Nyt ollaan vaarallisilla vesillä, jos Kyrdikseltä aletaan kysellä renkaan rullaamisesta. Kyrdiksen lempi sanonta on "ei se ole pyörästä kiinni, se on polkiasta". Mikä voi hyvinkin pitää paikkansa. Sen lisäksi se polkee vielä niin kovaa, että vaikka sille laittas vanhat hevoskärrin rautapyörät niin se jätättää muut.
Mut ne rattaanpyöräthän rullaa ihan mahottomasti.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Joo. Rullaaminen on erittäin subjektiivinen juttu. Monille ei tosiaan mitään merkitystä, paremminkin joutava ominaisuus.
Itse arvostan koska on kiva että maisema vaihtuu tarvittaessa kevyemmin. Kyllä hyvin rullaavillakin kumeilla saa tarvittaessa koneeseen kierroksia.
Täytyy huomenna soittaa noista flowbeisteistä. Josko ottaisi kaksi niitä ja jättäs kuitenki sen helgan hyllyyn
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Testasin 45NRTH Dillinger 5 nastarengasta On-One Fatty alkuperäiselle vanteelle ja 2x10 vaihteille. 3mm näytti jäävän ketjun ja renkaan väliin, kun oli pienimmällä vaihteella. Pohdin onko riittävä vai pitääkö eturatas päivittää 1x10.
Täältä http://www.teippitarha.fi/epages/tei...astointiteipit
mun vaimo tilasi jotain ihq teippiäOn siellä pinkkiäkin. Teippi tuntuu olevan laadukasta ja ainakin vielä 1/2 vuoden jälkeen teippi on pysynyt siistin näköisenä.
Laitettiin liimapuoli ylöspäin yksi kerros ja liiman päälle yksi kerros kirkasta pakkausteippiä. Näin gorillan liimaus oli vähän helpompaa.
Tuolta tilattiin äskön meillekkin.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Onko muuten niitä nastoitettuja dillingereitä tällä hetkellä myynnissä missään?
bikeshop / hi5
makton muokkasi tätä : 14.09.2015 at 02.02
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Kevään ja kesän ajoin Bud edessä Propulsion-modessa. Löysin eilen vieläkin paremman(jos mahdollista)eturenkaan.
Bud Cornering-modessa.
Siis tuon saa alta limajuurakkokivikossa melko kovalla yrityksellä. Jos silläkään.
Kokeneemmat; löytyykö vielä paremmin pitävää kumia eteen? IMO sallittu.
Siis en todellakaan tarvitse, musta vaan ton sivuttaispito on niin käsittämätön että mielenkiinnosta huutelen...
Alkaa himotella hommata vastaava taakse. En epäile ettei vois olla jopa Louta parempi sielläkin.
Kiitos vinkistä makton!
Nyt dilligerit tilattu hi5:stä.
Hintaahan niillä toki oli, mutta toivottavasti on sen arvoiset.
Hetken jo harkitsin että olisin talveksi yrittänyt nastoittaa nuo vee snowshoet, mutta olis siinäkin ollut kustannuksia kun olisi pitänyt tilata nastat yms tarvikkeet, eikä niistä varmaan kovin häävit ois tulleet. Ne sivunappulat on niin pienet että paha varmaan painaa nastoja niihin.
Nyt saa jääkelit tulla kun on kunnon schillingerit!
Niin tuntuu olevan noissa poitsun 24" läskin saman firman Missioneissakin, tempoilee ihan oikeesti.
Jostain pitäis saada nyt tilattua nuo 2XL:t, Italiasta ehket onnistuu, kattoo nyt millon ne saa niitä taas ja miten toimitus onnistuu. Ei maailman foorumeilta luetun mukaan selfsteering vaivaa, mut kukaan ei tunnu kokeilleen nollapaineilla.
Tuli tarjous BFL:llät kotio, täytyy taas sanoa että nuo valmistajien ilmoittamat leveydet on mitä on, 4.7" BFL 80mm kehällä noin 4-5mm leveämpi kuin 4.0" JumboJim 65mm kehällä..![]()
No onpas tosiaan aika hatusta vedetty noi kokomekinnät verrattuna todellisuuteen. Lähtökohtaisesti pitäisi valmistajan merkinnöistä saada selko renkaan koosta eikä niin että pitää seurata puskaradiota.
Jos ehdit niin voisitko mitata halkaisijaa. Olisi mielenkiintoista verrata 4.8 JJ:n.
^^ Niinpä niin, ei se kokomerkintä pelkkää leveyttä merkkaa, korkeus kasvaa yleensä selvemmin.
Eli? Mulla bfl 82mm kehällä 107mm ja takana 50mm kehällä 101mm.
Eihän noi ikinä ole totuutta kertoneet noi tuuma mitat. Nytkin tulossa olevat flowbeistit on 4.6" mutta silti isommat kuin 4,7" bfl
Sama se on normi maasturin renkaissa. Valmistaja kohtaisia eroja.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Tänne saapui myös tarjous BFLt tänään. Oli toistaiseksi hankalin renkaan asennus. 3FAT Liten (ei niin hyvä) etukiekko ja 13F sisuri. En tiedä oliko paska sisuriyksilö vai vaan liian löysä sovitus mutta nyt joutui ekaa kertaa sitomaan rengasta vanteelle että ei pullahtanut ulos kun laittoi painetta. Lopulta asettui. Muillakin renkailla on ollut säätämistä noiden vanteiden kanssa mutta ei sentään ihan näin hankalaa.
Selkeästi kapeampi kuin iso Knardi. Whiten 80mm (?) vanteella 101mm nappulasta nappulaan (Knard 4,8" oli 115,4mm DT Swissin BR2250 80mm vanteella). Ilmatilaa toki näyttäisi olevan enemmän kuin 4" JumboJimissä. Asentelen huomenna vielä Dudeen niin saa samalla vanteella verrattua.
1412g ja 1420g BFLn painot (Knardit oli 1460g paikkeilla). Ultralight luki paketissa. Ei kai noita kevyempinä ole?
Miten voi olla noin kapea 80mm kehällä jos mulla on miltei samalla kehällä 107mm jonka valmistaja lupaa? Mulla on tubeleksena.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Laitoin toisen BFLn juuri BR2250 vanteelle ja 1,0bar paineella vähän vajaa 104mm nappulasta nappulaan. Tämä sisurin kanssa. Täytyy jättää yöksi "venymään" ja ajella hiukan ja mitata myöhemmin uudestaan.
No tubeleksenahan taitaa kumilla olla taipumus olla isompi. Näin ainakin minulla.
E: eikä tubeleksena bfl:t ole kuukauteen venyneet yhtään eikä myöskään hodagit.
Polun tukko muokkasi tätä : 15.09.2015 at 00.37
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Näähän turboilee ihan sikana; Loun asensin paikkauksen jälkeen paikalleen, ei mahtunu pyörimään yli 1bar asennuspaineilla.
Ajopaineilla jää jopa ihan millejä tilaa pyöriä.
Kun syksyn märät säät kunnolla alkaa niin ajattelin kokeilla vähän käytettynä hankittua Natea, 120tpi, taakse.
Jos sen "unohtaisi" muutamaksi päiväksi johonkin 1,5barin paineisiin niin saiskohan sen venähtämään ja tehtyä siitä vähän isomman? Surlyn kumit tuntuu olevan hiukan venyvää sorttia.
Joskus itkin niiden kipeää saaneiden vanteiden perään...
Helposti sai naputeltua takasin suoraksi ja en tuota ollut ajossa edes huomannut. Vasta kun renkaan kylkeä liimailin takaisin läjään niin tuon huomasin.
Lekun esittelemällä taktiikalla korjasin kyljen maastossa. Hyvin toimi. Eli käperryin mustikkapuskan juuren ja itkin, sillä välillä kaverit korjas kumen pikaliimalla ja ulkokumeksesta valmiiksi kotona leikatulla paikalla. Pikkasen vuoti ja sekin olisi varmaan paikkaantunut Stanilla, jos sitä olisi vielä ollut renkaan sisällä enenmmän kuin 1 senttilitra, mutta matka jatkui![]()
Kirjanmerkit