HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 35 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1021
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Jos kilo lähtee kiekoista, niin varmasti eron huomaa.
    Ainakin Ict Rolling darryl +Nate+ läskisisurit vs Farley jackalope+Hodag tubeleksena on huomattava ero nopeudessa ja kiihtyvyydessä.
    Samoin huomaa selvän eron herkkyydessä Farley jackalope vs mcarbon.
    Mutta kaikessa ajossa tällä ei varmasti ole merkitystä.

    Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

  2. #1022
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Mulla on kaks läskiä, mukluk 2013 renkaista riipuen paino 14,5-15,5kg ja sitten on 2014 Beargrease hiilikuitua vähän joka paikassa paino renkaista riipppuen 10,5-11,5kg. Ja kyllähän ne on aivan eripelejä ajaa ja käsitellä. Mukluk selvästi raukeempi ja raskaampi kiihdytellä, taitella mutkiin, polkea ylämäkeen, ajaa miljoonaa röllikivikossa. ajaa miljoonaa kangaspolulla. Jos lähden porukkalenkille muklukilla niin väitän että joudun ainakin 20% kovemmalle rasitukselle lenkillä.
    Mitä tulee pyörien nopeuteen niin olen ajellut esim. Tahko mtb 60km. lenkkiä viim vuosina noin 30 kerta erilaisilla pyörillä. Muklukilla menee 10min kauemmin kuin Beargreasella ja beargreasellaa menee suunilleen samoihin kuin 12,5 kg. painavalla täpärillä. Suurin ero mikä tulee painosta on mielestäni pyörän käsittelyyn vaikutava ero.
    Kiitos, tämä avarsi jo jonkin verran asiaa. Kilo pari sinne tänne ei siis ole pahasta jos lisäpaino ei ole kiekoissa.
    Jos tuo lenkin kesto on 3-4h (20-15km/h) eli 180-240min ja ero on 10min niin eroa olisi luokkaa 5% ajassa ja tuo nelisen kiloa painoeroahan näyttäisi olevan samaa luokkaa kun kuskin paino otetaan mukaan.
    Ymmärränkö että se rasituksen tunne tulee just siitä käsittelystä eli muut kuin varsinaiset pyörityslihasryhmät joutuu tekemään jotain mihin ei ole totuttu. Pyörää siis joutuu ns. viemään ajamalla/väkisin.

    Tästä voisi ajatella että jos on kaksi läskipyörää joissa on samanlaiset kiekot ja kumit mutta toinen painaa rungon ym. osalta 3kg enemmän niin ero ei välttämättä lyllertämisessä ole kummoinen.
    Vai meneekö ihan metsään?

  3. #1023
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    aika hifistelyä jo ....
    Onko testissä sama kunto ja energiataso ?

  4. #1024
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Ei mee metsään, oot ihan Oikeessa. Ero tulee sit kovassa vauhdissa ja siitä kun ajetaan kunnon tai taitojen ääri rajoilla. Ja se kans kannattaa huomioida, että nuo painavammat läskit soveltuu paremmin retkikäyttöön kuka sellaista harrastaa.

  5. #1025
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Enpä tiedä onko hifistelyä (korkean luonnonmukaisuuden tavoittelua) mutta ainakin itelle on tarpeen ymmärtää mistä mikäkin asia tai havainto johtuu.

    Törmäsin tällaiseen kevennystarinaan http://www.fat-bike.de/lightest-full...on-fatbike_en/
    Ei se 3.5kg runko ja tonnin painava Bluto siis ole näemmä esteenä mutta on tuossa kyllä aika paljon kikkaosia taiottu runkoon. Aika hurjasti on pojat painoa karsineet. Alunperin pyörä painaa 16.95kg.

    Tämän jutustelun pohjalta taitaa mennä tili tyhjäksi uuden pyörän myötä
    Kiituri muokkasi tätä : 06.09.2015 at 16.47

  6. #1026
    Mulla on läskini verran nahan alla joutilasta, ja siinä tavoitteessa taitaa ylimääräinen paino läskissä olla aika sama.
    Ei se kaikki ole läskiä, eikä silläkään oo väliä, koska huvikseni läskeilen.

    -Juha

  7. #1027
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    aika hifistelyä jo ....
    Onko testissä sama kunto ja energiataso ?
    Ei oo. Testit tehty sen päivänkunnolla ja energia tasolla. Meneehän se joskus Beargreasella puolituntia kauemmin kuin Muklukilla kun ei huvita ja ei jaksa polkea. Mut nuo on tollasii pitkän ajan keskiarvo eroja, kun samaa lenkkiä kierretty tarpeeksi. Testin tulokseen vaikuttaa myös testitekijän mieltymykset eri pyöriin ja taito ajaa eri pyörillä.

  8. #1028
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HanJuh Katso viesti
    Mulla on läskini verran nahan alla joutilasta, ja siinä tavoitteessa taitaa ylimääräinen paino läskissä olla aika sama.
    Ei se kaikki ole läskiä, eikä silläkään oo väliä, koska huvikseni läskeilen.

    -Juha
    No jossain määrin jaan saman kohtalon. Olen huomannut että kuskin keveneminen nostaa vauhtia kaikkein enitenja myös pidentää lenkkejä.

  9. #1029
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Enpä tiedä onko hifistelyä (korkean luonnonmukaisuuden tavoittelua) mutta ainakin itelle on tarpeen ymmärtää mistä mikäkin asia tai havainto johtuu.

    Törmäsin tällaiseen kevennystarinaan http://www.fat-bike.de/lightest-full...on-fatbike_en/
    Ei se 3.5kg runko ja tonnin painava Bluto siis ole näemmä esteenä mutta on tuossa kyllä aika paljon kikkaosia taiottu runkoon. Aika hurjasti on pojat painoa karsineet. Alunperin pyörä painaa 16.95kg.

    Tämän jutustelun pohjalta taitaa mennä tili tyhjäksi uuden pyörän myötä
    Eihan siinä näyttäisi olevan käytetty ensimmäistäkään kevennysosaa, kaikki ihan tavallisia top-end osia.

    Tuossa pari esimerkkiä kevennysosista:
    https://r2-bike.com/THM-Carbones-Cra...ainrings-50-34
    https://r2-bike.com/KUROSHIRO-Fatbike-Rim-26-ENSO-685-Carbon-425g
    https://r2-bike.com/AX-LIGHTNESS-Bar-Riser-Oversized-Carbon-UD-Finish-318-mm-8-from-80g

    jne...
    ealex muokkasi tätä : 06.09.2015 at 21.44

  10. #1030
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Onpas kevyitä. Voisi Huxdax mennä lähemmäs 11kg noilla osilla.

    On muutes jo 4500e euroa sellainen hinta fillarista että likikään kaikki kotivakuutukset ei kata kuin puolet.

  11. #1031
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mulla ei tuo läskipyörän osto vielä todennäköisesti realisoidu vielä vähään aikaan, mutta ihan mielenkiinnosta kukas tekee nykyisin läskejä, jotka sopivat ns. seikkailumatkailukäyttöön?
    Kriteereinä tarakkakiinnikkeet edessä ja takana (salsa anything häkkikiinnitys plussaa) ja tilaa 5 tuuman nakeille.
    Tuntuu, että monet läskivalmistajat tekevät fillareistaan huviritsoja, joilla ei ajeta kuin maksimissaan päiväretkiä.

  12. #1032
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mulla ei tuo läskipyörän osto vielä todennäköisesti realisoidu vielä vähään aikaan...
    +1

    , mutta ihan mielenkiinnosta kukas tekee nykyisin läskejä, jotka sopivat ns. seikkailumatkailukäyttöön?
    Sama kyssäri. Pugsley ja Moonlander ja Mukluk ja Muru Tanami... oliko muita?


  13. #1033
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    .....
    On muutes jo 4500e euroa sellainen hinta fillarista että likikään kaikki kotivakuutukset ei kata kuin puolet.
    Mulla oli aiemmin fillari vakuutettu 5000€ arvosta, vakuutus maksoi 19€/v. Korvasi esim. rungon korjauksen jenkeissä (äkillinen ja ennalta arvaamaton vahinko ). Nyt on myös kahdessa fillarissa samantyyppiset vakuutukset.

  14. #1034
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    +1



    Sama kyssäri. Pugsley ja Moonlander ja Mukluk ja Muru Tanami... oliko muita?
    907, ainakin Toni Lundilla on vahvat näytöt.

  15. #1035
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Hmm... Hankalaksi menee. Moonlander ja Puglsley on molemmat ns. Offset runkoja. Offsettaaminen on mun mielestä vähän kyseenalaista kiekon kystävyyden kannalta, mutta toistaalta pystyy käyttämään standardiosia.
    Muklukissa ei ole takatarakkakiinnikkeitä
    Muru Tanami taas on ihan järkkykallis (runko/haarukka maksaa enemmän kuin monet valmiit läskit)
    Surlyn Ice Cream Truck saattaisi olla yksi vaihtoehto, mutta koko pyöränä aika ylihintainen eli runkokokoamiseksi menee...

  16. #1036
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    907 runko vaatii osaltaan toisen haarukan, jossa olis riittävät kiinnikkeet...

  17. #1037
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Eikös myös Kona Wo:ssa ole kiinnikkeet telineille?
    ICT ainakin on aika varma peli ja sopii isotkin kumit.

  18. #1038
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso
    .... Offsettaaminen on mun mielestä vähän kyseenalaista kiekon kystävyyden kannalta ....
    Höpö höpö, mulla ei ole yksikään offset kiekko ratkennut niinä vuosina kun Puksu on ajossa ollut.
    Shimaani muokkasi tätä : 07.09.2015 at 11.30 Syy: eikä pinnan pinnaa poikki.

  19. #1039
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sama kyssäri. Pugsley ja Moonlander ja Mukluk ja Muru Tanami... oliko muita?
    Mites Salsa Blackborow?

  20. #1040
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Eikös myös Kona Wo:ssa ole kiinnikkeet telineille?
    ICT ainakin on aika varma peli ja sopii isotkin kumit.
    Kona Wo on kiinnikkeet ja paikat tarakoille ja vaikka mille. Haarukkaan saa ne anycagetki.
    Viisituumaisista gummeista en tiedä. 4,8 ainaki menee.
    Huippu pöörä <3
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #1041
    mutanaama Guest
    Muklukissa on valmiit paikat takapakkarille.

  22. #1042
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Muklukissa ei ole takatarakkakiinnikkeitä
    <-2015 Muklukeissa on seatstayssa kiinnikkeet tarakalle. -16 mallissa ei ole eikä Blackborowssa, mutta ne hoituu tuolla http://salsacycles.com/components/ca...acks/rack-lock
    Alapäät tulee kiinni Alternator dropouttien ruuveihin. Tarakan asennus ohje->http://salsacycles.com/files/tech/12..._Rack_INST.pdf

    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #1043
    Maxx Jagamoasta?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  24. #1044
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Trek Farley 5? Takana pakkarikiinnikkeet, eteenkin saa jotain telineentynkää kiinni. Taakse pitäisi viisituumainen mahtua, eteen ei taida mennä.

  25. #1045
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    No noitahan oli sitten jo vaikka kuinka monta

    Orggis Farleyssä on nuo kaikki kiinnityspisteet ja F5 se leveämpi takarengaskin.

  26. #1046
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Eikös myös Kona Wo:ssa ole kiinnikkeet telineille?
    ICT ainakin on aika varma peli ja sopii isotkin kumit.
    15 mallin konassa ainakin on kaikki kiinnikkeet ja 4.8 rengastus menee ainaski heittämällä. Tästä uudesta -16 mallista ovat etuhaarukasta jättäneet kiinnikkeet jostain syystä pois .

  27. #1047
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Mulla oli aiemmin fillari vakuutettu 5000€ arvosta, vakuutus maksoi 19€/v. Korvasi esim. rungon korjauksen jenkeissä (äkillinen ja ennalta arvaamaton vahinko ). Nyt on myös kahdessa fillarissa samantyyppiset vakuutukset.
    Sopiiko kysyä missä yhtiössä?

  28. #1048
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Sopiiko kysyä missä yhtiössä?
    IF

  29. #1049
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    http://www.jamisbikes.com/usa/roughneckseries.html Tämäpä kiinnostaa, tulispa lisätietoja piakkoin...

  30. #1050
    Hop Gurut! Onkohan markkinoilla max 1000€ läskiä 193cm:lle? Vai onko valmistajat vasta heräämässä "perusläskeihin"? Suuressa Ameriikassa taitaa olla enemmän vaihtoehtoja, mut onko järkeä (verot ym)?

    http://www.the-house.com/qfrmin216wr...med-bikes.html

    http://www.chargebikes.com/cooker-maxi-1/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •