ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 257 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 157 207 247 255 256 257 258 259 267 307 357 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.681 - 7.710 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #7681
    Barracuda Guest
    Ajoin tuosta vielä ohi. Normaalinopeudella ( odottelin 3 pyöräilijää) tuolta suoran päästä kestää 15-18 sekuntia ajaa tuohon risteykseen. Riitävästi siis aikaa autolla pois alta.
    Autorivin takana katveessa auto pahimmillaan 40 nopeudella noin 3 sekuntia. Hyvällä tahdollakin voi tulla tilanne jossa auto jää huomaamatta vaikka aikaa olisi yllin kyllin.

    Mutta edelleen täällä tuntuu olevan siis konsensus että klv:n tukkijaa ei tarvitse huomioida nopeutta alentamalla. Auton kanssa harva kuitenkaan toimii noin eli este edessä ja jatketaan päin.

  2. #7682
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    ^ Toisaalta on mahdollista, että jos joku pamahtaa keskelle risteystä hengailemaan kolmion takaa ja joudun sen takia pysähtymään auton kanssa voi töötti ja valot olla ainakin pienellä käytöllä.

  3. #7683
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    ^ Toisaalta on mahdollista, että jos joku pamahtaa keskelle risteystä hengailemaan kolmion takaa ja joudun sen takia pysähtymään auton kanssa voi töötti ja valot olla ainakin pienellä käytöllä.
    Totta, näinhän siinä voi käydä. Mutta toisaalta joudun kyllä autoillessani aika usein hiljentämään pihatieltä tulevien kuorma-autojen ym takia.

    Ilmeisesti sitten kun fillarissa ei voi muuten protestoida annetaan monoa.
    Mutta eipä se ole kovin fiksua. Aika monessa autossa on kamerat ja lievästäkin vahingonteosta saa helposti sakkotuomion.
    Huonossa tapauksessa ei mene lievänä jolloin saa ruksin rikosrekisteriin ja saattaa mennä vaikka seuraava duunipaikka sivu suun.
    Siihen verrattuna töötti on lempeämpi kapine

  4. #7684
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Ajoin tuosta vielä ohi. Normaalinopeudella ( odottelin 3 pyöräilijää) tuolta suoran päästä kestää 15-18 sekuntia ajaa tuohon risteykseen. Riitävästi siis aikaa autolla pois alta.
    Autorivin takana katveessa auto pahimmillaan 40 nopeudella noin 3 sekuntia. Hyvällä tahdollakin voi tulla tilanne jossa auto jää huomaamatta vaikka aikaa olisi yllin kyllin.

    Mutta edelleen täällä tuntuu olevan siis konsensus että klv:n tukkijaa ei tarvitse huomioida nopeutta alentamalla. Auton kanssa harva kuitenkaan toimii noin eli este edessä ja jatketaan päin.
    Aja noin seuraavillakin kerroilla.

    Pyöräilijöiden olisi hyvä jarruttaa kun tilanne tulee mutta kyllähän se joskus pistää vihaksi kun väylä tukitaan ajamalla törkeästi eteen. En ole autoja potkinut mutta vihainen oon ollu. Eikö pihalta tullessa ole pysähtymisvelvoitekin vaaran välttämiseksi.

  5. #7685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Mutta edelleen täällä tuntuu olevan siis konsensus että klv:n tukkijaa ei tarvitse huomioida nopeutta alentamalla. Auton kanssa harva kuitenkaan toimii noin eli este edessä ja jatketaan päin.
    Älä käsitä väärin, kyllähän se fillaristi kertomasi mukaan toimi enemmän väärin, jos jo kaukaa näki tilanteen ja silti piti tulla "täysiä" ja potkia autoa. Niin siinä monesti käy, kun on ajanotto päällä ja uus ennätys syntymässä. Mutta kun se ei oo täällä kyselemässä miten vois toimia paremmin, ni turhahan sitä on yrittää opastaa. Jos saat selvitettyä kuka se oli ja laitat poliisin asialle, niin ehkä sitä kautta palaute menis sinnekin perille ja liikennekäytös rauhottuis.

    Tilanne on liiankin tuttu, kun mulla oli muutaman vuoden pitkäkeulanen matala auto. Monessa paikassa piti vaan hiljaa lipua eteenpäin ja vasta kun kelvi oli jo tukittu, niin kuski alkoi nähdä kulman taakse. Maltilla, hymyllä ja anteekspyynnöllä selviää pitkälle ja pahimmat tilanteet olikin silmien pyörittelyä, että taas joku tukkii kelvin. Tai ehkä ei vaan koskaan sattunu kohdalle sitä hermoheikkoa kaveria, mistä noista tietää.

  6. #7686
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Kuva on Tampereen ja Kangasalan väliseltä Saarenmaantieltä, jonka kevyenliikenteenväylä on muuten pääosin hyväkuntoinen ja sillä liikkuu paljon pyöräilijöitä. Saarenmaantiellä käy myös paljon väkeä rullaluistelemassa ja rullahiihtämässä.
    Tuo kohta on ollut korjaamatta ainakin pari kuukautta (saattaa olla pidempikin aika) ja en mitenkään voi tajuta, mikä korjauksessa voisi olla niin vaikeaa. Omaa elämääni tai fillarointejani tämä ei paljoakaan vaikeuta, mutta kertonee ehkä jotain joidenkin vastuullisten tahojen asenteesta.


  7. #7687
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Riitävästi siis aikaa autolla pois alta.
    Mutta et kuitenkaan ehtinyt?

  8. #7688
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Kuva on Tampereen ja Kangasalan väliseltä Saarenmaantieltä, jonka kevyenliikenteenväylä on muuten pääosin hyväkuntoinen ja sillä liikkuu paljon pyöräilijöitä. Saarenmaantiellä käy myös paljon väkeä rullaluistelemassa ja rullahiihtämässä.
    Tuo kohta on ollut korjaamatta ainakin pari kuukautta (saattaa olla pidempikin aika) ja en mitenkään voi tajuta, mikä korjauksessa voisi olla niin vaikeaa. Omaa elämääni tai fillarointejani tämä ei paljoakaan vaikeuta, mutta kertonee ehkä jotain joidenkin vastuullisten tahojen asenteesta.
    Siellähän menee hyvin jos tollaiset törpöt saadaan asennettua .. täällä on kevlit täynnä hiekkapätkiä, reikiä ja teräviä asvalttireunoja ja harvoin on tuollaisia hienoja merkintöjä

  9. #7689
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Ei taida ennen talven tuloa ehtiä tehdä mitään.
    No rain - no gain.

  10. #7690
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Jos (kun) itse kötöstelisin autolla keskellä kelviä niin luonnollisesti itsekin nojaisin torveen keulan edestä ajavaa pyöräilijää kritisoidakseni. Eiku, stna enhän minä noin tee enkä ole autoliiton kätyri. Tuplamokat ja sitten itkee kun tuli monoa. Auton äänitorvi kuulostaa lähietäisyydeltä varmasti erittäin miellyttävältä ja itsekin haluaisin kuunnella sellaista aina kun EN ole väistämisvelvollinen. Ai miksi nuiva suhtautuminen? No, eihän tuosta ole kuin reilu viikko kun viimeksi AutoMiess uhkasi vetää turpaan, kun kritisoin kelvin tukkimista..

  11. #7691
    Barracuda Guest
    No en itke. Liikenteessä sattuu "kötöstelyä", mitä se sitten lieneekään joka osapuolelle. Ja myönnän tuplamokani, no problem. Minulle ei ole mikään sen suurempi arvo olla oikeassa.

    Ajan itse fillarilla ja autolla enkä kuulu autoliittoon, joten se siitä. Mutta aika selväksi on käynyt se että autoilija, kötöstelijä herättää aikamoisia agressioita ollessaan "väärässä paikassa". Peace man!

  12. #7692
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Oliko kolaus oikeasti todella lähellä, vai näyttikö se vain siltä ratin takaa? Yllättävän monella tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa missä auton keula oikeasti on. Ainakin fillaristin vauhti taisi olla tilanteessa olematon, jos ehdit sen edestä ajaessa töötätä ja fillaristi ehtii vielä reagoida siihen potkaisemalla konepeltiin?

    Älä käsitä väärin, en mäkään potkimista hyväksy. Selvitä kaveri ja tee siitä rikosilmotus. Mut turha sunkaan on tommosesta lähteä tööttäilemään, tsekkaa tieliikennelaista äänimerkin oikea käyttötapa. Ens kerralla sitten oottelet rauhassa fillaristin ohiajon, tai jos nyt jostain pakosta joudut jäämään eteen, niin mieti jo etukäteen millä eleellä sanot fillaristille sori.
    Eipä tuosta mitään rikosilmoitusta viitsi väsäillä, tosin kuten sanoin auto ei ole minun ja omistaja sitten päättää.
    Kaverilla paloi käämi ja toisaalta ymmärrettävästi, kysehän oli enemmän kommunikaatio-ongelmasta kun ajattelin antaa hänelle tilaa auton takaa eikä ajatukset menneet yksiin.
    Mahdollinen sakkotuomio ja jopa rekisterimerkintä on aika kova rangaistus nanosekunnin refleksistä.

  13. #7693
    IncBuff Guest
    Ei kyllä tuossa on kyse ihan vaan pelkästä kusipäisyydestä ja luonnehäiriöstä. Kukaan normaali ei ala tuollaisessa tilanteessa autoa potkimaan ja sakot olisi ihan ansaitut.

  14. #7694
    Lain kannalta ja moraalisesti väärin tuollainen reaktio, ylipäätään "teit väärin, minullakin on oikeus tehdä väärin" ei toimi.
    Mutta.... Veikkaan, että vois mennä jotenkin näin:
    Poliisikuulustelussa kysellään, että miksi potkaisit autoa?
    "Säikähdin, että se ajaa päälle, kun torvi alkaa soida, ja taisi se autokin vähän liikahtaa, joten oikaisin jalkaa ylös ettei sääreen osu. Sitten horjahdin, ja otin vaistomaisesti tukea jalalla, siinä se varmaan sitten osui konepeltiin. En sitten tajunnut, että siitä mitään jälkeä jäi. Olin vielä niin säikähtänyt siitä torvensoitosta ja että jään alle, etten tajunnut, että jäi mitään selvitettävää autoon. Eikä se tyyppikään tullut perässä kyselemään, vaikka näki mihin menen. Ja olishan se autolla perään ehtinyt?"

  15. #7695
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Autoihin turvaviirit kun niitä on niin vaikea nähdä toisten autojen takaa ? Ei tästä voi muuta päätellä. En lähtisi potkimaan toisten autoja kun ei sitä voi tietää millanen kuski ratin takana istuu. Joskus on kyllä vaikeaa arpoa miten päästä klv:n tukkineen auton ohi turvallisesti, usein ei mitenkään. Sellanen herättää jonkinasteista kiukkua, varsinkin kun usein näillä eteenvalujilla ei edes ole mitään ylitsepääsemättömiä näköesteitä eikä siten syytä valua siihen eteen. Se tuntuu olevan tämän maan liikennekulttuuria.

  16. #7696
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jansetti Katso viesti
    Lain kannalta ja moraalisesti väärin tuollainen reaktio, ylipäätään "teit väärin, minullakin on oikeus tehdä väärin" ei toimi.
    Mutta.... Veikkaan, että vois mennä jotenkin näin:
    Poliisikuulustelussa kysellään, että miksi potkaisit autoa?
    "Säikähdin, että se ajaa päälle, kun torvi alkaa soida, ja taisi se autokin vähän liikahtaa, joten oikaisin jalkaa ylös ettei sääreen osu. Sitten horjahdin, ja otin vaistomaisesti tukea jalalla, siinä se varmaan sitten osui konepeltiin. En sitten tajunnut, että siitä mitään jälkeä jäi. Olin vielä niin säikähtänyt siitä torvensoitosta ja että jään alle, etten tajunnut, että jäi mitään selvitettävää autoon. Eikä se tyyppikään tullut perässä kyselemään, vaikka näki mihin menen. Ja olishan se autolla perään ehtinyt?"
    Kerrani ohittaessani puolittain kelvinjatkeen tukkivaa jenkkipakua takaa, nosti kuski ilmeisesti jalan jarrulta ja auton perä alkoi valua taaksepäin. Pelästyin osuvani peräkoukkuun ja pomppautin pyörän ajolinjaa kauemmaksi ja otin kädellä kosketuksen takapeltiin, jotten kaatuisi. Läimäys varmaan kuului ohjaamoon kun kuski alkoi huudella "H**o!". Itsehän siinä kyllä oli peräpeiliä tyrkyttämässä.
    Ei siinä tilanteessa ehtinyt tehdä kuin vaistonvaraisen reaktion vaaran havaittuaan.
    Moralisoinnit peltilehmän koskemattomuudesta voi jättää omaan arvoonsa kun ihmisten henki ja terveys sentään on ykkösasia.

  17. #7697
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Jos autoon kolahtaa, jää parempi muistijälki. Molemmille.

  18. #7698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Autoihin turvaviirit kun niitä on niin vaikea nähdä toisten autojen takaa ? Ei tästä voi muuta päätellä.
    No kyllähän tässä pääasiallinen havaintovaikeus taisi kuitenkin olla sillä pyöräilijällä, joka ei nähnyt tielle pääsyä odottavaa autoa, vaikka se oli näkösällä ilmeisesti sadan metrin päästäkin, ja silti piti antaa auton yllättää niin että tulee ihan vahingossa potkaistua konepeltiin.

    Liikenteessä tehdään virheitä, ja kun toinen nyt ei kuitenkaan ihan ilmeisesti aivan ehdoin tahdoin aiheuttanut vaaraa tai tehnyt kiusaa, niin on aika omituista käydä potkimaan, vaikka auto ei olisikaan saanut ajaa pyörätien tukkeeksi.

  19. #7699
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    En lähtisi potkimaan toisten autoja kun ei sitä voi tietää millanen kuski ratin takana istuu.
    Vaikka joskus mieli tekisikin, minä en potki autoja, eikä syynä ole epätietoisuus vastapuolen piirteistä. Ehkä tämän tapauksen pyöräilijä oli varma itsestään, joten tuloksena oli auton potkiminen.

  20. #7700
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Minulle kävi tänään niin, että havaitsin pihasta kadulle pyrkivän auton vasta kohdalla. Jotenkin en vain ymmärtänyt katsoa ennen kuin olin jo kohdalla. Luultavasti siksi, että on harvemmin käyttämäni reitti ja tuosta liittymästä ei yleensä kukaan aja, koska samalta pihalta pääsee toisestakin kohdasta pois. Mitään ei sentään onneksi tapahtunut, koska autoilija ei ajanut eteen. Säikäytti kyllä, koska potentiaalia oli kunnon kolarille. Vauhtia oli varmaankin vähintään 25km/h ja siihen kun olisi tehnyt sen normiliikkeen eli tuupannut auton keulan kevlille niin olisin päässyt lentoharjoituksiin. Muistutti itseäni jälleen siitä, että jopa minäkin teen joskus virheitä joten parempi skarpata taas jatkossa.

  21. #7701
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    No kyllähän tässä pääasiallinen havaintovaikeus taisi kuitenkin olla sillä pyöräilijällä, joka ei nähnyt tielle pääsyä odottavaa autoa, vaikka se oli näkösällä ilmeisesti sadan metrin päästäkin, ja silti piti antaa auton yllättää niin että tulee ihan vahingossa potkaistua konepeltiin.

    Liikenteessä tehdään virheitä, ja kun toinen nyt ei kuitenkaan ihan ilmeisesti aivan ehdoin tahdoin aiheuttanut vaaraa tai tehnyt kiusaa, niin on aika omituista käydä potkimaan, vaikka auto ei olisikaan saanut ajaa pyörätien tukkeeksi.
    Mun viirikommentti oli lähinnä sille, kun alunperin tilanne lähti siitä ettei autolla klv:n päälle ajanut nähnyt autorivin takaa tullutta autoa ja jäi siksi tielle. Että jos tällä ajoradalla ajaneella autolla olisi ollut turvaviiri niin klv:n päälle jäänyt ei olisi ajatellut ehtivänsä ennen pyöräilijää. Yritin lieventää puolittaista vitsiäni hymiöllä siinä ilmeisen onnistumatta. En mielestäni ottanut kantaa siihen oliko pyöräilijällä havaintovaikeuksia vai ei.

  22. #7702
    Miten se trolli tunnistettiin? Kirjoittaja on rekisteröitynyt hiljattain, kirjoittelee muutaman viestin yhteen säikeeseen.. Kuvattu tapahtuma on mahdollinen, mutta varsin epätavallinen. Mielestäni koko Barrakuudan kalajuttu haiskahtaa, ehkä vahvimmin siinä, ettei tarinan mukaan kiinnosta ottaa tekijää selville kun lainattua autoa on vahingoitettu potkimalla. Klossin kuva konepellissä, 100% todennäköisyydellä hihat palaa autoilijalla. Ei olisi ensimmäinen trolli tällä foorumilla.

  23. #7703
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.115
    Pyöräilin iltayhdeksän tienoilla Helsingin Maunulan ass-marketin ohi kelviä pitkin. Paikalla on aina jos jonkunlaista hortoilijaa, kauppaan menijää, bussin odottajaa sun muuta väkeä kuka keskellä ja kuka missäkin. Katsoin jo kauempaa erään hoipertelijan hakevan ajolinjani kanssa pahasti risteävää suuntaa. En tiedä oliko mies kännissä, aineissa vai molempia, mutta lähestyessäni äijä pyrki yhtäkkiä suoraan päälle huutaen "*****...SAATANAN HOMOOOO!". Onneksi oli vauhtia sen verran, että pääsin alta pois. Pimeässä en edes ehtinyt nähdä, yrittikö äijä huitaista vai mitä, sillä silmänräpäyksessä tilanne oli jo ohi. Hillitsin onneksi itseni, enkä kuittaillut mitään harkitsematonta peikon ohitettuani. Mitään en olisi siitä hyötynyt ja äijä olisi pahimmillaan vain kiihtynyt ja käynyt jonkun muun kimppuun. Tällaisia vaaroja tällä kertaa kuvarastia hakiessa.

  24. #7704
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Tuo kohta on ollut korjaamatta ainakin pari kuukautta (saattaa olla pidempikin aika) ja en mitenkään voi tajuta, mikä korjauksessa voisi olla niin vaikeaa.
    Rahan puute. Se selittää hyvin monet muutkin asiat, joita ihmetellään. Tulevaisuudessa koko Suomen tieverkko rapistuu rapistumistaan. Siihenkin on syynä sama - rahan puute.

  25. #7705
    Barracuda Guest
    Se tässä eniten ihmetyttää että kaveri näkee auton edessään ja silti posottaa päin. Tieliikennelakiin kun kuuluu sisäänrakennettuna ajatus varovaisuuden noudattamisesta. Päin ajaminen tuollaisessa tilanteessa on liikenteen vaarantamista.

    Samalla täälläkin moni sanoo että klv:llä olevat autot suututtaa. Varmasti on ikäviä tilanteita mutta suututtaminen ja liikenne on hankala yhdistelmä saati raivostuminen ja liikenne.
    Kyseessä lienee jonkinlainen kummallinen reviirikysymys jossa periaate ohittaa järjen. Ajoneuvoja on liikenteessä oman reitin edessä ja jos ne ottaa periaatteellisena vihollisena niin varmasti käämi lämpiää.

    Mutta takaisin asiaan. Mononkuvat lähti vahaamalla eikä siompia naarmuja jäänyt, onneksi kaverin kengänpohjat oli siisit - maastopyörällä ei sitten oltu käyty maastossa ainakaan ennen potkimisrastia.
    Ja dataa on sen verran että tarvittaessa kaveri jäisi kiinni isolla varmuudella mutta tuskin olisi vaikutusta vaikka virkavalta kävisi juttelemassa.

    Ennnemmin pitäisi yleisesti saada asenteita muutettua sekä autoilijoiden että fillaristien puolella.

  26. #7706
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Tänään tuli sitten monoa auton konepeltiin.Olin kääntymässä autolla pihasta tielle, fillari tuli kevliä ja oli suoran päässä ja näin kaverin selvästi. Matkaa oli sen verran että hyvin ehtii.
    No, kevlin vieressä on autoja pysäköitynä ja niiden taakse ei näe kun ei ole laserkatsetta. Sieltä tulla tupsuttaa auto jota pakko väistää. Jäin siis valitettavasti kevlin tukkeeksi ja fillari lähestyy uhkaavasti.

    Sitten meni pieleen. Siirryin kohti ajorataa niin paljon kuin mahdollista jotta kevlin laitaan jäisi tilaa ajaa auton takaa. FIllaristi päättää kuitenkin ajaa auton edestä ja kolaus on todella lähellä. Tööttäsin kaverille ja kaveri päätti monottaa klossinkuvan auton konepeltiin.

    Myönnän heti että en toiminut täydellisesti. Laserkatseella olisi pitänyt nähdä lähestyvä auto pysäköityjen autojen takaa. Varmaan olisi pitänyt peruuttaa takaisin pihaan pois fillarin alta. Tai jotain.

    Vaikea kuitenkin ymmärtää että eteen tulee tilanne ja fillari ei hiljennä saati pysähdy. Kaikista säännöistä sun muista huolimatta liikenteessä tulee päivittäin tilanteita joissa pitää asettaa vauhti tilanteen mukaan.
    Nyt tuossa meidän kevlillä näin ei tehdä vaan vauhdit tuppaa nousemaan koko ajan.
    Ja voin hyvin myöntää osaltani olleeni väärässä, no problem, mutta samalla ihmetyttää miten pienestä ollaan valmiita hajottamaan toisten omaisuutta. Ja miten vaikka tuossa pyöräilevät pienet lapset mahtuvat kovien vauhtien ja peräänantamattomuuden sekaan?

    Jotain tarttis tehdä mutta mitä? Ainakin jatkossa ymmärrän miksi kovaa ajavat pyöräilevät mieluummin ajoradalla.
    Jos siellä klv:n laidassa ajoradalla on autoja parkissa kuten väität, niin miksi et aja autolla niin pitkälle, että autosi keula on parkeerattujen autojen ajoradan puoleisen kyljen tasalla. Pysähdyit siis keskelle klv:ää, koska jätit pyöräilijälle tilaa kiertää autosi keulan edestä.

    Aja pidemmälle risteävän tien reunaan parkeerattujen autojen väliin, niin näet ajoradalle paremmin ja pyöräilijälle jää tilaa kiertää auton takaa. Miksi pitää pysähtyä klv:lle, jos ajoradan laidassa on autoja parkissa?

  27. #7707
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Barracuda voisi linkittää streetview-linkin paikasta.

  28. #7708
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Jos siellä klv:n laidassa ajoradalla on autoja parkissa kuten väität, niin miksi et aja autolla niin pitkälle, että autosi keula on parkeerattujen autojen ajoradan puoleisen kyljen tasalla. Pysähdyit siis keskelle klv:ää, koska jätit pyöräilijälle tilaa kiertää autosi keulan edestä.
    Auton henkinen keula kulkee kuin sarvi pari metriä keulan edellä. Ei sitä voi ajaa risteyslinjaan, se saattaa vahingoittua.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  29. #7709
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Jos siellä klv:n laidassa ajoradalla on autoja parkissa kuten väität, niin miksi et aja autolla niin pitkälle, että autosi keula on parkeerattujen autojen ajoradan puoleisen kyljen tasalla. Pysähdyit siis keskelle klv:ää, koska jätit pyöräilijälle tilaa kiertää autosi keulan edestä.

    Aja pidemmälle risteävän tien reunaan parkeerattujen autojen väliin, niin näet ajoradalle paremmin ja pyöräilijälle jää tilaa kiertää auton takaa. Miksi pitää pysähtyä klv:lle, jos ajoradan laidassa on autoja parkissa?
    Juuri noi teinkin, keula oli suunnilleen pysäköityjen autojen kadun puoleisen kyljen tasolla. Klv on leveähkö koska siinä on jonkintyyppine viheralue kadunpuoleisess reunassa. Takana olisi ollut tilaa ohittaa ainakin jos olisi hiukan hillinnyt fillarin vauhtia ajoissa.

  30. #7710
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Juuri noi teinkin, keula oli suunnilleen pysäköityjen autojen kadun puoleisen kyljen tasolla. Klv on leveähkö koska siinä on jonkintyyppine viheralue kadunpuoleisess reunassa. Takana olisi ollut tilaa ohittaa ainakin jos olisi hiukan hillinnyt fillarin vauhtia ajoissa.
    Autosi keula oli siis kadun varteen pysäköityjen autojen välissä ja pyöräilijä teki 90° käännökset autosi edessä ajoradalla. Ensin koukatessaan autosi eteen ja sitten toisen poistuessa takaisin klv:lle ja potkaisi samalla autosi konepeltiin eikä edes hiljentänyt vauhtia?
    Paikasta löytynee streetview kuva.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •