ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 161 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 211 261 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Mulla oli just noi Schwalben SV13J sisuskumet ja vieläpä B-D:stä tilattuna, punnitut painot 370 g ja 387 g.

Näemmä englannin kielellä 100 g kevyemmät kuin saksaksi.
    mulla onzan freeridet, 290g/kpl eivät ole siis varsinaiset läskisisurit, mutta venyvät älyttömästi, näitä moni käyttää. 8e/kpl paikallisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tota pitävyysjuttua olen tuuminut vähän niin että onko niitä mutaisia tai savisia liukkaita paikkoja jotka karkeaa rengasta vaatii, niin paljoa vakilenkeillä, että kannattaa vaihtaa karkeaa kumia pidon lisäämiseksi ja samalla hyväksyä huonompi rullaaminen. Ja samalla vähän matalammat vauhdit jotka ei ole niin hauskaa kuin ajaa vähän kovempaa.

Mutta makuasiahan toi on eli henk.koht. juttu mitä suurimmassa määrin. Kannattaa kokeilla vähän erilaisia renkaita. Skin mainitsemat Nate ja Bud on minustakin kokeilemisen arvoiset. Jos rullaa heikosti ja /tai pitoa ei niin paljon tarvi niin sit vaan miedompaan suuntaan.

Itse olen esimerkiksi takarenkaana kokeillut J.J 4.0, 4.8, Bulldozer 4.7 ja Nate. Pitävyys pehmeässä menee suunnilleen samassa järjestyksessa. Mutta ei Natellakaan paljon pidemmälle pehmeässä mennä kun vaikka Bulldozerilla eli ei ero iso ole. Ajolinjan valinta ja vauhti ratkaisee enemmän. Nate noista vähän tahmeammin rullaa. Mutta mun paineilla 0,55-0,6 baria ei ole iso ero siinäkään.
    Millä rahoilla te noita erilaisia kumeja hankitte kokeiltavaksi? Täällä ei riitä kapitaali, nyt jo hieman kauhistuttaa tuleva uusien kumien hankinta. Johonkin ratkaisuun pitää päätyä, mutta mikä se sitten loppujen lopuksi onkaan, aika näyttää.

mutanaama Guest
    Niillä on todella hyvät jälkimarkkinat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Millä rahoilla te noita erilaisia kumeja hankitte kokeiltavaksi?
    Pääasiassa tähän saakka euroilla. Harkitsin jo lisä ansioita tarjoamalla seuralaispalveluita puumille mutta keuhkokuume ja pari muuta bakteeri juttua vesitti suunnitelmat.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Just tota painoa ihmettelin. Hyvä että jollain oli tosta kokemusta. Kait niitä vois pari ottaa hyllyyn. Onkos tietoa mistä onzaa vois löytyä pirkanmaan talousalueelta? Entäs toi 13f? Onko joku testannu?

Tarkoititko stumpe onza sa-fr 26*2.20-2.50?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sit jos niitä varastoi, niin se on vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Tarkoititko stumpe onza sa-fr 26*2.20-2.50?
    Jep.

noiden huono puoli on saatavuus, ei oo joka pyöräliikkeen hyllyssä. Foxcomp Turku ainakin myy.

Bike24.comista löytyy. Olis vaan ihanaa ku sais tilattua kaikki samasta paikasta. Mutta eipä se yleensä sillai mee...

Kivijalat siis vielä erikseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Sit jos niitä varastoi, niin se on vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin
    Ai tuommoista peliä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Erik Bruce ootko mitannu uusia renkaita? Kuinka leveät todellisuudessa? Kuinka leveät vanteet sulla on?
    En ole noita omiani mitannut, en ole vielä työntömittaa huomannut ostaa. Mulla on 80mm vanteet, Mulefutit. 80mm vanteilla noille on muilla foorumeilla mitattu leveydeksi 111mm-114mm lukuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Mikä olisi hyvä rengastus tällaiseen alkusyksyn märkään säähän? Nykyiset Natet tuntuu vähän turhan karkeilta, kun polut pääosin vielä kovina ja ei parempi rullaavuuskaan olisi pahitteeksi. Eteen haluaisin vähän enemmän nappulaa, joten olisiko esimerkiksi Helgassa järkeä? Entä taakse? Ja 4" riittää...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Syksyn polut ainaki meillä päin on pehmeitä ja juurikin Naten tapainen pitää vaikkei rullaakkaan niin hyvin kuin BFL tai Hodag.
    Jos ei Naten nappula sitten taas riitä edessä niin laita BUD.
    Vähän ristiriidassa nyt toivomukset nappulaa >< rullaavuutta
    Aiemmin olen kaivanut Muklukin esille vasta myöhemmin, kun maasto on todella pehmeää ja silloin tuo Nate on kyllä omiaan. Nyt päätin ottaa aiemmin esille ja ainut kohta, missä Naten kanssa oli hauskaa, oli yksi 20m pätkä upottavaa mutaa. Muuten polku ja kallio oli kovaa, mutta märkää. Osaatko sanoa, millainen ero on 60tpi ja 120tpi Nateilla? Itsellä on nuo ensimmäiset, jotka ovat pyörän mukana tulleet ja näillä ajaminen on kyllä kuin tervassa menisi... Eli en välttämättä nyt karkeampaa kumia tarvitse tällä hetkellä, mutta joku rullaavampi vaihtoehto voisi olla mukavampi.

S.S:n mietintään.

Tota pitävyysjuttua olen tuuminut vähän niin että onko niitä mutaisia tai savisia liukkaita paikkoja jotka karkeaa rengasta vaatii, niin paljoa vakilenkeillä, että kannattaa vaihtaa karkeaa kumia pidon lisäämiseksi ja samalla hyväksyä huonompi rullaaminen. Ja samalla vähän matalammat vauhdit jotka ei ole niin hauskaa kuin ajaa vähän kovempaa.

Mutta makuasiahan toi on eli henk.koht. juttu mitä suurimmassa määrin. Kannattaa kokeilla vähän erilaisia renkaita. Skin mainitsemat Nate ja Bud on minustakin kokeilemisen arvoiset. Jos rullaa heikosti ja /tai pitoa ei niin paljon tarvi niin sit vaan miedompaan suuntaan.

Itse olen esimerkiksi takarenkaana kokeillut J.J 4.0, 4.8, Bulldozer 4.7 ja Nate. Pitävyys pehmeässä menee suunnilleen samassa järjestyksessa. Mutta ei Natellakaan paljon pidemmälle pehmeässä mennä kun vaikka Bulldozerilla eli ei ero iso ole. Ajolinjan valinta ja vauhti ratkaisee enemmän. Nate noista vähän tahmeammin rullaa. Mutta mun paineilla 0,55-0,6 baria ei ole iso ero siinäkään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulle niitä liukkaita paikkoja ei tartte olla kuin se yks. Sillon renkaan pitää ottaa ote.
    Kyrpii suuresti sen challenge-mäen päällä kun suttaa viimemetrillä.
    Tai keula muljahtaa vinojuuresta alta.

Siksi pitävät kummit. Tasasella ja helpossa maastossa nekin etenee.
    Siinä missä slicksitkin.
    Ei siihen tarvita kuin kampien pyörittämistä.
    ^Toi on ihan totta.

Ja itekin vaihdoin ihan vähän aikaa sitten Naten taakse juurikin ajatuksella että testataan vähän pitoa syksyn keleissä. Onhan se vähän enemmän harjoitusvastusta tarjoava kun vaikka JJ mutta mielenkiintoinen yhtenä karkeista ja pitävistä renkaista, erityisesti pehmeässä. Joten taidan ajella ja tetailla ainakin vähän aikaa.
    Muuten, Natessa oli yön yli 1,8bar eikä venynyt yhtään. Kaikki kumit ei veny ainakaan helposti.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Hodag edessä ja takana tai mammoth takana ainakin todistettavasti toimii. Mudassa mammoth lipsuu, mutta Lumella sitten taas pitää.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla
    Tosiaan pehmeässä Natet kuin omiaan, mutta nyt en vaan näe vielä tarvetta tuollaisille kumeille ja etenen mielummin nopeammin --> pitää varmaan käydä poistamassa Hodagit ja kokeilla niitä

ytte, 13F on 170-190g yksilöstä riippuen ja toimii myös läskissä. Yksilöissä on hieman eroja ja toiset täyttyy/venyy tasaisemmin kuin toiset. Whiten "4,5" Snowshoen kanssa toimi ok sen pari lenkkiä kun tuo kumi pyörässä oli. Itse olen 4,8" Knardiakin 13Fn kanssa käyttänyt ilman ongelmia.

Onkos näkynyt päivityksiä Jumbo Jim varastosaldoissa? En pikakatsauksella löytänyt kuin muutaman amazon.de myyjän, jotka eivät kotisuomeen lähetä.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Minulle on jäänyt semmoinen käsitys asiasta että vuodenvaihteen tietämillä, siis ennen tai jonkun verran jälkeen, tulisi Jumbo Jimit kauppoihin.
    Niin paljon myöhästyneet että minä en ainakaan aktiivisemmin odottele ja laske niiden varaan mitään. Ei renkaiden valmistaminen ole nykyään enää mitään huimaa hi-techiä joten kyllä olisi luullut että valmistaja olisi pystynyt vastaamaan suurentuneeseen kysyntään. Varsinkin kun Schwalbe ei ole mikään ihan pikkutekijä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Terve.

Pyörää odotellessa aattelin tilata pari sisärengasta. Pyörä white 3 fat pro. Bike-discount my schwalben sv 13j kumia ja ilmottaa painoksi 290g. Sitte löytyy pelkkä 13j 390g. Sitten on tuo 13f, mutta voiko sitä tuohon laittaa ku rengas 4.5? Voisko viisaammat ohjata "oikeaan" suuntaan. Alkuun suunnittelin tekeväni vanteista tubeless readyt, mutta ajaisin kuitenki sisurilla. Tilaukseen olis tarkotus pistää myös litkut yms., mutta ajaan olis kiva päätä nopeesti.
    Conti Freeride 26x2.3''-2.7'' toimii oikein hyvin, ainakin 4-tuumaisten läskikumien sisurina ja painoa n.285g.Löytyy mm.XXL:stä ja Prismoista ym.
    Cold Sweat!

markettipyörämies Guest
    Iso Knardi vaikuttaisi ekan testilenkin perusteella huippukumelta. Rullaa ja pitää paremmin kuin BFL. Ihan nanoa itseohjautuvuutta edessä 0.3bar paineella. 1510 ja 1496g painoa omilla yksilöillä. Lähes suoriakin vielä ovat suoraan pakasta vedettynä (pari milliä toinen vipottaa). Ei täristä kulkusia.

pikkuhiljaa saadaan läskien nastarenkaitakin vähän halvemmalla: https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...104583_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Iso Knardi vaikuttaisi ekan testilenkin perusteella huippukumelta. Rullaa ja pitää paremmin kuin BFL. Ihan nanoa itseohjautuvuutta edessä 0.3bar paineella. 1510 ja 1496g painoa omilla yksilöillä. Lähes suoriakin vielä ovat suoraan pakasta vedettynä (pari milliä toinen vipottaa). Ei täristä kulkusia.
    Mistä noita saa edullisesti?

pikkuhiljaa saadaan läskien nastarenkaitakin vähän halvemmalla: https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...104583_1_style
    "Dillinger 4:n jykevämpi sukulainen. Pyörän 2580 koveraa ja kevyttä carbide-nastaa pureutuvat liukkaalla erityisen tehokkaasti"
    Luulis pitoakin olevan
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

markettipyörämies Guest
    > Magolf Ei läskirenkaita saa mistään edullisesti, kun me suostutaan maksamaan niistä riistohinnat. Pitää olla onnellinen, että saa edes ostettua jollakin rahalla haluamansa kumet... Omat rahat meni Bike-Componentsille.

^Ei oo pakko maksaa, ilmankin voi olla
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander @ D5
    ...Luulis pitoakin olevan
    Oli ainakin viime talvena.

Poistaisin/korvaisin tuon "halvemalla" sanan. Ei kuulu tähän yhteyteen, jos rengas maksaa 200e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    "Dillinger 4:n jykevämpi sukulainen. Pyörän 2580 koveraa ja kevyttä carbide-nastaa pureutuvat liukkaalla erityisen tehokkaasti"
    Luulis pitoakin olevan
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Oli ainakin viime talvena.
    En usko. Vaatii vähintään kolme tuhatta nastaa, että pitoa riittää.

Poistaisin/korvaisin tuon "halvemalla" sanan. Ei kuulu tähän yhteyteen, jos rengas maksaa 200e.
    Onhan se 199 eur oleellisesti edullisempi, kuin renkaan yleinen hinta 249eur.

Joo. Ei toi vielä kovin edullinen oikein ole.

Mutta sitä olen vähän ihmetellyt kun kaukoidän isot ja halvemmalla renkaita tekevät tehtaat, niinku vaikka Chao Yang, ei ole vielä alkanut valmistaa nastarengasta läskiin. Jos se voi valmistaa tyydyttävän renkaan niin että nettikaupassa hinta on alle 40€ niin voisi arvata että huomattavasti alle satasella olisi silloin nastarengaskin kaupan.
    Syy voi olla se että nastarenkaiden markkinat ei ehkä vielä ole kovin isot.

Mutta, kaikki on suhteellista. Taisi olla HC joka kokeneempana konkarina muisteli että joku vuosi sitten maksoi normi läskirengas 180€ joten onhan noi hinnat niistä ajoista aika selvästi laskeneet.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 06.10.2015 at 09.13

Nastarenkaat 175€ "4,8""

http://www.fatbike24.de/products/Fah...ikereifen.html

D5 Nortit ilman nastoja 149€

Ja nastoilla nyt VAIN 199€ xxl tilasin... jo

Ja niihin virgin D5:iin 500 nastaa on jottain, 99,5€/500kpl aina swalpelta... Mutta ne on tylppiä... Mutta toki edes alumiinikannalla, niin ei paina nastat 400g renkaassa...
    här:

http://www.bike-discount.de/en/buy/5...re-tires-67807

Nortin nasta on 39€/ 100kpl eli 156€/renkaat (pari)

http://www.fatbike24.de/products/Fat...00-Stueck.html

... EN tiedä miksi postasin, mutta näin nopsaa ne itselle perustelin, että 398€ oli ihan passeli summa kahdesta nastarenkaasta talveksi, eikä tarvitse suht samalla rahalla ährätä tallissa nastoja reikään ...
    Ja lisäksi laitoin juur 29" täpärin myyntiin jossa mulla oli ennen parit kiekot/ ISP nastat alla mutta ei vaan maistu sillä ajaminen enään..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    D5 Nortit ilman nastoja 149€

Ja nastoilla nyt VAIN 199€ xxl tilasin... jo
    Onhan siellä tuo halvempikin:
    https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-..._style#details

Nastoitettu Dillinger 4 33 TPI 129 €/kpl. Taitaa olla yksi markkinoiden halvimmista nastakumeista

Tosin en lähde edes arvaamaan minkälainen ankkuri tuo 33 TPI rengas on 20 asteen pakkasessa. Jos jollakulla on kokemusta, niin kiinnostaisi. On tuo 140€ säästö sellainen, että sillä voi hiukan kuntoa kohotellakin.

Tosin jäykkyyden lisäksi ehkä kapeuskin ahistaa ...

Kiitti a-o:lle linkki vinkistä. Ainakin mulla tuli tarpeeseen tuo säästö, kun tässä jokusen päivän googlettanut noita mutta en hoksannut katsoa xxl:stä. Jonkun kerran tuli viime alkutalvesta lennettyä jonka jälkeen oli kuukauden tauko (toisessa maasturissa nastat). Yhdellä kaatumisella tuli ranne telottua. Myös kevättalvella tuli jokunen kaatuminen heitettyä siirtymillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •