ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 88 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Jos ajattelisin laittavani tuollaisen 2,25 Onza Canis-gumeksen 120 TPI versiona litkutettuna taakse, niin mikä olisi kenties yhtä pykälää vielä pitävämpi rengas eteen, jonka pito märillä juurilla ja kallioilla on vielä tärkeämpi ja rullausominaisuus ei aivan yhtä tärkeä. Vai laittaisko vaan molempiin päihin saman ja pitäis edessä vielä vähän pienempää painetta?

^Mitenhän toimis 2.25 Onza Ibex 120TPI tuon Caniksen kaverina? Hmm, voisin itsekin kokeilla juuri sillälailla. Äkkiä pitäisi jotain hankkia kun meno oli eilen aikamoista luistelua. Onzaa on aika hyvin näkynyt pk-seudun liikkeissä.

Kyllä mulla on edessä aina pienempi paine vaikka renkaat olis mitkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Kyllä mulla on edessä aina pienempi paine vaikka renkaat olis mitkä.
    Joo toki näin. Ei vain siksi, että pienemmällä saa ylipäätään paremman pidon vaan siksi, että painoa on enemmän takarenkaalla. Maantiepyörään laitan puoli baria vähemmän (esim. 7,5 ja 8,0), maastossa yleensä ero on bareissa pienempi mutta niinhän ne ovat kokonaispaineetkin. Tyyliin jos edessä on 1,7 niin takana 1,9 tai siihen suuntaan.
    Litkuaikakaudella ei takarenkaan paineen suuruus ole onneksi enää niin tärkeää, koska snakebiteja ei saa pienelläkään paineella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vito78 Katso viesti
    Torstaina olis tarkotus litkuttaa dt 1501xm kehille minion dhr 2,3 ja dhf 2,5. Nyt olla helkkarin liukkaat Spectralin ensiasennus Contit, Mountain King ja X King. Pito edellä tässä rengas valinnassa...

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Oli muuten niin helppo litkutus että oikeen naurattaa
    Pylväspumpulla ilman litkuja ihan tiiviiks. Meni 30 minsaa kaikkineen kahdessa kiekossa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vito78 Katso viesti
    Oli muuten niin helppo litkutus että oikeen naurattaa
    Pylväspumpulla ilman litkuja ihan tiiviiks. Meni 30 minsaa kaikkineen kahdessa kiekossa...
    mulla on ja maxxikset pullahtanu tornipumpulla päälle tosi kivasti suoraan pakasta vedettynä. onko dhf muhkumpi kuin dhr todellisuudessakin vaiko vain paperilla? itsellä tulee syksyn mittaan varmaan etugummin vaihto vastaan ni pohtinut tuota dhf:ää siihen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keilailija Katso viesti
    mulla on ja maxxikset pullahtanu tornipumpulla päälle tosi kivasti suoraan pakasta vedettynä. onko dhf muhkumpi kuin dhr todellisuudessakin vaiko vain paperilla? itsellä tulee syksyn mittaan varmaan etugummin vaihto vastaan ni pohtinut tuota dhf:ää siihen
    On se sen 2,5 ja 2,3 tuuman erotuksen pullukampi. Kyllä silmällä helposti näkee.

Tää on kyl loistava ja vuosia jatkunu ketju! Periaatteesahan, kun kuskeja ja ajotyylejä on niin monia, koko keskustelun vois lyhentää kolmeen kohtaan.

1. Varovainen kuski pärjää märälläkin millä vain xc-renkailla, hiukan vähemmän vain painetta.

2. Vähän reippaampaan ajoon mitkä vain reilumpinappulaiset trailirenkaat. Vähä vähemmän painetta ku kuivalla ja kattelee ajolinjat tarkemmin.

3. DH-renkaat tai muut isonappulaiset kumit pehmeellä seoksella ja pystyy ryskäämään melkein kuin kuivalla. Limajuurien kanssa ei tarvi olla tyhmä. Siirtymistä ei sit tuu mitään, mut maastossahan me ajellaan.

Ite kuulun tällä hetkellä kolmoseen. Kenda Nevegal 2.5" stick-e edessä ja supertacky DH-Ardent takana.

Jep. Jatketaan tästä <3

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tarve renkaista märälle juurakolle ja kivikolle. Ei tarvitse rullata, koska ajot on metsässä. Alla 130mm joustava 29" täpäri. Maxxisin renkaat kiinnostaa. Kumpi on parempi HRII/HRII vai Minion DHF / DHR II 3C MaxTerrana?

Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

En tiiä mikä on saatavuus tällä hetkellä, mutta DHF 2.5" 3C molempiin päihin vois olla kova. Mun tuntumaan ainaki edessä HR2 joutuu laskee paineet aika alas, että pitää ja se on "vain" 2.3" 29:nä.

^ Itsellä on ollut DHF vain takana, mutta siellä toimi kyllä varsin hyvin ja oli suht samankokoinen Butcherin kanssa, ei merkittäviä kokoeroja.

Mä olen aika tykästynyt tuohon HD:n. Se on aika luotettavan oloinen rengas vähän kaikenlaiseen maastoon. Ei siinä pitoa ole niin hyvin kuin Butcherissa, mutta riittävästi sitä on ja rengas ei lähde äkkiarvaamatta alta, vaan tuntee selvästi jos pito loppuu esim kurveissa ihan liikaa kallistaessa. Ei tuota edes tarvitse kallistaa mitenkään voimakkaasti kuten joitain renkaita saadakseen sivunappulat pitämään mutkissa.
    Kesto voi olla ongelma kun nappulat pehmeitä, saa nähdä. Elätän toivoa, että ne eivät näin kevyellä ihan niin nopeasti kuluisi, varsinkaan edessä.
    Ei jaksanut napsahtaa jalkapumpulla vanteelle, täytyy käyttää puhallettavana, että saa litkut sisään.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Samuli, tuon ykköskohdan xc renkaista joudun olemaan eri mieltä
    Kun pieninappulaisella renkaalla ei oikein näin märässä enää voi mennä varovasti, ei niissä riitä pito ryömiä juurten yli, on mentävä vauhdilla ja toivottava parasta. Mulla on tällä hetkellä Kivikkoreissun jäljiltä jalat mustana kun toive ei aina toteutunut, vaan takarengas lähti alta kovassakin vauhdissa. Tosin hissukseen jos olisi yrittänyt ei olisi päässyt varmaan ensimmäistäkään juurta yli.
    Noilla xc renkuloillakin on ihan kiva tiettyyn pisteeseen asti märässä temmeltää, mutta sitten kun alkaa olla liian märkää vaihtuu laji luisteluksi vaikka miten valkkaisi ajolinjoja.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mankeloija Katso viesti
    Tarve renkaista märälle juurakolle ja kivikolle. Ei tarvitse rullata, koska ajot on metsässä. Alla 130mm joustava 29" täpäri. Maxxisin renkaat kiinnostaa. Kumpi on parempi HRII/HRII vai Minion DHF / DHR II 3C MaxTerrana?
    Maxxis Minion DHR II 3c on ihan pitävä ja rullaa mielestäni ihan hyvin. Ainoa huono puoli Minion DHR II 3c exo on renkaiden huono laatu, itse sain kevyessä ajossa kudoksen hajalle ja niin on käynyt myös monelle muulle->

https://www.reddit.com/r/MTB/comment...e_experienced/
    https://www.youtube.com/watch?v=h2S5O-PPcgg
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...26#post2381226

Ostaisin DHR II varauksella, ja säilyttäisin kuitin- enkä ajaisi litkuilla. Noin sen saa takuuseen, jos käy huonosti. Pitävä ja rullaava rengas kaikinpuolin- jos se vaan kestäisi sitä ajamista. Maxxis on ihan kiva kumi, jos ajaa kilpaa ja saa renkaat sponssina- muuten tulee aika kalliiksi. Näin siis kärjistetysti sanottua

DHF oli mielestäni ihan kiva rengas syysliukkaille, eikä siinnä kai ole ollut vastaava ongelmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Samuli, tuon ykköskohdan xc renkaista joudun olemaan eri mieltä
    Tarkotin tosiaankin varovaista ajoa. Välillä kun joissain keskusteluissa saa kuvan, että juurakkohelvetti tarkoittaa kaks senttia polun pinnasta pilkottavia kolmea peräkkäistä juurta..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kun pieninappulaisella renkaalla ei oikein näin märässä enää voi mennä varovasti, ei niissä riitä pito ryömiä juurten yli, on mentävä vauhdilla ja toivottava parasta.
    Juuri näin. XC:ssä vauhti korjaa virheet ja pyörähän haluaa tyypillisesti jatkaa suoraan jos sitä ei häiritä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Tarkotin tosiaankin varovaista ajoa. Välillä kun joissain keskusteluissa saa kuvan, että juurakkohelvetti tarkoittaa kaks senttia polun pinnasta pilkottavia kolmea peräkkäistä juurta..
    Oikein.

Yksi juuri = juuri
    Kaksi juurta = juurakko
    Kolme juurta = juurakkohelvetti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Mikä tää sitte on? siis muuta kun tärähtäny kuva

se on hauskan näköinen polku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Juuri näin. XC:ssä vauhti korjaa virheet ja pyörähän haluaa tyypillisesti jatkaa suoraan jos sitä ei häiritä.

Oikein.

Yksi juuri = juuri
    Kaksi juurta = juurakko
    Kolme juurta = juurakkohelvetti.
    <3

^^
    Toi on varmasti kivaa märällä.

Kylläpä kuumotti Onzat hyllyssä taas Bike Companyssa kun kävin. Oli tosi hyvän näköisiä myöskin Lynxit. Katselin niitä Caniksen kanssa vierekkäin ja molemmissa kyllä varsin pätevän näköinen kuvio, seoskaan ei tainnut olla kovaa, olisko (50-55?), joten varmaan varsin pitävää.
    Olikohan tuo enskarenkaaksi reitattu toi Lynxi?
    ei paha

Lis. Ihmetyttää kun jossakin arvostelussa sanottiin, ettei HD toimi kovalla alustalla, esim. kalliolla ja kivikossa. Ajelin juuri vasta litkutetulla HDllä em. alustoilla ja minusta se toimi mainiosti. Tuntui pitävän sekä märällä, että kuivemmalla kivellä, pitoa riitti, oikein mainio rengas siihenkin. Ei ole tullut muuten siitäkään vielä litkua ulos, eli näyttäisi tiivistyneen heti.
    Nana muokkasi tätä : 25.09.2015 at 19.31
    -team Söpöshox

Miksi muuten mun Hans Dampfissa ei ole tuota snakeskin-ruudukkoa, mikä googlaamalla saaduissa tuloksissa näkyy kyljissä? Kyljessä kuitenkin lukee snakeskin ja snakeskininä sitä myydään. Eikö nykyisissä HDssä ole ruudukkoa kyljessä? Mielestäni Raran kanssa oli sama juttu.
    -team Söpöshox

Mun Hanssissa on ruudukko. Sitä ei vaan näy just tällä hetkellä...
    Lenkillä sattui nimittäin tänään juurakon ja kivikon lisäksi mutakko tulemaan vastaan tuossa Finnoontien ja keskuspuiston välillä ja seuraus oli Hans Damphin tukkeutuminen täysin, moskaa tuli myös leveyssuunnassa niin, että aika lähellä rengasta kulkeva ketju nappas mutaa mukaansa ja siitä se siirtyi takavaihtan rissoihin ja takapakkana jne. Ei pyörinyt ketju enää hyppimättä ei.
    kauris muokkasi tätä : 26.09.2015 at 19.32

Onko se tän vuoden malli? Haluan tietää onko mulla viallinen malli josta jäänyt snakeskin pois vai onko vaan muuttunut. Olen yhteydessä liikkeeseen josta ostettu kun arki tulee ja ovat taas auki. Ihmetyttää vaan jos kerran Snakeskin on nimenomaan tuo ruudukko niin miksi esim tässä Racing Ralph snake skinissä ei näy mitään ruudukkoa? jaha, ei suostu linkittämään kuvaa, mutta snakeskin raraa googlettamalla tulee renkaita, joissa ei ruudukkoa. Millaisia raroja ja HDtä ihmisillä on? ruudullisia vai ruuduttomia?
    Nana muokkasi tätä : 26.09.2015 at 18.51

Ei, on ainakin 3 vuotta vanha.

Tuosta front/rear käytöstä, ennen ostamista lueskelin arvosteluja yms. ja jossakin niistä sanottiin, ettei HDn kuvio toimi niin hyvin takana kuin edessä. En ole itse käyttänyt tuota kuin edessä, joten en voi sitä arvostella, edessä tuo sensijaan toimii minusta mainiosti. Oman kokemuksen mukaan vaan ylipäätään renkaissa takana toimii paremmin vähän erityyppinen rengas, jossa esim sivunappulat kulmikkaammat, kuten vaikka Ground Controlissa. Se toimii mainiosti takana(kin) sivunappuloiden ja kulmikkaiden "välinappuloiden" tarjotessa pitoa kantatessa ja mahdollistaen vauhdin ylläpidon myös mutkissa.
    Tässä varmaan taas on myös hlökohtaisia preferenssejä, osa tykkää kantata voimakkaasti ja ajaa agressiivisesti, osa taas haluaa ajaa "nätimmin", molempi parempi, mikä nyt kenellekin sopii, mutta renkaat kannattaa valita tukemaan omaa ajotyyliä. itse tykkään valita taakse tuon tyyppisiä renkaita kuten Ground Control, Ardent Race, Rara jne.

Arvostelujen mukaan HD on vain keskinkertainen mudan poistaja. Itse en ole sillä juurikaan vielä mudassa ajanut, mutta ei se näytä kyllä varsinaiselta mutaihmeeltä. Kevyempää mutaa varmaan kohtuudella putsaa, mutta sitkemmän kanssa käynee helposti noin niinkun Kauriilla.
    -team Söpöshox

Mun suosikki märälle ja varsinkin kalliolle on Hans Dampf, ei rullaa mutta pitää.
    Muista valita pitävin kumiseos.

Mun Hans Dampfin kylki on siis tämän näköinen Eli tässäkin Nobby Nickissä on snakeskin, muttei ruudukkoa. Ilmeisesti Hansseissa ruudukko pitäisi olla, mutta näiden snakeskin Ralphien ja Nonien perusteella snakeskin voi olla myös ruuduton.
    Tässä vielä ruudullinen Hans Dampf jos joku ei ole näitä nähnyt. Jos minun Hanssistani on snakeskin jäänyt pois saavat lähettää
    -team Söpöshox

Jotenkin luulen että se "Snakeskin"-pistosuojattu on leivottu sinne renkaan runkorakenteeseen eikä näy ulospäin millään tavalla. Ruudukko renkaan pinnassa on sitä markkinointia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Vähän samoilla linjoilla. Ruudukko tuossa pinnassa on niin harvaakin ettei se se snakeskin ole.

Totta ja onhan noihin Ralpheihin ja nickeihinkin saatu snakeskin ilman tuota näkyvää ruudukkoa, mutta joku, oli se sitten snakeskin tai "koristekuvio", on tuosta omasta ekasta Hanssistani jäänyt pois.
    Se kyllä kielisi snakeskinistä, että tubeless asennuksen jälkeen ei ole vieläkään tullut pisaraakaan litkua pihalle, ei voi olla kovin huokoiset seinät. Ei edes kosteita kohtia ole, eikä ole tullut vaikka olen ajanut kivikkomäkiä ja tänäänkin portaita.

Haha, niin ja yks päivä laskin asfalttipaineet metsään mennessä käsin ilman mittaria kun menin mäkeä laskemaan, melkoisen kivikkoista sellaista. Kotona tarkistin mittarilla paineet ja olin laskenut ne yhteen bariin No burping, ei ainuttakaan burppausta tai renkaan taittumista alle tms. Tuosta mä tykkään Hanssissa, tulee Butcher mieleen tuosta anteeksiantavuudesta, se ei pienistä hätkähdä. Mokaile sinä, kyllä mä kestän.
    -team Söpöshox

2015 Schwalbe toi markkinoille uudet Tubeless Easy Snakeskin renkaat, missä sivut on vahvistettu uudella monoflamenttikudoksella. Näissä renkaissa ei ole näkyvää kudosverkkoa pinnassa, joka totuuden nimessä on ollut, kuten CamoN asian ilmaisi, pelkkää markkinointia.

Okei, kiitos tiedosta. Kävinkin lukemassa. Tässä muillekin lisäinfoa: http://www.schwalbe.com/gb/newsreade...-easy-415.html
    Eli tämä uusi tubeless-easy snakeskin pitäisi olla "The new SnakeSkin makes the difference. Because the new monofilament side fabric has three advantages compared to the former SnakeSkin fabric: even better cutting resistance, higher resistance to snake bites and, above all, it makes conversion to tubeless extremely easy."
    En ole vanhaa snakeskiniä käyttänyt, mutta näiden Rarojen ja HDn perusteella sanoisin, että pätevältä kyllä vaikuttavat kyljet. ja Hanssi tosiaan, vaikkei jalkapumpulla noussutkaan, tiivistyi välittömästi tubelessiksi, eikä ole pisaraakaan päästänyt litkua ulos vielä. Sekä Rara, että HD kestää minusta myös hyvin alhaisilla paineilla ajelua kun kyljet on tukevat, Rarallakin ajoin 1.5 paineilla sisurin kera, eikä edes sisuri hajonnut kivikossa. HD on the other hand is one bad ass tyre. Lemppareihin meni sekin.
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •