GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 157 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 257 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4681
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Taitaa olla muuten edukkain hintakin at the moment.

  2. #4682
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ei se siitä ihan kauheesti muutu.Kyllä se on enemmän talvirengas.
    Eiks talvirenkaan pitäisi olla kaikkea muuta kuin kova?

  3. #4683
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Oli tai ei mutta ei se fb märällä kalliolla ja juurakossa pidä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #4684
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Oli tai ei mutta ei se fb märällä kalliolla ja juurakossa pidä.
    Onko nyt ihan tosiaan niin, että tein virheen hankkiessani autotallissa vanteita ja läskipyörää odottavat Dunder/Flowbeistit? Pitkään nimittäin mietin mainitun yhdistelmän ja Bud/Lou-yhdistelmän välillä.

    Talvea ajatellen nuo beistit enemmän kyllä hankinkin, kun ajattelin kesäkeleillä pärjääväni tulevassa Trekissäni vakiona olevilla 27.5x3.8 Hodageilla.

  5. #4685
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Siis talveksi hankin itsekkin fb:t. Ajoin muutaman lenkin fb edessä ja en tykännyt märällä yhtään siitä. Laitan lumille sitten eteen ja taakse.

    Kuten todettu niin omassa ajossa ei ole kesärengas, jollain voi toimia mutta ei minulla. Lisäksi, mielestäni noinkin harva ja iso nappulainen rengas ei ole parhaimmillaan kalliolla ja juurakossa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  6. #4686
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Voihan siitä gummista muut tykätä, vaikkei joku tykkäisikään. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
    Ja kova jätkä duunaa molempia.

  7. #4687
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    FB ja DB ovat molemmat parhsimmillaan pehmeässä maastossa, kovalla pinnalla taas matalakuvioinen rengas on parempi. Itse meinaan alku kokeilujen jälkeen sästää kyseiset kumit muta ja lumi keleille.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  8. #4688
    mutanaama Guest
    Saattavat olla lumipoluille liiankin karkeakuvioisia. Turhan räädit renkaat murjovat turhan helposti polun pinnan hajalle.

  9. #4689
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    "Designed for groomed singletracs" eli mitä tuo nyt sit täkäläisittäin vastais, kelkan uria? Mut näyttäis tosiaan enimmäkseen lumisen sään olleen mielessä suunnittelupöydällä.

  10. #4690
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    FB ja DB ovat molemmat parhsimmillaan pehmeässä maastossa, kovalla pinnalla taas matalakuvioinen rengas on parempi. Itse meinaan alku kokeilujen jälkeen sästää kyseiset kumit muta ja lumi keleille.
    Tässäpä se mitä olen toitottanut.Jossain pehmeässä kangasmaastossa varmaan pitää hyvinkin ja mudassa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #4691
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Hodaggi ihan ok kumi, märällä kalliolla huono vetopito kylläkin, ei sais putkelta runtata. Rullaa kyllä hyvin. Nate oli edessä hyvä kumi.

  12. #4692
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Sain vihdoin minäkin ison Knardin ja ensikokemukset ovat erittäin positiivisia. Valtava määrä nappuloita korvaa hyvin sen, että ne ovat pieniä. Kun rengas lähtee luistoon, niin se tapahtuu nappuloilla raapimalla, hallitusti. Tuntuisi että kivikko-juurakossa iso Knard pärjää sivuttaispidossa hyvinkin Loulle. Tosin näin positiiviset kokemukset voivat johtua siitä, että rengas on vielä hyvin "karvainen", mikä varmasti lisää pitoa.
    Mudassa tuo ei välttämättä toimi, en ole edes testannut.
    Mites on Knardit pelannut, onko tullut mutakokemusta? Joko uskaltaa tilata?

  13. #4693
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Mites on Knardit pelannut, onko tullut mutakokemusta? Joko uskaltaa tilata?
    Tänäänkin ajelin lisää liukasta kivikko-juurakkoa ja ihan kuin se olisi hiukan liukkaampi, mutta taitaa johtua vaan kelistä. Edelleen olen siihen todella tyytyväinen, vaikka onnistuin hankkimaan Knardin mahdollisimman sopimattoman vuodenaikaan.

    Mutakokemusta ei ole tullut vieläkään, sellaista minun omilla lenkeillä ei kovin helposti tule ja edellisellä yhteislenkillä olin eri pyörällä (29+ Karate Monkey).

  14. #4694
    markettipyörämies Guest
    OK, kiitos tiedosta. Lähti pari tilaukseen. Ehkä Bud eteen joskus, jos itseohjaavuutta on liikaa omaan makuun. Ei ole ihan halpaa tämä flunssan poteminenkaan, kun ei voi tehdä muuta kuin speksata.

  15. #4695
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Talkoilimme useamman vannenauhan kylän läskeihin. Protoiltu on muutamia eri tekniikoin, ja näyttäisi tällä lailla tehden tulevan paras. Lähtötilanne on siis se, että Tokmannilta ostetaan 2kpl 5m pituisia tyhjiöputkirullia. Paketti maksaa kympin. Mulefutin kehän pituus on vajaa 174cm, samoin Canyonin Duden kehä on alle 174cm. Katkaistaan tyhjiöputkesta siis 174cm pitkä pätkä PLUS molempiin päihin esim 8cm kiinnitysvaraa.






    Putki halkaistaan molemmista päistä sivuista tuon 8cm matkalta. Tokmannin rullassa toinen muovikerros on kirkas, toinen matta. Tämä kirkas 8cm pitkä pätkä leikataan kuvien mukaisesti irti molemmista päistä, jotta saadaan kaksi 8cm pitkää mattapintaista muovikalvoa näkyviin.

    Tarkoitus on tehdä vannenauha, jossa on kaksinkertainen toisiinsa kiinni silitetty muovikalvo kehän kevennysreikien kohdalla ja yksinkertainen mattapintainen kalvo kehän reunoissa.





    Yllä merkitään vannenauhan "keskilinja", 6cm leveä kaistale, joka silitetään kiinni. Käyttämämme nauhan tapauksessa merkit tulevat 8cm ja 14cm kohdille. Näitä käytetään apuna kohdistettaessa nauhaa erikoissilityslaudalle.





    Erikoissilityslauta on 6cm leveää suomalaista mäntyä ja puuvillaa.





    Yllä mattapintaiset esiin leikatut päät laitetaan vastakkain. Huomioidaan siis, että varsinainen nauha on 174cm ja nuo pinnat ovat yli menevää osaa.






    Muovikerrokset ovat päällekkäin ja ne silitetään yhteen. Käytimme leivinpaperia suojana.





    Tässä työvaiheessa tarvitaan kaksi tekijää. Toinen laittaa muovin kohdistusmerkkien mukaan erikoissilityslaudan päälle (tapahtuu kuvassa). Päälle laitetaan leivinpaperi. Toinen silittää 6cm leveän silitysvyöhykkeen kiinni.




    Katse kohdistetaan erikoissilityslautaan ja silitysrautaan. Ilmataskuja on vaikea saada aikaan, jos rautaa liikuttaa tasaisesti.


    Alla kuvassa on leikkausta vaille valmis vannenauha. Sen lisäksi voidaan laittaa tilapäinen vahvikepala.


    Menetelmän salattu nerous on tässä. KIRKAS muovikerros leikataan irti. Keskelle jää vahva kaksinkertainen kerros. Reunoilla ehkä sopivasti nahkea, tiivistyvä, sormille mukava mattapintainen muovi.




    Lopuksi mattapinnan päälle silitetään kirkkaasta muovista tilapäinen vahvikepala, joka käytännössä on apuna vain siinä, kun vannenauhaa suostutellaan kehän päälle. Tämähän leikkautuu lopulta pois myöhemmin. Pala laitetaan nauhan saumakohtaan mattapinnan päälle reunasta reunaan.




    TTässä nauha on Mulefutin ympärillä. 174cm pituinen nauha sopii ainakin Mulefutin ja Canyonin kehille. Keskellä on tuplamuovi, reunoissa yksinkertainen. Mattapuoli on ulospäin.

    Tyrnävän kunnan entinen paineastia toimii napsauttimena. 5bar ei tällä kertaa riittänyt. Edellisen laitoin 8barilla. Milkit-venttiili saattaa vaatia hieman tavallista isomman paineen. Kompuralla täyteen ja kovaan ajoon.

    Miksi tämä menetelmä eikä teippitubeless? Keveys, koska gorilla jää pois. Ei tarvita kalliita sulavia liimoja ja vuotavia teippejä. Samalla saat menetelmän jolla näet onko litkua jäljellä vai ei.
    rjrm muokkasi tätä : 27.09.2015 at 16.53

  16. #4696
    IncBuff Guest
    Äkkiseltään luulisi, että kaikkiin 559-speksin vanteisiin menee saman mittainen vannenauha

  17. #4697
    markettipyörämies Guest
    Alipainesäkitysmuovi toimii paremmin kuin tuo Tokmanni. On myös paljon halvempaa ja tulee sappinesteen vihreässä värissä (halppisDudekuskit huom!). Ja kevyempää.

    Melko vaikeasti te kyllä ton homman teitte, mutta saapihan siinä nauttia asennusoluita paremmalla omallatunnolla kuin jos olisi hoitanut homman yhdellä saumalla viidessä minuutissa

  18. #4698
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Meillä on tässä kylässä semmoinen järjestely, että asennusoluet juo Sami, joka ajaa sisureilla. Helpottaa puuhastelua, kun on itse selvin päin.

    Tuo tuplamuovi on lujempi kuin yksinkertainen versio. Siksi.

  19. #4699
    markettipyörämies Guest
    Joo, kieltämättä aika harasdihan tuo menetelmä on yksinkertaisella muovilla ja jos viellä päissään tekee.

    Vielä ei tosin ole ollut mitään ongelmia yksinkertaisellakaan, mutta ei se kyllä tarvi kuin yhden tikun oikeassa kulmassa oikeaan aikaan.

    Taidan itsekin laittaa useamman kerroksen kun tulee uudet kumit, lähinnä kyllä siksi, että saa myrkymmän vihreän värin.

    Helpoimmalla taitas päästä, jos laittaa vaikka kirkasta pakkausteippiä alle ja säkkiä päälle. Takuuvarma keino olisi teipata purjeenkorjausteipillä. http://www.amazon.com/Clear-Ultra-St.../dp/B003E1Y2RE

  20. #4700
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Nyt o tekemisen meininki!
    Mites tuollainen mahtaa sietää vierasesineitä ja vaikkapa maa-aineksia? Kai se siinä missä gorillat ja nauhatki?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #4701
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    On noilla ajeltu. Voihan se puhjeta jos suomudassa on vaikka väkäsammakko, jonka selkäevä sattuu nauhan kohdalle. Mutta jos piikki joutuu tonne asti, on ajovirheen takia varmaan jo muitakin vaikeuksia pyöränhallinnassa.
    Gorillaan en enää palaa koska painonsäästö on huomattava ja muitakin etuja on.

  22. #4702
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Gorillaan en enää palaa koska painonsäästö on huomattava ja muitakin etuja on.
    Mikä on "huomattava" ihan grammoina?

  23. #4703
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Noin 150g/kiekko (kierros gorillaa ja vannenauha lensi siis roskiin)

  24. #4704
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Jepjep, huomenna poksautetaan 1911g gumes kehälle, enpä taida teipin painoo punnita.

  25. #4705
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Noin 150g/kiekko (kierros gorillaa ja vannenauha lensi siis roskiin)
    Heijastinteippi on paljon köykäsempää kuin vannenauhat. Muistaakseni heijastinteippi ja kierros gorillaa painoi noin 100g, eli saman kuin pelkkä vannenauha.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Jepjep, huomenna poksautetaan 1911g gumes kehälle, enpä taida teipin painoo punnita.
    Pistäppä sitten kuvia. Kannustus video: https://youtu.be/SlIw7GiHUkc?t=65

  26. #4706
    mutanaama Guest
    Heijastinteippi ja pari kiekkaa lasikuituvahvisteista leveetä teippiä ei paina kuin 50g. Minkä hemmetin takia sitä gorillaa pitää survoa kehä täyteen. Emminä muuten, mutta noita nyt on kuitenkin tehty jo vuosia sitten...

  27. #4707
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mikä teippi on kyseessä, tarkalleen?
    Kokeilin "kevyttä" transparenttia jesaria, ei tykänny litkusta. Kesti muutaman kuukauden.
    Gorillaa tungin seuraavaksi kehän täyteen. On pitäny nyt puol vuotta.

  28. #4708
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Stanin litku liottaa lähes kaiken, Joe's eco sealant toimii paremmin, löytyy ainakin Shocktherapyn hyllystä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  29. #4709
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mulla on nyt ollut 8kk Stan + Gorilla. Nyt kun laitoin Dunderbeistin niin putsasin vanteen ja laitoin uudet litkut, mutta teipissä ei ollut vieläkään mitään merkkiä vaihdon tarpeesta.
    Eilen lenkillä Dunderbeistiin tuli kivestä sen verran iso vekki kylkeen että litku ei paikannut. Kotiin sisurilla ja paikkasin sen ulko ja sisäpuolelta pikaliima+sisäkumilätkä paikoilla ja hyvä tuli.

  30. #4710
    IncBuff Guest
    Itse olen teipit painauttanut kunnolla sisurilla niin eipä ole mihinkään lähteneet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •