ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 11 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

IncBuff Guest
    Olikos nää Farley 9 ja 9.6 niitä 27,5" kiekoilla olevia? Renkaissa vaikutti olevan kyllä melkoisen pieni ilmatila, joten painetta saa varmasti olla reiluhkosti, että ei pohjaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Olikos nää Farley 9 ja 9.6 niitä 27,5" kiekoilla olevia? Renkaissa vaikutti olevan kyllä melkoisen pieni ilmatila, joten painetta saa varmasti olla reiluhkosti, että ei pohjaisi.
    On, ei pitäisi olla mikään ongelma. Tuo farley on ostettu vain tälvikäyttöön ja koville/lähes koville poluille. Tärkeämpää on nopeus, jos vähän pystyisi kalustolla tasottamaan eroja.

Farley 9 näytti olevan Suvalassa ainakin 17,5" ja 19,5" kokoisina!

Itsellä vähän mietityttää tuo uusi rengaskoko, kun tiedän kokemuksesta, että haluan kokeilla muitakin renkaita kuin Bontrageria. Ei taida olla vielä esitelty renkaita muilta valmistajilta?

Mulla oli Bluto koko viime talven ajossa ja keulassa ei ollut pakkasesta johtuvia ongelmia. Onhan se kyllä aika jäykkä pakkasella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti

4. Saako läskeihin nastarenkaita ? Ainakin viime talvet ovat vaatineet jäisille poluille ice spiker pro:t täällä vähälumisessa länsi-Suomessa.
    Jos Farley 9 tai 9.6:ta mietit niin niissä on molemmissa 27.5 kiekot n.80mm vanteella. Ei taida saada sopivia nastarenkaita mistään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^^ Itselläni inseam on 84cm, ja kun seisoin 19,5 Trekki (tosin Stache) jalkojen välissä niin eipä tarvinnut tätä kysymystä sekuntiakaan pohtia. Talvella kun tulee ajettu jopa enemmän, kuin kesällä.
    Kokeilitko vain vai päädyitkö hankkmaan Stachen 18.5 tuumaisena (vai hankitko Farleyn)?

Kävin vielä tänään "viihdyttämässä" kauppiasta ja koeistuin 17.5 ja 19.5 tuumaisia: noin 70 mm stemmillä edellinen tuntuu melkein samalta kuin jälkimmäinen lyhyemmällä stemmillä. Jos ohjaustankoa haluaisi kaventaa, pidempi stemmi on kai parempi? Jos päädyn pienempään kokoon ja haluan lisää tilaa ohjaamoon, onko set back -satulatolppa vaihtoehto vai tuoko se mukanaan ongelmia?

Haastavaa ja aikaa vievää tämä oikean koon pähkäily (=ämpyily) kun haluaisi kerrasta osua oikeaan. Kohta vaimokin hermostuu kun äijä vaan googlettelee ja selailee foorumeita sekä pyörittelee excel-taulukoita...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Kokeilitko vain vai päädyitkö hankkmaan Stachen 18.5 tuumaisena (vai hankitko Farleyn)?
    Kokeilin, kun olin Stachen runkosettiä hankkimassa, mutta myöhemmin tulin siihen päätökseen että jäykkäperä ei ole minun juttu. En tiedä, ovatko Farley rungot esim. seisomakorkeudeltaan kovin erilaisia, kuin Stache…

Jos läskillä ajaa pehmeässä lumessa, niin painopisteellä on merkitystä. Jos painoa siirtää setback tolpalla taakse saattaa paino siirtyä liiaksi takarenkaalle, jolloin se aina herkällä hetkellä uppoaa.
    Mulla on pituutta 186cm ja Farley 2015 on kokoa 19,5. Mulla satulatolppa on aika liki maksimikorkeudella, eli runko on aika matala. Lyhyt stemmi ja leveä tanko sopii läskiin hyvin. Siten ohjaus on nopeampi ja leveällä tangolla pyörä on helpompi taittaa mutkiin.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

Huoh, pitkään ämpyilty päätös on tehty ja 17.5 tuumainen Farley 9.6 on tilattu, toivottavasti koko meni oikein. Toimitusajankohta lienee jossain lokakuun alun - puolenvälin tienoilla eli siihen asti pitää pärjätä cyclolla.

Onko kellään kokemusta Farley 5:sta? Kannattaako hankkia?

^ Kävin eilen kokeilemassa kaupan pihassa Farley 5:a. Geometriataulukoiden mukaan mulle olisi pienin koko oikea, mutta olin yllättynyt, että myös tämä 17,5" oli ainakin tuossa asfaltilla kikkaillessa täysin käyttökelpoinen. Fillari tuntui aivan yhtä ketterältä ja hypättävältä kuin pienempi 29erini, jäykän keulan ansiosta osin helpompikin. Tämä Farley ei ollut ollenkaan samanlainen selfsteeraaja kuin joku aiemmin kokeilemani läski, olisiko tässä sitten renkaat olleet liian kovana.

Osista: Speksistä poiketen takavaihtaja ei mielestäni ollut jarrullinen plussa vaan tavallinen Deore shadow. Jarrut olivat hämmentävän voimattomat. Sram Avid DB1 eli joku Srammin oem-hinnatalkaenmalli. Korjaatuuko sisäänajamalla vaiko vasta parempiin vaihtamalla? Renkaissa luki isolla 4,7", ja haarukoissa näytti maallikon silmään olevan vielä reilusti tilaa jäljellä. Chainstay on puristettu aivan littanaksi renkaan kohdalta. Muista liikkuvista osista en osaa sanoa ovatko riittävät. Kai ne toimivat, aikansa.

Kyllä tämä on edelleen mukana harkinnoissani.

Paljonko sulla on mittaa? Itsellä 177 ja 17,5 tuntuisi suoraan olevan sopiva. Stemmihän tossa oli 80-millinen niin nykysuuntauksen mukaan se on kai jopa pitkä ja voisi vaihtaa lyhyempään.

Ei siis itselle olisi tulossa niin vähän haarukoin kuinka paljon pienemmälle menisi.
    Pexxi muokkasi tätä : 09.09.2015 at 12.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Paljonko sulla on mittaa?
    Ei siis itselle olisi tulossa niin vähän haarukoin kuinka paljon pienemmälle menisi.
    170 ja mittasuhteet erittäin persjalkainen 76cm inseamilla. Suurin ongelma tuossa, kuten kaikissa muissakin myyjien tuputtamissa M-kokoisissa, on että pyörässä ei ole minkäänlaista nosto- tai liikkumavaraa hajareisin päällä seistessä. Jos vaan ajelee kovaa pysähtymättä, niin eipä tuo sitten mikään ongelma olisi.

Stemmi olisi tosiaan voinut olla inan lyhyempi, mutta mun omituisilla mittasuhteilla ja tottumuksilla tuokin toimi.

Mitähän tuo Farley 5 painaa?

Noin 14 kg

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

17,5" Farley 5 painaa ilman polkimia tasan 15kg. Olen nähnyt. Oman White 2Fat pron kanssa hyvin samankaltainen laitos, joten ei tullut kuumotusta vaihtaa nykyistä. Farley 9:ä koeajoin myös ja kyllä se nyt vaan on niin että seuraavassa läskipyörässäni on Bluto. Blutollinen farley olisi se minkä haluaisin mutta 26" kiekoilla ja tällä uudella (renkaille) tilavammalla rungolla.

Onks tiatoo? Farley 8 170mm perä, 3,8 renkaat kuinka iso rengas taakse mahtuu? Eteenhän menee isompikin kun on Bluto, mutta tuo takapää askarruttaa. Kiitos.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Onks tiatoo? Farley 8 170mm perä, 3,8 renkaat kuinka iso rengas taakse mahtuu? Eteenhän menee isompikin kun on Bluto, mutta tuo takapää askarruttaa. Kiitos.
    Dillinger 5 voi sopia tai sitten käy kuten minulla, että hetken päästä alkaa hankaamaan chainstayhyn.

BFL ilmeisesti sopii ja Ground Control juuri ja juuri. Ski varmistanee vielä.

Luultavasti ensi talvi mennään Farley 8:lla dillinger 5 edessä ja mammutti tai nate takana.

^^Sanosin, että jos haikailet isompia, kuin 4" osta suosiolla joku muu vaikka uusi -16 Trek varsinkin, jos meinaat 80mm vanteilla ajaa. BFL on pienimpiä noista isoista ja se menee, mutta D5 ja Ground Control on noin 110mm/80mm vanne, mikä on jo liian säkästä kiinni mahtuuko. Kumit tuppaa olemaan sen verran yksilöitä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Bfl menee heittämällä 82mm vanteella.82 vanteella sen leveys on noin 107mm ja tilaa puolelleen jää tällöin n.2mm eli hitusen voi vielä kasvattaa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Tässäpä onkin nyt ainaki oman "ongelman" ydin: haluaisin mahdollisesti kuiturungon ja option leveämmille renkaille, mutta en haluaisi (vielä) 27,5" kiekkoja.

Eli jos Farley 8 olisi muuten ok, niin sitähän vastaisi 2016 Farley 9. Tämä kuitenkin tulee 27,5" kiekoilla. Rakentelijan tie olisi varmaan Farley 5 + bluto/kuitukeula + xt 11 päivitys + putkiosat kuitua tai jottain. Silti puuttuisi kuiturunko.

Nykyinen ratkaisu on kaksi läskiä: nopea ja hidas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tässäpä onkin nyt ainaki oman "ongelman" ydin: haluaisin mahdollisesti kuiturungon ja option leveämmille renkaille, mutta en haluaisi (vielä) 27,5" kiekkoja.

Eli jos Farley 8 olisi muuten ok, niin sitähän vastaisi 2016 Farley 9. Tämä kuitenkin tulee 27,5" kiekoilla. Rakentelijan tie olisi varmaan Farley 5 + bluto/kuitukeula + xt 11 päivitys + putkiosat kuitua tai jottain. Silti puuttuisi kuiturunko.

Nykyinen ratkaisu on kaksi läskiä: nopea ja hidas
    Salsan beargrease taitaa 16 mallissa niellä jo riittävän isoja renkaita. Ihanan eroottis sävytteiset värit. Ah!
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Salsan beargrease taitaa 16 mallissa niellä jo riittävän isoja renkaita. Ihanan eroottis sävytteiset värit. Ah!
    Värit on kyllä hienot, mutta eihän se ole Trekki!

Mut se o salsa.

Ja -16 Karhunrasva nielee niitä mitä aiemmatkin mallit eli 1X vaihteistolla noin 110mm kumia.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ja -16 Karhunrasva nielee niitä mitä aiemmatkin mallit eli 1X vaihteistolla noin 110mm kumia.
    OFFTOPIKKIA: No minäkin olin antanut itseni ymmärtää, että rungon muutokset olisi lähinnä värityksessä.

Imeehän se uus trekkiki isoja kumia
    Edelleen paras geo ja todistetusti nopea, kätevä, retkeilevä, talveileva, ja jopa alamäkeilevä

Onko Farley 8 saatavana Suomessa, minkälaista hintaa on pyydetty, mikä rengaskoko?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Onko Farley 8 saatavana Suomessa, minkälaista hintaa on pyydetty, mikä rengaskoko?
    Ainakin pyöräsuvalassa on ollut yksi 15,5" runkoinen Farley 8. Ja oli vielä alennuksessa

Ja mulla ois tuunattu L kokoinen F8 kaupan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Imeehän se uus trekkiki isoja kumia
    Edelleen paras geo ja todistetusti nopea, kätevä, retkeilevä, talveileva, ja jopa alamäkeilevä
    Toistaiseksi paras geo..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Toistaiseksi paras geo..
    Mitä mitä? Onko tulossa parempia?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •