki renkaat vaikka kokemusta ei ole renkaista yhtä paljoa kuin Nanalla luulisi olevan.
    Olen myös ajanut tämän syksyn Michelin Wild Grip'r advanced renkailla ja ne kyllä pitää hyvin märällä. Kumiseos noissa advanced malleissa ainakin on niin pehmeää, etten uskalla niille hirveää kestoa luvata kulumista vastaan.

Misukan Grip r:t on saaneet ihan hyviä arvosteluja ja on varmasti kokeilemisen arvoset renkaat. Varmaan tulee joskus kevyimpiä Misukoita kokeiltua itsekin.
    Oikeastaan syy miksen ole enempää Maxxista kokeillut, enkä Micheliniä vielä lainkaan on yksinkertaisesti ajanpuute. On vaan pakko rajottaa renkaiden määrä johonkin ja silloin tällöin kokeilla jotain uutta jos siltä tuntuu ja renkaille tarvetta on.

Esim Maxxikselta olen kokeillut lyhyesti Minionia ja Ardent Racea, mutta kummallakaan ei ole riittävästi ajeltu, että niiden toiminnasta olisi päässyt paremmin perille, eikä niistä siten voi oikein arvostelujakaan antaa. Varsinkin märällä on helpompi valita rengas/seos, jonka käyttäytyminen on tuttua, kuin kokeilla jotain uutta.
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •