BikeshopLostInLaplandGiantElectrobike
Sivu 38 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

^noista kona wo paremmat kiekot ja renkaat, Mut renkaita toki kaikki päivittää omiin tarpeisiin. Lisäksi saa aika hyvin retkeily varusteita kiinni jos tulee tarvetta.

Oletko kokeillut kumpaakaan? Konan ainakin saa Bikeshopista parin päivän koeajoon.

Sun pitäis kokeilla vähän miltä tuntuu, Panzer on selkeesti pidempirunkoinen. Siitä muuten myös 2016 malli tuloillaan, Saksan kaupoissa jo näkyy vaikkei oo tavaraa: http://www.liquid-life.de/mondraker/...nzer-2016.html http://www.fatbike24.de/products/Fah...bike-2016.html Mukavemman näköinen runko tuossa uudemmassa.

Ei mikään helppo valinta, Konassa paremmat kehät tubeleksia ajatellen, ite kyl tykkään Panzerin geometriasta enempi. + onhan niitä monta muutakin vaihtoehtoa tuossa hintaluokassa.

Kävin juuri koeajamassa molempia ja kyllä se Kona on minun valintani. Jotenkin tuntui, että Panzer ei liikkunut mihinkään jos ei polkenut, kun taas Kona rullasi kivasti ja vauhdikkaasti. Molemmissa tuntui olevan samat ilmanpaineetkin renkaissa. Panzer on kyllä paljon hienomman näköinen, mutta en myöskään pitänyt sen ajoasennosta.

Spekulointia läskin valinnasta..pyörä tulisi hiekkateille, pohjoisen poluille ja harrastusmielessä Rokua/Syöte mtb-kisoihin. Joskus mukaan pitäisi saada parin yön yöpymiskamat, joten tarakan kiinnitys olis tarpeen. Onnistuuko Canyon Dudeen tarakan kiinnitys? Jos ei, niin mistä löytyy läski, jossa on kevyet tubeless kiekot ja tarakan kiinnityspaikka? Kokemusta ei ole, mutta pitkän foorumin lueskelun pohjalta pyörivän massan paino pitäis saada mahdollisimman alas. Missä merkissä on valmiina kevyet kiekot? Tai mistä löytyy hyvää runkosettiä ja keveitä kiekkoja? Kaikenlaista olen rakennellut, mutta pyörä on vielä tekemättä. Jos löytys neuvoja yhteensopivista osista, niin mikä ettei sen mieluisen pyörän vois tehdä itsekin.

Trek Farley 5 täyttää monelta osin speksisi.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Itse päädyin speccailun jälkeen Trek Farley5:seen, tarakka mahdollisuus, hissitolppa reikä, tubeless ready renkaat, kaiken kokoiset renkaat kiinni (26x5" ja 27.5x4"). Siitä on ihan hyvä polkaista. Tietenkin tuo Farley7 olisi ollut ihanteelinen vaihtoehto(hiilikuitukeula, 1x11 ja jotain kivaa) mutta sitä ei tällä hetkellä tuoda Eurooppaan(Ehkä myöhemmin).

Voiko hiilarirunkoon (Canyon CF) laittaa tämän tyyppisä laukkuja kiinni:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Voiko hiilarirunkoon (Canyon CF) laittaa tämän tyyppisä laukkuja kiinni:
    Ainakin huonosti jäänyt vaijerinkuori hankaa hiilariin uran yhden lenkin aikana. Tuskin Duden hiilari tekee tähän poikkeusta. Laukku hankaa varmaan lievemmin, mutta mutahiekalla kuorrutetut remmit eivät ole itseäni houkutellut edes kokeilemaan.

Tuo noissa hiilarirungoissa on vähän mietityttänyt. Läskillä kun olisi tarkoitus tehdä jonkilaisia vaellusretkiäkin. Noh, alurunkoisia on tarjolla ihan tarpeeksi niitäkin. Farley, Fatboy tai Nutrail lähtee luultavasti tilaukseen.

Eikös nuihin kohtiin voi laittaa kiveniskusuojateippiä tai vastaavaa?

Z3/Tapatalk

Aika samantekevää mikä runko on kyseessä niin tilanne on kuten Juha Jokila tuossa viittasikin, mutahiekkaseos remmien välissä vahingoittaa nopeasti pintaa jos ei ole mitään suojausta välissä. Hiilikuitu varmaan nopeimmin vahingoittuu niin että vaikuttaa lujuuteen. Mutta kyllä alu ja teräsrungoistakin maalit lähtee ja teräs sitten vielä ruostuu.
    Kuten edellä sanottiin niin laita jotain sopivaa teippiä suojaksi.

Farleyssä ilmeisesti sopiva koko 179/84cm kaverille 19,5"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ...Hiilikuitu varmaan nopeimmin vahingoittuu niin että vaikuttaa lujuuteen. Mutta kyllä alu ja teräsrungoistakin maalit lähtee ja teräs sitten vielä ruostuu...
    Raaka titaani on siis parasta.

Tai rosteri, mut onko siitä vielä tehty läskirunkoja?

markettipyörämies Guest
    Nyt joku tosiretkeilijä voisi linkittää kuvan, jossa runko on kulunut poikki runkolaukun käytön takia. Jos naarmut maastopyörässä haittaa voi olla kyllä väärä laji valittuna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Nyt joku tosiretkeilijä voisi linkittää kuvan, jossa runko on kulunut poikki runkolaukun käytön takia. Jos naarmut maastopyörässä haittaa voi olla kyllä väärä laji valittuna
    Manuaaleissa vaan kieltoja ettei hiilarirunkoon saa laittaa mitään kiinnikkeitä. Tiedä sitten miten vaikuttaa takuuseen jos runkoon tulee halkeama ja samalla kohdalla sattuu olemaan kiinnikkeestä tullutta hankaumaa.
    deee muokkasi tätä : 01.10.2015 at 00.40

Läskikartoitus on tehty ja muutama kysymys: Mukluk2sta tarjottu ilmeisen pätevillä osilla, kun hinta nousi 2600 euroon. Onkohan noilla osaupgradeilla mitään hyötyä loppupelissä? Maantiepyöräilyssä oma mieltymys on kyllä ollut kohti parempia osakokonaisuuksia, mutta näistä ei ole ollenkaan kokemusta. Tarjotun pyörän koko olisi M, joka eniten epäilyttää. 182/87cm? Onkohan kuitenkin liian pieni? mikähän tämä Mukluk 2:s versio on? Joku vanhahko, millä yritetään koijata tietämätöntä?

Toinen edukkaampi vaihtoehto olisi Kona Wo. ilmeiseti L koko tästä osuu noihin mittoihin. Tässäkin nuo kiinnitys ominaisuudet tuntuisivat miellyttävän ja kai noilla osillakin pärjäisi. Konan sinisestä väristä en kyllä niinkään välitä. Hintaero näiden välillä on aika iso, joten mihin erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota?
    Bianchirookie muokkasi tätä : 01.10.2015 at 05.37

Vihreällä Konalla ajellu vuoden alkupuoliskolta saakka. Parit kisatki sillä tsekannut, eli race proven kampe kyseessä. Kiinnikkeitä piisaa ja osat on ookoo. Avidin BB7 multa löytyy kolmesta pyörästä ja vaihteet toimii. Deoren vivut on vähä muoviset mutta ajaa niillä. Hiljalleen XT:hen nuo päivitty itellä ja vanhat valu muihin pyöriin.
    Vanteisiin kiinnittäisin huomiota. Ovatten helpot litkutettavat. 2015 mallin kanssa ei ole näillä kilsoilla ongelmia ollut kuin kampien kanssa. Siihen ei voi todeta kuin voi kumpa Shimano tekisi läskikammet. Racefacen systeemi on vähän kertakäyttöinen.
    Ite ajattelin homman niin, että runko ja kiekot pitää saada niin hyvät kuin budjettiin mahtuu. Kaiken muun voi päivitellä suht kivuttomasti....jos tarvetta ilmenee. Ainut tarve itellä oli nuo hapertuvat 2015 mallin vannenauhat! Ja renkaat mutta se puoli on kunnossa sinisessä Konassa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Mulla oli vajaa vuoden tuommone runkolaukku tarranauhoilla teräsrungossa ja sanoisin että nuitten tarrojen alla on lakkapinta kuin uus. Muualta rungosta löytyy kyllä pikku naarmua... Mutta ei vara venettä kaada. Teippi on ihan hyvä idea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Farleyssä ilmeisesti sopiva koko 179/84cm kaverille 19,5"?
    Voi hyvinkin olla 17,5" se oikeampi. Molemmilla pystyt ajamaan, mutta 19,5" on jo aika isohko tuon kokoiselle. Kokeile molempia ja osta mieleisempi.
    Sinua isompia ajelee meidän porukoissa Spessun M, Feltin M ja Salsan M muklukilla tosin nämä hitusen isompia, kuin Trekin 17.5", mutta selkeästi pienempiä, kuin Trekin 19.5".

29+ Stache:sta löytyy 18.5" välikoko, mikä näin 182.5/87mm mittaselle olis se mieleisin koko.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mukluk 2:lla menty täällä jo 4 vuotta ilman ongelmia. Runko S, miehellä mittaa 176/81 stemmi 50mm
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Minusta jonkun kestokulutushyödykkeen, vieläpä varsin kalliin, suojaaminen tarpeettomalta vahingoittumiselta on ihan järkevää.
    Olen lukenut foorumilta kommentteja joissa on harmiteltu uuden pyörän naarmuja. Minusta tällainen ajattelu ei väliitömästi tee henkilöstä sopimatonta pyöräilyyn.
    Jos harmittelu on niin suurta että se estää pyörän käytön tai rajoittaa sitä suuresti, on tilanne jo huonompi.

Canyon Finlandin Miikan neuvosta vedin itse teippiä lokasuojien kumisten kiinnityshihnojen kohdalle. Tällä menettelyllä on juurikin tarkoitus estää rungon naarmuuntuminen. On vaikeaa löytää perusteita ajatukselle että neuvo olisi ollut huono tai pyöräilijäksi sopimattoman henkilön antama tai tekisi toteuttajastaan niinikään sopimattoman pyöräilyyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Voi hyvinkin olla 17,5" se oikeampi. Molemmilla pystyt ajamaan, mutta 19,5" on jo aika isohko tuon kokoiselle. Kokeile molempia ja osta mieleisempi.
    Sinua isompia ajelee meidän porukoissa Spessun M, Feltin M ja Salsan M muklukilla tosin nämä hitusen isompia, kuin Trekin 17.5", mutta selkeästi pienempiä, kuin Trekin 19.5".

29+ Stache:sta löytyy 18.5" välikoko, mikä näin 182.5/87mm mittaselle olis se mieleisin koko.
    Periaatteessa molemmat koot ovat sulle vähän vääriä, 18,5 olisi oikea mutta sitä ei jostain kumman syystä Trek tee.
    Mutta jos sen on Farley oltava niin ottaisin noista pienemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ehdottomasti 17,5" kyllä. Itse 180 cm ja pyörä on just passeli sekä näppärän kokoinen käsitellä. Melko pitkät jalat ja kädet mulla...kuvasta näkee osviittaa satulan korkeudesta. Oletan, että 2015 - 2016 mallit ei kauheasti eroa mitoiltaan?

Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Minusta jonkun kestokulutushyödykkeen, vieläpä varsin kalliin, suojaaminen tarpeettomalta vahingoittumiselta on ihan järkevää.
    Olen lukenut foorumilta kommentteja joissa on harmiteltu uuden pyörän naarmuja. Minusta tällainen ajattelu ei väliitömästi tee henkilöstä sopimatonta pyöräilyyn.
    Jos harmittelu on niin suurta että se estää pyörän käytön tai rajoittaa sitä suuresti, on tilanne jo huonompi.

Canyon Finlandin Miikan neuvosta vedin itse teippiä lokasuojien kumisten kiinnityshihnojen kohdalle. Tällä menettelyllä on juurikin tarkoitus estää rungon naarmuuntuminen. On vaikeaa löytää perusteita ajatukselle että neuvo olisi ollut huono tai pyöräilijäksi sopimattoman henkilön antama tai tekisi toteuttajastaan niinikään sopimattoman pyöräilyyn.
    Joo ja minä taas olen lukenut foorumilta että renkaitakaan ei kannata käyttää, kun niiden kyljet kuluu. Tiedän olevani huono ja sopimaton henkilö palstapyöräilijäksi, anteeksi.

Renkaita ei kannata käyttää, koska ne lipsuu.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

^& ^^: hehhheehhehheeeaahhhaaa *uittu tipuin tuolilta*

Ruosteiset rungot ei meinaa pysyä hyppysissä. Toisessa sentäs kirkaslakka ja toisessa ei sitäkään. Toi Lauf-keulainen REEB ei oo mun.
    petjala muokkasi tätä : 04.10.2015 at 20.43 Syy: kuvia kaikille
    Korppikotkat hiipii, sammioihin käy. Sotahuuto riipii, vaikkei ketään näy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Ehdottomasti 17,5" kyllä. Itse 180 cm ja pyörä on just passeli sekä näppärän kokoinen käsitellä. Melko pitkät jalat ja kädet mulla...kuvasta näkee osviittaa satulan korkeudesta. Oletan, että 2015 - 2016 mallit ei kauheasti eroa mitoiltaan?
    Itse olen myös 180 cm pitkä ja pitkän pähkäilyn tuloksena päädyin myös 17.5 tuumaiseen (Trek 9.6). Kahden illan kokemuksella koko (yhä) oikealta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Periaatteessa molemmat koot ovat sulle vähän vääriä, 18,5 olisi oikea mutta sitä ei jostain kumman syystä Trek tee.
    Mutta jos sen on Farley oltava niin ottaisin noista pienemmän.
    No en toistaiseksi ole itse Trekkiä ostamassa deee:lle annoin suositusta. Minulla 17.5" 87cm haaralla alkaa 419mm seattube loppua kesken 400mm tolpalla, koska M Muklukkini 431.8mm seattube ja 400mm tolppa alkaa oleen käytössä sakkoviivaan asti.

Ps. L Muklukin vaihdoin M ja tykkään pienemmästä enempi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Renkaita ei kannata käyttää, koska ne lipsuu.
    Juuri näin. Tekevät kaikkea ikävää, sutivat ja tosiaan lipeävät kuin saippuapala. Ja oma rengasvalinta on aina jonkun mielestä aivan älytön. Tai jopa suorastaan vaarallinen.

Erääseen rengaskeskusteluun jossa tuumittiin että onko jollain renkaalla alkuunkaan hyvä ajaa, sanoi joku, en muista enää kuka, varsin tyhjentävästi:

"Tosimies vetäis paljaalla"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •