HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 205

Aihe: 29er -enskakäkättimet

  1. #151
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...69#post2354969

    tolla sivulla jii8-nimimerkillä sininen yskänlääke.

  2. #152
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Tämä on nyt jo parissa ketjussa mutta pistän nyt vielä kiusalla tännekin vähän tarkempien speksien kanssa.






    Runko Nicolai Ion 15 XL, Navy blue, gold ano extra love.
    Keula DVO Diamond 160mm joustolla
    Takakeppi CCDB air CS XV
    Kiekot Hope pro2 evo/WTB freq i25(taka) ja CHUB DH/WTB freq i23(etu). Pinnat ja nippelit on.
    Kammet XT m785 RF 30t rattaalla (tällä hetkellä myös alkuperänen 24t pikkurieska kiinni testimielessä)
    Pedaalit shimmu m530
    Vaihtaja+vivut XT shadow+ mjotain
    Jarrut SLX m666 203/180mm laikoilla
    Pakka XT 11-36
    Ketju connex 10sX
    Stemmi Renthal Duo 40mm
    Tanko Renthal Fatbar 780mm 10mm nousulla
    Tupit Lizard skin northshore.
    Tolppa Ice V8
    Satula WTB Volt
    Ohjainlaakeri joku halpa paska, samoin satulaklemmari. On tehneet hommansa tähän asti, joten olkoon.
    Renkaat kuvasta poiketen edessä Taika Mari ja takana uusi versio Nappula Nikosta.

    Painoa sen verran paljon, etten ole hennonnut punnita.

    Pääsi testaamaan ekan kerran kunnolla Ylläs-Levi reitin avajaisissa ja hyvinhän se kulkee. Varsinkin alas. Ylämäkeen ei keuhkot riittäny, että ois pysyny kymppivuotiaiden perässä. Toistaiseksi kyse on AM eikä enskakäkättimestä, sillä kisaa ei vielä ole ajettu. Ehkä Sappeelle pääsee, ehkä ei.

  3. #153
    Mulle on kanssa ehtinyt kertyä jo enemmän ajoa Ion 15 kanssa ja pakko kyllä sanoa, että on kyllä välillä omille taidoille liian nopea peli. Hemmetin hauska ajaa mäkeäkin, kunhan vaan yrittää pysyä siellä omalla mukavuusalueella lenkkiajot on itsellä lisääntynyt tämän pyörän myötä, joskin osa menee varmaan uudesta pyörästä johtuvan innostuksen piikkiin ja loput lisääntyneen pidon yms. Piikkiin. Kaikin puolin saa kyllä olla tyytyväinen tähän hankintaan. 29 kiekotkin on toistaiseksi kestänyt pienestä keppi pinnojen väliin -onnettomuudesta huolimatta.

  4. #154
    ^Hienon näköinen peli. Nettiarvosteluja löytyy aika vähän, mutta vissiin alamäkiominaisuudet ovat riittävät. Miten Nicolai toimii "normaalissa" lenkkiajossa suomimaastossa? Onko toivoton polkea vai kulkeeko mukavasti?

    Asiasta toiseen, onko jollain kokemusta Niner WFO:sta? Haulla ei oikein löytynyt mitään.

  5. #155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    ^Hienon näköinen peli. Nettiarvosteluja löytyy aika vähän, mutta vissiin alamäkiominaisuudet ovat riittävät. Miten Nicolai toimii "normaalissa" lenkkiajossa suomimaastossa? Onko toivoton polkea vai kulkeeko mukavasti?

    Asiasta toiseen, onko jollain kokemusta Niner WFO:sta? Haulla ei oikein löytynyt mitään.
    Åressa tuli ajettua mäkeä 5pv ja vieläkin olen tyytyväinen alamäkiominaisuuksiin. Keulan saattaisin pidentää 160mm mittaan nykyisestä 150mm pituudesta, jos asuisin vuoristoseudulla. Ei se lenkkiajossa mikään Xc-pyörä ole, mutta mielestäni soveltuu lenkkiajoon ihan hyvin. Jousitus toimii poljiettaessa tehokkaasti. Oma fillari painaa 15kg (XL), mutta saahan tuosta vähän kevyemmän rakennettua, jos on paalua.

  6. #156
    Polella on ennakkomyynnissä aika kuumottava 140/150 joustava 29er-enskakäkätin, mitäs mieltä raati on?

    Geometriainfoa kaksysistä ja muista malleista löytyypi tuolta --> https://www.pole.fi/pole-bikebuilder/#/

    Ja kuvaa puolestaan vaikka tuolta --> https://instagram.com/p/5KumR1unTx/

    Sent from my D6503 using Tapatalk

  7. #157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Åressa tuli ajettua mäkeä 5pv ja vieläkin olen tyytyväinen alamäkiominaisuuksiin. Keulan saattaisin pidentää 160mm mittaan nykyisestä 150mm pituudesta, jos asuisin vuoristoseudulla. Ei se lenkkiajossa mikään Xc-pyörä ole, mutta mielestäni soveltuu lenkkiajoon ihan hyvin. Jousitus toimii poljiettaessa tehokkaasti. Oma fillari painaa 15kg (XL), mutta saahan tuosta vähän kevyemmän rakennettua, jos on paalua.
    Ok, kiitos. XC-pelit sitten erikseen. Just jousituksen toimiminen poljettaessa ja pikku kinkamissa mietityttää. Onko muuten Nicolain geometria-chipistä jotain käytännön hyötyä vai jääkö käyttämättä?

    Pähkäilen pitäisikö hommata yleiskone vai kuitenkin bike parkkeihin oma laite. Tällä hetkellä olen kallistumassa yleiskoneeseen kun parkeissa en kuitenkaan kerkiä kovin montaa kertaa kuussa käymään.

  8. #158
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Ok, kiitos. XC-pelit sitten erikseen. Just jousituksen toimiminen poljettaessa ja pikku kinkamissa mietityttää. Onko muuten Nicolain geometria-chipistä jotain käytännön hyötyä vai jääkö käyttämättä?

    Pähkäilen pitäisikö hommata yleiskone vai kuitenkin bike parkkeihin oma laite. Tällä hetkellä olen kallistumassa yleiskoneeseen kun parkeissa en kuitenkaan kerkiä kovin montaa kertaa kuussa käymään.
    Jaa'a, en ole suoraansanottuna edes kokeillut korkeampaa geometria-asentoa kai se voisi olla parepmpi, jos ajaisi pelkästään lenkkiä, mutta toistaiseksi en ole edes vaivautunut kokeilemaan, kun pyörä kerran toimii hyvin alemmassakin asennossa. Ehkä sitä voisi joskus jaksaa testata...

    olisihan se tietysti kiva, jos pystyisi pitämään jotain kevyttä 120mm täpäriä ja DH-pyörää rinnakkain, mutta kustannussyistä itse laitoin tälläisen vähän enemmän polulle suuntautuneen yleispyörän. Varsinkin kun tälläiselläkin tuntuu pärjäävän mäessä ihan riittävän hyvin.

  9. #159
    ^arvelinkin että käyttämättä jää, niin kuin kaikki hilavitkuttimet

    Oliko kellään kokemuksia WFO:sta? Kovin paljoa siitäkään ei ole juttua missään.

    Polekin voisi olla soiva peli, näytti kaupassa olevan alennukset päällä joten hintakin ihan suhteellisen kohtuullinen.

  10. #160
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Jos tuosta Ionista loppuu ominaisuudet alamäessä on vika grippien ja satulan välisessä läskimöykyssä. Ei sillä tietenkään DH kisoja voiteta (enpä voittais vaikka millä ajaisin), mutta hauskaa kyllä on missä vaan mistä alas pääsee - mulla ainakin rajoittava tekijä on kypärän alla. Soratienousuissa perä pogoaa jonkin verran, iskarin liike kuitenkin lakkaa lähes kokonaan kun vaan vaihtaa tarpeeksi pientä silmään ja vispaa menemään. Teknisessä ylämäessä meikäläisen hapenottokyky loppuu kauan ennen pyörän ominaisuuksia. Ylläs-Levi avajaisissa kyllä huomasi, että jonkin verran painossa ja perän toiminnassa antaa tasoitusta muille hyväpintaisissa ylämäissä. Yritin tässä huvikseni vaihtaa flipchipin ala-asennosta ylös, mutten saanut niitä irti rungosta, joten ajellaan nyt noilla setupeilla ja uusi yritys talvella kun on tylsää. Ainoa heikkous mikä tähän asti on tullut ilmi on korkeahko paino (korjattavissa, jos lompsa kestää) ja suorasta vaakaputkesta johtuva vähäninen tila haarojen ja putken välillä - toistaiseksi ei ole dramatiikkaa tästä seurannut.

    Jos pyörällä ei ole tarkoitus ajaa parkkia niin saman firman Helius TB luulis olevan riittävä melkein mihin vaan, kunhan laittaa kunnon keulan ja kiekot eikä mitään revelationin rimpulaa ja crestejä muljuamaan.

    WFO:sta sen verran, että kolme vuotta tuli ajettua mk1 mallilla. Aavistuksen oli Nicolaita hereämpi kiipeämään hyväpintaista nousua, toki painoa WFO:ssa oli arviolta kilo vähemmän, renkaatkin on nykysten vähän huonommin rullaavat. Polkuajossa WFO oli selkeästi huonompi joka suhteessa. Varsinkin alamäessä. Nicolaissa 3,5 loivempi keulakulma ja paremmat iskarit tekee tietysti aika paljon (Fox RP23 XV BV+REBA 140mm vs. CCDB air CS+DIAMOND). Vanhan WFO:n chainstay oli myös n. 1,5cm pitempi kuin Ionissa, ilmeisesti tuon takia nicolai on paljon ketterämpi ja keulii hereämmin, vaikka akseliväliä on useampi sentti enemmän. Uus malli WFO:sta jäi hyllyyn liian lyhyenä (L koon WFO yhtä korkea (ST) kuin XL ION, mutta 3 cm lyhyempi reach). Jossain testissä myös haukkuivat uuden mallin kovaksi pogoamaan ja takarenkaalle on heikonlaisesti tilaa, lukee internetissä joten täytyy olla totta? Plussana siinä ois tila pullolle ja munaskuille jos sattuu omistamaan.

    Eniten WFO:ssa otti päähän härskisti roikkuva alalinkku joka yritti napata joka ainoan kiven, mitä polulla tuli vastaan.
    NikHa muokkasi tätä : 15.08.2015 at 12.21 Syy: öisen horinan täydennys
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  11. #161
    Uudessa WFO:ssa näyttää olevan 150mm keulalla reach 436 ja IONissa 445. WFO:n reach 170 mm keulalla 404 ja ION sitten jotain muuta, ei jaksa ruveta laskemaan mutta WFO lyhyempi on joka tapauksessa. Chainstay IONissa 3 mm lyhyempi 440. Akseliväli 150 mm keulilla WFO 1185 ja ION 1195 (low setting). On niissä jotain eroja paperilla, ja vaikka internetistä lukemalla saa aina varmasti oikean tiedon, täytyis päästä testaamaan, myös Spessun Enduro.

    Edit: Spessun Endurosta, comppia olisi halvennuksessa saatavilla. Onko Foxin perusiskari riittävä vai kannattaako kiertää kaukaa? Kuinkahan helposti iskarin saa vaihdettua? Siinä näyttäisi olevan proprietary-kiinnitys.
    TuomasR muokkasi tätä : 16.08.2015 at 13.39

  12. #162
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830
    Aika lähellä uusi konan hei hei trail DL ja process111 keskenään. Lyhkäset 430mm chainstayt ja 68asteen keulakulma. Osatkin suht hyvät treilipaukutteluun.

    hei hein runko näyttää keposemmalta kylläkin kun processin, noin silmämääräisesti.

  13. #163
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Spessun Endurosta, comppia olisi halvennuksessa saatavilla. Onko Foxin perusiskari riittävä vai kannattaako kiertää kaukaa? Kuinkahan helposti iskarin saa vaihdettua? Siinä näyttäisi olevan proprietary-kiinnitys.
    Kyllähän tuolla ketullakin ajelee, mutta muutakin on saatavilla. Itellä ollut Endurossa foxi, cane creekin db ja rokkarin monarch plus debon air joista viimäsimmästä olen tykännyt eniten. Cane creekistä varmaan saa hyvän kun jaksaa säätöjä hakea, mutta jotenkin tykästysin tuohon monarchin helppouteen. Siinä on todella hyvä alkuherkkyys, mutta kuitenkin hyvin kantava keskialue. Tuo uudistunut rapid recovery auttaa iskaria nielemään paremmin perättäiset iskut. Jos ilmaiskarit ei nappaa niin tuohon raamiin saa myös öhlinsin ttx iskarin..
    miku80 muokkasi tätä : 16.08.2015 at 23.29
    The end of the road is just the beginning...

  14. #164
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Uudessa WFO:ssa näyttää olevan 150mm keulalla reach 436 ja IONissa 445. WFO:n reach 170 mm keulalla 404 ja ION sitten jotain muuta, ei jaksa ruveta laskemaan mutta WFO lyhyempi on joka tapauksessa. Chainstay IONissa 3 mm lyhyempi 440. Akseliväli 150 mm keulilla WFO 1185 ja ION 1195 (low setting). On niissä jotain eroja paperilla, ja vaikka internetistä lukemalla saa aina varmasti oikean tiedon, täytyis päästä testaamaan, myös Spessun Enduro.

    Edit: Spessun Endurosta, comppia olisi halvennuksessa saatavilla. Onko Foxin perusiskari riittävä vai kannattaako kiertää kaukaa? Kuinkahan helposti iskarin saa vaihdettua? Siinä näyttäisi olevan proprietary-kiinnitys.
    Kyllähän sillä foxin perusiskarilla pärjää. Jos paljon ajaa hissienskaa niin sitten ehkäpä ei paras vaihtoehto... Mutta on se ihan kelvollinen vehje. Ääni täältäkin tolle rokkarin monarch plus debon airille

  15. #165
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Tommosta...

    Talous pakkaselle niinku sääkin, mut eiköhän tuolla jonku vuoden ajele. Ens viikoks varmaan ajoon, takapakka uupuu vielä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #166
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Bueno! Pistäppä fotoo kun saat mankelin läjään..

  17. #167
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    ^^Omasta kokemuksesta (tosin vain 120 mm joustava Fuel Ex) Foxin Evolution on aika hengetön keppi, jos sitä tarkoitat. Vaihdoin sellaisen juuri pois RS Monarch RT3 Debonairin tieltä. RS:llä meno pehmeni huomattavasti, varsinkin pienen epätasaisuuden osalta. Samoin isommat iskut vaimentaa paljon kauniimmin. Ajettavuus parani huomattavasti.

  18. #168
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830
    Oijoi, ihan mieletön raami toi ässwörks!

  19. #169
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Täsä tämä. Tosiaan piti saada tässä viikonvaihteessa Shimanon 11-42, mut eipä niitä Suomeen tulekaan. Kävin lähikaupasta sitten hakemassa tänään 11-40. Eiköhän silläkin ajele. Muut osat ei ehkä ihan oo s-works -tasoa, mutta ei kai niiden tarvikaan.. Ajokokemuksia sitten tuonnempana.


  20. #170
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    242
    Hieno pyörä. Ei vaan mee jakeluun tuo tapa viedä nuo vaijerit taakse noin epäesteettisellä tavalla.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  21. #171
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Hieno vehjes. Noille vanteille kannattaa ensi tilassa tehdä jotain. Eriparivanteilla ei pysty ajamaan. Pyörä kulkee vain ympyrää.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  22. #172
    noniinno Guest
    Tuliko rungon mukana värikoodattu kumivasara?

  23. #173
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuliko rungon mukana värikoodattu kumivasara?
    Ei. Se oli kohtalon sanelemaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #174
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Komea pyörä!
    Kuinka isoa kumesta taakse mahtuu?

  25. #175
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Komea pyörä!
    Kuinka isoa kumesta taakse mahtuu?
    Nyt siel on toi HR2 2,3" takana ja joka suunnasta mahtuu sormi väliin. Mulla on tuohon loivennus/madallus tulossa testiin, pitää sit viel koittaa iskari tyhjänä, miten satulaputken suhteen on. Mut siis käytännössä sanoisin, et mikä vain rengas mahtuu.

    Edit. Oli pakko viel käydä testaamassa, ku perustin vastaukseni vain muistikuvaan. Vähä joutuu tunkemaan sormea reunanappuloiden kohdista, mut on siellä tilaa

  26. #176
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Kyllä sinne taakse mahtuu 2.5" DHF halutessaan.. Vaihdoin omaan 29 enskaan 650b enduron shock extesionin joka on 5mm lyhyempi mitä tuo alkuperäinen.. Keula loiveni asteella 67.5° -> 66.5° ja keskiö tipahti 5mm.. Kyllä muuttui pyörän luonne reippaasti varsinkin alamäkeen mentäessä..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #177
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215

    29er -enskakäkättimet

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Vaihdoin omaan 29 enskaan 650b enduron shock extesionin joka on 5mm lyhyempi mitä tuo alkuperäinen.. Keula loiveni asteella 67.5° -> 66.5° ja keskiö tipahti 5mm....
    Samaa iteki meinaan kokeilla, jahka tuo kauppias nyt saa osan tuotenumeron selvitettyä... :/. Jäykkiksellä tullee jatkossa eniten lenkkeiltyä, että tuo modi on kovempaan räppäykseen varmaan ihan kohdillaan. Eikö tuo keskiö ton enepää tipahtanu?

    Hmph.. Hiukan polttelis päästä ajelemaa. Miesflunssa alkaa olla kärsitty, mut en nyt sit tiiä, onko kyynärpäässä joku tulehdus vai mitä, että joutuuko vielä pitkäänkin himmailemaan. Teneriffalle ois lähtö joulukuun alussa, kunnon tulikoe silloin sitte. Siitä nousikin ajatus, että onko parimetriset laituridropit liian epäkohteliaita Ensiolle? On niissä vähän ländiä, mut ei hirveen smootheja... Kiekothan noissa varmaan kovimmilla on.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Samuli-1 muokkasi tätä : 12.10.2015 at 08.00

  28. #178
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Täsä tämä.
    Miä oonkin ihmetellyt missä kuva viipyy...foorumille asti piti tulla etsimään. Ei tuo nyt niin kovin epäkurantilta näytä
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  29. #179
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Samaa iteki meinaan kokeilla, jahka tuo kauppias nyt saa osan tuotenumeron selvitettyä...
    Niin tuo osa ei löydy tilausjärjestelmästä, mutta osa on kuitenkin:
    S156300001 SHK EXT MY15 ENDURO (ALLOY / CARBON / EVO) 650B SHOCK EXTENSION BLACK

    Itellä on nuo traversen fattie kuitukiekot ja on kyllä annettu isolla kädellä rumaa ajoa ilman että mikään olisi antautunut.. Muutenkin on ollut sen verran huoltovapaa yksilö että pakko nostaa kypärää, ainoastaan parit linkun laakerit on tarvinnu vaihtaa ja muuten on vaan ajettu vuoden päivät..
    The end of the road is just the beginning...

  30. #180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Jaa'a, en ole suoraansanottuna edes kokeillut korkeampaa geometria-asentoa kai se voisi olla parepmpi, jos ajaisi pelkästään lenkkiä, mutta toistaiseksi en ole edes vaivautunut kokeilemaan, kun pyörä kerran toimii hyvin alemmassakin asennossa. Ehkä sitä voisi joskus jaksaa testata...

    olisihan se tietysti kiva, jos pystyisi pitämään jotain kevyttä 120mm täpäriä ja DH-pyörää rinnakkain, mutta kustannussyistä itse laitoin tälläisen vähän enemmän polulle suuntautuneen yleispyörän. Varsinkin kun tälläiselläkin tuntuu pärjäävän mäessä ihan riittävän hyvin.
    Mä poimin syksyllä torilta Nicolain omaan talliin. Odotukset se on täyttänyt oikeinkin hyvin. Syksyllä kerkesin 4 kertaa mäkeen ja vauhtia tuli pyörän mukana mukavasti lisää. Tuntuu että taidot ja hermot loppuvat kuskilta paljon ennen kuin pyörästä loppuu ominaisuudet. Kevättä odotellessa.
    Päätin parkkikauden yli kuukausi sitten ja muutama viikko sitten askartelin chipin yläasentoon. Ero geometriassa on kyllä ihan huomattava, yläasennossa Ion lähestyy XC-peliä ja toimii tosi hyvin normaalissa lenkkiajossa. Keskiön nousun ja ohjainkulman jyrkkenemisen huomaa erinomaisen hyvin vaikka paperilla muutokset ovat pieniä. En sano että chippi ala-asennossa pyörä toimisi lenkillä mitenkään huonosti, se on vaan erilainen.
    Chipit saa muuten helposti irti kun aukaisee pulttia muutaman kierroksen ja napauttaa kevyesti pultin päähän kumivasaralla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •