FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 163 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 63 113 153 161 162 163 164 165 173 213 263 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.861 - 4.890 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Paljon se kumi painaa mitä siitä poistuu reiän poraamisen myötä?
    Tarkoitan siis että mitä väliä...
    Samoilla linjoilla. Että nastan yleensä saa renkaaseen, joutuu jo heti valitsemaan painavampaa kumia. Ei niitä Jumbo Jimiin saa ku ihan reunimmaisiin nappuloihin mahdollisesti.

Tavallisia teräsrunkoisia tylppäkärkisiä ja Best-grippejä, nekin terästä, olen varannut ja ei se nastapaketti ainakaan kädessä tunnu painavalta. Ja painaa sen mitä painaa, hyöty on varmaan paljon isompi kuin painon tuoma haitta.
    Ja uskon että talvella ei samalla tavalla tule mitään kikkailuja harrastettua tai paremminkin yritettyä, joissa olisi pyörivillä massoilla niin paljon merkitystä kuin kesällä jolloin tosiaan oleellinen juttu. Taitavat kuskit on varmaan tässä asiassa eri juttu.

markettipyörämies Guest
    Eli kumi, alumiini ja teräs painaa saman verran? Mitä millään on väliä? Hinta/toimivuus tässä nyt eniten ainakin itseäni kiinnostaa. Ja spekulointi ylipäätään. Jos noita nyt sen 300 ruvailee per pääty, niin kyllähän siitä alkaa jo hintaakin operaatiolle kertyä.

Tosta kiinan alurunkosesta ja teräväkärkisestä satsista tekis jo muutaman renkaan. Paitsi jos laatu on paskaa. Hinta olis sama kuin a-tekniikan nastalle. Mutta koska tämä on Suomi niin postikulut a-tekniikalta käsittämättömät 16.12€...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Eli kumi, alumiini ja teräs painaa saman verran? Mitä millään on väliä? Hinta/toimivuus tässä nyt eniten ainakin itseäni kiinnostaa. Ja spekulointi ylipäätään. Jos noita nyt sen 300 ruvailee per pääty, niin kyllähän siitä alkaa jo hintaakin operaatiolle kertyä.
    Kunhan vääntelin, älä ny herneitä vedä.
    Joku 100gr ero renkaassa on IMO yhtä tyhjän kanssa.

Omasta puolesta toimivuuden kannalta voin ainakin varauksetta suositella noita Schwalben nastoja. Mut niitä ei tosiaan nyt näy saavan irtopussukoissa ilman työkalua.
    Ne maksoi muistaakseni 4,90e/pss. Pussissa sen 50kpl.

EDIT: Ja ainakin mulle taakse on riittäny hyvin se 2pss eli 100kpl.
    Eteen taisin laittaa 200 kpl..

Toki on painolla merkitystä. Jos ajetaan kelloa vastaan tai kisataan ja sinne kärkeen on tarkoitus päästä niin kyllä alumiini vs teräs nastojen rungoissakin voi olla merkittävää.

Mutta omasta puolesta itse vaan kommentoinkin ja ajo nyt on vaan semmoista kivan pitoa ja kuntoilua, ei ollenkaan vakavaa, vaikka välillä onkin mukava vähän omia rajoja hakea. Ja kyllähän vaikka eturenkaan vaihdon, JJ 4.0->Bud, huomaa mutta ei se n.600grammaa kuitenkaan paljoa lopulta vaikuta. Mutta hyvin ymmärrän että toisenlainen ajotyyli ja tavoitteet voi jollain toisella sulkea ehdottomasti pois reilu puoli kiloa painavamman kumin.

markettipyörämies Guest
    Keventely/säätäminen nyt on vaan osa mun harrastusta, vaikka en kisaa ajakaan ja ymmärrän että ei ne mun hupilenkit ole yhtään sen lyhyempiä keveemmälläkään fillarilla. Joten älkää nyt hyvät miehet sitä multa kieltäkö vaikka teitä se ei kiinnostaisikaan. Enivei tuo 4.90/pss kuulostaa jo hyvältä, pitääpä katella, jos niitä tulis kauppan.

Keventely/säätäminen nyt on vaan osa mun harrastusta, vaikka en kisaa ajakaan ja ymmärrän että ei ne mun hupilenkit ole yhtään sen lyhyempiä keveemmälläkään fillarilla. Joten älkää nyt hyvät miehet sitä multa kieltäkö vaikka teitä se ei kiinnostaisikaan.
    Pointti meni perille.

Olen sen verran päässyt vertaamaan vähän painavampaa läskiä kevyempään että jonkunlainen käsitys painosta on muodostunut ja kyllä sillä merkitystä on. Sulan maan aikana haastavammissa paikoissa kun yrittää ajella niin kyllä parin kolmen kilon painoero josta osa on pyörivissä massoissa on selvästi havaittava ja kevyemmällä voi helpommin onnistua monessakin paikassa. Ei keveyden etuja oikein kieltää voi.
    Mutta talven lumiset ja jäiset paikat onkin vähän toinen ympäristö. Siis minulle. Silloinkin vaikkapa painavampien renkaiden ja nastojen paino tottakai on mukana ja vaikuttaa, mutta edut on isot ja ajokin vähemmän teknistä, jos semmoista sanaa nyt oikein voi tämmöisen harrastelijan ajosta käyttää.

mutanaama Guest
    Keventely/säätäminen nyt on vaan osa mun harrastusta, vaikka en kisaa ajakaan ja ymmärrän että ei ne mun hupilenkit ole yhtään sen lyhyempiä keveemmälläkään fillarilla. Joten älkää nyt hyvät miehet sitä multa kieltäkö vaikka teitä se ei kiinnostaisikaan. Enivei tuo 4.90/pss kuulostaa jo hyvältä, pitääpä katella, jos niitä tulis kauppan.
    http://www.bike24.com/p239567.html
    Kympin pussi työkalun kanssa, ilman 4,90.
    mutanaama muokkasi tätä : 08.10.2015 at 23.47 Syy: panovihre

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ilman 4,95.
    http://www.bike24.com/p2101452.html

markettipyörämies Guest
    Nyt ois 600 alurunkosta, mutta ne on renkaissa kiinni.

Flowbeistillä ensifiilistely takana. Mulla tämä siis takarenkaana.
    Kai toi kuivalla takana kaikenlaisella alustalla toimii kivasti(mikäpä ei), kun yhtään negatiivista huomiota ei tullut mielenperukoille ajaessa.
    N. 25km ajelin tuolla työmatkoja kelvillä ensin; sain pintaa edes hiukan rikki.

Rungon rakenne tossa on hyvä vs. Lou; jämerä ja tukeva. Tuntuu jämäkälle juurakoissa ja kivikoissa.
    Vetopito kaikella kuivalla alustalla jees, myös hiekalla ylämäkeen.

Mutta kuten sanottu, yhtään negatiivista mielleyhtymää ei tullu kuivalla kelillä.
    Silloin kumes on hyvä.
    Odotellaan sadetta ja katsotaan mielipidettä uusiksi.

Kuviohan renkaassa ainakin on luottamusta herättävä.
    Rullaa Louta paremmin kyllä.
    Ja jollain 65mm kiekolla sivunappulat sais suojaamaan kylkiä melko kivasti, otaksun.
    Spessun kiekolla nappuloista ei iloa ole sen suhteen.
    brilleaux muokkasi tätä : 09.10.2015 at 09.21

DB ajettu myös pakkaslumella. Rengas oli tunturissa kuin kotonaan.
    Mitään moitittavaa ei ole kyllä kivikko-juurakko-ominaisuuksissakaan. Kaposella kehällä sivunappulat tosiaankin suojannevat vähän kylkiäkin.

Nyt on hommattu Whiteen uudet kumeksit! Asentelua odottaisi BFL Ultralightit! Eli pitäisi olla kevyin malli noista =) Nyt vaan kun saisi aikaiseksi ruveta pisteleen alle...

... Renkaiden ilmoitettu paino ei oikein pitänyt paikkansa, näiden pitäisi painaa 1200g(+-) Meikäläisen yksilöt 1350g ja toinen 1430g...

Nyt n.100km polkuja takana dunderbeistilla ja on ollut mainio kumi. Yksi reikä tuli kylkeen pahassa kivikossa, olisi saattanut mihin renkaaseen tahansa. Rullaavuus on hyvä, mutta huononee selkeästi kun lasketaan painetta tiettyyn pisteeseen. Mulla on painoa varusteineen 85kg ja 0,5 bar rullaa vielä hyvin, mutta alle 0,45bar alkaa huomaamaan eron.

Korreloiko rullaavuuden huonontuminen pidon kasvuun? Millainen on Dunderbeistin pito takana, esim. Vs Lou?
    Pito märällä lähinnä kiinnostaa.

Mulla ollut takana Bulldozer, Lou, Nate ja Dunderbeist niin on tuo minusta selvästi pitävin rengas noista. Tottakai pito paranee kun tiputtaa paineita mutta toimii kokonaisuutena parhaiten 0,45-0,50bar mun ruholla.

Ok. Saatamma miettiä siis myös Dundebeistiä taakse.
    Budista edessä en kyllä hevillä luovu, mutta vois tuota Flowbeistiä nokalle kokeilla.
    Tiedä miten yllättää.

Toki Budista en oikein keksi mitä pitäisi parantaa.
    Moitittavaa kun ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Rungon rakenne tossa on hyvä vs. Lou; jämerä ja tukeva. Tuntuu jämäkälle juurakoissa ja kivikoissa.
    Hmm... jämäkkä runko tarkoittaa että se ei niin hyvin elä maaston mukaan, tai jos elää tarpeeksi paineita pudottaen niin sisäistä (vierintä)vastusta on reilusti. Ja jos ei elä niin ei se sitten kaikkea pitoakaan saa mitä olis tarjolla.

Nimim. Jäi vähän ikävä löysää Louta

Toi; "alhaiset paineet, huippupito, pieni vierintävastus ja ei pauku vanteelle kivissä", on kieltämättä hieno tavoite. Itse tosin luulen että en tuossa tule onnistumaan.
    Jäsen PaH sanoi jossain viestissä jotain semmoista että niksi on ajaa niin nopeasti ettei ehdi upota ja pitoa voi hakea ajolinjoilla ja vauhdin otolla. Näitä tekniikoita olen yrittänyt opetella. Tässä kylläkin joutuu käyttämään vähän isompia paineita ja tinkimään pidosta koska pienempi vierintävastus on eduksi.

Mä olen pärjännyt pitkälle sillä, että ajan mitä ajan ja tunkkaan kun on tarvetta.

Ajakaa niillä renkailla. Rengas tykkää että sillä ajetaan.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mä olen pärjännyt pitkälle sillä, että ajan mitä ajan ja tunkkaan kun on tarvetta.

Ajakaa niillä renkailla. Rengas tykkää että sillä ajetaan.
    Voipi olla että väärin ajettu.

mutanaama Guest
    Saahan sitä pitoa vaikka kuinka paljon lisää löysään pohjaan, nappulaa vaan isommaksi ja jyrkemmäksi. Tosin jäljet maastossa alkaa näkymään hyvinkin nopeasti.
    Tulee aina mieleen näistä rengaskeskusteluista tilanne, kun suditeltiin ja liukasteltiin juurakoissa ja vertailtiin nappuloita jokaisen valittaen huonoa pitoa. Kohta Zippo pyyhkäs ohitse sutimatta ja lipsumatta loppuun kuluneella killerbeellä.
    Tarvis taas itsenikin tuo muistaa ...

Pitää myös muistaa, että Zippo on yli-ihminen.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Toi; "alhaiset paineet, huippupito, pieni vierintävastus ja ei pauku vanteelle kivissä", on kieltämättä hieno tavoite.
    Jep, 3/4 toteutuu nykyisellään 2XL:llä, ei lyö läpi edes 0.15 bar paineilla ja ei sudi. Pieni vierintävastus vain tavoittamatta. Ja tietty paino vie herkkyyttä/kiihtyvyyttä. Elämä on täynnä kompromisseja.

Tulee aina mieleen näistä rengaskeskusteluista tilanne, kun suditeltiin ja liukasteltiin juurakoissa ja vertailtiin nappuloita jokaisen valittaen huonoa pitoa. Kohta Zippo pyyhkäs ohitse sutimatta ja lipsumatta loppuun kuluneella killerbeellä.
    Juu, kaikki meistä ei ole yli-ihmisiä.
    Kieltämättä maanpinnalle palauttavaa on yrittää ajaa karkuun kivikkojuurakossa 170mm joustavalla enskatäpärillä kun kaveri huohottaa niskaan täysjäykällä sinkulalla. Allaan 25-30mm slicksit.
    Sekin on koettu.
    Katsotaan nyt miten elo ton Flowbeistin kanssa jatkuu.
    Jokatapauksessa Bud&Lou on kova paketti mun ajoon. Tai Bud&Bud.

Kuinka pitkään muuten ovat olleet markkinoilla? Kokeneemmat valaiskoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Hmm... jämäkkä runko tarkoittaa että se ei niin hyvin elä maaston mukaan, tai jos elää tarpeeksi paineita pudottaen niin sisäistä (vierintä)vastusta on reilusti. Ja jos ei elä niin ei se sitten kaikkea pitoakaan saa mitä olis tarjolla.
    Varmasti totta tämäkin.
    Kyllähän toi hiljaisessa juurakkojumpassa "perseelle potkii" enemmän kuin Lou.
    Kovemassa vauhdissa kivikossa alamäkeen taas jotenkin pysyy ote paremmin. Pyörä menee vaan helpommin.
    Eikä tuntuis paukuttavan niin helposti läpi.

Mutta joo, kompromissejahan nämä. Ja kauheita kokeiluja ei itsellä ole intoa eikä varallisuutta tehdä.
    Loun kunnollinen paikkaus on edelleen kesken, ehkä se vielä palaa ajoon. Nähtäväksi jää.

Sivut on Loussa kyllä jo luvattoman huonossa kunnossa, kilometreihin nähden.
    Ehkä todellakin joku 65mm Mcarbonium-kiekko vois tuoda helpotuksen asiaan.
    Ne nyt vaan on mun ulottumattomissa at the moment..
    brilleaux muokkasi tätä : 10.10.2015 at 13.54

Saahan sitä pitoa vaikka kuinka paljon lisää löysään pohjaan, nappulaa vaan isommaksi ja jyrkemmäksi. Tosin jäljet maastossa alkaa näkymään hyvinkin nopeasti.
    Toi vähempi jälkien jättäminen, tai paremminkin vähempi jättäminen, ei ole ihan olematon pointti. Tietysti riippuu missä ajaa, mutta jos tulee ajettua vähän sielläkin missä ei oikein saisi ajelle niin aina parempi jos kukaan ei huomaa mitään.

Ajotaidolla on iso tai varmaan isoin merkitys. Sitä pitää yrittää opetella. Ja itsellä se onkin siinä mielessä hyvä juttu että varaa parantaa on ihan reilusti.

Renkaista mitään tiedä, mutta ajeltuani 300h Knardeilla olivat pienet nappulat pienentyneet mitättömiksi. Alkuun Knardeissa oli pitoa mielettömästi verrattuna vanhaan Bilteman 2,3" kumiin. Tänään alle Hodagit ja pidon sijasta ajoittain katosi kosketus maahan etupyörän alta. Ajotyyli muututtava tai olen selälleen polulla . 45nrth.com:in Beistit lienee verrattavissa traktoreihin ennen kumirenkaita; metallirenkaan laipiot maassa pyöräyttivät laitteen selälleen jos kytkin pääsi lipeämään.

Tänään toinen kunnon fiilistely Flowbeistillä takana; ei se vaan sittenkään tykkää asettua Spessun kiekolle.
    Kivikkojumpassa tykkää vähän burbbailla. Kumma juttu, niin nätisti ja lujaa paukahti vanteelle kyllä..

GC:n ja Loun kanssa ei moista ongelmaa ollu ikuna. Mut ne ei olekaan tubeless ready..

Kotia päästyä tarkistin tilanteen:

Toinen puoli:

Edit: jos oksentelu jatkuu kohta on Flowbeisti jollekin tarjolla.
    Tämä vain vahvistaa käsitystäni rengasjumpan turhuudesta.

Bud/Bud kombo alkaa kiinnostamaan taas..
    brilleaux muokkasi tätä : 11.10.2015 at 07.53

Mitkä paineet?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

markettipyörämies Guest
    Mikä litku ja oliko varmasti hyvin ravistettuna? Mulla teki tota Contin-litkulla.

Knard on kyllä hyvä kumi! Jotain miinusta sentään, edessä 0.4bar minimi, sen jälkeen alkaa ohjailemaan tai pikemminkin haluaa välillä mennä suoraa. Toinen miinus tulee takaa, kun ajaa pienillä paineilla renkaan nappulat ottaa toisiinsa kiinni, rusahdus vaan kuuluu, kun joustetaan lähelle vannetta. Ainakin näin uutena pitoa kyllä riittää joka tilanteessa, suollakin. Ja rullaa todella mainiosti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •