HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 30 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #871
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Osta pois vaan. Ite tykänny kovasti tän vuotisesta vastaavasta, täysin ongelmitta kesä rytyytetty. Trailissa vielä Blutokin höysteenä.

  2. #872
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    No ei kai siinä muu auta kun huomenna marssia kauppiaan oven taakse ja lyödä rahat tiskiin. Jos ei nappaa niin kohta on pari trailia kirppiksellä

  3. #873
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kuis porukalla pysyy APS preloadissa? Tuntuu löystyvän vähän väliä.
    Fatboyssa siis uudet laakerit kuppeineen. Alkoi kaiketi noiden vaihdon myötä.

    Vetopuolen kuppihan mulla on vinossa, ilmeisesti muhvin pää vino; asentaessa meni tiukkaan paikalleen mutta hetken ajon jälkeen "haki" itsensä hiukan vinoon.
    Tuli millin rako etureunaan.
    Samalla loppui se raastava nitinä.

  4. #874
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Turhana tai ei niin turhana tietona eilen punnittu fatboy comp 14,35kg. Työpaikan puntari en tiedä miten tarkka, mutta tarkennetaan
    kun saadaan ostettua "roikuttava malli" kotosalle.

  5. #875
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Mites tuo kohtuullisen korkealla oleva vaakaputki? Vaikuttaako jalkautuessa kuskin äänen korkeuteen ja jos niin kuinka paljon?

    Kevyessä koeajopyörittelyssä kalliolla ja parkkipaikalla tuo ei pahasti haitannut edes persjalkaista, mutta miten lumessa tai pehmeässä maastossa?

  6. #876
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kuis porukalla pysyy APS preloadissa? Tuntuu löystyvän vähän väliä.
    Fatboyssa siis uudet laakerit kuppeineen. Alkoi kaiketi noiden vaihdon myötä.

    Vetopuolen kuppihan mulla on vinossa, ilmeisesti muhvin pää vino; asentaessa meni tiukkaan paikalleen mutta hetken ajon jälkeen "haki" itsensä hiukan vinoon.
    Tuli millin rako etureunaan.
    Samalla loppui se raastava nitinä.
    Vakiokeskiöllä löystyi ehkä hieman, uudella ei yhtään. Uutena ominaisuutena etulinkun aukeaminen pari kertaa. Nyt uus DT Swiss qr.

  7. #877
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Mites tuo kohtuullisen korkealla oleva vaakaputki? Vaikuttaako jalkautuessa kuskin äänen korkeuteen ja jos niin kuinka paljon?

    Kevyessä koeajopyörittelyssä kalliolla ja parkkipaikalla tuo ei pahasti haitannut edes persjalkaista, mutta miten lumessa tai pehmeässä maastossa?
    Onko sulla liian iso runko? 179/83 & M/17,5 ei ole tullut vastaan.

  8. #878
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Onko sulla liian iso runko? 179/83 & M/17,5 ei ole tullut vastaan.
    177/82. M-koko.

  9. #879
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Onko sulla liian iso runko? 179/83 & M/17,5 ei ole tullut vastaan.
    Eikä 175/84 & L/19". En muutenkaan harrasta tasajalkahyppelyä putken päälle. Ja putken yläpäähän näissä on liki samalla korkeudella, olipa M tai L.

  10. #880
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Jos ketä kiinnostaa miten voi saada Alternator Widen kiinni fatboy expertiin niin tässä yksi tapa.

    Ongelma ei ole leveys, vaan korkeus. Tuo Salsan tarakka on tehty siten, että korkeutta ei voi säätää. Samaten expertin tarakan kiinnityskohta on vain yksireikänen, eli sen korottaminen on todella vaikeaa. Päädyin käyttämään putkikiristintä, jolla kiinnitin tarakan runkoon. Vaikuttaa kyllä tukevalta ja ensiviikonloppuna tuo tulee testattua käytännössä. Netistä ei oikein tahtonut löytyä kiinnitysmenetelmistä tietoa.

    Tuo putkikiristin löytyi biltemasta ja siinä on kuminen suoja kiristimen päällä, eli voi kiristää reippaasti ilman että runko naarmuuntuu tai muuten vahingoittuu. Vaihdoin kiristinruuvin pidempään ja käänsin sen toisin päin. Ruuvi tulee toiselta puolelta läpi kuin mihin kierretangon esim. saa kiinni. Se on turha härpäke, mutta en löytänyt kiristintä missä sitä ei olisi. Laitoin tarakan mukana tulleen holkin ruuviin, prikka, tarakka + lukkomutteri päähän. Tuo kumi rungon ja kiristimen välissä vähän joustaa, mutta se ei välttämättä ole paha juttu. Ottaa ehkä tärinää paremmin vastaan. Kuten sanottu, ei vielä kokemusta kuinka pitää mutta yksi tapa pimpata alternator fättäriin.

  11. #881
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Saisiko kuvia? Ensi kesän marjareissuille tarakka mietinnässä..

  12. #882
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Koitetaas..





  13. #883
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Vaikuttaa asialliselta. (y)

  14. #884
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Jep. Kukas tollasta tarakkaa myy tällä puolen Atlanttia?

  15. #885
    zipo Guest
    Esim. Keravalla paikallinen pyöräkauppa.

  16. #886
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Näinkö on hyvällä mallilla asiat? Meikäläinen kun ei jaksa/ei oo aikaa ravata kaupoilla ihmettelemässä, jos ei netistä löydy niin sit sitä ei (muka) oo.

  17. #887
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Itse tilasin viime torstaina bikeshop.fi:stä ja tuli perille lakosta huolimatta perjantaina. Ehkä kantavuus olisi parempi, jos tarakan saisi kiinnitettyä tuohon kierretangon kiinnikkeeseen. Ko. tangon halkaisija olisi ollut suurempi kuin tuon tarakan reikä. Mulla oli vaan rajallisesti aikaa, joten en ihan kaikkia vaihtoehtoja ehtinyt käydä läpi. Tuosta 2 kuvasta näkee paljonko tuo holkki tuo telinettä tuon kantavimman kohdan ulkopuolelle. Suht kova voima kohdistuu siihen pisteeseen ja vähän mietityttää miten tuo kestää pidemmän päälle. Ihan vaan ulkonäkösyistä käänsin tuon ruuvin toisin päin. Seuraavana viikonloppuna pirkan ura ja yksi sivulaukku (voin punnita kilot kunhan saan pakattua). Kerron sitten miten tuo on kestänyt.

  18. #888
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fatboyslim Katso viesti

    Toi putkikiinnikeen kestävyys hiukan kyllä epäilyttää, tuohon pitäisi keksiä joku tukevampi ratkaisu.

    EDIT: onko teline kuinka leveä? Mahtuu 4.8" renkaat myös?

    Tuon tyyliset alakiinnikkeet saattaisi toimia?
    http://www.blackburndesign.com/racks...l#.Vf-829_tmko
    brilleaux muokkasi tätä : 21.09.2015 at 11.20

  19. #889
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuota Salsan telinettä saa 170 ja 190 peräsille. Blackborowssa 100mm/4.8", että eiköhän 190mm malliin sovi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #890
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Toi putkikiinnikeen kestävyys hiukan kyllä epäilyttää, tuohon pitäisi keksiä joku tukevampi ratkaisu.
    EDIT: onko teline kuinka leveä? Mahtuu 4.8" renkaat myös?
    Tuon tyyliset alakiinnikkeet saattaisi toimia?
    http://www.blackburndesign.com/racks...l#.Vf-829_tmko
    Luulisin mahtuvan 4.8" rengas.

    Tuo Salsan räkki on siten suunniteltu, että todella vaikea jatkaa alaspäin ilman rakenteen muuttamista. Tuo olake on vieläpä taivutettu, mikä ei helpota tilannetta yhtään.

    Tuo putkikiristin (http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...in-2000032253/) olisi hyvä kyllä jos löytyisi tuohon kierretangon kiinnikkeeseen adapteri M6 ruuville. Sen jälkeen se kyllä kestäisi. Mutta kyllä tällä ratkaisulla yksi sivulaukku menee.

  21. #891
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fatboyslim Katso viesti
    Koitetaas..
    Eikö alapäätä saanut suoraan runkoon? Pidemmät holkit esim.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #892
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Ei korkeus antanut myöten, otti tarakka renkaaseen kiinni.

  23. #893
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Olisiko Tubus-tyylinen koroke-pala ratkaisu?:

  24. #894
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Tuo voisi toimia jos tuon saa kahdesta paikasta kiinni runkoon.. Riittäisköhän etäisyys taka-akseliin..

  25. #895
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kahdesta paikasta kannattaa kiinnittää tarakkaan. Tuo Tubuksen pala ei tietenkään suoraan käy, mutta kannattaisi käyttää vastaavaa alumiinipalaa ja porata reiät itse.

  26. #896
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Nyt on pirkan ura vedetty ja loistavasti toimi tuo tarakan kiinnitys. Kävin läpi lenkin jälkeen eikä minkään laista taipumista tai valumista tapahtunut. 1 Sivulaukku ja painoa siinä n. 6 - 10kg. Maasto oli hyvinkin epätasaista ja juurakkoista paikka paikoin, joten rasitustakin tuossa oli.

    Metallintyöstö mulla olevin työkaluin on melko rajallista ja siitä syystä joudun tukeutumaan näihin 'valmis-paloihin'. Täytyy seurata miten tuo jatkossa kestää.

  27. #897
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Jollain kokemusta, mahtuuko Dillinger 5 Fatboyssa taakse?

  28. #898
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^On, mahtuu.

  29. #899
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Mikäs se oli se kunnon keskiö noille TRS kammille konelaakereilla? Avasin omani ja voi jestas mitkä pilipalilaakerit siellä oli. Rutina jatkuu edelleen.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  30. #900
    http://www.fat-bike.de/e13-cranks-repair/

    Tossa huoltoohjeet kammille ei pitäis olla kovin vaikeeta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •