Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
Meneekö taas keskustelu vähän tunteisiin ?^^ Jos välittää lemmikistään pitää lemmikin kiinni ja tien reunassa mieluiten syysaikaan valopannalla varustettuna niin koira säilyy hyvinvoivana kevleillä. Luulisi tämän nyt olevan itsestäänselvää. Omistaja on vastuussa koiran aiheuttamista vaaratilanteista. Maaseudulla asuneena tosin olen sitä mieltä, että lähiöaluiden ulkopuolella koiraa voi pitää vapaana. Metsää ja mantuja riittää Suomessa kaikille luonnossa liikkuville. Joten nyt vähän jokaiselle pientä avarakatseisuutta peliin. Kun itse olen asunut maaseudulla niin se lapukka saa tietenkin juosta metsäteillä vapaasti. Hyvin koulutettuna koira myös tottelee omistajaansa. Jos pidät koiraasi vapaana olet velvollinen olemaan valppaana ja ennakoimaan pyöräilijät ja autoilijat niin, että muilla tiellä liikkujilla sekä koirallasi on turvallista liikkua.
Vanhan duunikaverin sussari nykäs metsässä hihnassa ollessaan kylmäksi jonkun pikkufifin jonka omistaja ei ollut tajunnut pitää fifiä hihnassa. Oli lenkillä lähtenyt omistajan huudoista huolimatta kurkkaamaan mikä siellä metsässä haukkuu? Se oli fifin viimeinen lenkki...

Ei mulla muuta, jatkakaa.