ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 158 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 58 108 148 156 157 158 159 160 168 208 258 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.711 - 4.740 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^Läpinäkyvä jesari lähti silti. Ja Joes'n litku on mulla käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Alipainesäkitysmuovi toimii paremmin kuin tuo Tokmanni. On myös paljon halvempaa ja tulee sappinesteen vihreässä värissä
    Miten alipainesäkitysmuovin saumaus tehdään?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Läpinäkyvä jesari lähti silti. Ja Joes'n litku on mulla käytössä.
    Kunnolla Hear hear

Eipä siinä. Pitää tuota muovitusta kyllä joskus testailla kun on ylimääräistä säätöintoa.

markettipyörämies Guest
    Muoviviritykseen käy kaikki kuumasaumautuva muovi. Mutta koko homman perusjuju on siinä, että muovi tulee vanteen yli kuten split tubessa ja sen takia ei tarvi teippailla ja pelätä saumojen vuotamista. Jos ei täysin ryssi asennusta niin tällä virityksellä litku ei voi vuotaa vanteen sisäpuolelle, mikä on aika kiva, jos on ontelovanteet.

Mulla on vakuumikone (kätevä panohommissa) ja olen käyttänyt sen kuumasaumausominaisuutta omiin pussivirityksiin. Eli leikkaan sopivan mittaisen muovikaistaleen (yksinkertaisen) ja sitten saumaan päät yhteen saumaajalla:

Ja sitten vain muovi vanteelle, venttiilille reikä kolvilla, rengas vanteelle, ylimääräisen muovin pois leikkaus mattoveitsellä ja homma hoidettu:

Jos tuntuu, että pelkkä muovi ei riitä ja haluaa lisätä painoa, voi sen muovin alle virittää vannenauhan, teipin, muovia tai kuten yllä lasikuituvahviketta (mikä oli huono idea, kerää paskaa...).

Painoa 80mm-vanteella ja pelkällä muovilla tehtynä tulee jotain 16g.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Muoviviritykseen käy kaikki kuumasaumautuva muovi...
    Onko sulla kokemusta renkaan vaihdosta kun käytössä on "muoviviritystubeless"? Meneekö muovi uusiksi vai saako vanhan renkaan pois ja uuden tilalle ilman sen suurempaa vahinkoa?

markettipyörämies Guest
    ^ Riippuu kuinka paljon jättää ylimääräistä muovia vanteen ulkopuolelle. Jos on sentin luokkaa voi uudelleen käyttö onnistua, mutta itse olen laittanut uudet muovit, kun olen vaihtanut kumea, on niin pieni vaiva.

Tässä on kyllä selkee miinus tälle systeemille, jos ajattelee tubeless-paikkausta reissussa, niin voi olla hankalaa. Toisaalta ei muutama "varavannenauha" paljon painaisi repussa ja suurin ongelma polun varressa on kuitenkin miten saa renkaan nousemaan vanteelle käsipumpulla tubeleksena.

Eilen tuli kokeiltu ison Knardin toimintaa takarenkaana ”pintamudassa” sekä suolla, toimii niissäkin oloissa oikein hyvin. Luistaa, toki, mutta silti tarjoaa luistaessakin hyvin hallittavaa kitkaa, että pääsee eteenpäin. Tätä voi verrata nastarenkaisin, esim. D5 tai auton nastarenkaat – luistavat helposti, mutta ovat silti hyvin ajettavat.

Iso Knard ei kovin hyvin mudasta puhdistu, mutta kiloina sitä mutaa kertyy huomattavasti vähemmän, kuin Budiin.

En tiedä, katoaako tällainen nastarenkaan kaltainen pito kun ”karvat” lähtevät nappuloista, mutta toistaiseksi olen Knardiin hyvin tyytyväinen. Voi myös olla, että olen renkaisiinkin suhteen poikkeava, kun mielestäni 29-koossa paras yleisrengas on 2,35" Liteskin RaRa, myös talvella. Ja tuo iso Knard on uusi suosikki läskikoossa (sehän on käytännössä 2x RaRa ). Jotain minun poikkeavuudesta kertoo sekin, ettei 2,35” Liteskin RaRaa enää edes valmisteta. Täällä taas on haukuttu urakalla ainakin kapeampia Knardeja kuten myös RaRaa…

noniinno Guest
    Mitä renkaita täällä EI ole haukuttu?☺ Itse myös RaRaa haikailen.

mutanaama Guest
    Hodaggia ei ainakaan.

Eilen lipsahti vahingossa tuo Lou taakse cornering asentoon, hyvinhän tuo piti noinkin päin tämän päivän lenkillä, vaikka oli kosteaakin metsäpolkua.

Ajoin viikonlopun Nate+Nate yhdistelmällä retkikamppeissa Hossan baanoja. Hyvin piti märillä kivillä, liukkailla pitkoksilla, juurilla ja rantahiekassa sekä normi neulasbaanoilla. Isossa alamäessä rullasi ihan ok, tosin jäi selvästi lou + mammoth yhdistelmälle.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

Snowshoe 2XL

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Saatko mitattua minkä kokoset nuo nyt oikeasti on? Leveyden lisäksi kiinnostais korkeus/halkaisija, tai millä sitä nyt kutsutaankaan.
    No nyt on toinen rengas kehällä. Halkaisijaa kumilla 785 mm, leveyttä 128 mm.

Nätisti sopi Blackborowin runkoon, etuvaihtajakaan ei lähelläkään, mut "ykkösellä" ketju hipsuu välillä renkaan kylkeen. Pitänee mallailla jotain spaceriä kampien (Surly OD, PF41 132 mm) väliin että sais pari-kolme milliä ulommas ketjulinjaa. Ei kai tuo niin nuukaa oo jos ei oo ihan boorit pohjassa vasemmassa kammessa...?

Aika simppeli rakenne näyttäis olevan: http://surlybikes.com/uploads/downlo...structions.pdf

Edit: 24x30x2 mm alumiininen öljypropun tiiviste kampien väliin (molemmille puolin symmetrisyyden nimissä), nyt jää lieputuksen lähimmässä kohdassa tuon 2 mm väliä. Saa luvan välttää.
    Läskimasa muokkasi tätä : 30.09.2015 at 19.39

Painot:
    - 1900g http://ep1.pinkbike.org/p4pb12731597/p4pb12731597.jpg
    - 1880g http://ep1.pinkbike.org/p4pb12731598/p4pb12731598.jpg

Melko kieroja molemmat kun lähes suoraan paketista pistettiin vanteelle. Saippuaa tarvittiin ihan reilusti. Aika jäykät rungot, katotaan jos oikenee. Viipotus ei tuntunu kelvillä ajaessa. Ei mahtunu taakse, otti seatstayhin kiinni vaikka dropoutit ihan takana.
    (Jos tunnet tarvitsevasi isoimman mahdollisen kumin niin torilla voipi olla tai yv. Kuulemma menee Moonlanderiinkin)

^Jätkä kerkes eka koeajolle. Mun pyörä tuli vasta tänään ja semmosena tee-se-ite-rakennussarjana ettei sillä ajeta vielä pariin iltaan kun fiilistellen kasailee ja hämmästelee. Kyljethän noissa on jopa hivenen letkummat mitä vaikka Loussa, mutta kulutuspinnan kohdalta on selkeesti jäykempi. Nätisti nousi Clown Shoelle semmosenaan, tosin sisurin kanssa, koemielessä kun vielä oon liikkeellä.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Pitänee mallailla jotain spaceriä kampien (Surly OD, PF41 132 mm) väliin että sais pari-kolme milliä ulommas ketjulinjaa. Ei kai tuo niin nuukaa oo jos ei oo ihan boorit pohjassa vasemmassa kammessa...?
    Tietämättä nyt ihan tarkalleen OD-kampien rakennetta, voi olla, ettei ole ja voi olla, että on. Olen siis asunut 2 vuotta Kuopiossa aikanaan...

ICT tulleissa Race Face kammissa piti boorien olla pohjassa ja välys säädettiin speisereiden määrällä ja kiristysrenkaalla. Eli siinä pitäisi hokkien määrä toisella puolella saada vähennettyä ja sama toiselle lisää. Toisaalta kuvien perusteella OD lienee shimano-tyylinen, josta poistetaan välys akselin päästä mutterilla ja kiristetään kampi boorille. Sellaisessa ei liene niin justiinsa, jos pari milliä lisää toiselle puolelle. Onhan 68-73mm keskiöissäkin 2,5mm renkailla varaa pelata ketjulinjaa sinne sun tänne.

^^En vielä, pitää huomenna käydä kokeilemassa. Tänään meni liian myöhään kun olivat todella hankalat asentaa, ei meinannut nousta vanteelle. Snakeskin Jumbo Jimit on todella helpot noihin verrattuna.
    Kyllä muuten kivet lenteli hiekkatiellä.
    VSS muokkasi tätä : 28.09.2015 at 23.16

Pikku Knard eturenkaana alkaa taas sateiden myötä koettelemaan kärsivällisyyttä joko kadottamalla pidon varoittamatta tai pienemmillä paineilla aivan käsittämättömällä self steerillä. Saisi tuo Maxxiksen Minion FBF tulla jo saataville myös tavallisille kuolevaisille ettei tarvisi arpoa mitä tilalle laittaisi.

To ride, shoot straight and speak the truth

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Pikku Knard eturenkaana alkaa taas sateiden myötä koettelemaan kärsivällisyyttä joko kadottamalla pidon varoittamatta tai pienemmillä paineilla aivan käsittämättömällä self steerillä. Saisi tuo Maxxiksen Minion FBF tulla jo saataville myös tavallisille kuolevaisille ettei tarvisi arpoa mitä tilalle laittaisi.
    Äläpä muuta sano!

Täällä tyytyväinen mammutilla ajeleva odottelee isoon mustaan sopivia renkaita! Tuossahan ne olis!

Onko läskipyörämiesten tietotoimistolla esitetty mitään arvioita aikataulusta? Viimeksi paikalliskauppialla käydessä järjestelmästä ei vielä löytynyt ko malleja.

Loka-marraskuuta kai tarjottiin arvaukseksi, kun viimeksi asiaa tiedustelin. Mikä lienee päivitetty tieto?
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Tänään näin ensimmäisen kerran livenä Bontragerin Barbegazit ja täytyy sanoa, että olivat aikana kykenevän näköiset gummit. 80 kehällä kumilla leveyttä 11cm, suht pehmeät korkeat harvat nappulat, tubeless readyt ja painoa vain 1305g. Onko väellä kokemusta noista?

^Noita itsekkin odottelen saapuvaksi myyntiin, jos Hodaggiin on tullut yhtään niin hyvä rengas! Käyttäjäkokemuksia ei taida olla muilla kuin Trek5:sen omistajilla ja sen vähän mitä arviota olen kuullut niin ilmeisesti hyvä on ollut.

27.5 Hodag tubeleksena

Tänään ajoin ensi lenkin uudella Trekillä, jossa 27.5 Hodagit Jackalope-vanteilla. Mitään varmaa ja lopullista tuomiota en ko. renkaista vielä osaa sanoa, mutta toki tubeless-asennus alkoi heti kiinnostamaan ja voi prkl stn että oli vaikea homma. Hodag istuu nimittäin niin tiukasti vanteella, että en sitten millään saanut sitä pois vanteelta. Voimaa en Parktoolin muovisten rengasrautojen kanssa uskaltanut käyttää yhtään enempää ja lopuksi piti tyytyä keplottelemaan sisuri pois vetämällä se varovasti renkaan ja vanteen välistä.

Kun sisuri oli pois, sain vedettyä rengasta sen verran sivuun, että sain venttiilin paikalleen. Sen jälkeen vähän saippuavettä renkaan reunalle ja se nousi napsahtaen paikalleen, eikä tipahtanut pois vaikka laskin paineet pois. En vielä laittanut litkua sisään vaan laitoin vain paineet ja tsekkaan tilanteen huomenna.

Rengas on niin tiukka, että maasto-olosuhteissa sisurin laitto voi olla mahdotonta, ainakin meikäläisen puutteellisilla taidoilla ja kärsivällisyydellä.

Hodag & Jackalope yhdistelmä on tiukka 26" kehälläkin. Renkaan irroitus kuitenkin onnistuu, kun renkaan reunan siirtää huolellisesti vanteen "uraan". Ja kannattaa tehdä yksi puoli kerrallaan. Itse aloitan siltä puolelta, jossa vanteen reuna on kapeampi. Rengastyökalun kanssa kannattaa olla tarkkana, että ei taivuta vanteen reunaa mutkalle.

^Kiitos vinkistä! Kokeilen tuota huomenna takarenkaan kanssa.

Toimiiko nuo Surlyn bfl kumekset oikeasti talvella kun näyttää kuvio nii matalalta? 45nrth huskerduu näyttää kanssa kivalta hyvin rullaavalta kumilta mutta kannattaako niitä ostaa?

ps: yllämainittuja kumeja saa tarjota yyveellä nii ostellaa pois asap...

-Masa-

Minioneista mainintaa Fatbike.comissa:

"just a bit smaller than a bud mounted on 100's."

" I've been running this tire for about a month on the rear wheel and this Minion has twelve metric gnome tons of traction and set up tubeless easier than any other tire that claims to be tubeless ready."

https://www.facebook.com/22463430759...type=3&theater
    brilleaux muokkasi tätä : 30.09.2015 at 07.17

^^Huske Du:lla ei tee pehmeessä lumessa mitään. Kyllähän se jollain auratulla kelvilla toimii ja kovaks tampatulla hiihtoladulla, mut en minä ainakaan jaksa noita läskillä liiemmin höylätä.
    Nappula kumia talveksi alle IMO. Oikeen hyvin rullaa kumi, kesäajossa suurin miinus on kanttinappuloiden puute.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Pikku Knardi eessä ei oikein toimi.
    Kuten ei Maxxis Mammoth.
    Molemmat alkaa veteleen.

Hodag 26 toimii melkein missä vain.
    Uudet Farley5 renkaat kuulostaa toimivan oikeinkin hyvin, siitä kertoo että kuskit ei joua netissä roikkuun...

BFL oli mulla edessä koko viime talven ja ihan hyvin toimi. Takanakin toimii just tasasella muttei paikassa jossa on nousua ja pehmyttä.

Ite menen kohti talvea Hodagit 3.8 alla ja katon sitten kun lunta on sen verran enempi tartteeko enempi kantoa eteen. Takana sitten pehmeemmällä Vanha Herra Nate saa jatkaa MCarbonilla

IncBuff Guest
    Mikään ei toimi missään, mutta aattelin soveltaa kapea pyöräisistä hyväksi havaittua metodia ja ajaa kohti talvea niillä kumeilla mitkä alla sattuu olemaan.

^Kuin myös. Nastoitetut GC:t on varastossa, mutta yritän pitää ne siellä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •