Huh et meinas käydä taas aamulla.
Olin ajamassa juna-asemalle Pelagolla rinkka selässä ja etukori täynnä tavaraa. Tulin Rantavitikan alikulusta ulos siihen järveä ohittavalle kevyen liikenteen väylälle. Vastaan tulee ns. väärää puolta jalankulkija. Ajattelin, että koukkaan sen vasemmalta puolelta, mutta tarkistettuani vasemman puolen liikenteen huomaankin, että ko. jalankulkija oli jo siirtymässä oikealle (eli sen oikealle) puolelle kelviä väistääkseen meikäläistä. Ei siinä mitään, vaihdetaan ajolinjaa hieman ja ohitetaan se sittenkin oikealta. Normaalisti normifillarilla tuollaiset suunnanvaihdot tapahtuu ajattelematta. Kuitenkin koska kyseessä oli abaut maksimikapasiteetilleen lastattu pappapyörä, oli koukkaaminen peräti niin vaikeaa, että mä luulin et se kolautan siihen jalankulkijaan. Ei hemmetti kaatunu mutkaan sit millään, ihan ku olis moottoripyörää paininu... Asiaa ei auttanu yhtään, että piti vähentää nopeutta tiukempaan mutkaan ja etujarrun käyttö jähmeytti ohjausta osaltaan hieman.
Vauhtia mulla ei ollut kovin paljon, koska rinkan kanssa mutkiin ei muutenkaan halua ajella kovin lujaa, ettei takarengas taitu alta. Kuitenkin oli näköjään riittävästi, että näinkin pääsi käymään.
En tienny mihin topicciin laitan ja kun avaudutti ja oli vähän vaikea tilanne kelvillä niin laitoin tänne.
Kirjanmerkit