Jumalaiset pyöränhallintataidot ollut pyöräilijällä.
Jumalaiset pyöränhallintataidot ollut pyöräilijällä.
Eipä ole ihme, että pyöräilijöitä pidetään mulkkuina muiden keskuudessa, kun tätä taas lukee..
https://www.facebook.com/video.php?v=10207345235526652
jätänpä tämän vaan tähän... (toiv. videolinkki toimii)
huomattavan rauhallisia noi töitään tekevät tuossa, itsellä tuskin olisi pinna kestänyt noinkaan pitkään.
Tässä google mapsista etsitty paikka, rekan tulosuunnasta nähtynä (video on kuvattu hieman edempänä bussipysäkin kohdalla): https://www.google.fi/maps/@57.79053...=en&shorturl=1
Pyörätietä ei ole tuossa ajoradan vieressä vaan ne on jalkakäytäviä ja pyöräilijää vastaan tullut rekka on ollut väistämisvelvollinen. Kapea, yksikaistainen kohta, missä pyöräilijän suunnasta tulevilla on etuajo-oikeus ( Katso liikennemerkki ) , mutta siitä huolimatta ajanut tuohon kapeaan kohtaan kun pyöräilijä on ollut siihen tulossa.
^^^
Hah, mahtoiko ruotsalaisfillaristi menehtyä hypotermiaan ennen kuin tilanne laukesi? Tolvanoita on valitettavasti kaikissa ihmisryhmissä, jopa pyöräilijöissä.
^
![]()
Miksiköhän muuten aika usein autot pysäköidään pyörätielle/kevyenliikenteenväylälle kun on jotain tietöitä, pihatöitä, sähkötöitä, johtotöitä tai vaikka ihan vaan Liikelaitostöitä.
Viereisen tien vieressä olisi tilaa, nurmikolla tai muulla alueella lähellä työpistettä mutta auto on yleensä aina kokonaan tai melkein kokonaan pyörätiellä/kvlliä.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Jes ilman muuta, näin jos ajoneuvo on tuota luokkaa ja alue kuten mainittu.
MUTTA jos kyseessä on Seat Leon, Ford Tourneo, Vanha Hilux/Nissan ja nurmikkonon kuiva ja kestävä, maantie ja sen levike on edelleen kuiva ja kestävä, ja kuka tietää, routaakin voi olla.
No mutta kuitenkin, se joka vastauksen tähän tietää, ei varmaankaan sitä täällä kailota.
Ps ja jep kokemusta on mullakin kuten edellisillä. Ei kuitenkaan kuorma-autotasolla mutta hälyvaatteet päällä on tienvarsissa ja työmailla heiluttu.... 👍
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Kuinka moni kiittää, kun kanssa-autoilija noudattaa väistämisvelvollisuuttaan, eikä tule motarin rampilta kylkeen?
Miksiköhän Jätkäsaaressa on mustattu pyörän kuvat pyörätieltä? Ilkivaltaa? Ne oli mustattu vain siltä jalankulkijoiden kanssa samassa tasossa menevältä kaistalta.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Liittyy ilmeisesti edelliseen kommenttiini tai on liittyvinään. Todetaan sen verran että autoilijoita kohtaan kanssa-autoilijat pääsääntöisesti noudattavat väistämisvelvollisuuttaan, siksi en näe tarpeelliseksi kiittää toiminnasta sen sijaan fillarilla liikkuessa useimmissa tapauksissa autoilijat tuntuvat olettavan tai luulevan että fillaristi väistää ja fillaristin kuuluukin väistää niin kun autoilija toimii huomaavaisesti niin käden heilautus on pieni ja vaivaton kiitos fillaristilta. Kiitän tosin käden heilautuksella myös kävellen liikkeellä ollessani kun suojatien ylityksessä autoilija antaa tietä.
Pyrin tosin olemaan kohtelias autoilijanakin ja annan rampista liikennevirtaan liittyvälle tilaa jos se onnistuu muuta liikennettä haittaamatta. En siis vaihda kaistaa ohittajan eteen mutta ohituskaistan ollessa tyhjä vaihdan mielummin sinne. Ja tiedän että tuossa syyllistyn sääntö rikkeeseen.
- Just a lonesome rider -
Muistaakseni siinä on kevlin osalta otettu ne pois, kun vieressä menee pyöräkaista. Viime viikolla kävelin siinä ja ihastelin että onpas parempi ratkaisu.
Vähän kyllä epäilen että henkilöautolla tulisi neliösentille merkittävästi fillaria enempää painoa. Eihän nuo pehmeiksi jääneet hiekatkaan tiivisty fillarille erityisen hyväksi vaikka olisikin joku auto tehnyt uran. Toki fillarin nostaa merkittävästi helpommin jostain upottavasta paikasta ylös.
Eiköhän suurin syy ole ihan asenteet ja ymmärryksen puute. Oikeastaan jo se että ajorata on opetettu jotenkin pyhäksi asiaksi varmaan aiheuttaa tätä asenneongelmaa. Aivan selvästi näkee joka puolella että ajoradan liikenteeseen yritetään viimeseen asti välttää häiriöitä, mutta pyörä- tai kävelyliikenteellä ei ole niin väliä. klv:n ratkaisut voi tuoda 15min ylimääräisen kierroksen ripeämmällekkin jalankulkijalle, joka ajallisesti on sitä luokkaa että lehden yleisönosastolla on jo kirjoitus hirveistä ruuhkista.
Tuota enemmän mietittyäni on jäänyt ihmetyttämään, miksi kaikenkokoiset autot eivät pysäköi lajitoveriensa väylille?! Eli ajoradalle. Jos pyörän pysäköi (ei lajitoverien reviirille) ajoradalle, syntyy helv*tinmoinen hässäkkä ja lopuksi todennäköisesti fillarin nakkaaminen pois tieltä. Kelville pysäköityä autoa pitää vaan sietää ja ymmärtää...???!!!![]()
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Ehkä kyse on siitä, että pysäköijä haluaa aiheuttaa mahdollisimman vähän haittaa liikenteen sujuvuudelle ja turvallisuudelle. Ihan samoin kuin motarin rampilta tulijaa vasemmalle kaistalle väistävä kokee olevansa kohtelias Jabadabadon #7733 esimerkin mukaisesti.
Sitten meni kuppi nurin. Meinasi jäädä työmatkapyöräilyn ilosanoma kesken kun kelvillä pyöräili koululaislauma vastaan, sellaisessa härömuodostelmassa tietenkin. Viittoilin jo lähestyessä että voisivatko vähän tiivistää pakkaansa. Vaan mitä se reunimmainen neropatti tekikään? Lähti juuri ennen kohtaamista keulimaan ja horjui samalla suoraan kohdalle. Vedin jarrut lukkoon ja sain juuri sen verran käännettyä, ettei osunut suoraan päin. Sitten pitikin puhua isoilla kirjaimilla. Toivottavasti edes säikähti sen verran, että muistaa jatkossa kikkailla eri paikoissa. Vituttaa sekin, ettei tuo pönttö näyttänyt edes ymmärtävän mitä meinasi tapahtua. Toistaa sitten parin vuoden päästä samat muuvit skootterilla autoja vastaan tullessa.. Nyt kävi hyvin, kun ei sattunut eikä näytä tulleen pyörään vaurioita.
Niin täällä espoon mopohelvetissä pari jannua tulikin, äänestä päätellen kuitenkin kevareilla, toinen keulien vastaan kevlillä ja katottiin kumpi väistää .. no oli sit pakko viimemetreillä väistää kun olis sattunu .. enempi silti ärsyttää noi autot kun ei voi tietää väistääkö
Kirjanmerkit