FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 21 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #601
    Pyysin tarjouksen Haibike sduro hardnine sl:stä.
    Ovh on 2299. Movegolla pisti tarjouksen 2099e . http://www.movego.fi/

    Elektrobikellä myyjä sanoi, ettei muka yhtään pysty alentaa eli tuo 2299 Sanoi vaan, että ensi huolto ilmaiseksi.No Movegolla sekin kuuluu tuohon pyörän oston mukana.Muilla kokemuksia kyseisistä liikkeistä?Nauratti vaan tuo ettei muka pysty että valmiiksi jo tiukka hinta...höpö höpö.Kyllä nuo kaikki kannattaa kilpailuttaa.Millaisia hintoja porukka saanut yleensä fillareista tingattua? Toi 200e ton hintasesta pyörästä on se 9%.

  2. #602
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    En ole movegolta fillaria ostanut, mutta asennuttanut ja huoltanut sähköpyörää siellä. Palvelu toimii hienosti ja moitteettomasti, ei valittamista.

  3. #603
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Heitän tähän muuten muille tiedoksi. Bafangin BBS02 750W -kitillä nyt kilometrejä 480km. Voinen sanoa että hieno moottori kaikinpuolin, vetää hyvin, toimii luontevasti, kohtalaisen hyvät säädöt jne, mikäli moottori toimii.Aika paljon lapsuksia nimittäin. Vasemmassa kammessa on väärinpäin kierteet, vaatii paljon locktaittia, moottori lämpenee näin kesäkelillä aika paljon, ja nyt hajosi kokonaan poljinavustus. Pätkii vähän väliä virtaa polkiessa, keskiviikkona lähtee tutkintaan..Bafangin kiinnitys on myös huono keskiöön, se vain kierretään ja kiristetään, ei mitään kunnon pulttausta yms. Moottori on jo kerran lähtenyt irti pelkästään rasituksen takia, täytyi kiristellä takaisin paikalleen.Tämä on todella harmillista, koska tietääkseni vielä ei ole oikein mitään järkeviä tehokkaita (+500W) keskiömoottoreita Bafangin lisäksi.Pyöräkauppias sanoi että Cubelta on tulossa ilmeisesti Boschin 500W keskiövehje, en tiedä sitten miten se hoituu, kun EU:ssa on edelleen tämä 250W rajoitus.Mutta, jos joku miettii tehokasta Bafangin keskiömoottoria, näin kohtalaisena tehokäyttäjänä, voisin sanoa että kannattaa miettiä monta kertaa tarvitseeko sitä keskiövehjettä, vai riittääkö takanapamoottori.

  4. #604
    sledgehammer Guest
    Mutsille veljen kanssa askarreltiin dillingerin 10A 350w kitti vanhaan scott maastopyörään. Melkoinen ylläri oli kulkupuoli tuolla etuvetoisella paketilla, sehän otti heti 35km/h kelloon kun vähän väänsi kahvasta. Sitten pikku tutkimisen jälkeen löyty tehonsäätö sekä se, että vaatii polkimien pyörittelyn toimiakseen. Se oli tehdasasetukslla käytännössä sähkömopo. Hyvin se on toiminut. Tekis mieli ostaa minimoto kersoille ja tunkea tuollaista tekniikkaa siihen. Sais huoltovapaan ja hauskan lelun ☺

    Oli helppo asentaa ja ihan ok tuntuiset liittimet ja muutenkin ihan jees. Etuvanne paino kyllä sairaasti ja pinnat/kehä olivat painavat/kiinalaisen näköiset. Ihan suoraan se oli kuitenkin rihdattu.

    http://dillengerelectricbikes.com/el...bike-kits.html

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  5. #605
    zipo Guest

  6. #606
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Kreikan Lesvoksella oli vuokralla bräniköitä Haibiken e-maastopyöriä Yamahan keskiömoottorilla, 15e/pv, ei tullut otettua kun meni vuokra-autoiluksi(27.5e/pv

  7. #607
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777

  8. #608
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Mitäs maahantuojia mtb pedeleceille löytyy?
    electrobike tuo ainakin Haibikea.
    Rotwildeä ei kait tuo ketään?
    sähköpyörä menee melkeinpä siihen kastiin että tukea ois kiva saada suomesta.

    Edit näköjään bulls tekis kanssa Brose moottorilla pyöriä, niitäkään ei ketään tuo? Tarviskohan ruveta yrittäjäks.
    Bässi muokkasi tätä : 05.09.2015 at 09.37

  9. #609
    IncBuff Guest
    Mitäs noita keskiömoottoreita on tarjolla? Muita kuin Bafang edes lähelle järjellistä hintaa? Mistä kannattaa hankkia? Hä? Jotenkin tuntuisi tuollainen keskiömoottori järkevimmältä esim. talvikäytössä. Takamoottori varmaan toimisi myös, mutta pitää ilmeisesti pyörän omat vaihteet korvata kun noihin ei normaalipakat mene?

    250W riittää. Ei ole tarkoitus rakentaa mitään mopoa.

  10. #610
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Boschilta pitäisi tulla nyt uusi 250W keskimoottori, ihan uutta tekniikkaa. Kannattanee odotella hetki ja katsoa mitä sieltä tulee. Bafangia älä osta, piste.

  11. #611
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Boschilta pitäisi tulla nyt uusi 250W keskimoottori, ihan uutta tekniikkaa. Kannattanee odotella hetki ja katsoa mitä sieltä tulee. Bafangia älä osta, piste.
    Mun käsittääkseni tuo on vain pikkuisen päivitetty version viime mallista, pikkuisen pienempi, vähän lisää vääntöä, eShift napavaihteille ja 100Wh lisää akkua (400->500Wh). 2015 mallin omaavana kaipaisin eniten tuota akun lisäkapasiteettia. Itse kelpuuttaisin ihan hyvin 2015 mallin jos hyvällä hinnalla nyt lähtisi.

  12. #612
    IncBuff Guest
    On kyllä sen hintaisia, että sama ajella autolla kun tavallisella pyörällä ajelu ei nappaa.

  13. #613
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    On kyllä sen hintaisia, että sama ajella autolla kun tavallisella pyörällä ajelu ei nappaa.
    Eikä ole :-D Tulee siinä kuitenkin ihan pyöräiltyä ja ulkoiltua. Nimenomaan se kynnys lähteä sähköpyörällä liikenteeseen on paljon matalampi kuin että ottaisi "hikimankelin" alle. Näin ainakin itsellä. Maksoihan se, mutta on ollut joka euron väärti.

  14. #614
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    Missä noita Boschin kittejä olis myytävänä?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  15. #615
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti
    Missä noita Boschin kittejä olis myytävänä?

    Ei missään, hajonneidenkin tilalle saa ilmeisesti hankittua uuden vain vanhan palauttamalla. Marginaalivalmistajillekin minimitilausmäärät olivat kuulemma ainakin aikaisemmin ongelma, joten aika kiven alla ovat.

    Toivottavasti en nyt puhunut ihan eri Boscheista, mutta tarkoitan siis näitä yleisiä tehdasvalmisteisissa löytyviä settejä.

  16. #616
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    No ihmekkös en niitä mistään kitteinä löytänytkään. Pitää jatkaa etsimistä muilta merkeiltä...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #617
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti
    No ihmekkös en niitä mistään kitteinä löytänytkään. Pitää jatkaa etsimistä muilta merkeiltä...

    Niin lisätään vielä sen verran että Bosch, kuten Shimano Steps ja ilmeisesti myös Yamaha vaativat rungon joka on niille tehty, kaikki kolme tietenkin vielä erilaiset. Jos lähtee normirungosta kannattaa siis katsella muita.

  18. #618
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Vähän huolia oman sähköfillarin tai sen akun kanssa. Kyseessä bms-batteryn 20Ah 36v LiFePo akku, joka cycle analystin mukaan antoi uutena 14Ah virtaa. Nyt akun kapasiteetti on romahtanut (~120 latauskertaa) eli ensin se tippui noin 10Ah ja siitä nopeasti ja nyt viimeisimmällä kerralla akun bms katko virran 8Ah kohdalla. Purin akun että sain mitattua tyhjän akun kennojännitteet ja yksi kenno näyttää lepojännitteenä 3,0V muiden ollessa 3,2V. Onkohan kyseessä tuon yhden kennon happaneminen vai mistä kapasiteetin nopea romahtaminen voisi johtua. Nuo kennot on suht eksoottisen näköisiä lätkiä ja eileillan googletteluilla ei osunut silmiin sopivaa paikkaa mikä noita myisi alle 1000 kennon erissä..

  19. #619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti que2 Katso viesti
    Niin lisätään vielä sen verran että Bosch, kuten Shimano Steps ja ilmeisesti myös Yamaha vaativat rungon joka on niille tehty, kaikki kolme tietenkin vielä erilaiset. Jos lähtee normirungosta kannattaa siis katsella muita.
    Nimenomaan, eipä noita keskiömoottoreita juurikaan rakennussarjoina näy. Ja tämä sen takia, että Panasonicit, Kalkhoff-Impulset, Boschit ym. vativat tietyn runkorakenteen!

    Tosin nuo uusimmat Boschin keskiömoottorit lienevät sovitettavissä moniinkin "olemassoleviin" keskiöihin? Näin ainakin tehtaan prujuista voisi päätellä?
    magnuken muokkasi tätä : 15.09.2015 at 22.31

  20. #620
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Vähän huolia oman sähköfillarin tai sen akun kanssa. Kyseessä bms-batteryn 20Ah 36v LiFePo akku, joka cycle analystin mukaan antoi uutena 14Ah virtaa. Nyt akun kapasiteetti on romahtanut (~120 latauskertaa) eli ensin se tippui noin 10Ah ja siitä nopeasti ja nyt viimeisimmällä kerralla akun bms katko virran 8Ah kohdalla. Purin akun että sain mitattua tyhjän akun kennojännitteet ja yksi kenno näyttää lepojännitteenä 3,0V muiden ollessa 3,2V. Onkohan kyseessä tuon yhden kennon happaneminen vai mistä kapasiteetin nopea romahtaminen voisi johtua. Nuo kennot on suht eksoottisen näköisiä lätkiä ja eileillan googletteluilla ei osunut silmiin sopivaa paikkaa mikä noita myisi alle 1000 kennon erissä..
    Ei yhden kennon jännitteen lievä lasku tuota tuollaista kapan laskua. Tuo on suuri kapan lasku, joku on dramaattisesti pielessä. BMS sökö, laturi sökö, jne. Kokeile kysästä Endless Spheressä, ne pojat tietää.

  21. #621
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Käsittäkseni tuo bms valvoo erikseen kaikkia kennoja, niin eikö silloin ole ainakin teoriassa mahdollista että jos yhdenkin kennon jännite kyykkää (rasituksessa) 2,8volttiin niin bms-pätkäsee virran koko setistä? Tällöin tuo heikoin kenno rajoittaa koko kennosetin kapasiteettia.

    Nyt olis sitten ladatun akun kennojännitteetkin
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,56V, 3,57V,
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,46V, 3,35V, 3,46V

    Eli muuten kohtuu ok, mutta tuo yksi kenno on todella vajaa ja pari viereistä nekin suht vajaita.
    Juha_H muokkasi tätä : 16.09.2015 at 19.17

  22. #622
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Käsittäkseni tuo bms valvoo erikseen kaikkia kennoja, niin eikö silloin ole ainakin teoriassa mahdollista että jos yhdenkin kennon jännite kyykkää (rasituksessa) 2,8volttiin niin bms-pätkäsee virran koko setistä?
    .
    Noin sen pitäisi toimia, jos toimii oikein.

    Oletko mitannut täyden akun jännitteitä laturi kiinni? Siitä näkisi balansoiko piiri latauksen oikein.

  23. #623
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Käsittäkseni tuo bms valvoo erikseen kaikkia kennoja, niin eikö silloin ole ainakin teoriassa mahdollista että jos yhdenkin kennon jännite kyykkää (rasituksessa) 2,8volttiin niin bms-pätkäsee virran koko setistä? Tällöin tuo heikoin kenno rajoittaa koko kennosetin kapasiteettia.

    Nyt olis sitten ladatun akun kennojännitteetkin
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,56V, 3,57V,
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,46V, 3,35V, 3,46V

    Eli muuten kohtuu ok, mutta tuo yksi kenno on todella vajaa ja pari viereistä nekin suht vajaita.
    Mä olen täysin lipomiehiä, en noista niin paljon hiffaa. Tuntuu vain erikoiselta että yhden kennon parin kybän niiaus johtaisi kapan lähes puolittumiseen. Voi kai se niinkin voi noissa mennä. No se on kai kennot vaihtoon sitten?. Tuo latausmäärä nyt ei sinänsä ole vielä mikään suuri.

  24. #624
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Minusta tämä on täysin normaalia vikaantumista. Eli kun yksi kenno happanee, niin koko kennosarjan kapasiteetti romahtaa, silloinkin vaikka mikään piiri ei valvoisi tämän yksittäisen kennon jännitettä. (Tilanne olisi eri, jos kennot olisivat "rinnalla".)

    Jos akussa ei ole kunnon balansointia, niin tuo yksi kenno ei välttämättä ole rikki, vaan manuaalisesti balansoimalla saattaa toipua…

  25. #625
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Jos akussa ei ole kunnon balansointia, niin tuo yksi kenno ei välttämättä ole rikki, vaan manuaalisesti balansoimalla saattaa toipua…
    Tätä ajoin takaa tuolla latauksen aikaisella mittauksella. Jos BMS on estänyt liiallisen purkautumisen ja kennon vaurioitumisen sitä kautta, niin voi toipua hyvinkin, mutta pysyvä korjaus vaatii myös balansoinnin kuntoon saattamisen. Muuten taas 50...100 latauskertaa ja homma pielessä.

    LiFePo4 akun pitäisi olla itsebalansoiva, mutta onko käytännössä en osaa sanoa. tuossa yksi purkukäyrä, jonka perusteella nuo 0,1...0,2 V erot on erittäin merkittäviä kapasiteetin kannalta.

  26. #626
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Käsittäkseni tuo bms valvoo erikseen kaikkia kennoja, niin eikö silloin ole ainakin teoriassa mahdollista että jos yhdenkin kennon jännite kyykkää (rasituksessa) 2,8volttiin niin bms-pätkäsee virran koko setistä? Tällöin tuo heikoin kenno rajoittaa koko kennosetin kapasiteettia.

    Nyt olis sitten ladatun akun kennojännitteetkin
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,56V, 3,57V,
    3,59V, 3,59V, 3,59V, 3,46V, 3,35V, 3,46V

    Eli muuten kohtuu ok, mutta tuo yksi kenno on todella vajaa ja pari viereistä nekin suht vajaita.
    Lifeissä jännite romahtaa tosi nopeasti 3,2-3,3 v jälkeen. Minä harrastan rc koptereita ja lähettimessä on life akku käytössä. Sen lataan yleensä kun huomaan 3,3v/kenno tulleen alitettua. Vähän varmuuden maksimointia, mutta parempi niin.

    Eikä lipo akkujenkaan käyttö alue ole kovin suuri. Isoilla purkuvirroilla lepojännitteiden tulisi jäädä 3,7v yläpuolelle. Jatkuva ylipurku vahingoittaa akkuja nopeasti ja ne menettävät kapasiteetia ja virranantokykyä lopullisesti. Samoin jos akut ovat käyttämättä jonkin aikaa, niin ensimmäisillä sykleillä niistä ei saa täyttä tehoa, vaan ne vaativat muutaman muutaman lataus/purku syklin ennenkuin alkavat taas kunnolla toimimaan.

  27. #627
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Kiitoksia vastauksista. Jotenkin tuntuu että vika voisi olla tuossa BMS:ssä, joka ei balansoisi kennoja oikein. Tuossa akussa kun on vielä kaksi 10Ah kennoa rinnakkain (ja näitä 12sarjassa), joten tuo "happaneminen" vaatisi varmaan kahden rinnakkaisen kennon hajoamisen. Pitäisiköhän lähteä lääkitsemään settiä vaikka tällä http://shop.i-tecc.de/bms-pcb-pcm/bm...s-16a-36v.html jossa näkyisi olevan identtinen balansointiliitin ja tuo mahtuisi koon puolesta vanhan BMS:n tilalle. Tai olisiko heittää vinkkiä millä tuota settiä uskaltaisi lähteä lataamaan kenno(pari) kerrallaan. Kaapit on täynnä kaikennäköisiä muuntajia. Akun kennot on ilmeisesti näitä: https://bmsbattery.com/ebike-battery...s-battery.html

  28. #628
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Tai olisiko heittää vinkkiä millä tuota settiä uskaltaisi lähteä lataamaan kenno(pari) kerrallaan. Kaapit on täynnä kaikennäköisiä muuntajia. Akun kennot on ilmeisesti näitä: https://bmsbattery.com/ebike-battery...s-battery.html
    Akun tiedoista:
    4. Maximal Charge Current: 2C(20Amps).
    7. Overvoltage Protection: 3.65±0.05Volts.

    Noita kahta kun ei ylitä niin ihan mitä tahansa voi käyttää. Labrapoweri säädettävillä rajoilla olisi tietysti paras.
    Sitten kun katsoo muista lähteistä, esim aikaisemmin linkkaamasani paikasta, että lifepo4 akku kestää latuksen aikaista ylijännitettä 4,2 volttiin asti, niin mitä tahansa 5V muuntajaa (USB hubit tmv) voi käyttää kun tiputtaa lähtöjännitettä parilla tavallisella diodilla ja suojaa muuntajaa ylikuormalta jollain vastuksella (vaikka auton parkkipolttimolla, vanhanaikaisella fillarin lampulla tai taskulampun polttimolla).

    Yleismittarilla kannatta tietysti tarkistaa ettei tuo 4,2V lähtöjännite ylity pienelläkään kuormalla. Latauksen ajaksi BMS ja kuormat irti eli vain kennopaketti jossa avoimet päät, ettei tule turhia virtateitä.

  29. #629

  30. #630
    Osaatteko suositella hyvää noin 2k eur sähköavusteista pyörää naisten mallilla?
    Onko kellään kokemusta Haibiken SDURO:sta ympärivuotisessa käytössä, kestääkö kylmyyttä tai sadetta niin ettei ole rikki seuraavaan kesään mennessä?
    Mitä Haibiken akut maksavat Suomessa (Yamahan moottorille), onko tiedossa verkkokauppaa josta niitä saisi halvemmalla, ilmeisesti 600-700 eur kpl?
    Tuleeko laturi pyörän mukana?
    Vaimon työmatkailuun olisi tarve keksiä pikaisesti kulkupeli, bussitkin kulkevat niin nihkeästi täällä Oulun lähiseudulla.
    Suolaista on mutta niin on autoilukin (autonromu + 2 x renkaat + vakuutukset + bensat + huollot ja varaosat, vaimon soitot tien päältä työaikana)...

    Nimimerkillä, SDURO Trekking RC kiinnostaisi...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •