GarminGiantElectrobike
Sivu 37 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Jos nuo On-Onen kehät on parantuneet niin tuo trail Versio vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.
    Eivät ole On-Onen mukaan ainakaan Tubeless-yhteensopivat...

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Mites TomiKoo:lla on kiekot toimineet? DT:n navoillahan nuo on?
    Mulla kiekot on FunWorks navoilla. (Actionsports linkki). Käsitin, että kasasivat ensimmäisen kerran pyynnöstä tuollaiset, joten saattavat olla juurikin nuo kuvan kappaleet. Olisko niillä nyt 200-300km ajoa takana, suorana ovat pysyneet painavan kuskin runttailussa. Hintaan nähden tosi tyytväinen ja itselle plussaa, kun on sama vapaaratas, joka kaksissa muissakin kiekoissa.

EDIT: Itse asiassa linkki ei anna juuri noita mulla olevia, ovat siis 150x15 ja 197x12 navoilla. Liekö poistuneet valikoimista, kun ei ole enää listoilla.
    TomiKoo muokkasi tätä : 16.09.2015 at 14.40

Moro
    Olisi eka läski hakusessa,mulla juuri nyt Kona wo 2016 testissä ja on kyllä hyvän tuntuinen.Tulee ihan harraste kunnon kohottajaksi ja ehkä joskus uskallan myös kimppalenkeille Turussa.Ei yli 2t hintaisija.

Jos kona tuntuu hyvälle, niin ei muuta kuin rahat tiskiin. Ei pahasti pieleen mene. Itse ajellut -15 mallin konalla nyt n. 3000 km. eikä voi moittia. Turun suunnallahan teillä on hyvä liike mistä noita saa ja homma toimii.

Näi o. Jos kerran hyvälle tuntuu nii ei muutako kaupoille. Uudessa Konassa rengastuski paremmalla tasolla nyt.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Läskiä rauhallisempaan ajeluun (talvella maastossa ja liikenteessä, kesällä maastossa) 60v ylittäneelle miehelle joka kärsii lievistä selkäongelmista. Hintaa alle 2000€. Näitä ollaan katseltu:

https://www.nano-bike-parts.de/Cube-...k-n-flashred_1
    http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/m...-farley-6-2015
    https://www.supersport.fi/polkupyora...a-p-11992.html

Onko joustuohaarukasta hyötyä läskissä huomioon ottaen selkäongelmat? Salsa, Kona, Surly nyt oli ainakin semmoisia mitkä ei miellyttäneet silmää, vaikka hyviä pelejä viestien perusteella ovatkin.

Farley on noista ainakin käytännössä todettu hyväksi mutta jos haluaa mahdollisimman isot kumit niin taakse ei mahdu, tällä ei suurta merkitystä käytännössä ole mutta hyvä tiedostaa. Myös hinta on vähän yläkanttiin varsinkin kun uudet mallit on jo myynnissä.

Canyon Dude 8.0 mahtuu myös hintahaarukkaan ja näkyy olevan M ja L kokoa saatavana, erittäin hyvä pyörä!

Selkä ongelmiin en ota kantaa ja joustohaarukan tarpeellisuudesta ollaan vahvasti kahta mieltä, toisien mielestä sopii läskiinkin mutta monen mielestä tarpeeton. Pehmeätä meno on jokatapauksessa ja mun mielipide on se että et tarvitse kuvailemaasi käyttöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Farley on noista ainakin käytännössä todettu hyväksi mutta jos haluaa mahdollisimman isot kumit niin taakse ei mahdu, tällä ei suurta merkitystä käytännössä ole mutta hyvä tiedostaa. Myös hinta on vähän yläkanttiin varsinkin kun uudet mallit on jo myynnissä.

Canyon Dude 8.0 mahtuu myös hintahaarukkaan ja näkyy olevan M ja L kokoa saatavana, erittäin hyvä pyörä!

Selkä ongelmiin en ota kantaa ja joustohaarukan tarpeellisuudesta ollaan vahvasti kahta mieltä, toisien mielestä sopii läskiinkin mutta monen mielestä tarpeeton. Pehmeätä meno on jokatapauksessa ja mun mielipide on se että et tarvitse kuvailemaasi käyttöön.
    Komppaan. Dude jäykällä etuhaarukalla on soiva peli. Kevytkin. Itsellä on joustoversio, mutta jonkun kerran on keulan lukitus unohtunut päälle enkä ole sitä metsässä huomannut :-)

Dudessa vuosimalli saattaa vaihtua aika piankin. Tämän vuoden mallia saa heti ja hintakin on hyvä. Ensi vuoden hinnoista ja saatavuudesta ei ole tietoa.

Dudea olen myös katsellut (istuskelin jopa päällä messuilla) ja ihan hyvältä tuntui, mutta tuon jäykän väritys ei miellytä yhtään ja musta menee vähän yli budjetin.

Ajajan mitat voisin laittaa vielä: 180/85cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Dudea olen myös katsellut (istuskelin jopa päällä messuilla) ja ihan hyvältä tuntui, mutta tuon jäykän väritys ei miellytä yhtään ja musta menee vähän yli budjetin.

Ajajan mitat voisin laittaa vielä: 180/85cm.
    Sitten kannattanee odottaa, josko kuun vaihde toisi uudet mallit ja uudet värit. Ehkä 5% hinnannousuun kannattaa varautua.

Sitten on vielä vaikkapa Rose Tusker1 hintahaarukassa ja Mondraker Panzer, jälkimmäistä ainakin saa Hi5bikestä mutta Rosen saatavuus voi olla
    heikko?
    Niin ja tosiaan Farley 5 mahtuu myös haarukkaan ja tämän haarukkaan mahtuu jo isommat kumitkin

Jos selkää haluaa säästää tai vähän lisätä mukavuutta niin toisessa topikissa puheena ollut Canyonin hiilikuituinen kaksoislehtijousisatulatolppa on harkitsemisen arvoinen. Uskon että siitä on selän kannalta enemmän hyötyä kuin joustokeulasta. Ei silti, kyllä joustokeulakin tärinöitä vähentää ja se on aina hyvä jos selän kanssa on ongelmia.
    Itsellä ei vielä em tolpasta kokemusta mutta kun saavat toimitettua niin asennetaan fillariin ja kokeillaan. Muutkin kuin Canyonin suomen pään edustaja ovat kehuneet.

IncBuff Guest
    Velosportin sivuilla on näemmä Cannondalen läskihimmelit esillä.

http://velosport.fi/verkkokauppa/can...2-p-53796-357/
    http://velosport.fi/verkkokauppa/can...1-p-53797-357/

Ihan kivoja paperilla, mutta ei voi ymmärtää miksi Cannondalen pitää joka pyörää työntää tuota BB30 keskiötä. Ainakaan itse en sellaista läskiini tule ottamaan, vaikka muuten tuo Cannondalen halvempi olisi varsin houkutteleva peli.

Itse koen, että kun joutuu siinä pyörän päällä liikkumaan ja välillä lihaksia jännittämään, niin se on kaikista parasta selälle. En koe että mitkään joustot olisi pelastus selälle. Lisäksi kädet ja jalat tekee oman joustonsa. En toki voi puhu muiden puolesta, jos on jotain selkä ongelmia, varmaan kaikki on yksilöitä. Mulla joskus ollut alaselkä ongelmia.

Ainut kun mulla tulee selkä kipeäksi pyöräilystä, niin jos penkki on aavistuksen verran yläkenossa. Joskus se on huonolla satula tolpalla itsestään liikkunut yläkenoon ja ajon jälkeen ollut alaselkä kipeänä.

Samaa mieltä, itsekin selkävammaisena...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos selkää haluaa säästää tai vähän lisätä mukavuutta niin toisessa topikissa puheena ollut Canyonin hiilikuituinen kaksoislehtijousisatulatolppa on harkitsemisen arvoinen.
    Minulla on alumiinirunkoisessa maantiepyörässä tuollainen joustotolppa ja siinä ero perinteisempään kuitutolppaan on melko olematon. Ehdin hieman ajella normitolpalla ennen kuin joustotolppa saapui jälkitoimituksena. Tietysti, maantiepyörällä ei tule ajettua istualtaan kovinkaan kummoisiin patteihin, joten sen jousto kovassa röykytyksessä on testaamatta. Ja toisaalta minulla satulaputkea ei ole kovin paljoa näkyvissä rungosta ja ymmärtäisin, että sen toiminta paranee kun putkea on enemmän näkyvillä. Mutta sanoisin, että se pikemminkin suodattaa värinöitä kuin varsinaisesti joustaa iskuissa.

Vaihtoehtoja näyttää riittävän. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtoja Cuben Nutrail ja Trekin Farley 5 sekä 6. Muutaman viikon voi vielä odotella ja mietiskellä, mutta talveksi pyörä on saatava joten vähän arveluttaa uusien Canyonien saatavuus jos niitä päivitettyjä versioita nyt ensivuodeksi edes tulee. Voihan se olla että vetävät samoilla väreillä toisen vuoden niin kuin tekivät Endurace CF:n kanssa.

Onkos kenelläkään reverbiä käytössä läskissä? Tuossa Cubessa olisi rungon sisäiset viennit sille ja mitä olen lukenut niin varsin hyödyllinen ainakin normaaleissa maastopyörissä, joten miksei myös läskissä?

Onkos kenelläkään reverbiä käytössä läskissä?
    Jos laitat hissitolpan laita joku muu. Ei kestä talvikäyttöä.
    Ja juu, hissitolppa on paras keksintö sitten itse pyörän.

Mullo reverppi farleyssä. Talveks otan pois ja jäykkä tilalle. Kaikki hydrauliset tahtoo porsia talvella...ennemmin tai myöhemmin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Paitsi Command Post. Ei moitittavaa.

*kop kop*

EDIT: talvella toi hissitolppa vasta jeesmust onkin.

vähän arveluttaa uusien Canyonien saatavuus jos niitä päivitettyjä versioita nyt ensivuodeksi edes tulee. Voihan se olla että vetävät samoilla väreillä toisen vuoden
    Tuolla oli 2016 Duden värit esillä:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Maahantuoja vinkkasi, että ensi vuoden värit on vähän järkevämmät. Näitä se meinas että on tulossa. Ajattelin, että vois kopsata, niin kukaan ei tietäs, että ajan vahnalla mallilla. Pääväri on jäykissä tämä:

Ja neonvihreän tilalle tulee tämä:

Tekstit on 2016-mallissa punaset.

Samoilla kannoilla, ei joustohaarukka selkävaivoihin tuone apua, mutta joustotolpasta saattaisi ollakin hyötyä. Jos haluaa lehtikuitutolppaa enemmän joustoa, niin sellaisella parallelogrammilinkkutolpalla sitä saa. Varmaan vielä tärkeämpi on kuitenkin itselle sopivaksi muokattu ajoasento?

Deee hae Trek Farley 5 lähikaupasta. Helppoa ja nopeaa ja pyöräkin on varsin onnistunut kokonaisuus.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Olen ajellut kohta vuoden ajan Farley 8:lla, jossa on siis joustokeula ja nyt vaihdoin samaan pyörään jäykän hiilikuitukeulan.

Kyllä ainakin minä pystyn pitämään joustokeulalla kovempaa vauhtia kivikkojuurakkoryttyytyspolulla. Toisaalta hiilarikeulalla pyörä on aika ketterä ja helppo heitellä mutkiin ja töyssyihin. Vajaa kilon kevennys keulassa kyllä tuntuu positiivisella tavalla

Luultavasti kuitenkin laitan Bluton takaisin pyörään, viimeistään keväällä.

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Tuolla oli 2016 Duden värit esillä:
    Jotka tuli, kun laitoin hakusanoiksi guugleen "world ugliest color". Eli ei välttämättä kannata ottaa ihan totena mun juttuja Tai mistä sitä noista saksalaisista tietää ... toivottavasti ei kuitenkaan. Hyvänä puolena tuossa vihreessä Dudessa on se, että sitä väriä ei juurikaan itse huomaa, kun sillä ajaa.

Hyvänä puolena tuossa vihreessä Dudessa on se, että sitä väriä ei juurikaan itse huomaa, kun sillä ajaa.
    OT: tätä mä oon aina ihmetelly myös esim. autoissa; mitä helv väliä sillä on minkä näköinen se koppi on ulospäin missä istut?

Jotka tuli, kun laitoin hakusanoiksi guugleen "world ugliest color". Eli ei välttämättä kannata ottaa ihan totena mun juttuja
    Jaa, vai pidit ylimääräisen aprillipäivän. Mulle kyl uppos, sopivan häröt värit, olis luonteva jatko nykyisille - tai ainakin tämän "sappinesteen ja kusen" värin tilalle. Ei se kyllä livenä niin pahalta näytä ollenkaan, ihan jees itseasiassa.

Hieman kanssa ihmettelin tota ripulipaskan väriä jonka päällä violettia..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Hieman kanssa ihmettelin tota ripulipaskan väriä jonka päällä violettia..
    Hyvä että hämmästyttää muitakin.

Minä nimittäin ajattelin että nyt on maailma mennyt menojaan ja ite on jämähtänyt johonkin menneisyyteen kun näytti tosi mauttomilta.

Ensi lauantaina saattaa olla rahat kasassa läskiin, mutta en vieläkään tiedä kumman hankkisin. Kona Wo 2016 vaiko Mondraker Panzer? Molemmat ovat saaneet kehuja tälläkin foorumilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •