ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 61 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Täältä lähtee ääni Rosen talvikengille, mulla on jalka 42,5 tai 42 2/3 - ostin vuosi takaperin muistaakseni koon 44 kengät ja olivat ok, mahtuu tarvittaessa välisukkaakin.
    Hinta oli jotain 140€ paikkeilla ja ainakaan -5 pakkasella ei ollut ongelmia pienellä sukallakaan. Katsotaan tuleeko ensi talvena vähän kylmempiä ajokelejä tänne etelään. Mulla on mielestäni leveähkö jalka ja lestin puolesta Rosen kenkä ok. Hinta/laatusuhde erittäin kohdillaan.
    "Kypärän käyttö sallittu"

Poison Opium cyclocross Ultegra/105
    Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

jarit Guest
    Talveksi olisi tarve maantie kengälle, koska pidän Speedplay Zero polkimista.Lesti saisi olla normaali tai kapeahko.
    Onko kenelläkään näkemustä Northwaven kengistä. kuten esimerkiksi:
    http://www.evanscycles.com/products/...-boot-ec121133
    http://www.evanscycles.com/products/...boots-ec068009
    http://www.evanscycles.com/products/...-boot-ec121131

tai sitten Spessun Defrosterista.
    http://www.evanscycles.com/products/...-shoe-ec069900

Aika vähän taitaa vielä olla missään infoa, tai käytännön kokemuksia, shimanon uusista mw700:sta tai 45nrth:n japanthereista? Lähinnä kiinnostaisi rospuuttokaudelle uusiksi kengiksi.

http://www.shimano-lifestylegear.com...pSccontentsPro
    http://45nrth.com/products/footwear/japanther

Yllä mainitut spessun defrosterit tietysti myös yksi vaihtoehto.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Suomessa hinta alle 300 euroa noille, saa nähdä mitä ulkomailla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Hitto kun tuli hötkyiltyä ja ostettua jo viime talvena... onhan noi nyt paljon paremman näköiset eikä niin möhkötkään.

^Esitän eriävän mielipiteen. Onneksi ostin viimetalvena. (y)
    Möhkö on jees, nää uudet näyttää just siltä että sopii paremmin succisten kansssa.

Oliskohan tuon uuden mallin pohja myös aavistuksen leveämpi. Minulle muutoin tarpeeksi pitkä kenkä (iso koko) oli liian kapea jalkapöydän leveimmän kohdan osilta ja palautin kengän heti uutena viime talvena. Olin ajatellut seuraavaksi mennä sovittelemaan ja kenties ostamaan Laken mxz303 kenkää wide mallina mutta nyt wölvi alkoi taas kiinnostamaan. Täällä on kerrottu Wölvin olevan lämpimämpi mutta toisaalta Lakessa on minusta fiksusti jätetty vedenpitävä kalvo pois. Ei pakkaskelin kengässä mitään kalvoa tarvii hengittävyyttä vähentämässä.

Äsken hain postista Laken mx303:t.
    Vaikuttaa oikein maukkailta,ja uskon että helposti mennään sinne -10'c ihan normi sukalla.Laken kesä kengät on mulla kokoa 44 ja ovat napakat joten näihin otin kooksi 45 että menee tarvittaessa paksua sukkaa tai kahdet sukat.Koko sattui juuri nappiin.
    Kengät on mielestäni kevyet ja miellyttävät jalassa.Ei mitkään möhkäleet.
    Täytyy vielä kuitenkin pohjallisen alle vetää kerros pari foliota eristeeksi ihan varmuudeksi.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Mitenköhän tuohon Lake:n kokotaulukkoon pitäisi suhtautua. Mun jalan pituus on 283mm ja leveys 108mm. En ole päässyt kokeilemaan kuin kokoa 48 joka oli luonnollisesti liian iso, etenkin aivan liian leveä. Ystävällinen myyjä (hi5) kertoi vielä että koska rakenne on nahkaa niin kenkä tulee myös hieman venymään.

Onkohan tuo "regular" malli noilla mitoilla aivan liian kapea? Tuntuu ainakin taulukon mukaan että wide -malli on 46 / 47 malleissa aika iso. Ajattelin ensin että 47 (pituus 296mm - 300mm, leveys 111,9 / 126,9) voisi olla hyvä mutta nyt mietityttää että onko tuota pituutta sittenkin liikaa. koko 46 on vastaavasti 290mm - 293mm pitkä ja 107,9mm / 122,9mm leveä.

Käyttötarkoitus olisi syys ja talvikelit työmatkapyöräilyä ja maastoajoa, eli sekä ohuella että paksummilla sukilla pitäisi pystyä menemään. Nykyiset kesäkengät ovat Shimanon M200 kokoa 46 ja ne ovat ohuilla sukilla todella napakat, eli yhtään paksumpaa sukkaa niihin ei voisi laittaa. Sama kokemus oli aikanaan MW80 -kengästä. MT91 ostin liian isoina, mutta ne menivät yllättävän hyvin kaikenpaksuisilla sukilla, kiitos nauhakiinnityksen. Ne vain ovat aivan liian kolhot ja kylmät omaan käyttötarkoitukseen

Pitänee odottaa että yläfemma ja cyclecenter saisivat varastoon kenkiä jotta pääsisi kokeilemaan, mutta ainakin yäfemma ei osannut sanoa lainkaan milloin niitä on tulossa. Bikeshop sanoo sivuillaan että kaikkia kokoja olisi pitänyt jo tulla niin sieltä olen kytännyt. On vain hieman tuuripeliä tilata ennen kuin pääsee kokeilemaan ja turkuun ei ole oikein asiaa ja kenkien takia en jaksaisi siihen päivää käyttää. Hieman vain polttelee saada kengät hyvissä ajoin ennen kuin ilmat kylmenevät liikaa kesäkengillä ajamiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Mitenköhän tuohon Lake:n kokotaulukkoon pitäisi suhtautua. Mun jalan pituus on 283mm ja leveys 108mm. En ole päässyt kokeilemaan kuin kokoa 48 joka oli luonnollisesti liian iso, etenkin aivan liian leveä. Ystävällinen myyjä (hi5) kertoi vielä että koska rakenne on nahkaa niin kenkä tulee myös hieman venymään.

Onkohan tuo "regular" malli noilla mitoilla aivan liian kapea? Tuntuu ainakin taulukon mukaan että wide -malli on 46 / 47 malleissa aika iso. Ajattelin ensin että 47 (pituus 296mm - 300mm, leveys 111,9 / 126,9) voisi olla hyvä mutta nyt mietityttää että onko tuota pituutta sittenkin liikaa. koko 46 on vastaavasti 290mm - 293mm pitkä ja 107,9mm / 122,9mm leveä.

Käyttötarkoitus olisi syys ja talvikelit työmatkapyöräilyä ja maastoajoa, eli sekä ohuella että paksummilla sukilla pitäisi pystyä menemään. Nykyiset kesäkengät ovat Shimanon M200 kokoa 46 ja ne ovat ohuilla sukilla todella napakat, eli yhtään paksumpaa sukkaa niihin ei voisi laittaa. Sama kokemus oli aikanaan MW80 -kengästä. MT91 ostin liian isoina, mutta ne menivät yllättävän hyvin kaikenpaksuisilla sukilla, kiitos nauhakiinnityksen. Ne vain ovat aivan liian kolhot ja kylmät omaan käyttötarkoitukseen

Pitänee odottaa että yläfemma ja cyclecenter saisivat varastoon kenkiä jotta pääsisi kokeilemaan, mutta ainakin yäfemma ei osannut sanoa lainkaan milloin niitä on tulossa. Bikeshop sanoo sivuillaan että kaikkia kokoja olisi pitänyt jo tulla niin sieltä olen kytännyt. On vain hieman tuuripeliä tilata ennen kuin pääsee kokeilemaan ja turkuun ei ole oikein asiaa ja kenkien takia en jaksaisi siihen päivää käyttää. Hieman vain polttelee saada kengät hyvissä ajoin ennen kuin ilmat kylmenevät liikaa kesäkengillä ajamiseen.
    Mulla on 280mm jalka ja kesäkengät kokoa 44(lake). Ovat napakat muttei pienet.Talveksi otin siis pykälää isommat että saa sukkaa tarvittaessa lisää.Lesti normaali.
    Kysyppä lundbergilta.Sieltä omani ostin sopu hintaan.On hyllyssä
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Pitääpä kilauttaa tänään Lundbergille. Kiitos. Harmi kun en vain meinaa keravallekaan ehtiä pariin viikkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mulla on 280mm jalka ja kesäkengät kokoa 44(lake). Ovat napakat muttei pienet.Talveksi otin siis pykälää isommat että saa sukkaa tarvittaessa lisää. Lesti normaali.
    Sä lainasit koko viestin, mutta sivuutit silti täysin kysyjän ongelman (joka oli hieman hankalasti normaalin ja leveän lestin mittojen väliin asettuva jalan leveys).

Ja annoit informaatioarvoltaan lähes nollavastauksen (koska on selviö että -280 mm jalalle tarkoitettu kenkä on napakka muttei pieni 280 mm jalalle, mutta koska et kerro jalkasi leveyttä, emme saa tietää käykö normaalilestin kenkä nahan venymisen ansiosta myös jonkin verran leveämpään jalkaan).

Yksi täysi koko tuo Laken kenkään lisäpituutta 6-7 mm ja leveyttä 4 mm. Mikäli koon 45 talvikengissä on juuri sopivasti lisätilaa paksummille tai tuplasukille, niin tästä voi sentään päätellä että 283 mm jalalla talvikengän kooksi voisi pituuden puolesta 45,5 (-290 mm) mutta sen leveys (105,9 mm normaalilla, 120,9 mm leveällä lestillä) pysyy ainakin käsillä olevien tietojen mukaan ongelmallisena.

IMHO liian kapea eli kenkä johon jalan saa juuri ja juuri mahtumaan (mutta luut painuvat kasaan niin että hermot ja verisuonet puristuvat, jolloin seurauksena on ennen pitkää kiputiloja, puutumista, palelemista ja tehojen katoamista) on kelvoton. Ylimääräiseen leveyteen auttaa usein ylimääräinen pohjallinen ja sopiva kiristysvara (mutta kiristysvaran riittävyyttä ei voi kokeilematta tietää ja joskus joutuu kiristämään liian kireälle), ylimääräinen pituus voi korjaantua samoin pohjallisella (mutta jo parikin numeroa liian pitkässä kengässä ongelmaksi voi nousta mahdottomuus asentaa klossi tarpeeksi taakse).

FWIW sympatiseeraan kovasti kysyjää, koska ongelma on p-lisen tuttu. (Lisäkiusana on hurja leveysero jalkojen välillä...)

Kiitos Kuovipolku, puit aika tarkalleen sanoiksi sen ongelman. leveydessä tuntuu että regular voi olla liian napakka, etenkin paksummalla sukalla. Leveä voi olla liian leveä, etenkin ohuemmalla sukalla. ja sitten on tietenkin pituus. Mistä tuli mieleen (varmistaakseni) että tarkoittaako Lake:n taulukossa senttimetrimääräinen mittä kengän pituutta vai käyttäjän jalan pituutta johon suositellaan sitten kokoja?

Kahdet kengät ois tietenkin ratkaisu, mutta ei tällä hetkellä vaihtoehto. Taitaa olla varminta löytää paikka jossa pääsisi kokeilemaan molempia leveyksiä ja kokoja. Tai sitten pitää löytää jokin toinen merkki ja malli jota kokeilla.

Itse leveä ja lättäjalkaisena lähdin ostamaan lake:n leveän lestin kenkiä. Mutta mukaani tarttuikin normaalin lestin mukaiset kengät. Oma jalka osui juuri myös leveän ja normaalin välimaastoon mittataulukossa. Omat kengät ovat MX331 jotka lämmiteltiin kaupassa jalkoihini sopiviksi.
    Toki nämä eivät talvikengät ole, mutta ajattelin tilata samankokoiset talvikengätkin samalta valmistajalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Aika vähän taitaa vielä olla missään infoa, tai käytännön kokemuksia, shimanon uusista mw700:sta tai 45nrth:n japanthereista? Lähinnä kiinnostaisi rospuuttokaudelle uusiksi kengiksi.

http://www.shimano-lifestylegear.com...pSccontentsPro
    http://45nrth.com/products/footwear/japanther

Yllä mainitut spessun defrosterit tietysti myös yksi vaihtoehto.
    Pari lenkkiä ajettu ihan testimielessä Shimanon MW7:lla (vaikka nyt vielä tarkenee hyvin kesäkengilläkin) ja vaikuttaa todella pätevältä ja lämpöiseltä kengältä. Olen koko kesän ajanut M-200:lla ja tuntuma on hyvin lähellä eli sopivan jäykkä ja saa kivasti kiristettyä.

Itse ostin nuo MW7:at juuri rospuuttokauden kengiksi eli sitten kun tulee kunnon talvi niin pistän Laken 303:set jalkaan. :-)

Kokomitoituksen puolesta pätee Shimanon perusohje eli talvikenkiin yksi numero isompi. (M-200:set mulla 46 ja nuo MW7 on 47)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Pari lenkkiä ajettu ihan testimielessä Shimanon MW7:lla (vaikka nyt vielä tarkenee hyvin kesäkengilläkin) ja vaikuttaa todella pätevältä ja lämpöiseltä kengältä. Olen koko kesän ajanut M-200:lla ja tuntuma on hyvin lähellä eli sopivan jäykkä ja saa kivasti kiristettyä.

Itse ostin nuo MW7:at juuri rospuuttokauden kengiksi eli sitten kun tulee kunnon talvi niin pistän Laken 303:set jalkaan. :-)

Kokomitoituksen puolesta pätee Shimanon perusohje eli talvikenkiin yksi numero isompi. (M-200:set mulla 46 ja nuo MW7 on 47)
    Mistä ostit MW7:t? Itse noita myös mietin, olisi ollut hieman isompi kompromissi rospuuttokelien kuin talven suuntaan. En itse googlettamalla löytänyt mistään.

Mistä ostit MW7:t? Itse noita myös mietin, olisi ollut hieman isompi kompromissi rospuuttokelien kuin talven suuntaan. En itse googlettamalla löytänyt mistään.
    Paikallinen pyöräseppä tilasi suoraan Shimanolta eli ilmeisesti noita on suomessa varastossa kyllä, koska ei montaa päivää mennyt. Muistaakseni myös Toni & Toni Cycles Helsingissä tarjosi noita ihan hyllystä...

Äh, Toni & Toni unohtui. tuolla olisin voinut poiketa vaikka kotimatkalla. Saanko udella mitä kustansivat?

Äh, Toni & Toni unohtui. tuolla olisin voinut poiketa vaikka kotimatkalla. Saanko udella mitä kustansivat?
    Sanotaanko näin, että halvemmaksi olisi tullut ostaa Toni & Toni:sta, mutta pitää välillä tukea LBS:ää. ;-)
    Xizor muokkasi tätä : 18.09.2015 at 22.48

@Xizor: Oliko sinulla kokemusta muista shimanon talvikengistä (MW80 / MW81)? Miten Noiden MW7 lesti vertautuu Laken kenkiin? Alkoi tosissaan kiinnostamaan nuo Shimpat. Ne ovat varmaan talvella (-10 - 0) hieman liian vilpoiset, mutta Laket voivat olla 0 - 10 lämpötiloissa turhan kuumat. Mun jalat palelee aika helposti.

Toni&Tonihan mainosti noita Shimanoja 189€ tjsp... mainos tosin hävinny, mutta ehkä hinta vielä pitää?

Onko noista kokemuksia viileällä kelillä? Onko lämpimämmät kuin MW81?

@Xizor: Oliko sinulla kokemusta muista shimanon talvikengistä (MW80 / MW81)? Miten Noiden MW7 lesti vertautuu Laken kenkiin? Alkoi tosissaan kiinnostamaan nuo Shimpat. Ne ovat varmaan talvella (-10 - 0) hieman liian vilpoiset, mutta Laket voivat olla 0 - 10 lämpötiloissa turhan kuumat. Mun jalat palelee aika helposti.
    Viimeiset 3 vuotta ollut rospuuttokenkinä MW80:set ja niistä en tykännyt yhtään eli aika vilpoiset helposti paleleviin jalkoihin ja tuo tarrakiristys ei itelle toiminut eli vaikka veti tarrat niin kireelle, että loppui verenkierto varpaista, niin silti jalka pääsi liikkumaan kengässä. Lisäksi noi MW80:set tuntui jotenkin tuntui ihme kolhoilta eli kauhean paksu pohja ja huono kontakti polkimeen, mutta ei silti tarpeeksi jäykkä.

Nämä ongelmat tuntuvat ainakin omalta osalta korjaantuneen noissa MW7:ssa. Lesti tuntuu olevan hieman leveämpi kuin Laken 303...

Kiitos paljon vastauksista. Yksi asia tuli vielä mieleen: miten pohjien jäykkyydet vertautuvat?

Mielenkiintoinen uutuus. Käyttökokemuksia ei taida vielä olla.
    http://www.northcentralcyclery.com/f...cycling-boots/

Kiitos paljon vastauksista. Yksi asia tuli vielä mieleen: miten pohjien jäykkyydet vertautuvat?
    Jaa niin Lake 303 ja MW7? Vaikea sanoa, ei tuo Lake mikään letku ole mutta pohja ja kengä on niin paljon massiivisempi vrt. MW7, että hankala verrata. Sehän nyt toki on selvyys, että ajotuntuma (vrt. kesäkenkänä toimiva M-200) on ihan erilainen eli MW7 tuntuu vielä sellaiselta jäykältä maastokengältä kun taas 303 tuntuu aika lapikkaalta koska on sen verran isompi kokoinen ja painavampi. Myöskään 303:sta en ainakaan itse saa kiristettyä niin hyvin jalkaan istuvaksi kuin MW7:aa.

Jos ite pitäisi yhdet valita niin varmaan Lake jos ajaisin paljon talvella. Sitten jos taas talviajot vähäisempää eikä kovilla pakkasilla olla liikkeellä, niin MW7 +1 koossa & kunnon merinovillasukka + kertakäyttöiset lämpölaput niin varmaan pärjää jotenkuten talvella. :-)

Ok, kiitos vastauksista. Pittääpä miettiä ja käydä sovittelemassa. Laket taitavat olla speksattu "Vettä hylkiviksi" koska ne ovat nahkaa. Kuinka hyvin ne kestävät rospuuttokelejä? Tietty nahkaa pitää hoitaa että se pysyy kunnossa mikä vaikuttaa varmasti lopputulokseen.

Ok, kiitos vastauksista. Pittääpä miettiä ja käydä sovittelemassa. Laket taitavat olla speksattu "Vettä hylkiviksi" koska ne ovat nahkaa. Kuinka hyvin ne kestävät rospuuttokelejä? Tietty nahkaa pitää hoitaa että se pysyy kunnossa mikä vaikuttaa varmasti lopputulokseen.
    Vaikea sanoa koska ite ajoin viime talvena 303:lla pelkästään pakkaskeleillä ja pyyhin kengät vaan pyyhkeellä lumesta ajon jälkeen....varmaan tosiaan vaatii vähän enemmän huolenpitoa ja hoitoa jos ajelee kurakeleillä.

Ainakin Laken 302:t (vähän eri rakenne kuin 303) menee kuivana Meindlin Sportvaxilla käsiteltynä ilman Gore Bike Wearin goretex-kengänsuojia, jos taivaalta ei tule mitään. Jos sataa vettä taikka roiskii jaloille kohtuuttomasti loskaa, jo pelkästään varresta sisään tulevan veden/moskan blokkaamiseksi on pakko laittaa kengänsuojat. Sateella ilman kengänsuojia vesi painuu sateessa noin 15km/45min aikana vääjäämättä nahkan läpi.

Kun on hyvin käsitellyt Laken kengät + goretex-kengänsuojat, jalat pysyy kokemukseni mukaan 100% kuivina ja lämpiminä vaikka olisi minkälainen sade. Se on aika luksusta, kun muut sadekamat tuppaavat enemmän ja vähemmän antautumaan ankarassa rospuutossa.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Noi Lake DK150 kengät vois olla ihan mielenkiintoiset flatti talvikengiksi. Vaikka pohja on SPD yhteensopiva toi kuvio näyttää siltä että vois pitää paremmin ku perus talvikengissä.

http://www.mtbr.com/cat/mtb-apparel-...53_144crx.aspx

http://www.pinkbike.com/photo/12153515/

Edit:
    Yksi vaihtoehto voisi olla laittaa noihin Meindl Wengen pro kenkiin C4 stealth pohjat
    http://www.bananafingers.co.uk/five-...it-p-2994.html
    http://www.scandinavianoutdoorstore....et/wengen-pro/
    Bansku81 muokkasi tätä : 21.09.2015 at 11.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •