GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 24 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #691
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    Porvoon perukoiden soratiet olivat joko nimismiehen kiharalla, vasta lanattuja ja pehmeitä tai suljettu puomein. Pyörä kyllä toimii kuten pitää, mutta ensivaikutelma on se, että jos hauskasti haluaa soralla päästellä, niin siihen on toiset välineet parempia. Kapea tanko, kapeat renkaat (kuitenkin) ja lukkopolkimet varmaan kaikki ottivat osaa siihen, ettei yhtään tehnyt mieli painaa kunnolla pedaalia, vaan enempi edettiin jatkuvasti kieli keskellä suuta pummien pelossa. Kokemattomuudella, tai ruman suorasti sanottuna taitamattomuudella, lienee ollut oma roolinsa.
    Jopas nyt. Minä(kin) olen yrittänyt jossain vaiheessa täällä kertoa, että kapeammallakin kumilla pärjää Suomen kovapohjaisilla hiekka- ja metsäautoteillä mainiosti. Vallesmannin kiharoita on ollut viime aikoina vähän tarjolla ja pehmeää alustaa ainoastaan täysin uusituilla sorapäällysteillä. Puomien kohdalla hymähtelen ja kuulostelen minkäkokoista koiraa on lähistöllä. Ja minähän en ole mikään erityisen tekninen kuski, allani ylirasittunut, mutta silti kovahko alumiinicyclo ja painoakin 90 kg. Rengastuksena lisäksi otsikon mukaiseen toimintaan lähtökohtaisesti huonosti soveltuvat Schwalben 30 mm Marathon racerit. Mutta minä löysin tänä kesänä kadonneen pojan itsestäni. Jos sydänkesä olisi ollut lämmin, olisin hukannut sen suotta maantiellä...

  2. #692
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Väli-Suomen kovapohjaisilla sorateillä menee välillä 70km/h rikki kun 25mm tuubeilla päästelee alamäkeen... Kuten esim. Hirvensalmella viime sunnuntaina. Asfalttiteiltä onkin parhaat mäet tasoitettu ja kierretty.

    CC-slikseillä ei viitsi ajaa, koska ne ovat useimmille teille tarpeettoman paksut eivätkä niin kivat tuntumaltaan asfalttiosuuksilla. Joskus tietysti tiekarhu tekee visiitin ja sit vituttaa kunnes parin viikon päästä tie on jälleen kovettunut maantierenkaille sopivaksi.


  3. #693
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Keula 71.5°, chainstay 435mm ja droppia 70mm.
    Hyvältähän tuo kuullostaa. Minkä kokoinen kumi menee taakse?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuitua juu. Mun piti valmistajalta saada Lynskeyn haarukka, mutta oli joutunut nostaa kovasti hintaa kurssimuutosten takia ja jätin ostamatta.
    Lynskeyn haarukkaa sais nyt hyvällä alella CRC:sta ja sen monella nimellä (Quantec, Radon, S4C... ) myytäviä kopioita(?) vielä halvemmalla monessa paikassa. Varmaan ihan sama haarukka samalta tehtaalta, mutta Lynskeyn vaakunalla hieman kalliimpi?

    Ritchey on melkein jokapaikassa loppu, senkin hinta on tippunut mukavasti, mutta ei-oota on kiva myydä halvalla

    ps: mä olen ihan näin <| |> lähellä laittaa sulle yyveetä torin puolella
    Lynskeyn ja Ritcheyn haarukoita katselin omaankin projektiin, mutta valitsin kuitenkin teräksisen suuremman tilan ja raken takia. Lynskey noista kiinnostavampi on isomman tilansa ja kiinnikkeiden takia vaikka alumiinisella kaulaputkella onkin.

    Yyveetä voi nakata tälläkin puolella jos ei torin puolella uskalla
    Kammet tai oikeammin ratas ei tule mahtumaan niin tuleekin eteen sitten 34-46 rattailla kammet.

  4. #694
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Huonompikuntoisella hiekkatiellä tuntuu itsekin, että 38mm renkaillakin vasta 3 barin tienoilla olevilla paineilla meno muuttuu oikeasti sujuvaksi, ja silloinkin saa isompia kuoppia ja kiviä väistellä. Silti ajelen niitä mieluummin cyclolla kuin maasturilla, joka tuntuu vievän siitä touhusta kaiken haasteen ja jännityksen. Tähän tietysti vaikuttaa myös maasturin geometria ja rengasvalinta...
    Paineet oli varmaan yksi vaikuttava tekijä. Minulla taisi olla viiden ja kuuden välissä, eli liikaa. Haasteesta ja jännityksestä sen verran, että sitä kyllä riitti enemmän kuin liikenteen seassa ajaessa. Heikompikuntoisella pätkällä ajo vaatii lähes koko ajan jakamatonta huomiota.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Kannattaako heti vaihtaa takaisin kapeisiin renkaisiin? Ehkä kysymys on enemmänkin tottumuksesta. Itse olen ajanut jonkin verran erilaisia ja eri kuntoisia hiekkateitä maantiepyörällä 25mm GP4000S:llä eikä ole ollut valittamista. Tietysti vauhti pitää pitää aika korkealla jotta pehmeästi pyörittäminen onnistuu (maantievälitykset). Pito loppuu jos menee vääntämiseksi.
    Hyvä tietää, että GP4000S:set kestää. Itsekin olen niillä jonkun 5 km pätkän kovapohjaista soratietä mennyt, kun päällyste hävisi yhtäkkiä tieltä, enkä viitsinyt lähteä kiertämään. Kun ei vaan yhtään ole tietoa kuinka paljon ko. kumit kestävät, niin arkailen mennä ottamaan selvää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulle tuli sama fiilis Cyclocross speedeistä. Nuo pehmeät ja lipsakat pallot lähtivät vikkelään alta pois.

    Lääkkeeksi ajattelin keveitä kiekkoja ja 31mm leveitä kunnollisia cyclo renkaita.

    Edit: Kahdet kiekot on tietenkin pakolliset, mikäli pyöriä on vain yksi. Minä vaihtelen kiekkoja lähes joka päivä.
    Pah, yritin kyllä googlailla hyviä renkaita. Tällaisella kohtuu hyväkuntoisella (tai niin kuvittelin) soratiestöllä en uskonut mitään kovin järeitä renkaita tarvitsevani. Etenkin kun lenkistä on osa aina päällystettyä tietä. Hain siis kompromissia. Mikäli tämä GG olisi napannut / vielä nappaa kunnolla, niin toinen kiekkosetti on varauduttu hankkimaan. Omaa aikaa arvostan ja vaivaa välttelen sen verran, ettei kumeja ole tarkoitus kovin usein vaihdella yksiin vanteisiin.

    Ja joo, kävihän se puomien kierto mielessä, mutta ainakin parissa tapauksessa tien kunto puomin takana ei ollut mitenkään houkutteleva.

    Kaiken kaikkiaan edellinen postaus oli ehkä turhan synkkä. Olihan se kuitenkin ihan mukavan erilaista kuin maantiellä ajaminen. Ja meneehän tuohon runkoon 45 mm kumit. Hmm...

  5. #695
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Hyvältähän tuo kuullostaa. Minkä kokoinen kumi menee taakse?
    Noin 50-millinen pitäis kuulemma mahtua.

    ... Lynskey noista kiinnostavampi on isomman tilansa..
    Ai niin juu, hyvä kun muistutit.

    Edit: Lynskeyn haarukka lähti tulemaan
    JackOja muokkasi tätä : 21.08.2015 at 08.12


  6. #696
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ritchey uudessa haarukassa on valtavasti tilaa:

    Linskey on vannejarruyhteensopiva, eli pakko olla vähemmän tilaa ainakin korkeussuunnassa.

  7. #697
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Linskey on vannejarruyhteensopiva...
    ???



  8. #698
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Onkohan näitä eri malleja?:

    P.s. taitaa olla sinunkin kuvassa maantiejarrulle reikä...

  9. #699
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    967
    Eiköhän tuo reikä ole lokasuojaa varten.
    "Built in standard fender mounts on dropouts and fork crown for solid mounting of all types of fenders"

  10. #700
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Eilen kävi niin, että takavaihtajan vaijeri rispaantui kahvan sisältä ja jumitti takavaihtajan keskellä pöpelikköä Hviträskin eteläpuolella. Etuvaihtajan olemassaolo nousikin sitten arvoon arvaamattomaan. Hyvin pärjäsi kahdella vaihteella loppumatkan Kopparnäsiin, minne olin matkalla, eikä tarvinnut edes reittisuunnitelmia muuttaa. Gravel Cyclistia lainaten "I love my front and rear derailleurs"
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #701
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...Lynskeyn haarukka lähti tulemaan
    Painaa muuten katkaisemattomana 678g. Eiköhön tuosta satkun verran tuu pätkäistyä pois.

    Edit:
    Runkokin tuli vihdoin, hieno on ja kevyt, 1632g.

    Edit2:
    Ja CX1-kammet tulee... saapa nähdä laitanko 10- vai 11-lehtisen pakan. Ja mekaaniset vai hydrauliset levarit? Eipä nuo hydrauliset kustanna juurikaan enempää.
    Lisäksi nyt olisi kunkkuleekerin paikka, oliskohan niitä halvennuksella missään Meinasin kyllä asentaa tuollainen laatikossa käyttämättömänä lojuneen hienon Crank Brothersin dh-lakrun, mutta...
    JackOja muokkasi tätä : 02.09.2015 at 07.57


  12. #702
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Sopivasti ehtii valmiiks VPCX-kauden starttiin sunnuntaiksi 13.9.

    Etujoustoa: http://www.cxmagazine.com/stafast-su...vel-cyclocross
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #703
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    *nips*
    Edit:
    Runkokin tuli vihdoin, hieno on ja kevyt, 1632g.
    *nips*
    Ei kuvia, ei runkoa.
    Memento mori

  14. #704
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Sopivasti ehtii valmiiks VPCX-kauden starttiin sunnuntaiksi 13.9.
    Ei taida ehtiä... viikon päästä viikoksi Lappiin ja sitten kolmen viikon työreissu Itä-Uudellemaalle (iltaisin olisi GG-mahdollisuuksia ) En ole kotona enkä toimistolla vastaanottamassa paketteja eikä siis kannata tilata palikoitakaan just nyt

    Eikä mulla tuota kilpailuviettiäkään ole edes nimeksi...

    Öh... ei jatkoon...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Ei kuvia, ei runkoa.
    Ahaa, pitääpä hoitaa asia lähiaikoina. Onhan siinä jo ohjauslaakeri (vaihtuu jos Kunkku löytyis jostain halvalla) ja haarukka ja "aloitusstemmi" paikallaan niin voisi projektiosastolle postata.

    Excel-paino muuten 8,6kg kun toi runko olikin noin kevyt. Toleranssit ja pikkusälän huomioidenkin alle ysiin pitäis kai päästä.


  15. #705
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Kuulostaa ihan siltä, että tosta tulee hyvä ja hieno!

    Kingit on IMO yliarvostettuja ja ylihintaisia. Tarkkoja feissausten suhteen ja varsinkin hiilarikaulaputken kanssa saa olla aika tarkka, jotta pyörii nätisti, mutta ei klappaa. Vaihdoin joskus blingipäissäni Crosshairsista FSA Orbit X:n Kingiin. Kingi painaa vähän enemmän ja on hankalampi säätää, mutta onhan se blingi

    Laita hydrot, ellei hirvitä, että kahvojen rikkominen kaatumalla tai indeksointien pettäminen tulee arvokkaammaksi kuin mekaanisilla. Muuta järkevää syytä päätyä mekaanisiin ei oikeastaan tuu mieleen.

    Oliko taulukkopaino laskettu Hoopseilla ja minkä painoisilla renkuloilla ja polkimilla vai ilman? Mietin vaan, kun Gunnarin (muistaakseni n. 8,3 kg ajokunnossa normikrossikumeilla) runko (n. 1,85) + haarukka (n. 0,5) painaa yhteensä suunnilleen saman kuin sulla, niin aika vähän levareista tulee loppujen lopuksi takkiin.

    Muoksps. VPCX:ssä ei kilpailu oo tärkeintä vaan se, että ajaa sen verran kovaa omiin voimiinsa nähden, että kalja maistuu hyvälle kisan jälkeen. Kisoissa on hyvä fiilis ja kivaa porukkaa. Suosittelen testaamaan, vaikka kisaviettiä ei olisikaan.
    stenu muokkasi tätä : 04.09.2015 at 11.01
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #706
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kingit on IMO yliarvostettuja ja ylihintaisia....
    Mjoo voi hyvinkin jäädä laittamatta.

    ...hiilarikaulaputken kanssa..
    Sitä ei nyt ole. Mutta hitto vie kun F-torilla käväisi Ritcheyn haarukka kun mulla oli jo tuo Lynskey

    Laita hydrot, ellei hirvitä, että kahvojen rikkominen kaatumalla tai indeksointien pettäminen tulee arvokkaammaksi kuin mekaanisilla. Muuta järkevää syytä päätyä mekaanisiin ei oikeastaan tuu mieleen.
    Kyllä nyt tuntuu siltä että tulis laitettua. Toisaalta sit on myös "pakko" laittaa 11-speed pakka (ja alkuperäinen idea 29er-kiekoista häviää). Melkeinpä olis lisäksi laitettava Shimanoa kun ovat halvemmat kuin Sram. Painavammathan nuo hydraliset tulevat kyllä olemaan.

    Harkinnassa vielä pitäiskö varmuuden vuoksi laittaa vaihdevivullinen etujarrukahva jos alkaa kaipaamaan etuvaihteita. Shimanolla toki pakollistakin, mutta Sramin CX1- tai Rival 1 -kahvat olis simppelimmät ja kevyemmät.

    Oliko taulukkopaino laskettu Hoopseilla ja minkä painoisilla renkuloilla ja polkimilla vai ilman?...
    DT:n R23-kiekoilla (1655g) ja Spessun 33mm Trigger Pro -kumeilla (á 355g) ja EggBeatereilla (~300g) on laskettu. Ilman mitään hiilaripalikoita paitsi CX1 -kammet ja kaulaputken spacerit (7g, jotka nekin toivottavasti kaikki voi poistaa lopulta). Pullotelineekki on mukana laskuissa

    Ja tullee muuttumaan vielä kokoonpano eikä tää ole mikään keventelyprojekti, mutta jos alle ysin saisi jäämään niin ilahduttaisi.
    JackOja muokkasi tätä : 04.09.2015 at 12.36


  17. #707
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Millonkohan Scwalbelta tulee kauppoihin ne taannoin julkistetut G One -renkaat, jotka tarkoitettu gravel grindingiin. Voisi olla hyvä vaihtoehto Spessun Trigger Pro:lle niille, jotka haluu tubeless-renkaat.

  18. #708
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Renkaista puheen ollen... tää Challengen Gravel Grinder vois olla mukava. Shop4crossilla neljään kymppiin. Olikos tuollaisen "open tubular" -kumin kanssa ylimääräistä säätöä tiedossa? Ei vissiin.


  19. #709
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Challengen omat sivut hämää, koska mun mielestä Gravel Grinderista ei taida todellisuudessa olla Open Tubular -versiota lainkaan, mutta jos tilaat sieltä jotain, niin tilaisiks mulle tommoset 38-milliset tavalliset Grinderit. On pitänyt testata niitä jo kauan, josko olis hyvä kompromissi X'Plor MSO:n ja Contin CX Speedin väliltä. Maksan puolet posteista.

    Noin muuten opentubulaarit on kohtuullisen vaikeet asentaa uutena, mutta kyllä ne paikoilleen saa. Tubelessvanne ei helpota hommaa. Muuten ne on musta vähän sellaset palstapyöräilyrenkaat, kun näyttää tuubeilta, mutta ominaisuudet ei ole kyllä samanmoiset. Mulla on tavalliset ollut 60tpi Grifo Racet ja 300tpi Open Tubular Grifot. Tavallinen on vähän kevyempi, kyljet on siinä ohuemmat, profiili vähän korkeampi ja kapeampi. OT kestää ajaa vähän pienemmillä paineilla, mistä krossitouhuissa on ehkä hyötyä. Mutta ei ne mitkään taikamattorenkaat ole silti. Rullaavuudessa ei ole musta ole eroa. Tubeleksena ne ei toimi ja välillä kulutuspinnat irtoaa rungosta turhan vikkelään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #710
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #711
    IncBuff Guest
    Tuo nastakumi näyttää kiinnostavalta? Milloin tälläisiä pitäisi kaupassa olla? Aika perseestä postailla vaan kuvia ilman linkkejä.

  22. #712
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    http://www.bikerumor.com/2015/03/30/...tubeless-more/

    Jos googlaa "Maxxis Bolster" tai "Maxxis Rambler", niin tulee ekalle riville. Vanha uutinen, julkaistu jo keväällä. Rambleria en ole mistään vielä läytänyt myynnistä. Hi5bikes myy Maxxista, sieltä varmaan vois kysyä. Jos Bolster on taittuva, niin siinä on kyllä selkeä kilpailija Gravdalille, kun sen luulisi ainakin olevan edullisempi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #713
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Infoa, jos löytyy.

  24. #714
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Nuo Maxxikset näyttää kyllä todella hyvältä. Varsinkin Bolster varsinkin kun on ilmeisesti taittuva, tubeless ready ja Exo-kyljillä. Suurin osa nykyisistä nastarenkaista on hirveää paskaa, kun ne on teräsvaijerilla, paksuilla seinämillä, eikä virallisesti tubeless ready. Tosin en kyllä pidätä hengitystä noiden suhteen. Tuntuu nykyään, että Maxxis julkaisee renkaita ja ne tulee joskus hamassa tulevaisuudessa kauppaan, tai sitten ei. Oisko enempi OEM-myynnistä kiinni, että ottavatko noita tuotantoon vaiko ei.

  25. #715
    IncBuff Guest
    Joo joku sais pikku hiljaa tuoda järkevän nastakumin markkinoille myös ei-maasturi kokoluokassa. Tuo näyttäisi alustavasti olevan sellainen, mutta sitä ei ilmeisesti oikeasti ole olemassa.

  26. #716
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Renkaista puheen ollen... tää Challengen Gravel Grinder vois olla mukava. Shop4crossilla neljään kymppiin. Olikos tuollaisen "open tubular" -kumin kanssa ylimääräistä säätöä tiedossa? Ei vissiin.
    Tän jutun perusteella Open Tubular -versio Gravel Grinderista olisi tulossa 36-millisenä, joskin kuva sanoo 33. Jos pitää kuitenkin paikkansa, niin ne on kuin tehty mulle. Olisivat sopivasti vähän reilumman kokoiset kuin UCI-mittaiset, mutta ei liian möhköt, miltä 40-milliset on ruennut tuntumaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #717
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Voisikohan tässä ketjussa kysäistä että onko porukoilla kokemuksia a) kiinankuituisista cyclorungoista ja/tai b) TRP:n Hy/Rd jarruttimista?
    Peikkomainen flaksi

  28. #718
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Bike24:ssa Schwalbe G-one jo listoilla. Tässä leveempi 40mm malli:

    https://www.bike24.com/1.php?content...product=143271

    Ilmeisesti Maxxis Rambler tulee myös tuotantoon, kun on Maxxiksen 2016-katalogissakin:

    http://maxxistires.de/wp-content/upl...talog_2016.pdf

    Vaikea valita näiden välilltä.
    mehukatti muokkasi tätä : 27.09.2015 at 17.44

  29. #719
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    967
    ^^kyllähän sitä voisi, rohkeasti vaan härkää sarvista.

  30. #720
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Olisko mielipiteitä, suunnitelmissa laittaa Sramin Rival 1 -palikkaa projektiin, mutta ajattelin jos normi Rival-takavaihtaja (11s) ilman kytkintä kelpais kun olis paljon halvempi. Vai olisko se kytkimellinen vaihtaja oleellinen jutska topicinmukaisessa (ja satunnainen CX) käytössä?

    Vähän sekasikiö jokatapauksessa tulee kun kammet on CX1 (kiitokset vielä J_K:lle hyvistä kaupoista) enkä raaski sentään CX1-kahvoja ostaa ellei nyt törmää johonkin hillittömään tarjoukseen ennen päätöksiä.

    Edelleen mietinnässä myös josko tarttis ensisijassa laittaa vaihteellinen etujarrukahva siltä varalta, että alkais kaivata enempiä vaihteita. Kallistumassa kyllä siihen, ettei tarttis.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •