ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 72 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gigant Katso viesti
    Moro, tännekkin saapui Pro malli ja vaihteiden säädöt pielessä. Oisko heittää kokeilusta ohjetta miten se nyt säädettiin ? Sram:n omassa ohjeessa ei edelleenkään kyseisen vaihtajan säätö ohjetta.
    Moro, tuliko sulle mukana 32 piikkinen eturatas pussissa. Fillari-lehden testin mukaan ainakin Interceptorissa se oli ollut.

Itse vielä odottelen omaa ämmä Proota(edelleen...). Norjassa noita näyttäisi olevan liikeessäkin, Suomessa ja Ruotsissa ei ole edes netissä myynnissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Moro, tuliko sulle mukana 32 piikkinen eturatas pussissa. Fillari-lehden testin mukaan ainakin Interceptorissa se oli ollut.

Itse vielä odottelen omaa ämmä Proota(edelleen...). Norjassa noita näyttäisi olevan liikeessäkin, Suomessa ja Ruotsissa ei ole edes netissä myynnissä.
    Ei tullut

Moro, tännekkin saapui Pro malli ja vaihteiden säädöt pielessä. Oisko heittää kokeilusta ohjetta miten se nyt säädettiin ? Sram:n omassa ohjeessa ei edelleenkään kyseisen vaihtajan säätö ohjetta.
    Vaihtajan takana ulompi kuusiokoloruuvi säätää ison rattaan rajoitinta ja sisempi pikku rattaan.

Miten te muut 3Fat liten omistajat olette saaneet sramin x5 etuvaihtajan säädöt kohdilleen? Itsellä toimii hyvin telineessä, mutta kun lähtee polkemaan, heittää vaihtaja jonkin ajan kuluttua vaihtamasta. Säätö ei ikäänkuin pysy kohdillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nihkeä Iho Katso viesti
    Miten te muut 3Fat liten omistajat olette saaneet sramin x5 etuvaihtajan säädöt kohdilleen? Itsellä toimii hyvin telineessä, mutta kun lähtee polkemaan, heittää vaihtaja jonkin ajan kuluttua vaihtamasta. Säätö ei ikäänkuin pysy kohdillaan.
    Kattoppas ettei ole keskiölaakeri löystynyt -> akseli pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa... Ei huomaa heti kun paikallaan pyörittlee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CubeRider Katso viesti
    Kattoppas ettei ole keskiölaakeri löystynyt -> akseli pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa... Ei huomaa heti kun paikallaan pyörittlee...
    Olen aika aloittelija näissä polkupyörämekaanikkohommissa, niin täytyy kysyä, miten tuo keskiölaakeri kiristetään? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nihkeä Iho Katso viesti
    Olen aika aloittelija näissä polkupyörämekaanikkohommissa, niin täytyy kysyä, miten tuo keskiölaakeri kiristetään? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
    Näin äkkiseltään ei voi varmaksi sanoo että mitkä lakerit Litessä on... Mutta jos ne päätymutterit on pykälletyt, niin kalu mikä siihen käy..

https://www.xxl.fi/bbb-bracketgrip-b...042557_1_style

Näin äkkiseltään ei voi varmaksi sanoo että mitkä lakerit Litessä on... Mutta jos ne päätymutterit on pykälletyt, niin kalu mikä siihen käy..

2FAT Pro:n keskiö oli niin tiukassa, että tolla kyseisellä työkalulla ei tehnyt mitään. Leuat vain venyivät ja laakerin hammastus rupesi antamaan periksi. Motonetistä umpinainen avain ja pulttipyssyllä aukaisu piti hammastuksen ehjänä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...-Keskiotyokalu Momenttiin kiristäminen vaati hiukan luovuutta.

Joko maccilla kokemuksia tuosta Sarman hiilari haarukasta? Oliko noita 135mm QR versiosta eri pituuksia tarjolla? Ja mitäs tuosta joutui köyhtymään? Itselle tulossa Surly ICT cromo keula, mutta alkanut hiukan mietityttämään tuo 1,4Kg paino.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viliz03 Katso viesti
    2FAT Pro:n keskiö oli niin tiukassa, että tolla kyseisellä työkalulla ei tehnyt mitään. Leuat vain venyivät ja laakerin hammastus rupesi antamaan periksi. Motonetistä umpinainen avain ja pulttipyssyllä aukaisu piti hammastuksen ehjänä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...-Keskiotyokalu Momenttiin kiristäminen vaati hiukan luovuutta.
    Näinkin on käynyt että ovat olleet tiukassa vaatien kovempia keinoja.. Mutta jos kampia irroittamatta pitää löysentyneitä laakereita kiristää niin avolenkki siihen soveltuva..

Tietenniin parempi jos vallan irti ottaa -> putsaa kierteet -> hentoa lukitetta väliin -> kiinni momenttiin kiristäen.. Niin eivät uudelleen löysty ajan saatossa..

Jatkovarsi maastopyörän stongasta, varmana aukee. Kattoo sit että vääntää oikeesee suuntaa

Maantiepyörässä olisi vielä pitempi stonga ;D

Z3/Tapatalk

Bansku, Vasta nopean koeajon olen Sarmalla ajanut joten paljoa ei voi sanoa. Keula tuntui ehkä hiukan kevyemmältä ja pyörä ketterämmältä (voi olla placeboakin). 450mm ja 465mm kokoja näkyy olevan Sarman sivuilla. Tulleineen veroineen oli tuo 465 aika tarkka 200€ ja noin reilussa viikossa taisi saapua.

Ja eikös 3FAT Liten keskiölaakerin kiristys/ säätö onnistu ihan kuusiokoloavaimella. Kammen ja akselin liitos löysälle (2kpl olikohan 3 vai 4mm kuusiokolo) ja akselin päästä 5mm kuusiokololla tiukemmaksi tai löysemmäksi. Lopuksi kammen pultit taas tiukalle.

Laittelin itse kanssa tuon tilaukseen. Lähinnä jäykkyyttä kaipaan tuohon orkkikseen kun se joustaa joka suuntaan.

Laitoinpa syksyn varalta Loun takaisin 2pro:n, hyvin mahtuu sheivattuna. vaikka rungossa on kierros gorillaakin varuiksi. Eihän siinä kyllä kauheasti sivulla mitään nappulaa enää ole, muttei ole menoa haitannu.

Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Niin löytyikös foorumilta tähän laakerin kiristykseen yksimielisyyttä, että miten se loppujen lopuksi oikein tapahtuu?

Tervehdys. Pikaisen selaamisen perusteella 3Fat Litessa on ilmeisesti takanavassa 12x197 läpiakseli..?? Mutta mikä kierre akselissa mahtaa olla? 1,5mm vai 1,75mm vai ihan joku muu? Kyseisen pyörän osto mielessa, mutta täytyis pystyä vetämään lasten kääryä ja siksi akseli menisi heti vaihtoon..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -MVa- Katso viesti
    Tervehdys. Pikaisen selaamisen perusteella 3Fat Litessa on ilmeisesti takanavassa 12x197 läpiakseli..?? Mutta mikä kierre akselissa mahtaa olla? 1,5mm vai 1,75mm vai ihan joku muu? Kyseisen pyörän osto mielessa, mutta täytyis pystyä vetämään lasten kääryä ja siksi akseli menisi heti vaihtoon..
    Ei ole läpiakselia, vaan ohkanen pikalinkku..

Terve.

Olisin tiedustellut kuinka Whiten läskit on pelannu ku ootte niillä tovin ehtiny ajeleen? Läskikärpänen puras ja litee koittelin myymälän pihalla.

^mä oon ainakin 3fat liteen ollut kovin tyytyväinen.
    Ei ongelmia

^^ Kannattaa lueskella tätä ketjua läpi, niin löytyy tarinaa sekä myötä- että vastoinkäymisistä Walkoisten kanssa 😉

Terve taas!

Kyllä on selattu... Sillä kyselin ku niitä ny sai tilaajat lisää ajoon. Osa on varmasti asunut satulassa viime viikkoina.

Täällä myöskin hyvin tyytyväinen lite kuski. Kuukauden jälkeen itse pyörästä ei pahaa sanottavaa. tehtaan kasaus oli vähän sieltä tänne päin joten tuli käytyä koko laitos alkajaisiksi huolella läpi. Sen jälkeen vaan hymyillen ajellut.
    Suosittelen.

No niin...

Sain mahdollisuuden koittaa spessua ja canyonia tänään. Pihatiellä pyörimistä se vaan oli... Mutta onhan siinä eroo. Ja pakko olla ku hinta on ×2. Mietin jo ennen tänne kirjoittelua tuota osien päivitystä. Renkaat menis het uusiks ja kai siinä nälkä kasvais muutenki. Jossain vaiheessahan siinä ei oo enää tolkkua. Meinaan jotta pitäis suoraan ostaa kalliimpi vehjes. Esim. white pro. Toisaalta alkuun pääsis liten kans. Itellä ku ei oo osia noihin päivityksiin hyllystä. Ne pitäis kaikki ostaa. Edellinen osto metsään täysjousto -97... 😄

Iltaa.

Kauhiasti ei ole porukka vastaillut.

Tänään poikkesin uudestaan myymälässä ihailemassa liteä. Tässä sit pohtinu josko pääsis litellä ajon päälle ja laittas uudet gummit tilaukseen. Jos sit ajan kans kyselis/tutkis mahdollisia päivityksiä. Saako +500 - 800€ sitten niin paljon enemmän perseen alle. Kyseessä kuitenkin eka läski. Polte pyörän päälle on kova.

^ Vaikka White-kuski olenkin (Fat1 Pro) niin sanoisin, että osta minkä ostat ja lähde ajamaan 😉 Ei näillä paksukumisillakaan kaikillle pyöräilyn taivas aukea, ja alun kiiman jälkeen saattaa innostus lerpahtaa. Whitellä pääset hyvin harrastuksessa alkuun ja jopa jatkoonkin; kaikin puolin käypäinen peli (kuten varmaan ne kaikki muutkin saman hintaluokan pelit)

3FatProota on tässä ulkoilutettu pari viikkoa. Oon tykitelly polkua,kallioo, hiekkatietä, rantahiekkaa, asfalttii ja kaikkea siltä väliltä. Mielestäni aivan loistavia kamppeita ja hinta/laatu suhde on hyvä. Mua vaan mietityttää miksi jengi on ekana näihin vaihtamassa renkaita ? Nämähän toimii ihan hyvin joka ympäristössä kunhan vaan paineet on siellä 0.7-0.5 bar.

...Mua vaan mietityttää miksi jengi on ekana näihin vaihtamassa renkaita ?...
    Ainakin näin sivusta seurattuna rengasjumppa tuntuis olevan Läskipyöräilyn suola. Ja lajin aloittelijat heti alussa komppaa veteraaneja kun ne luulee, että niin pitää tehdä ja sillai niistäkin tulee heti ihan kunkkuja alalla.

Ennenkaikkea asiaa pitää speksata enemmän kuin varsinaisesti toimia. Lisäksi kulloinenkin pakkosaada-muotirengas vaihtelee useasti.

Voin olla väärässäkin. Sitäpaitsi sitten kun mulla on Läskipyörä musta tulee ihan samanlainen, budjetissa pitääkin varautua kasaan renkaita

Ok, nyt ymmärrän. Mie vaan olen aina luullut että nämä on ajamista varten.

Itsellä on ollut tapana aina vaihtaa omaan käyttöön OMASTA mielestäni paremmin sopivat renkaat pyörään kuin pyörään. Ei 3Fat Lite ole ollut tässä poikkeus

Ja ei tuossa 'sivussa' tuleva kilojen painon pudotus haittaa myöskään. Ajamiseen itse pyörät ostan ja siksi teen niistä itselle sopivia.

Reilulla 700km ajolla on muuten rattaat aika kuluneet edestä. Näyttää pahemmilta kuin maantiepyörän rattaat kesän aikana ajetun reilun 7000km jälkeen.
    Tosin joudun ne vuoden välein maantiepyörästäkin uusimaan - pitäisi kait opetella ajamaan pienemmällä rattaalla enemmän

Takajarruun olen nyt tyytyväinen kun vaihdoin sinne 18cm levyn. Etulevykin lakkasi vääntyilemästä kun vaihdoin sen toisen merkkiseen. En tiedä miksi se orkkis tuntui aina kihnuttavan eli hieman vääntyvän.
    Vielä kun löytäisin paremmat jarrupalat taakse - tuntuvat kuluvan nopeasti kun ajaa maastossa ja erityisesti mutaisessa maastossa. Sama ongelma oli CC:ssä joskus kunnes vaihdoin orgaaniset palat sintered paloihin.
    Eh?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •