FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 148 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 98 138 146 147 148 149 150 158 198 248 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.411 - 4.440 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4411
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Onhan läskipyörien rengashinnat tullu reilusti alas siitä mitä ne oli esim. 2011 kun omani ostin, Suomesta perus Larry oli 160, BFL oli 180. Saksalaisiin kauppoihin niitä tuli joskus 2012 loppupuolella jolloin hinnat alkoi tippumaan molemmissa maissa suurentuneiden volyymien johdosta. Se täytyy kuitenkin muistaa kun valitetaan hinnoista, että normaali läskirenkaaseen kuluu raakaainetta 2-3normaali xc pyörän renkaaseen verrattuna sekä 5x mantiekumiin verrattuna, lisäksi tuotantovolyymit on pienempiä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  2. #4412
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Olisiko muuten 4,8” Knardeja tällä hetkellä Suomessa?

  3. #4413
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Voiko sisuri vaikuttaa läskikumin vanteelta putoiluun? Veetire norsunkortsu vs. Onza fr?

  4. #4414
    mutanaama Guest
    Eipä juuri. Tai siis oman kokemuksen mukaan rengas tippuu vain kun on reunanauha sökö

  5. #4415
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Kehtaa, komia on !
    MCarbon rules !

  6. #4416
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex
    Olisiko muuten 4,8” Knardeja tällä hetkellä Suomessa?
    Onhan noita, mullakin on yksi ajossa. Hjuva kumi
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  7. #4417
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Tänään pääsin testaan 4.8 JJ:tä sateessa polulla ja liukkaaltahan tuo tuntui, varsinkin kalliolla.
    Onko noissa kilpailevissa merkeissä märkäpitoa paremmin?

  8. #4418
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Onkos kukaan litkutellut Ground Controllia? Yritin etsiä, mutta vastauksia ei juuri löytynyt. Halkaistulla sisurilla, Gorillalla, vakuumituubilla?



    Kehiksi tulee 100mm Robs'sonit kevennysporattuna.

  9. #4419
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Olen ollut paikalla... teipattiin kehä ja posautettiin kehälle. Toistaiseksi kuulemma pysynyt vanteella.

  10. #4420
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Ajokaverin vinkki laittaa biltsun makuualustan suikale vannenauhaksi auttoi naten pysymään 3fatin vanteella.

    Laitoin naten väärinpäin, hyvä pito mutta märällä kalliolla tosi liukas? Vai pitääkö ns. Sisäänajaa.. Vai käännänkö oikeinpäin?

    eli 120tpi nate kyseessä.

  11. #4421
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Onkos kukaan litkutellut Ground Controllia? Yritin etsiä, mutta vastauksia ei juuri löytynyt. Halkaistulla sisurilla, Gorillalla, vakuumituubilla?
    Olen. Gorillalla. Toimii hyvin ja ei vuotanut yhtään litkua..

  12. #4422
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Mulla oli kans Fatboy SE:ssä GC:t litkutettuna Stans+Gorilla -yhdistelmällä tammikuusta lähtien ilman ainuttakaan vuotoa tai ongelmaa. Litkua lisäilin matkan varrella muutamaan otteeseen varmuuden vuoksi, vaikka tuskin olisi tarvinnut.
    Myin Fatboyn perjantaina ja torstaina fillaria läpikäydessä kuulin outoa ääntelyä takarenkaasta. Tulos on nähtävissä Korvasieni -ketjussa

  13. #4423
    Toimii. Gorilla.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  14. #4424
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Turun foxcompissa hyvin läskikumia hyllyssä, hinnatkin kohtuullisia, ei kannata enää sakemanneilta tilata mitä oon vertaillu.
    Oukei. Kiitos, mutta Turkusseen ei oikein oo just reissua. Pitänee käydä Toikkaa moikkaamassa josko niillä olis.
    Ride and Smile!

  15. #4425
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ei kauheesti herätä luottamusta märällä kalliobaanalla bfl edessä. Kun huomasi että etunen menee lukkoon jo pienestä jarrutuksesta, oli parempi pitäytyä takajarrussa. Muuten hyvä kumit mutta märät kivikot on akileen kantapää bfl:lle.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #4426
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Tuolla niljakkuudessa luistelee varmaan kaikki renkaat, ainaski tänä aamupäivällä.

  17. #4427
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mahtaakohan edes olla pehmeästä seoksesta valmistettuja läskikumeja?

  18. #4428
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Tuolla niljakkuudessa luistelee varmaan kaikki renkaat, ainaski tänä aamupäivällä.
    Paitsi Lou. Ja Budi on myös pitänyt sellaisissakin paikoissa joissa jo varautuu et nyt läks etunen alta, mut ei. Paineet veks ja kaikki hoituu.

  19. #4429
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Eilen Bud edessä ja Mammot takana molemmat toimi loistavasti märässä kivikko juurakossa.

    Kaikki nuo pitävätkin saattaa lipsahdella, jos ajaa aivot narikassa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #4430
    TomiKoo Guest
    Tänään ihmettelin noita rengaspaineita ekan kerran mittarin kanssa. Ei olis pitänyt, heti tuli mieleen miljoona kysymystä ja mietintää, että mitä niiden "pitää" olla. Äh, tieto lisää tuskaa.

    Edessä siis Bud, takana Knard, kummassakin SV13J sisurit. Kuskilla painoa noin 105kg ajokamppeissa. Lähdin pudottamaan 0,5barista tuntuman mukaan ilman mittaria. Lopetin, kun meni turhan löysäksi, tarkoitti edessä, 0,2 ja takana 0,3. Niillä takanen tuntui sortuvan alle ja etusen kanssa jänskätti, paukkuuko vanteelle vaikka vauhtia ei ollut paljoa. Siitä tulin uudelleen vähän ylöspäin ja laskin taas hitaasti. Kotona katsoin, että lopulta jäi eteen 0,28 ja taakse 0,35. Etusesta tiputin vielä lopulta vähän pois. Assulla noilla paineilla tuntui sortuvan alle, mutta oli ihan ajettavissa vielä. Selfsteer ei häirinnyt millään paineilla merkittävästi, asvaltilla eniten.

    Omasta mielestä tuo on aika vähän, mutta mitä raati on mieltä? En nyt ole kauheasti seurannut paineista kirjottelua, kun ei ole ollut vertailukohtaa. Mitenkä paine vs ajotuntuma muuttuu, jos laittaa tubelekset? Tarkoitan, että tuntuuko samalla paineella ajo samalta, vai vaikuttaako sisuri siihen jotenkin? Että jos ajaa 0,4 sisurilla tai tubeleksena, niin onko tuntuma sama ja joustaako rengas samalla tavalla?

    Feltillä ajoin ilmeisesti vielä alhaisemmilla paineilla. Takana ei ollut silloin tilaa Loulla pyöriä korkeammilla paineilla, joten takasen paineet olivat varmaan lähelle 0,2. Etusen pudotin silloin samaan tuntumaan, joka lie ollut alle 0,2 sekin. Ihmekös, jos 46km lenkki oli vähän raskas polkea....

  21. #4431
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    Sanoisin, että turha täältä on oikeita paineita kysellä. Vertailun vuoksi tietysti voi kysellä mutta ne oikeat, itsellesi sopivat paineet löydät nimenomaan mittarin kanssa testailemalla. Ja pian tuleekin hyvä näppituntuma siihen, mitkä paineet toimivat missäkin tarkoituksessa. Oma ajopainoni lienee siellä 97 kilon nurkilla ja maastossa, tai sanotaanko kestopäällysteen ulkopuolella, ovat paineet edessä 0.3 - 0.5 bar ja takana 0.4 - 0.6. Jos on pitkä asfalttisiirtymä tiedossa, ovat paineet sekä edessä että takana siellä yhden kuppilan tietämillä ja polun alussa sitten vähennän.

    Renkaat sisureineen ovat 2fat pron vakiot.

  22. #4432
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Paitsi Lou. Ja Budi on myös pitänyt sellaisissakin paikoissa joissa jo varautuu et nyt läks etunen alta, mut ei. Paineet veks ja kaikki hoituu.
    Sama rengastus minullakin ja siltilipsuu, en vaan osaa ajaa.
    Etuseen ei mittari antanut lukemaa ennen kun pumppasin pikkupumpulla n.30 pumppausta 0,20 bar sen jälkeen taka renkaassa 0,30 bar.
    Nostin loppulenkille eteen 0.25 ja taakse 0,37, rullas hieman paremmin

  23. #4433
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    Mammoth EXO sai kunnian olla ensimmäinen renkaani, joka päästi ilmat pihalle kyljestä. Reikä viiltojäljen päässä melko lähellä vannetta. Paikkautui litkua reiän puolelle hölskyttelemällä ja parilla pumppauskerralla. Samalla myös ensimmäinen itselle sattunut havaittu paikkalitkun pelastama tapaus.

    Paitavei, mulla toi Mammutti (takarenkaana) on ihan uudesta asti hikoillut tosi paljon kyljistään. Juu, litkupänikkä ravistettu huolella, pidetty kiekkoa vuoroin kummallakin kyljellään normaalia kovemmilla paineilla. Vastaavankaltaista hikoilua, muttei läheskään yhtä runsasta, on ollut vain Knardin kanssa, joka oli samoin takarenkaana. Ehkä ne kyljet vaan on niin kovilla mun alla.

  24. #4434
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Kotona katsoin, että lopulta jäi eteen 0,28 ja taakse 0,35. Etusesta tiputin vielä lopulta vähän pois.

    Omasta mielestä tuo on aika vähän, mutta mitä raati on mieltä?
    Ite tykkään tollasista paineista Budi-Loulla tubeleksena. Edessä joku 0.2 bar riittää mulla, pääasia että nielee kaiken vastaantulevan. Antaa sortaa vaan sitten jos sille päälle sattuu.

  25. #4435
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kaikki kumekset lipsuu juu, ero on siinä kuinka.
    Lähipäivien limanuljaskakivikkojuurakoissa Budikin on lipsunu. Mutta..
    Se ei lähde alta ammuttuna kuten esim GC.

    Varoittaa pidon menetyksestä aina hyvissä ajoin, ehtii varautua.
    Sopivan pienillä paineilla edessä käsittämättömän hyvin pitävä ja ennakoitava rengas.
    Väittäisin että luottamusta herättävä.

    Ja kuten Antza44 sanoi; jos ajaa aivot narikassa lopputulema on taattu. Kumilla kuin kumilla.
    Ilman kumia myös.

    Niin ja perässä oleva Lou suttas ja visko sivulle noissa limoissa vähän väliä, liukasta siis oli.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ite tykkään tollasista paineista Budi-Loulla tubeleksena. Edessä joku 0.2 bar riittää mulla, pääasia että nielee kaiken vastaantulevan. Antaa sortaa vaan sitten jos sille päälle sattuu.
    0.2-0.3bar on ihan jees myös alle 70kg kuskille Budilla, jos on liukasta.
    Toki kivikossa ja juurakossa kun mennään alaspäin paukkuu vanteille kokoajan.

    Ilmeisesti vauhdit(kunto) on kasvanu kun olen joutunu nostamaan paineita.
    Toki Bud pitää hiukka korkeammillakin paineilla yllättävän hyvin.

    brilleaux muokkasi tätä : 07.09.2015 at 08.01

  26. #4436
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    EE:Onkos muut huomannu bfl:llä semmoista että tietyssä vauhdissa asfaltilla resonoi penkkiin siihen malliin että mainaa kuskille aiheuttaa välitöntä seisokkia? Tänään siirtymällä yritin pitää tuota vauhtia yllä niin sai ajella hymyssä suin vaikkei häävisti rullannut.
    Harvemmin jaksaa ajella mitään 10km siirtymiä läskillä per suunta, mutta kävin eilen vaihtelun vuoksi lamminpäällä ja ensimmäistä kertaa kiinnitin tuohon BFL:n resonointiin huomiota. En jaksanut takaisinpäin ajellessa pumpata siirtymälle paineta ylös, niin tuon resonoinin todellakin huomasi satulassa, kun vauhti oli yli 27km/h.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  27. #4437
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Onko kuinka paljon eroa rullaavuudessa ja pidossa Loun cornering ja propulsio moodien välillä? Kumpi pyörimissuunta on raadin suosittelema?

  28. #4438
    mutanaama Guest
    Eteen rullaavuus ja taakse vetopito

  29. #4439
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Surlyn kumeksia tarjouksessa lähikaupassa. Nate 120tpi, BFL, Knard 4" 120 tpi. https://www.bike-components.de/en/Ti...der=price_desc
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #4440
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ostasin ÄKKIÄ BFL:t kuleksimasta jos ne ei jo alla pyöris!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •