HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 17 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

Krossarikuumetta mulla on sellainen ainaskin 38,3..jos sen nyt saisi jollain tuosta putoamaan niin tästä vois vielä selvitä.

Onko porukalla kokemuksia Felt F4x 2015 mallista? Onko siinä kuinka ahtaat haarukat, saako sinne muuta kuin UCI kisarenkaan? Onko tuo Force 1x11 millainen pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna; yleiskestävyys ja toimivuus? (aika hinnakas setti taitaa olla ylläpitää) Onko 57 liian snadi 190 cm kuskille vai pitääkö olla 60?

En aio ajaa ainakaan lähtökohtaisesti cx-kisaa vaan talvaikausilenkkeilyyn asfaltille-hiekkateille-erittäin helpoille poluille-ulkoilureiteille. Onko tuo 38/11-28 toimiva sellaiseen (mukaan tuossa em. tsygässä tulee 40 eturieska myös joka valaistussa autotallissa lienee muutaman minsan homma vaihtaa erityyppisiin lenkkeihin) TRP:n jarrut? (kiinnostaisi kevyet vaijerivetoiset kyllä)

Toinen kiinnostava olisi Giantin TCX SLR1 paitsi tuo satulatolppa...Haarukat näyttäisi vähän tilavammalta. Onko tuo läpiakselikiinnitys vastaava kuin mounttiksissa vai jotain muuta, tuonee rakennejäykkyyttä hyvässä mielessä..jotain huonoja puolia? En heti löytänyt satulaputkimittaa, onko L vai XL sopiva koko? L ainakin sama vaakaputkimitta kuin maantiepyörässä jossa mulla ei ole superpitkä ajoasento.

Tai sit jos ottaiskin vielä oldskool jonkun Focus Mares 3.0 ja kanttarijarruilla, vois vielä pelata kevyemmillä kiekoilla ja silleen..

^Mulla on krossarissa Force CX 1x11 (canti jarruilla) muuten paitsi rotorin kammet. Ajoa krossarille tulee kuitenkin vasta syksymmällä enemmän, joten noista ei ole vielä muuta kokemusta kuin, että toimii hyvin. Välitykset 36/11-32 on mielestäni aivan riittävät omaan gravel grinding käyttöön. Isompaa eturieskaa en käipaa vaikka maantiepyörässä on 53/39 kammet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    ^Mulla on krossarissa Force CX 1x11 ... Välitykset 36/11-32...
    Mikäs eturatas sulla siinä on? Direct mountilla jotain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikäs eturatas sulla siinä on? Direct mountilla jotain?
    Rotorin QCX1 narrow wide normaaleissa Rotorin 3D kompaktikammissa, akseli 24 mm. Aikaisemmin oli 36/46 rattaat samoissa kammissa. Vaati vain rattaiden pulttien vaihdon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Krossarikuumetta mulla on sellainen ainaskin 38,3..jos sen nyt saisi jollain tuosta putoamaan niin tästä vois vielä selvitä.

Onko porukalla kokemuksia Felt F4x 2015 mallista? Onko siinä kuinka ahtaat haarukat, saako sinne muuta kuin UCI kisarenkaan? Onko tuo Force 1x11 millainen pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna; yleiskestävyys ja toimivuus? (aika hinnakas setti taitaa olla ylläpitää) Onko 57 liian snadi 190 cm kuskille vai pitääkö olla 60?
    Itsellä F5x 2014 ja siinä takahaarukka on ahdas, nyt 33 mm:n rengas on juuri sopiva, paljoakaan isompaa rengasta sinne ei sovi. Itse 190cm pitkä ja minulla 60cm:n runko, muistaakseni runko taitaa olla aika lailla sama tuoss F4x:ssä. Tosin tuohan kannattaa varmistaa kokeilemalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Rotorin QCX1 narrow wide normaaleissa Rotorin 3D kompaktikammissa, akseli 24 mm. Aikaisemmin oli 36/46 rattaat samoissa kammissa. Vaati vain rattaiden pulttien vaihdon.
    Ahaa joo, ajattelin jos sulla olis ollut CX 1 -kammetkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Capu Katso viesti
    Itse 190cm pitkä ja minulla 60cm:n runko, muistaakseni runko taitaa olla aika lailla sama tuoss F4x:ssä. Tosin tuohan kannattaa varmistaa kokeilemalla.
    Joo en kyllä taida ryhtyä 60cm..olisi pidempi horizontal top tube kuin maantietsygässä ja vielä pidempi stemi päälle. Liian pitkäksi menisi.

Tossa mun uudessa rossarissa on R685/R785 nestejarrut eikä noissakaan ole tehoa ihan älyttömästi ainakaan noilla 140 mm levyillä. Mekaanisen systeemiin saa parempaa toimintaa ilmeisesti Tektro Hy/Rd jarruilla, mutta minä en ole noita testaillut.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaajoilija Katso viesti
    Pistetääs nöösin mietteitä uuesta crossarista. Cannondalen Caadx 2015 tiagralla ajettu nyt about 400km. Tullut testailtua hyvin erilaisia maastoja, kuten helppoja polkuja, pururataa, hiekkateitä, metsäautoteitä, kivisepelikikälie -hässäköitä sun muuta. Sitte toki kans paljon kevliä ja ujosti maantien laitaakin. Pyörä tuntunut erittäin hyvältä, mitä nyt tajunnut miksi ihmiset panostavat osasarjoissa 105/ultegra tasolle. Tiagra kyllä toiminut pääosin sujuvasti, mutta välillä saa tapella vaihtamisen kanssa. Käynyt ensihuollossa myös, joten ei pitäisi olla säädöistä kiinni.

Tektron mekaaniset levyjarrut on ihan yhtä paskat kuin väitetään. Tuntuu että jarrutehoa ei saa irti kunnolla. Säädöt tuntuu loppuvan kesken. Liikkeessäkin olivat jarrutehon parannuksen saaneet aikaiseksi, mutta sillä kustannuksella että jarrulevy hankasi palaan pitäen aivan helkkarinmoista ääntä. Eikä nuo silloinkaan edes kovin paljon tehokkaammat olleet, tosin ei sentään kahva painunut niin pohjaan. Vinkkejä tähän? Uudet jarrut vaan, vai jotain jippoa säätöön? Vaijerit jne. säätöruuveja on koiteltu kiristää.. Eipä nuo kuitenkaan vaaralliset ole, jarruttavat siinä missä citypyörän vannejarrutkin..

Runko itsessään on tuntunut erittäin hyvältä kaikilla alustoilla, ja tässä on varmasti hyvä pohja mitä päivittää. About n. 110mm stemmi vaihtui 80mm pitkään, mikä tuntuu itselle erittäin hyvältä, eikä kyllä mielestäni ole yhtää liian "herkkä". Sammy slicksit on pelanneet hyvin kaikilla alustoilla, toki rajat tulee pehmeällä ja märällä, eli upottavalla vastaan. Kovahkot alustat hiekkateistä sepeleihin menneet ainakin toistaiseksi. Nyt alle syksyksi ostin contin cykloxking 35mm eteen ja maxis mudwrestlerin 33m taakse. Cykloxkingejä oli alkuun pari, mutta toiselle kävi pieni vahinko asentaessa.. Varmaan vielä ajokelpoinen vaan uutta sisuria ostaessa tarttui tuo maxisin rengas mukaan. Testaillaan.

Pyörä ei missään nimessä ole täydellinen, mutta olen silti näin alkumetrien perusteella tyytyväinen hankintaan. Kuitenkin ongelmat mitä olleet on säädettävissä/päivitettävissä. Tarkoitus oiskin testata tätä pyörää tänä syksynä ihan oikiassa cyklocrossissa, talvella lenkkiajossa, ensi kesänä maantie- sekä retkipyöräkäytössä tehden pieniä muokkauksia käyttötarpeen mukaan. Katsotaan mihin kaikkeen Cännäri taipuu.
    Kiva kuulla käyttöraporttia pyörästä. 2016 malli on täysin 2015 mallin kopio, hintakin näyttää pysyneen ennallaan.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Crescent Zepto Comp lähtisi kivijalkaliikkeestä 1100 eurolla mukaan. Pyöristähän en ymmärrä paljon mitään, mutta tarkoituksena olisi työmatkaa ajella ja mahdollisesti tehdä vähän pidempiäkin reissuja takalaukkujen kera. Onko tuo järkevän oloinen pyörä? Vaihtajat ja jarrut ilmeisesti ihan hyvät. Välityksiä ja muita osia en oikein osaa arvioida. Merkistäkin tuntuu aika vähän olevan kirjoittelua. Plussaa kuitenkin siitä, että tuolla tukisin paikallista liikettä.

Crescent on alumiinikeulalla joka on ajossa suht kova kun ei suodata epätasaisuuksia tiestä.. Samaan rahaan saa esim Meridan Cyclocross 500 mallia jossa on hiilikuitukeula kaulaputkea myöten ja vielä 15mm läpiakselilla joka on ajossa huomattavasti tukevampi mitä perinteinen 9mm pikalinkku..
    The end of the road is just the beginning...

CC-kuume on lähes helteen puoleella ja olen speksaillut ja päätymässä oheiseen pyörään: http://shop4cross.com/bikes-frames/c...04bm-sram.html

Nyt kysynkin vielä onko kellään tiedossa muita varteenotettavia crosseja budjetissa 1000-1500e sramin osilla?
    Shimanolaisia tuntuu löytyvän jo paremmin mutta haluan sramit koska ne on hienot ja maantiepyörässä on sitä merkkiä.

edit: Planetx:llä on budjetissa tuollainen: http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLS...yclocross-bike Ridley olisi 200g kevyempi mutta planetxissä on hiilarirunko. Planetxissä ei myöskään näy olevan lokasuojille kiinnityksiä.
    ristopee muokkasi tätä : 06.09.2015 at 09.09

jarit Guest
    Kotimaisessa kivijalka & verkkokaupassa Tampereella näyttäisi olevan Raleigia ja Felt joissa on SRAM:ia, jos vaan koot osuvat kohdalleen.
    http://www.bestbikes.fi/product_catalog.php?c=8
    Tuo teräs-runkoinen Maveric Comp on kyllä aika makean näköinen.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tossa mun uudessa rossarissa on R685/R785 nestejarrut eikä noissakaan ole tehoa ihan älyttömästi ainakaan noilla 140 mm levyillä. Mekaanisen systeemiin saa parempaa toimintaa ilmeisesti Tektro Hy/Rd jarruilla, mutta minä en ole noita testaillut.
    Pari viikkoa ajettu Hy/Rd:llä ja vaikuttavat ihan toimivilta jarruilta. Pitoa riittää ja ovat ihan tunnokkaatkin. Mekaanisissa systeemeissä ei taida olla tällä hetkellä parempia vaihtoehtoja ? Palat ovat hieman kovan tuntuiset joten voisi kokeilla jotain EBC;n vihreitä.

Jaaha. Yritin puhelimella muokata tota mun viestiä niin onnistuin poistamaan sen. No, tarkoitus oli korjata että noi mun Caadx:n jarrut olikin Promaxin mekaaniset levarit, ei tektron. Menisköhä tohon tilalle sukkana esim Avid BB7, mitä tuntuu monet pitävän melko hyvänä mekaanisissa jarruissa? Entä noi Hy/rd, menevätkö suoraan mekaanisten tilalle vai vaatiiko jotain muokkauksia? Erään kaupan sivuilla jossa nuita myydään mainittiin, että olisi helppo asentaa. Ainakin TRP:n Hy/rd:t on mun hakujen perusteella tuplahintaiset esimerkiksi noihin BB7:n verrattuna, joten ehkäpä voisi kokeilla ensin esimerkiksi eteen tollaista Seiskaa... Pitää nyt vielä koittaa huippuunsa säätää noi Promaxit ja testata ensi viikolla tositoimissa, koska perus lenkkiajossa (ainakaan meikäläisen) ei vielä jarrujen todellinen luonne selviä.

BB7:t on monessa paikassa kehutut (myös omasta mielestäni) jarrut, yksinkertaiset, mekaanisiksi tehokkaat ja helpot säätää. TPR:llä on myös mekaaniset, kahdesta suunnasta puristavat (isompi välys ja teho) Spyret, jotka kamppailevat bb7:n kanssa mekaanisten parhaimman perinteisen tittelistä. HY/RD:t on sitten vielä askel parempaan, mutta ekassa sarjassa oli pieniä vuoto ongelmia. Hyvänä puolena itsessään säätyvät palat, ja teho. Kaikki kolme voidaan asentaa mekaanisten (maantie)kahvojen kanssa ilman ongelmia. Valitse noista tarpeisiin ja lompakolle sopivimmat niin tuskin petyt.
    Seuraavaksi itse otan Spyret testiin rautapyörään.

IncBuff Guest
    Lisätään tohon kolmikkoon vielä Shimanon CX77:t. Mielestäni aivan tasoissa BB7:n kanssa.

Kiitos hyvästä yhteenvedosta. Pitää varmaan alkuun ottaa joko bb7 taikka toi spyre testiin. Annetaan silti vielä noille promax rendereille mahdollisuus, opiskelijan talvi kun on monesti aika pitkä ja taloudellisesti haastava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Lisätään tohon kolmikkoon vielä Shimanon CX77:t. Mielestäni aivan tasoissa BB7:n kanssa.
    Mitä jarrupaloja käytät, jos ja kun sulla on nuo CX77-jarrut?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Taitaa olla aika nopee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Mitä jarrupaloja käytät, jos ja kun sulla on nuo CX77-jarrut?
    Alkuperäisiä Resin-paloja.

7,6kg

Oli ainaki tänään

Hieno Bemari ! Boone sama 7,6 ajokunnossa orggisvanteilla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Joo en kyllä taida ryhtyä 60cm..olisi pidempi horizontal top tube kuin maantietsygässä ja vielä pidempi stemi päälle. Liian pitkäksi menisi.
    Vieläkö rossari kuumottaa? Giganttiin, ainakin kuituiseen, näyttäisi mahtuvan ainakin 40 mm kumi. Rungon pituus ei tosin ole Felttiä juurikaan lyhyempi jos ollenkaan. Levyjarrukahvat myös vievät asentoa pidmmäksi.

Edit: mielenkiintoinen satulavalinta Viskaalin Bemarissa, mutta sillä ajetaan mikä bärsseelle sopii.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Kotimaisessa kivijalka & verkkokaupassa Tampereella näyttäisi olevan Raleigia ja Felt joissa on SRAM:ia, jos vaan koot osuvat kohdalleen.
    http://www.bestbikes.fi/product_catalog.php?c=8
    Tuo teräs-runkoinen Maveric Comp on kyllä aika makean näköinen.
    Kiitos vinkistä, maverikki lähti tilaukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vieläkö rossari kuumottaa? Giganttiin, ainakin kuituiseen, näyttäisi mahtuvan ainakin 40 mm kumi. Rungon pituus ei tosin ole Felttiä juurikaan lyhyempi jos ollenkaan. Levyjarrukahvat myös vievät asentoa pidmmäksi.
    Joo onhan tuo vielä kuumeen puolella, mutta muuten homma on aloitusta vaille valmis..

Mitään käsitystä kellään onko DT Splinet 23 tai 24 järkeviä/kestäviä reenikiekkoja Etelä-Suomen talvikauteen ja mikä ero noilla kahdella mallilla käytännössä on? (hintaeroa niissä näkyy ainakin jkv olevan)

23 on n. 100g kevyempi setti. Varmasti molemmat talvikäyttöön vähintäänkin riittäviä. Itellä 23 talvikäyttöön ja tuntuu kyllä jämyiltä kiekoilta. Centerlock navat näissä, jos jotain vaihtasin.

Itsellä ei 23:ssa laakerit kestäneet tippaakaan vettä. Muutoin ihan hyvät kiekot.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

23/24 Splineä ensiasennuksena pyörissä joita olen tsekkaillut.

Mutta eikö tuo edellinen kommentti ole hieman ristiriitainen? Laakerit aika keskeinen osa (ihan konkreettisestikin) kiekkoa ja jos ne eivät kestä likaa/vettä, niin kyllä meillä on silloin aika iso ongelma. Mutta lisää käyttäjäkokemuksia minäkin näistä kiekoista kaipaan - vaikka menee toisen palstan tontille.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Pari viikkoa ajettu Hy/Rd:llä ja vaikuttavat ihan toimivilta jarruilta. Pitoa riittää ja ovat ihan tunnokkaatkin. Mekaanisissa systeemeissä ei taida olla tällä hetkellä parempia vaihtoehtoja ? Palat ovat hieman kovan tuntuiset joten voisi kokeilla jotain EBC;n vihreitä.
    Itse itselleni vastaten: Kävin eilen hankkimassa EBC:n punaiset Foxin Tommilta. Asensin ainoastaan eteen aluksi & kokeeksi. Pari huomiota asiasta: Asiallinen pito, ei merkittävästi parempi kuivana kuin TRP:n orkkis palat. Jarrutus tuntuma on kuitenkin jotenkin miellyttävämpi. EBC:n pala taitaa olla muutaman millin kymmenyksen paksumpi (?) sillä jarrusatulan säätö tuntui tarkemmalle. Toki jarrulevykin oli jo hieman kiero ja sen oikaisuun täytyy käyttää hieman enemmän aikaa illalla. Sanotaanko niin että "ihan asiallinen 15euron upgrade". Tuo jarrupito riittää ihan hyvin cycloon ja periaattessa voisi vaikka vaihtaa edessä olevan jarrulevyn 160=>140mm.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •