HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 117 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3481
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    On muuten erinomainen päivitys tuo DT:n tiheämpi hammastus. Ja pitäisi olla jopa kestävämpi, näitä tiheämpiä on kuulemma vakiona DT:n BMX navassa.

  2. #3482
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Mä taidan ajaa liian hiljaa kun mulle riittäny 26T nw ja 11-36
    Et sää aja ollenkaan hiljaa, mää päivitin juuri 26T nw ja taakse 10-42. Ny tikkaa narujaloillakin...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  3. #3483
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Kiitos DT Swiss -kiekkoihin liittyvistä kommenteista. Tuo vapaarattaan päivitys kuullostaa mielenkiintoiselta, vaikka onkin hinnakas.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Trekissä on Sramin GX1 11-vaihteinen takavaihtaja, toimisikohan Shimanon 11-42 -pakka tämän vaihtajan kanssa ongelmitta? Googlella asiasta löytyy kyllä kommentteja, mutta ihan vakuuttunut niistä en ole. Shimanon pakka olisi nimittäin halvempi ja sen kanssa ei tarvitsisi ostaa XD vapaaratasta (=50 €).
    Onko kenelläkään faktaa tai omakohtaista kokemusta Sram vs Shimano takapakkaan liittyen ?

  4. #3484
    Hmm... mä sit vissiin oon toiseen suuntaan hurahtanut kun piti vaihtaa 32t ratas eestä 34t rattaaseen. Takana on 11-36.

    Vai pitäiskö nyt siirtyä takas johonkin 30t NW maailmaan?

  5. #3485
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Mä taidan ajaa liian hiljaa kun mulle riittäny 26T nw ja 11-36
    26 x 11-34 täällä. Huiput jotain 30km/h ja riittää vallan hyvin mulle...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #3486
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Hmm... mä sit vissiin oon toiseen suuntaan hurahtanut kun piti vaihtaa 32t ratas eestä 34t rattaaseen. Takana on 11-36.

    Vai pitäiskö nyt siirtyä takas johonkin 30t NW maailmaan?
    34-11:lla mennään jo lujaa...sähän suorastaan liidät juurien ja kivien yli.

  7. #3487
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    448
    Huomasin viikolla, että eturengas on alkanut kasvattamaan pulisonkeja ja kysyin korvaavaa rengasta Shocktherapysta, tuloksena menee Muklukista koko voimansiirto uusiin. Sen siitä saa, kun alkaa turpajumppaamaan asiantuntijan kanssa...

  8. #3488
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    ^haha! Hyvä että on muitakin, joilla on taipumus myös heräteostoihin.
    Korppikotkat hiipii, sammioihin käy. Sotahuuto riipii, vaikkei ketään näy.

  9. #3489
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    34-11:lla mennään jo lujaa...sähän suorastaan liidät juurien ja kivien yli.
    Onneks läskillä pääsee muuallakin kuin juurakoissa

    Mut joo makuja on monia.

  10. #3490
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    45
    Ongelma on tällainen: läskissä XT10 shadow SGS takavaihtaja, vaihtajan ääriasennot tuntuisi olevan oikein sekä ison että pikkurattaan kohdalla. Vaihtaminen sujuu hienosti ja nopeasti. Nyt pari kertaa käynyt niin että ketju siirtyy pieneltä rattaalta ulospäin rattaan ja rungon väliin. Säätelin rajoittimen jopa kokeeksi konservatiivisesti niin että että vaihtaja siirtyy juuri ja juuri pikkurattaalle asti mutta siltikin noin kävi.

    Edessä Surly OD 22-36, pf41/132 keskiöllä, ei näyttäisi olevan sivusuunnassakaan väljää. Takana XT 11-36 pakka ja ketjuna XT10. Ketjun pituuden olen mitannut ilman vaihtajaa ketjun ollessa isolla-isolla rattaalla + lisännyt tähän 2 lenkkiä sekä pikaliittimen.

    Ideoita mitä kokeilla ?

  11. #3491
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilu Katso viesti
    Ideoita mitä kokeilla ?
    • Rataspakan kiinnitys
    • B-tension ruuvi. Joskus tuntuu että ketju nousee isommalle sen verran jyrkästi, että hyppää samantien yli rattaan.
    • Hampaiden suoruus ja sileys myös vaikuttaa ketjun juoksun sujuvuuteen.
    • Siirtäjän rissat saattaa kuluneempana heilua jo aika paljon, sen kyllä erottaa.

  12. #3492
    mutanaama Guest
    Ja sitten tietysti korvakkeen suoruus.

  13. #3493
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    45
    Katellaan nuo alkuun, kiitti. Korvake ei ole vielä saanut hittiä, lähes ajamattomat osat muutenkin.

  14. #3494
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234

    by Optiflow, on Flickr
    Tuommoisen lärpäkkeen väsäsin kokeeksi tuohon eteen. Saas nähdä kestääkö tuo.

  15. #3495
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    White 2FAT Prossani on yksi linkki ketjussa, mikä on snadisti jumissa ja jos sattuu takapakan kohdalle kun vaihdetta vaihtaa, helvetillinen rutina on väistämätön. Olen putsannut ja öljynnyt reippaasti tuota linkkiä, minkä jälkeen nitkutellut ja heilutellut kaikkiin mahdollisiin suuntiin ja mikään ei auta. Onko tuolle vielä tehtävissä jotain vai onko vaihdettava koko ketju?

    Stan'sin tubeless-litku toiminee myös Mulefut + Bulldozer -kombossa, mutta mitkä venttiilit tuohon kannattaa hommata?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  16. #3496
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    White 2FAT Prossani on yksi linkki ketjussa, mikä on snadisti jumissa ja jos sattuu takapakan kohdalle kun vaihdetta vaihtaa, helvetillinen rutina on väistämätön. Olen putsannut ja öljynnyt reippaasti tuota linkkiä, minkä jälkeen nitkutellut ja heilutellut kaikkiin mahdollisiin suuntiin ja mikään ei auta. Onko tuolle vielä tehtävissä jotain vai onko vaihdettava koko ketju?
    Uskaltaisikohan tuonne ahtaaseen väliin laittaa vaikkapa öljyn kanssa jotain erittäin ohutta hiomajauhetta esim. hohkakivijauhetta? Nitkuttelemalla saattaisi hieman avartaa paikkoja. Muita mahdollisia jauheita ovat esim. piikarbidi ja alumiinioksidi. Jauheita voisi kysellä joltain korukivien hiojalta tai sitten vaikkapa täältä: http://www.sar-machine.fi/HB%20kivenhionta.pdf

  17. #3497
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Uskaltaisikohan tuonne ahtaaseen väliin laittaa vaikkapa öljyn kanssa jotain erittäin ohutta hiomajauhetta esim. hohkakivijauhetta? Nitkuttelemalla saattaisi hieman avartaa paikkoja. Muita mahdollisia jauheita ovat esim. piikarbidi ja alumiinioksidi. Jauheita voisi kysellä joltain korukivien hiojalta tai sitten vaikkapa täältä: http://www.sar-machine.fi/HB%20kivenhionta.pdf
    Näyttää vähän siltä, että helpompi ja halvempi siis tilata uudet ketjut Saksasta samalla kun tilaa ainakin lokarit cycloon. Toki sitten tartten vielä ketjutyökalun ja taidon, että osaan vaihtaa ketjut..
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  18. #3498
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Jossei nitkuttamalla tokene, niin katkaisee ja laittaa jatkopalan, esim. SRAM Powerlock/Powerlink.

  19. #3499
    markettipyörämies Guest
    Jos ketju on noin loppu voit henkisesti varautua uusimaan myös kaikki rattaat ja takavaihtajan rissat.

    Pienenä vinkkinä, tämä työkalu on maksanut mulla itsensä takaisin aika moneen kertaan. Ja toimii vieläkin, vaikka ikää on jo yli 10 vuotta:

  20. #3500
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Jos ketju on noin loppu voit henkisesti varautua uusimaan myös kaikki rattaat ja takavaihtajan rissat.

    Pienenä vinkkinä, tämä työkalu on maksanut mulla itsensä takaisin aika moneen kertaan. Ja toimii vieläkin, vaikka ikää on jo yli 10 vuotta:
    Ketjuilla on ajettu n. 500 - 600km.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  21. #3501
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ettei ois osunut johonkin? Halvin laittaa jo mainittu pikalukko tilalle tai sitten uusit ketjun.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #3502
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    116
    Kokeilisin ketjunkatkaisijalla nitkutella sitä jäykän lenkin tappia snadisti eestaas. Ellei tuolla tokene niin sitten vaan ketjut vaihtoon.

    t. Janne

  23. #3503
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Pitänee hankkia varmaan tuollainen ketjunkatkaisin joka tapauksessa, joten voisi koittaa tuota ensiapua ensiksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #3504
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ketjuilla on ajettu n. 500 - 600km.
    Poljet liian voimakkaasti Mulla sama km Duden ketjussa ja se oli venynyt jo A-mittaan. Ääni mittarille, vaikka olisikin jotain muuta vikaa ketjussa tällä kertaa.

    Oletko kokeillut vääntää sitä ketjua apinan raivolla? Se auttaa, oikeasti. Ketjutyökalulla helpompaa pitää kiinni oikeasta kohdasta, mutta menee se käsinkin. Väännät vaan.

  25. #3505
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Poljet liian voimakkaasti Mulla sama km Duden ketjussa ja se oli venynyt jo A-mittaan. Ääni mittarille, vaikka olisikin jotain muuta vikaa ketjussa tällä kertaa.

    Oletko kokeillut vääntää sitä ketjua apinan raivolla? Se auttaa, oikeasti. Ketjutyökalulla helpompaa pitää kiinni oikeasta kohdasta, mutta menee se käsinkin. Väännät vaan.
    On sitä väännetty niin, että käsiin sattuu. Helvetillisellä öljyämisellä hetkeksi auttaa vähän, mutta sitten taas menee tuohon. Vertailun vuoksi maantiepyörän 105-ketjuilla ajettu 3500km ja toimii kuin uudet.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  26. #3506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Stan'sin tubeless-litku toiminee myös Mulefut + Bulldozer -kombossa, mutta mitkä venttiilit tuohon kannattaa hommata?
    No-tubesin venttiili mulla, mutta en kyllä sanoisi bulldozeria toimivaksi tubeless renkaaksi.

  27. #3507
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Jaa jaa, no joku moni muistaakseni sanoi, että on onnistunut tuolla kombolla täysin tubeless-muunnossa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #3508
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    Itselläni on täältä ostetussa 2fat white prossa bulldozerit tubeleksena. Edellisen omistajann toimesta laitettuna. Ja hyvin kestäneet.

  29. #3509
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kun on Bulldozer käyttäjiä sattumoisin koolla niin kysyisinkin että minkälaiseksi arvioitte pidon märällä kalliolla ja kivikossa?
    Siis nyt syksyllä jolloin on ollut pitempään kosteat kelit ja liukkaus on eri kuin kesäsateen jälkeen?

    Ei muuten ollenkaan huono rengas.

  30. #3510
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Fatboy-ketjussa tästä jo oli jupinaa mutta laitetaan tännekin; tarakkaa läskiin.
    Eritoten siis Fatboyhin. Salsa Alternator vaikuttaa pätevältä, pitäisi vain miettiä tuo yksi kiinnityspiste tarpeeksi tukevaksi..

    Ehdotelmia muistakin tarakoista otetaan innolla vastaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •