FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 21 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #601
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Vieläkö Stache kuskit hymyilee? Mieli tekisi Stache 5:sta läskin kaveriksi, pystyykö perustelemaan itselleen myös ostotapahtuman jälkeen?
    Miua kiinnostaisi kommentit Stache 5:sta myös. Toinen asia mikä kiinnostaaon rullaus ominaisud asfaltilla. Siitymä kun tulee aina ja lisäksi Stache mene varmaan myös arkpyörä osastolle, jolla puito yms. keikka ulis heitettyä.

  2. #602
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei yhtään kiinnostanut hankkia Boost-napaa Manitou Magnum haarukkaan, joten käytin XT M8000 navan ja 10mm holkin ”vetopuolelle”:

  3. #603
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Tämmöinen tuli rakenneltua, saa nähdä onko mukava peli ajella:

  4. #604
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Piru vie, hieno!
    Kuumotus kasvaa entisestään. Laita Ninerista kommentteja heti kun kilometrejä alkaa kertyä.

  5. #605
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Tähänastisesta kokemuksesta voin sanoa seuraavaa:

    Runko on ainakin siistiä tekoa kaikin puolin ja viimeistelty nätisti. Kasaaminen meni muuten aivan hyvin, mutta kun löin voimansiirron kiinni niin ketju otti kiinni renkaaseen isoimmilla rattailla. Lisäksi 32T ratas ei mahdu pyörimään, jos tuo epäkeskokeskiö on "keskilinjan" takapuolella. Vaihdoin eteen BB30 (suoran) rattaan, joka tuo ketjulinjaa 6 milliä ulospäin ja nyt on tilaa vähän mudallekin. Lisäksi kääntelin keskiön johonkin sopivaan asentoon missä se ratas ei ota kiinni runkoon.

    Tuossa rullaavassa setissä tuli nuo 27TPI Knardit mukana ja niiden tubeless-asennus oli kyllä ennennäkemättömän hankalaa, tuntuvat nyt kumminkin pitävän ilmat sisällään ainakin toistaiseksi. Vaijeriklipsit olivat ruuvattavaa mallia ja hitusen hankalat käyttää, etenkin tuo sisäisen hissitolpan reititys oli ärsyttävää. Kokonaisvaikutelma on tähän mennessä hyvinkin positiivinen, kunhan ehdin enemmän poluille kokeilemaan niin raportoin lisää.

  6. #606
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Hieno Niner! Tilasikko runkosetin Tallinnasta vai muualta, R2:n alesta?


  7. #607
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    R2 Alesta tuli meikäläisen setti, loput osat muualta maailmalta tai omasta varastosta. Meidän perheen kolmas Nineri kyseessä (-10 RIP9 ja -14 RIP9 myös tallissa)

  8. #608
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Ekan lenkin kokemuksia: Tosi hauskaa oli ensimmäiset 5 kilometriä, pyörä on todella leikkisä ja renkaissa tuntui olevan pitoa ihan älyttömän hyvin, jopa paremmin kuin läskissä. Muutenkin tuntuma oli hämmentävän erilainen, hyvin paljon läskin tuntuinen, mutta silti nopea niinkuin tavallinen pyörä. Lenkki jäi kuitenkin lyhyeksi kun alamäessä etupyörä otti pienen pohjakosketuksen ja vanne vääntyi reunastaan. Työntelin kotiin, löin vanteen kumivasaralla suoraksi ihmetellen materiaalin pehmeyttä ja otin puhelun Stan'sille, josta kyselemättä luvattiin uudet vanteet takuuna - kuulemma tuo alkupään Hugo on pehmeä ja korvattu jollain tukevammalla versiolla.

    Historiaa sen verran, että viimeisen vuoden keräilin kokemusta läskipyörästä niin talvi- kuin kesäajossakin ja totuin käyttämään kohtuullisen pieniä paineita (4-5 psi) periaatteella "yksi pohjakosketus lenkissä ja paine on kohdallaan". Nyt laitoin noin 10-12 psi koeajoon ja tuntui tosi hyvältä kunnes hajosi

  9. #609
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Itse yrittäisin ristiin, jos vaan nippelit asettuvat hyvin. Vielä parempi olisi porata uudet reiät vetopuolen pinnoille.

    Tein Hugo-vanteilla kiekot ja niissä on sama ongelma. Hugossa DT:n perusnippelit eivät asettunet hyvin, kun kokeilin ristiin. Hugossa tosin pinnat ovat ”kallellaan” ja rei’issä on insertit.
    No niin, laittelin viimein kiekot kasaan ja kokeilin tosiaan ensin tehdä ristiin. Rei'issä ei sinänsä ole mitään kulmaa noissa Mulefuteissa, eli sen puolesta ei ongelmaa. Jostain syystä kiekosta ei vaan ristiin tekemällä saanut valmista. Koko paketti oli melko nuudeli vaikka pinnat oli jo aika kireällä ja leipomisvaiheessa koko kiekko meni aivan perunalastuksi. Aattelin että olin vaan ollut huolimaton ja koitin uudelleen huolellisesti, mutta aivan sama homma. Duunasin sitten kiekon normaalisti eli pinna saman puolen laippaan minne offsetkin on, ja sillä tavalla homma hoitui ihan mallikkaasti.

    Eihän tuo nyt mikään maailman tukevin ole jos vertaa johonkin järeään AM kehään tehtyyn kiekooon mutta luulisin olevan riittävän jämpti. Hieman kyllä ihmetyttää että mikä siinä ristiin tekemisessä oikein loppupeleissä mätti.

    Siinä vielä kuva pelistä uusilla kehillä.

  10. #610
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    783
    http://lenzsport.com/mountain-bikes/fatillac-29/

    Tulisikohan tuolle jossain vaiheessa hintatiedotkin näkyville...
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

  11. #611
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti supertele Katso viesti
    Piru vie, hieno!
    Kuumotus kasvaa entisestään. Laita Ninerista kommentteja heti kun kilometrejä alkaa kertyä.
    Nyt on kerätty kilsoja vajaa sata ja edelleen hymyilyttää. Niinkuin läski etenemiskyvyltään, muttei niin raskas ajaa. Ninerin geometria tuntuu tosi hyvältä, keula nousee helposti mihin vaan mutta pyörä on silti vakaa vauhdissa. Alamäkeen saa viedä melko silkkihansikkain, samalla lailla kun täysjäykkää läskiäkin - joustokeula ei välttämättä olisi kesäkelillä tähän(kään) pyörään huono ostos. Tampereella tuota pääsee kyllä koeajamaan jos haluaa.

  12. #612
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    http://lenzsport.com/mountain-bikes/fatillac-29/

    Tulisikohan tuolle jossain vaiheessa hintatiedotkin näkyville...
    Lopultakin joku on ymmärtänyt minkälainen pyörän pitää olla... :-D

  13. #613
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Stache 5 ollut nyt alla sen aikaa että uskaltaa jotain sanoa.

    Hyvinkin positiiviset ensivaikutelmat. Kevyt, ketterä, nopea ja mukava. Rengaspaineita muuttamalla saa helposti joko "läskimäisemmän" tai " 29 mäisemmän" jos haluaa hakea hieman erilaista ajofiilistä. Etukäteen mietitytti isojen kumien tuoma mahdollinen kankeus mutta eipä tuota kankeaksi voi mitenkään sanoa ainakaan jos vertailukohtana on vaikka Farley tai jäykkäperä Superfly samassa koossa.

    Kannattaa kyllä testata jos on hakemassa jotain paksummalla kumilla olevaa fillaria.

    Hard core läskien tonteille tuolla ei tietenkään ole asiaa mutta moneen muuhun paikkaan kyllä.
    Jäykkä keula ei tietysti ole kaikkien juttu mutta läskissä en ole koskaan joustakeulaa kaivannut enkä näe sellaista tässäkään tarpeellisena. Värihän tuossa nyt on mikä on mutta kaikkeen tottuu, kai...

  14. #614
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lopultakin joku on ymmärtänyt minkälainen pyörän pitää olla... :-D
    Onpa fiksu pyörä. Tuossa emoputkikin nousee aika jyrkästi ja se lähtee suoraan keskiöstä. Tämä taas tarkoittaa että tuossa voisi käyttää Bafangin keskiömoottoria ilman että kone roikkuisi keskiö alla. Hieno lähtökohta hauskuutteluun kun renkaatkin olisi 3" leveät, eli ihan oikeast renkaat

  15. #615
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Poistun lähiaikoina 29+ ja siirryn läskipyöräilijöihin. Syy on se ku ei oo tilaa noin monelle pyörälle.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  16. #616
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Poistun lähiaikoina 29+ ja siirryn läskipyöräilijöihin. Syy on se ku ei oo tilaa noin monelle pyörälle.
    Eikun onnea ja menestystä valitsemallesi tielle
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

  17. #617
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Onkos täällä nyt kaikkien pyörät suoraan 29+ vai onko joku jo tehnyt läskiin semilaihat kiekot toisiksi? Itellä on läsä ostoslistalla ja ajatuksena teettää siihen myös "kapeat" 3 vanteet lähinnä marahommiin vois kokeilla.

    Ja seuraava mieltä askarruttava asiahan tulee voimansiirrosta, 1x11 mielessä, pitääkö perinteisitä läskivanteista 29+ vanteisiin vaihtaessa laittaa myös pidempää välitystä ja isompaa ratasta eteen?
    -en ole hullu, olen erikoinen-

  18. #618
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Tecumseh, ON
    Viestit
    29
    Eikohan meita laskeilijoita loydy jokunen, jotka vaihtaa valilla kaposempiin. Itsella S koon Muklukki (2014), jossa olen kayttanyt 29+ Knardeilla. On kelvannut sen verran hyvin, etten ole omiin tarpaisiini raskinut erillista semilaskia hommata, kun itselle laski on se ensimmainen vaihtoehto. Ajatuksissa on hommata rouvalle XS muklukkiin 27.5+ ja kas kummaa...niitahan voipi kokeilla omassakin. Ompahan sitten vaihtoehtoja.

    Valityksiin en ota kantaa. Riippuu liian monesta tekijasta kuten esim. vaihtuuko ajotapa ja maasto kun renkaat vaihtuu. Ja itsella vanhanaikainen 2 x 10 voimansiirto. Hiukanhan tuo valitys pitenee automatic kun takarenkaan ulkokehan pituus kasvaa. Alla kuvalinkki omaan kulkineeseen.
    http://ep1.pinkbike.org/p4pb11767313/p4pb11767313.jpg

  19. #619
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Oma Stache 5 kasassa. Painoa jäi polkimien kanssa 11,2kg. Tosin tulee kasvamaan kun saa joustokeulan paikoilleen.

  20. #620
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Pitikö tuohon kevennellä vai onko ihan vakiopaino ja mikä runkokoko sulla on ?

  21. Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Oma Stache 5 kasassa. Painoa jäi polkimien kanssa 11,2kg. Tosin tulee kasvamaan kun saa joustokeulan paikoilleen.
    Mikä keula tulossa? Onko jo muita kuin Magnumi?
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  22. #622
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lopultakin joku on ymmärtänyt minkälainen pyörän pitää olla... :-D
    Hyvä, että jotkut jättävät ymmärtämättä, itseäni ei sytytä mikään tuossa Lenzin Fatillacissa. On se toki järkevämpi, kuin edellinen versio. Saa nähdä, tehdäänkö näitä enemmän, kuin 2 kpl.

  23. #623
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Poistun takavasemmalle, krampus vaihtoi omistajaa.

    Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  24. #624
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Runkokoko on 18,5".

    Vaihdettuja osia:

    - Tolppa Syntace P6 HiFlex
    - Tanko Truvativ Noir
    - Satula Specialized Phenom SL
    - Jarrut Shimano M8000
    - Tubeless
    - Jotain pientä

    Keulaksi hankittu Fox 34, ihan normi 29" keula. Kerran sovitettu matalilla paineilla.

  25. #625
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Halo tehnyt kehät +kokoisille kumeille. 35 leveät on jo Halon sivuilla mutta ei 50 leveät. Tubeless ready.
    http://www.halowheels.com/products/part/RMHAV392K
    https://www.epictv.com/media/podcast...urobike/603279
    Hinta vaikuttaa edulliselta verrattuna muihin valmistajiin.

  26. #626
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    hehee,
    4.8" paksukista tuttu self steering ilmiö esiintyy 3" nakkerollakin kun etumaisessa Chroniclessa putoaa paineet tarpeeksi alas. Ei toki yhtä rankkana kuin isommalla muhkumilla

  27. #627
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Snadisti tulee 3.0 Knardillakin self steeringiä kun kehän leveys 50mm ja paineet riittävän alhaalla. 35mm kehällä en huomannut moista.

  28. #628
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Tuli hypättyä 29+ kelkkaan Stache 5:n myötä. Ihana peli!
    On kyllä hämmentävän ketterä pyörä ajaa ja kyyti ihanan smoothia 0,8bar paineilla

    Omani heitin heti kaupasta haettua sinkulaksi, ohjaamo uusiks sekä jarruiks Hopen tekeleet. Paino jossain 10,6kg nurkilla.

  29. #629
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Tuo Stache 5 on mielenkiintoinen tapaus. Periaatteessa tuo olisi 29er nastoilla hyvä talvipyörä, tosin miten nuo 2,25" kumit menevät 50mm vanteilla. 3" nastoja ei taida olla tarjolla?

  30. #630
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Suvalan liikkeessä olivat venyttäneet yhteen Stacheen ISP:n etukiekolle, näytti meno aika saksantuninkiautoilta, en ehkä lähtis moiseen. Vitosen kuitukeulahan syö muuten ihan normi 15x100 etunapaa (ei boostia)...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •