GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 127

Aihe: Allroad, Enduroad, Adventure bike, ehkä myös GG

  1. #31
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Surlyn pitkät reach-mitat johtuu pääasiassa niiden lyhyistä emäputkista ja se ei varsinaisesti kerro akselivälistä. Lisäksi noissa on sellainen ero, että Surlyn koko on keskiöstä vaakaputken päälle ja Ritsin satulaputken päähän. Eli 54-senttinen Surly vastaa kokona noin 57-senttistä Ritsiä, jos verrataan toisiaan vastaavien mittojen mukaan.
    Lyhyt emäputki ei voi selittää näin isoa eroa Reach-mitassa mitenkään. Sen sijan mm. lyhyt emäputki tekee Stragglerista pidemmän.

  2. #32
    IncBuff Guest
    Minusta tämä gg-hömpötys on taas kerran vaan rahastuskeksintö. Paskennetaan vähän crossarin ajettavuutta ja nimetään pyörä GG-pyöräksi ja tyhmiltä rahat pois.

  3. #33
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Minusta tämä gg-hömpötys on taas kerran vaan rahastuskeksintö. Paskennetaan vähän crossarin ajettavuutta ja nimetään pyörä GG-pyöräksi ja tyhmiltä rahat pois.
    Mutta sitähän se on kaikilla aloilla, uutuutta pitää pukata, joskus enemmän ja vähemmän ominaisuuksia parantaen paras pyörä on se joka liikkuu muuallakin kuin palstalla ...helposti lähtee välillä itsekiin tähän mukaan, ei voi sitä kiistää, mutta useamman hudin jälkeen sitä tulee palattua tuttuun konseptiin.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  4. #34
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Fillarin 6-14 krossaritestissä oli Canyon InifliteAL 8.0, Felt F5X, Focus Mares AX 3.0, Kona Jake The Snake, Rose Pro Crossa-3100, Stevens Vapour ja Trek Boone. Kaikki koossa 54-56-L. Akselivälit oli 101.1-102,9. Lyhin oli Stevensissä, pisin Konassa. Keskiarvona 102,0.

    Ohjauskulmat oli 70,5-72 astetta. Focuksessa oli 70,5 astetta. Trekissä, Feltissä ja Canyonissa 72 astetta. Keskiarvo 71,6 astetta.
    Nuo lienee krossarigeometriaa?

    Straggler 54 akseliväli on 1016,5 ja ohjauskulma 72,0.

    Mitä enemmän näitä lukuja pyörittelen, sitä vähemmän löydän gg/adventurepyöriä krossareista erottavia tuntomerkkejä. Toki eroja pyörien ominaisuuksissa varmasti on, mutta ne ei perustu ko. luokituksiin.
    Vaikuttaisi, että vaikka Fillarilehti haukkuikin uudempaa GG/Allroad-tyylistä geometriaa täysin, niin onnistuivat valitsemaan testiin ”muodikkaammalla” geometrialla olevia krossareita.

    Miten muuten näiden Reach-mitat, ovatko nekin yhtä pitkiä, kuin Stragglerissa? Tuo pitempi akseliväli voi johtua myös pidemmästä Chainstay-mitasta…

    p.s. esim Straggleria ei ole koskaan markkinoitukaan millään GG/Allroad pyöränä…
    ealex muokkasi tätä : 26.09.2015 at 11.18

  5. #35
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Lyhyt emäputki ei voi selittää näin isoa eroa Reach-mitassa mitenkään. Sen sijan mm. lyhyt emäputki tekee Stragglerista pidemmän.
    Miten niin iso ero? Surlyn ilmoitettu "54" koko on suurinpiirtein saman kokoinen runko kuin Ritcheyn ilmoittama "57". Noissa molemmissa satulaputki on noin 57 senttiä ja efektiivinen vaaka Surlyssä 565, Richeyssä 568. Reach on Surlyssä 396 ja Ritcheyssä 391. Kun Surlyyn lisää sen Surlyille tyypillisen spacerstackin, jotta tanko saadaan samalla korkeudelle kuin vastaavan kokoisessa Ritcheyssä, jossa emäputki on ehkä 4-5 senttiä pitempi (kun huomioidaan että Rticheyyn ei tule ohjainlaakerin kuppeja), on reach tangon korkeudella Surlyssä luultavasti jo lyhyempi kuin muuten mitoiltaan vastaavan kokoisessa Ritcheyssä.

    Surlyjen näennäisen suuret reachit ovat ovat todellakin seurausta siitä, että niissä on lyhyet emäputket. Edelleenkään tämä ei vaikuta siihen, että Reach ja akseliväli eivät välttämättä korreloi, koska satulaputken kulma vaikuttaa vastaavan pituisissa rungoissa reach-mittaan olennaisesti, mutta akseliväliin se ei vaikuta lainkaan.

    Mitä muuten näihin GG/mikäliepyörien geometriaeroihin tulee, niin gg-pyörähän = perinteinen retkipyörä uudelleenbrändättynä. Pitkä takahaarukka ei omasta mielestäni vaikuta mitenkään ajo-ominaisuuksia parantavasti, mutta matalampi keskiö sen sijaan vaikuttaa. Eli siinä mielessä Fillari-lehden testiniilot ovat oikeassa, että sekalaiseen sporttityyliseen lenkkeilyyn tuollainen modernin kisageon omaava krossari on varmasti enemmän omiaan. Muutenhan Ulkorengas ja IncBuffi on siinä ihan oikeassa,että Gravel-specifit pyörät ovat melko pitkälle markkinahömppää ja vähän myös vesittävät Gravel-pyöräilyn alunperin sisältämää ajatusta siitä, että "tule sellaisella pyörällä kuin satut omistamaan"...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #36
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    p.s. esim Straggleria ei ole koskaan markkinoitukaan millään GG/Allroad pyöränä…
    ?????? Suoraan Surlyn sivuilta lainattu: "It’s a day tripper and a weekender. It’s a ‘rough road’ road bike. It’s a cyclocross bike with no pretense about racing. It’s a utilitarian townie. It’s a light-duty touring bike. It’s an all-weather commuter."
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #37
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    En voi välttyä ajatukselta, että koko juttu on markkinamiesten/-naisten keksintöä. Ehkä cyclokross käsitteenä ei puhuttele riittävästi niitä kuluttajia, jotka eivät välitä kisaamisesta mutapellolla, vaan haluavat nautiskella ajamisesta rauhallisilla pikkuteillä. Vähän sama juttu, kun autojen markkinoinnissa katumaastureista tuli jossain vaiheessa crossovereita.
    Täällä on todettu, viimeksi Stenun toimesta, monesti että nämä adventuret ja ties mitkä pyörät ja enemmistö nykyisistä cc-pyöristä ovat hyvin samankaltaisia. Mitä tulee markkinoihin, niin jokainen pyöränvalmistaja halunnee että heidän pyöriään myytäisiin paljon. Sitä varten luodaan hyvin pyörien lisäksi brändejä ja distinktioita, joiden kohdalla myönnän avoimesti heikkouteni ja olemattoman itsetuntoni. Ja me tällä palstalla pidämme todella tehokkaasti yllä näitä merkkejä ja eroavaisuuksia, ihan ilmaiseksi pyöränvalmistajien puolesta. Kauan sitten nuoruudessani oli puhetta kaupallisesta musiikista. Raha kelpasi myös monelle ns. ei-kaupallisen musiikin tekijälle, kun sitä oli sitten tarjolla kaupallisen menestyksen myötä.

    Palatakseni pyöriin, köhöm, niin asiaa voi lähestyä myös siitä ehkä jollekin täysin uudesta näkökulmasta, että ostaa vain yksinkertaisesti sellaisen pyörän, mikä sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja mihin on varaa. Siinä on sitten ihan yksi lysti, minkä nimikkeen tai merkin alla ko, pyörä markkinoidaan, ja mitä se kullekin edustaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  8. #38
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Crosshairsin mitat on jo toistakymmentä vuotta sitten piirretty ja sehän on siis piirretty alunperin nimenomaan krossariksi. Richard Schwinn oli selvästikin edellä aikaansa silloin. Kun GG-muoti valtasi krossarimarkkinat Crosshairsin mainostekstiin lisättiin noin vuosi sitten nuo alleviivaamani neljä sanaa. Mitään muuta ei muutettu - ei tekstissä eikä geometriassa...

    "The CrossHairs is all about versatility. Thought the geometry is ideal for both cyclocross and gravel grinding, you can use it for a wide range of riding, from citizen’s road racing to commuting to light touring. Clearly it’s not afraid of the off-season."
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #39
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Miten niin iso ero? Surlyn ilmoitettu "54" koko on suurinpiirtein saman kokoinen runko kuin Ritcheyn ilmoittama "57". Noissa molemmissa satulaputki on noin 57 senttiä ja efektiivinen vaaka Surlyssä 565, Richeyssä 568. Reach on Surlyssä 396 ja Ritcheyssä 391. Kun Surlyyn lisää sen Surlyille tyypillisen spacerstackin, jotta tanko saadaan samalla korkeudelle kuin vastaavan kokoisessa Ritcheyssä, jossa emäputki on ehkä 4-5 senttiä pitempi (kun huomioidaan että Rticheyyn ei tule ohjainlaakerin kuppeja), on reach tangon korkeudella Surlyssä luultavasti jo lyhyempi kuin muuten mitoiltaan vastaavan kokoisessa Ritcheyssä.
    Siinäpä se, sama Stack ja piteempi Reach tarkoittaa pitempää geometriaa. Jos olisin ostanut itselleni 57-koinen Ritchey, niin Stack olisi minulle liian korkea. Vastaavankokoinen Ritchey, mikä minulle kävisi Stack-osalta, olisi 53cm ja se olisi silloin Straggleria lyhyempi… Stack olisi silloin sama huomioiden laakerierot.

  10. #40
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ?????? Suoraan Surlyn sivuilta lainattu: "It’s a day tripper and a weekender. It’s a ‘rough road’ road bike. It’s a cyclocross bike with no pretense about racing. It’s a utilitarian townie. It’s a light-duty touring bike. It’s an all-weather commuter."
    Joo, tuo Allroad tuli lisätty ajattelemattomasti, myönnän…

  11. #41
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    ^^ Niin ja tuossa on siis kyse lyhyjalkaisen kuskin geometriavaatimuseroista ajoasennon suhteen, mikä ei varsinaisesti ole pyörän genrestä riippuvainen asia eikä vaikuta pyörän ajo-ominaisuuksiin toisin, kuin esimerkiksi akseliväli, front-center-mitta tai keulakulma. Jos 57-senttisen Ritcheyn runkoon sopivalle kuskille rakennetaan samanlainen ajoasento 54-senttiseen Straggleriin eli laitetaan siihen neljä-viisi senttiä spacereita tangon alle, on molempien runkojen todelliset reach- ja stack-mitat stemmin korkeudelle mitattuina hyvin lähellä toisiaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #42
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Tää on jo vähän offaria, mutta mulle lyhytjalkaisuus on varsin tuttua, koska mun geometrialle "54"-kokoinen Surly on liian korkea ja "52"-kokoinen liian lyhyt. 54-senttisessä Crosshairsissa, jossa satulaputki on 54 cm putken päähän mitattuna ja emäputki 110 mm, on reach 594 ja akseliväli 1016 eli melkein yhtä suuret samat mitat kuin "54"-kokoisessa Surlyssä, jossa satulaputki on kolme senttiä pitempi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #43
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Luin vihdoin tuon Cycling plussan testin. Odotin laatikkoversiota, kunnes tajusin että tilaukseni taisi loppua juuri tähän numeroon. Siispä nettiin.

    Hieman olin kyllä ihmeissäni, kun Jamiksen Renegade Expert ja Norcon Search olivat vanhoja malleja, joita ei ole saanut enää aikoihin. Renegaden 2016 malleissa on esimerkiksi Jamiksen omien sivujen mukaan thru-axle myös takana. Lisäksi oli lievästi sanoen ihmeellistä laittaa Gradesta Ultegra-versio, kun Renegadesta olisi ollut vastaava ja huomattavasti paremmilla kiekoilla eli Elite. Tosin sitäkään ei ole enää ollut myynnissä ainakaan rapakon tällä puolen. Mutta että jatkossa kyllä. Lisäksi minun tietääkseni GT Grade Ultegra ei ole muuttunut viime vuodesta mitenkään? Huonosti oli toimitus ottanut asioista selvää. Syyksi pohdin sitä, että talvi tekee tuloaan Brittein saarillakin ja näitä pyöriä pitää myydä nyt sitten rospuuttokaudelle, kun buumi on kova.

    Mutta edellä mainitut seikat eivät kyseenalaista sitä, että GT Grade pesi muut nimenomaan ajo-ominaisuuksillaan ja monipuolisuudellaan. Runkoa ei ole kukaan vielä haukkunut - ehkä jotkut rumaksi. Mutta samaa minäkin olen ihmetellyt, että miksi 105n ja Ultegran erotus on niin käsittämättömän suuri.

    Taidanpa odotella vielä jahka selviää Renegaden Eliten hinnat. Norco taisi tipahtaa kyydistä.

  14. #44
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tää on jo vähän offaria, mutta mulle lyhytjalkaisuus on varsin tuttua, koska mun geometrialle "54"-kokoinen Surly on liian korkea ja "52"-kokoinen liian lyhyt. 54-senttisessä Crosshairsissa, jossa satulaputki on 54 cm putken päähän mitattuna ja emäputki 110 mm, on reach 594 ja akseliväli 1016 eli melkein yhtä suuret samat mitat kuin "54"-kokoisessa Surlyssä, jossa satulaputki on kolme senttiä pitempi.
    Tarkoitat varmaan Reach 394mm? Kuitenkin, Reach/Stack suhde on selkeästi erilainen Stragglerissa ja Crosshairissa, ensimmäisen ollessa hiukan pitempi. Vaikka kuten kirjoitit, Crosshair onkin perinteistä race-krossaria lähempänä GG/mikälie ”muotigeometriaa”…

    54- Crosshairin Front-Center mitta on 597mm ja minun Stragglerin mitattu Front-Center on 605mm. Eli esim. tuota toe overlappia olisi minulla Crosshairissa vielä enemmän…

    54-Stragglerin muut mitatut arvot:
    Satulaputki keskiön keskeltä satulaputken päähän – 560mm, Top tube:n päälle - 530mm
    Efektiivinen TT – 565mm
    Wheelbase 1023mm
    ealex muokkasi tätä : 26.09.2015 at 15.20

  15. #45
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kona siis on hyvä esimerkki, koska niiltä löytyy koko skaala maantiepyörästä all road -pyörän ja krossarin kautta GG-pyörään.
    Täytyykin vertailla Konan malleja laajemminkin. Olisi kiinnostavaa, jos Fillari-lehti tekisi testin, jossa laitettaisiin samalle viivalle yhden valmistajan eri tyyppisiä soratiekäyttöön soveltuvia malleja. Konalla on tosiaan sopiva mallisto tätä ajatellen. Katsottaisiin, millaisia ominaisuuksia erilaisten geometrioiden ja ratkaisujen takana todellisuudessa on. Tavallisella kuluttajalla ei tuollaiseen testaamiseen ole kovin hyviä mahdollisuuksia.

    Nyt Felttikin on lähtenyt mukaan adventure-leikkiin. Geometriatiedot vielä puuttuu ja osa muistakin tiedoista. Mainospuheissa vertailukohtana täytyy olla kapearenkainen asfalttipyörä, koska näin cc/gg-suuntautuneena jutut rugged komponentseista ja made to lasteista lähinnä huvittaa. Maltillisella geometrialla varustettu FX65 (koko 55: akseliväli 1033 mm, takaaarukka 430 ja keula 72 astetta) vaikuttaa huomattavasti kiinnostavammalta. Sen ajettavuuttahan vuoden 2012 testissä ylistettiin ja eiköhän komponentit ole vähintään yhtä lujia V-sarjan kanssa. Tuskin FX näiden vuosien aikana kisasta on pudonnut.

    http://www.feltbicycles.com/Internat...adventure.aspx

    The V is a performance adventure bike that is not afraid of a little gravel. With a slightly longer wheelbase, rugged components and wheels, the V is the perfect bike for anyone searching for an exciting new experience. Be it an epic tour or simply continuing to ride beyond the roads end, the V is made to last.
    Ulkorengas muokkasi tätä : 27.09.2015 at 07.24

  16. #46
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Totta. Tuo vertailu eri runkomateriaalien ja geometrioiden kanssa erityisesti näihin keskittyen olisi paikallaan. Tosin muuttujia tulee väkisinkin aika paljon. Pelkään että Fillarilla ei ole tähän resursseja, mutta ehkäpä ulkomailla. Suurinta osaa tämän kategorian pyöristä ei edes saa Suomesta. Lähin GT-kauppiaskin löytyy tietääkseni Lahdesta.

    Felt yrittää tosiaan V-tyylillä. Sieltä puuttuu toistaiseksi hiilikuituversio, jota on luvattu myöhemmin.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  17. #47
    jarit Guest
    Vähän offaria, mutta kun on puhuttua reachistä pari päivää. Pitkä jalkaisena (eli lyhyt selkäisenä) olen lukenut reach / yläputki mittoja ihan liian riittävästi, joten nostaisin vielä yhden näkökulman. Kannattaa selvittää fillarin mitat myös kahvojen mukaan, sillä tangoissa on vaihtelua paljon ja joskus vaatii hieman edemmän googlailua selvittää sen todelliset mitat. Jos olette aikeissa hankkia complete fillarin nettikaupasta eli ilman koeajoa, niin laskekaa kokonais-reach ihan kahvoille asti: rungon reach+stemmi+ tangon reach. Käytännössä pitkäjalkaisen kuskin on saatava lyhyen reachin tanko stemmillä hieman kauemmas, jotta ylämäkeen putkelta runtattaessa ei polvi osuisi tankoon. Tämä tulee sitä tärkeämmäksi, mitä korkeampi emäputki rungossa on.

    Trekin mallistossa olisi muuten ultimate-hifi-p*skan-asfaltin fillariksi 6-sarjan Domane levyillä ja Di2:lla. Tuohon pitäisi mahtua 30mm rengas (?).
    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes..._disc_compact/

  18. #48
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Cc:llä olin nelisen vuotta ajanut ja välillä pyöri mielessä hullu ajatus hiilikuitusen maantiepyörän hankkimisesta. Jotta näin kävisi piti hankkiutua eroon useammasta pyörästä, niitä oli nykyisellään jo liikaa. Ei vaan ehtinyt kaikilla ajamaan.

    Ajoja tuli ylivoimaisesti eniten CC:llä ja nyt läskillä. Aiemmin lähti jo 29 jäykkäperä. Sen jälkeen sinkula ja silti mietin että tarvinko maantiepyörää.

    Sitten ilmestyi markkinoille adventure bike. Eihän näitä tosin kukaan järkevä osta. Tyhmiltä rahat pois.

    No CC sai lähteä. Jamis renegadessa on minulle hiukan enemmän maantiepyörää. Kuiturunko johon mahtuu heittämällä lokarit ja nastarenkaat. Eli kuiturunkoinen Cc? No ei aivan.
    Pyörä on ensipuraisuilla matalan oloinen, vakaa ja rauhallinen. Uskomatonta mikä vaikutus pienillä geometriamuutoksilla! Keskiö reilu sentin alempana, emäputki kolme senttiä korkeampi, akseliväli kolmisen senttiä pidempi ja loivempi keulakulma. Noh tietenkin runkomateriaali vaihtui alumiinista kuituun. Ensivaikutelma on huikea! Ja tällä tulen ajamaan muuten myös talvella.

  19. #49
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jahah, se Jamis tuli sitten. Että hyvältä vaikuttaa. Oletkos jo käynyt ajelemassa vähän rouheammilla teillä? Minua kun kiinnostaa kovasti, miten nämä selviävät perinteisestä hiekkatierynkytyksestä. Jamista ja Gradea kun on kehuttu nopeuden lisäksi mukavuudesta.

    Evans ei ole vieläkään saanut tämän vuoden Jamis Renegadeja myyntiin. Odottelen vielä sen hintaa, ja sitten teen päätökseni. Mutta mitenkäs niitä pyöriä voi olla liikaa?

  20. #50
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Tässäkin taloudessa otsikon määrittelemän pyörän hankinta realisoituu alkavan talven aikana, kun pari vuotta arki- ja talvilenkkipyöränä palvellut jäykkäperämaasturi muuttanee uuteen kotiin ensi viikolla. Tänään speksasin useampaa eri mallia pari tuntia, kunnes silmään tarttui Ridleyn uutukainen X-Trail. Ilmeisesti osuu Ridleyn mallistossa geometrian osalta cyclocrossien ja maantieohjuksien väliin. Matalasta ajoasennosta pitävä pärjännee emäputken korkeuden kanssa ihan hyvin jyrkkäkulmaisella stemmillä.

    Muilta osin X-Trail pärjäsi minun Excelissäni aika hyvin;
    Runko hiilikuitua tai titaania: Hiilikuitu.
    Läpiakselit: Edessä 15x100 ja takana 12x142.
    Mekaaniset tai puolimekaaniset levyjarrut: C50-mallissa TRP:n satulat.
    Rospuuttopyörän pesua helpottavat sisäiset vaijeriviennit kokopitkillä kuorilla: Ilmeisesti kyllä.
    27.2 satulatolppa: Kyllä.
    Reilut rengastilat: Luvataan 40mm.
    Kierteellinen keskiö: BB86, ei ideaali.
    Hillitty sleeper-ulkonäkö: Suurinpiirtein.

    Kukaan ei ole varmaan vielä ehtinyt tiedustella mallien listahintoja Helsingin jälleenmyyjältä?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #51
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Ja se stadin jälleenmyyjä on ilmeisesti Cycle center? Kun viimeksi lähdin Mäkelänkadun liikeestä totesin että tämä oli sitten viimeinen kerta kun asioin kanssanne. Takuuasioiden hoito oli tapauksessani luokatonta jokunen vuosi sitten.

  22. #52
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Toista sataa on tullut Jamiksella rullattua. Toimii kyllä paljon paremmin hiekka ja soratiellä kuin omat verrokit. Erityisesti pari juttua jotka on selkeästi säikäyttänyt positiivisesti.

    Pehmeässä hiekassa ei lähde juuri luikertelemaan. Tämä oli itselleni ainakin melkoinen yllätys. Johtunee geometriasta ja renkaista.

    Jamiksella on mukava ajaa myös rapeaa soratietä. Tämän täytyy johtua uutuuttaan kiiltelevästä kuidusta.😊

  23. #53
    Harkitsen puolivakavissani straggleria seikkailupyöräksi, kun Canyon Inflite al on hieman vajaa sikäli, että siinä on kiinnikkeet vain lokareille, ja esim 41 mm knardien kanssa lokarit ahdistaa pahasti (takana siis, edessä kyllä tilaa riittää). Surlyn pituus ja mataluus vähän mietitytti, mutta:

    inflite al xl stack 609 reach 402 - emäputken yläreunan ja 11 cm stemmin välissä on 3 cm ohjainlaakeria+avaruudettimia
    straggler 60 stack 609 reach 412

    Eli jos laittaisin viimeks mainittuun cowbellin tmv lyhyen reachin tangon niin saisin ihan saman ajoasennon kuin canyonissa ilman naurettavan lyhyttä stemmiä tai valtavaa avaruudetinpinoa. Vai onks mun yhtälössä nyt jotain pielessä?

  24. #54
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiitti Renegade-kuittauksesta. Kuvan perusteella tuo on jo sangen upottavaa hiekkaa. Että jos siellä niin sitten varmasti pärjää myös sorallakin.

  25. #55
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ja se stadin jälleenmyyjä on ilmeisesti Cycle center?
    Viittasin juurikin siihen jälleenmyyjään. Minulla ei ole mitään kokemusta ko. putiikista, mutta eilen otin näppäimistön kauniiseen käteen ja kysyin sähköpostilla X-Trailin saatavuutta ja hintoja. Aamulla tuli vastaus.

    Kysyin erityisesti C50-mallista, johon vastaus oli "ei tietoa" mutta C40-mallin toimitukset alkavat 3.12.2015 ja listahinta on 2599€. Hinta yllätti vähän alakanttiin, veikkasin että C50 olisi siinä 2,5-2,75k€ haarukassa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  26. #56
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    "At home on the tarmac, but built with detours off the beaten path in mind, the DSS2 will adapt to road, gravel or loaded touring – so all you have to do is choose the adventure."

    Eli tää varmaan kuuluis tänne. 425 chainstay ja max 35 mm renkulat lokareitta.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #57
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Allroad, Enduroad, Adventure bike, ehkä myös GG

    Ensisijaisesti aloitin tämän threadin kyllä hiilikuiturunkoisille pyörille, mutta otsikon perusteella voi hyvinkin olla tällä palstalla. Ainakin minun puolestani. Valmistajat eivät halua useinkaan nimetä näitä hiilikuituvehkeitään gravel grindereiksi, vaan käyttävät noita lähitermejä. Silti otsikossa on myös tuo GG.

  28. #58
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Allroad, Enduroad, Adventure bike, ehkä myös GG

    Ai niin. Kysyin Jamiksen Renegaden 2016 mallien saatavuutta Evansilta. Näin vastaili iso D:

    Thanks for your email.

    Unfortunately we do not know when Jamis will be releasing this bike, but they have already begun rolling out their 2016 range, so I would expect it to be soon.

    Danny

  29. #59
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    ^^ juu rajanveto lienee vähän hankalaa näiden uusien markkinasegmenttien väliin... Mä lokeroisin ehkä siten, että gg-pyörät on sellaisia joihin mahtuu oikeasti vähän paksumpaa rengasta ja nää allroadit ym. nuita, joihin menee 30-millistä tai just ja just krossikumin kokoista.

    Jamiksen 2016 Renegadesta tulee myös teräsversiot, joissa tosin on tilaa 40-millisille. Chris Kingiltä tulossa myös teräsrunkoinen Cielo All Road.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #60
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Merckxiltäkin tullut alu-runkoinen GG, Strasbourg71. Nielee 40mm renkaita.

    Edit: http://www.eddymerckx.com/bikes/grav...thracite-green
    huotah muokkasi tätä : 06.10.2015 at 18.57 Syy: lisätty linkki
    The older I get the faster I was

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •