GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 175 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 225 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.221 - 5.250 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5221
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Projekti voidaa katsoa valmiiksi. 1X10 ja suojakehän tein entisestä isoimmasta hammasrattaasta rälläkällä ja hiomalaikalla. Eipähän sotke lahkeita kaupunkipyöräilyssä.


  2. #5222
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Tämmönen tyhjän rungon ympärille rakenneltu retropeli rupiaa olemaan valmis. Vielä menee navat, satula ja polkimet vaihtoon.




    Paksumpi rojekti taas on suunnilleen tässä vaiheessa:




  3. #5223
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Tuli mieleeni että pitäisikö katkaista ketjua nyt kun on 1X10 ja etuhammasratas 32 piikkinen. Lyhensin sitä jo yhden lenkin verran mutta olisiko syytä lyhentää enemmäb. Suojan laitoin runkoputkeen kun tuntui kilahtelevan terävissä montuissa ja sillä tämä ajatus tuli mieleen. Kuvahan on tuossa pari postausta ylempänä joten en rasita osiota laittamalla sitä uudelleen.

  4. #5224
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    Tuli mieleeni että pitäisikö katkaista ketjua nyt kun on 1X10 ja etuhammasratas 32 piikkinen. Lyhensin sitä jo yhden lenkin verran mutta olisiko syytä lyhentää enemmäb. Suojan laitoin runkoputkeen kun tuntui kilahtelevan terävissä montuissa ja sillä tämä ajatus tuli mieleen. Kuvahan on tuossa pari postausta ylempänä joten en rasita osiota laittamalla sitä uudelleen.
    Laita takaa suurimmalle lehdelle ja katso paljonko vaihtajassa on löysiä kiristyä vielä. Jos on reilusti niin lyhennä Tuolla se rajottava tekijä on, keveneeki vielä jos saa ketjua lyhkäsemmäks

  5. #5225
    En tiiä mistä johtuu se ilmiö että toimivat pyörät viedään kaatopaikalla johtuuko tuo ihmisten saamattomuudesta koska pyöristä on vaan kumit rispaantuneet. Väliin huomaa samaa ilmiötä vanhoissa käyräsarvissa sekä ennen sotia valmistetuissa Vaasalaisissa pyörissä. Mutta kyllä mulle kelpaa vanhat pyörät niissä kun ei kummosta huoltoa tarvi tehdä ja taas rullataan eteen päin.
    Ja maalin voi vaihtaa mieleisekseen jos on runko niin ruosteessa että sitä ei saa kuin laikkakoneella puhtaaksi.
    Mutta kait ihmiset on rikkaampia nykyään😎

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  6. #5226
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890

    Tälläinen tuli tänään pelastettua taloyhtiön roskiksesta. "Pyörivät" osat tuntuivat toimivan, mutta voimansiirto on täysin roskiskamaa kampia ja eturattaita lukuunottamatta. Runkokin on sopivan iso isolle kuskille, ja vielä horisonttaalisilla dropouteilla! Hiontaa ja maalausta edessä ja paljon. Kivoja värejä saa toki ehdottaa Saa nähdä miten projekti etenee. Uutta maalia, sinkulaksi ja tangon vaihto ainakin edessä. Saa nähdä tuleeko mitään vai palaako osissa roskikseen
    Ps. Jos jollain on tietoa mallista sekä vm:stä, olisin halukas tietämään niistä

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  7. #5227
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Uutta maalia, sinkulaksi ja tangon vaihto ainakin edessä. Saa nähdä tuleeko mitään vai palaako osissa roskikseen
    Ps. Jos jollain on tietoa mallista sekä vm:stä, olisin halukas tietämään niistä
    Oma veikkaus vuosimallista on muistojen perusteella 1975-1978. Tuollaiseen 10v Tunturi-retkipyörään ei riittänyt omat ja mummoilta ruinatut rahat joskus junnuna. Jos tuo runko ei ole ruosteessa jättäisin alkuperäisen maalin. Muutenkin rakentaisin alkuperäisessä hengessä 10-vaihteiseen retkipyörätyyliin.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  8. #5228
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Jaaha, syksy tulee ja talvea varten pitää haalia tekemistä. Kaverin seinällä on roikkunut kauan tuommonen vanha deehoo Cannari, eli Gemini. Nyt saatiin hierastua kaupat siitä ja talven aikana pitää ruuvailla siitä rymistin jolla testata vaikka jottain hissi-enskaa kun deehoo hommiin ei riitä pää eikä fysiikka.





    Sitten piti kasailla tuommonen ajopyörä loppukaudelle kun menin läskikuumeessa myymään Prophetin pois. Eli ostin taas vanhan Cannari-aihion, samanlaisen kuin edellinenkin oli, -05 Profeetta.




    Mulla jäi ex-Prohetin downgreidauksesta joutilaaksi 1x10 XT/XTR voimansiirto+jarrut, 100-140mm Talas ja putkiosaa, sekä emännän pyörästä realisoin Funn Xlrater kiekot. Puoli iltaa askartelua ja wanhus on ajossa.

    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  9. #5229
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Oma veikkaus vuosimallista on muistojen perusteella 1975-1978. Tuollaiseen 10v Tunturi-retkipyörään ei riittänyt omat ja mummoilta ruinatut rahat joskus junnuna. Jos tuo runko ei ole ruosteessa jättäisin alkuperäisen maalin. Muutenkin rakentaisin alkuperäisessä hengessä 10-vaihteiseen retkipyörätyyliin.
    Maalipinta on aika pahasti kärsinyt ja ruostetta useassa kohtaa, että ei hirveän nätti ole noin. Läpimätä ei kuitenkaan ollut, pintaruostetta ainakin näin pikaisella tarkastuksella. Purkaamisen ja hiomisen yhteydessä huomaa vasta onko siitä mihinkään. Edellinen omistaja varmaan pitänyt vuosia ulkona ajamattomana, sen verran pahassa kunnossa koko vehje on. Saa nähdä jääkö vaihteet jos saan alkuperäiset vivut&vaihtajat pelittämään Tanko menee joka tapauksessa vaihtoon, itsestä tuntuu kiikkerältä ajaa noin isolla backsweepillä.

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  10. #5230
    Vanhan neukku(harjoitus-)kilpurin korjailuun liittyvä kysymys: Minkähän väriset tankoteipit oli sähkönsinisen HVZ Sportin vm. -73 sarvissa alkuperäisenä? Teipit sinä kuitenkin ilmeisesti oli, eikä tuppeja.

  11. #5231
    tommoinen ХВЗ спорт 73, joskus oli unelmapyörä

  12. #5232
    Käsittääkseni tuo kuvan malli on vähän uudempi. Jostakin 80-luvun puolivälistä, ehkä 90-luvun taitteesta. Rungon teippauksista ja penkin materiaalista päätellen. Tai mitä materiaalia se liekään, mutta nahkaa se ei ole.

    Tuossa itse asiassa täysin omaa vastaava pyörä: http://tourist.kharkov.ua/phpbb/view...p?f=31&t=49881 Joku pentele vaan on napannut tuosta orkkissarvet pois.

    Ihan kelpo pyörä. Ei vian vikaa ole ollut vielä kahden yhteisen kesän aikana. Jotkut morkkaa neukkupyörien kestävyyttä, mutta itsellä ei ainakaan tämän yhden tapauksen perusteella ole pahaa sanottavaa. Kevytkulkuinen ja painoltaankin yllättävän kevyt. Erittäin hyvä... tai sitten en vain tiedä paremmasta

  13. #5233
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Tuollaista tuli tänään hiukan aloiteltua, jokusen vuoden varastossa jo odotellut.
    Tarkoitus siis hiukan siistiä ja maalata pyörä. Budjetti mieluiten 0€ joten vain pakon edessä ostan uutta.
    Tällä hetkellä suunnitelma hitsata pieni repeämä rungosta ja sen jälkeen maalata koko runko sekä vanteet. Väriehdotuksia otetaan vastaan?
    Lisäksi takavanne on hiukan kiero ja pinnat hiukan huonona joten katsotaan saako siitä vielä toimivan vai täytyykö etsiä uutta osaa

    Josko tästä jonkunlaisen fiilistelypyörän saisi vielä

  14. #5234
    TomiKoo Guest
    Pläski-projektin ensimmäiset osat saapuivat.



  15. #5235
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    Miten ihmiset on irroittaneet kiinteän runkolukon? Omassa projektissa on sellainen romu hitsattuna kiinni takakolmioon. :/ ´´Varoivaisella´´ voimankäytöllä se ei ainakaan irronnut. Hitsipilli ainoa ratkaisu?

  16. #5236
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    73
    ^ Itse lähtisin liikkeelle isolla laikkakoneella, saat ainakin nätimmän leikkuujäljen aikaan ellei sulla ole plasmaleikkuria käytössä?

  17. #5237
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Dremelillä tai pienellä paineilma pörrällä leikkuuterää käyttäen...
    Jättää vähän matskua vielä runkoon jonka hioo pois kun lukko on irti...
    Isolla laikkakoneella vaikeampi vetää siististi irti, lähtee helposti rungosta matskuu myös.

  18. #5238
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    Kiitokset vinkeistä! Hitsaukset eivät kovinkaan vahvoilta näytä ja tarkastelulla näyttäisi, että lukko olisi hitsattu vain ulkopuolelta kiinni. Kaverilta saan varmaan jonkun kokoisen laikan lainaan ja pitää katsoa miten käy. Muutenkin tälläiselle 2010-luvun pyöräilijälle 70-luvun pyörä on aika jännä kapistus. Sai jo huomata sen, ettei sitä pureta pelkästään monitoimityökalua käyttäen.

  19. #5239
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Ei mennyt Trek kaupaksi kesällä ( piti vaihtaa jäykkäperään ) ja vuoden pääkisakin tuli keskeytettyä, joten päätin kesälomalla että nyt laitetaan pyörä oikein kunnon iskuun. Ensimmäisenä iskarit huoltoon ja tilausta eteenpäin. Roam 40:set kiekot löytyivät paikalliselta kauppiaalta, siihen päälle tubeleksena RaRa ja RoRo: paino tippui 900g, joista lähes kaikki kehältä. Passelisti Saksanmaalta sai uutta XT:n 1x11 settiäkin, joten eturieskat sun muut pois, AbsoluteBlackin ovaalia tilalle ja taakse uusi pakka, vaihtaja ja vipu. Tulipa samalla viilattua ekaa kertaa jopa ajoasentokin kuntoon. Stemmi kääntyi negatiiviseksi ja pari sentin spaceria pois välistä
    Ei tuo mikään keijukainen ole vieläkään. Lokasuojien, XT:n trail polkimien ja reverbin kanssa 13.3kg, mutta eipä ole kuskikaan. Lauantaina näkee sitten Sappeella kulkeeko se mihinkään.


  20. #5240
    TomiKoo Guest
    Edellä nähtyjen kampien kaveriksi saapui runko. Keittiövaaka näytti S-kokoiselle rungolle painoksi 2979g (tolpan kiristin ja SS dropit) sekä keulalle ilman laakerikoolia 1476g.


  21. #5241
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Rojektina pysyy näköjään hamaan tulevaisuuteen tämäkin. Tässä testailtiin mahtuuko. Teline on 80- luvun alun cressusta lainattu. Posti tuo joku päivä uuden telineen, polkimet ja Ice Spikerit. Talvi tulee.



    Mahtuuhan se. Tilaakin on ihan tolkuttomasti. Pitää varmaan testailla vähän pienemmällä pullolla. Jos kokeilu onnistuu vois teettä reiät pulteille.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  22. #5242
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Poraa sopivat reijät ja tämmöisillä kierteet.
    http://www.motonet.fi/fi/haku?q=Mutteriniitti

  23. #5243
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Onkos kokemusta näistä yllä mainituista jenka niiteistä , piti joskus omaan runkoon saada pullotelineen paikka ja tuollaisia mietin tosin biltemasta .
    Jäi kokeilematta kun myin rungon pois .

  24. #5244
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Onkos kokemusta näistä yllä mainituista jenka niiteistä , piti joskus omaan runkoon saada pullotelineen paikka ja tuollaisia mietin tosin biltemasta .
    Jäi kokeilematta kun myin rungon pois .
    On. Toimii. Biltema myy alumiinisiä, nuo motonetin taitaa olla kovempaa metallia. Pulloteline pysyy varmasti alsasillakin ihan ookoo.
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  25. #5245
    TomiKoo Guest
    Meni yötöiksi eikä mitään kunnon kuvaakaan saanut otettua. Mutta asia selvinnee. Teipit ja renkaat sain esiasennukseen, eka kerta ikinä kokeilla ihan omia teippivirityksiä. Huomenna koeponnistetaan tubeleksena, jännää. Mukavan näköisesti mahtui kumpikin pyörimään 1bar paineella ja jäi vielä venymisvaraa. Kiekotkin olivat pysyneet suorana ekat lenkit. Jospa huomenna olisi jo aika pitkälti valmista.


  26. #5246
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Ei kuvia, ei runkoa.
    Joopati joo, korjataan tilanne...

    Tuollaisesta espanjalaisen pajan (Cyclo Bicycles) titskuraamista olisi tarkoitus alkaa kasata fillaria seikkailulliseen sekäkäyttöön. Gravel grindingiin, syslorossiin, matkailuun, endurance-lenkeille ym...

    Kampiveljesten ohjainlakru ja tuollainen mtb-stemmi löytyi jämälaatikoista, joten niillä on lähinnä mallailtu haarukkaa paikalleen.





    Kohtuullisen siistiä työtä tuo raami on. Tilatessa hieman pelotti kun ei tietänyt mitä on odotettavissa.







  27. #5247
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joopati joo, korjataan tilanne..
    Tuollaisesta espanjalaisen pajan (Cyclo Bicycles) titskuraamista olisi tarkoitus alkaa kasata fillaria seikkailulliseen sekäkäyttöön. Gravel grindingiin, syslorossiin, matkailuun, endurance-lenkeille ym...
    Näyttää hyvältä ja on taakse jopa paikka tubukselle. Mikäs keula on? Mustaksi maalattu titaani vai hiilari Lynskey?
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  28. #5248
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    114


    Tällainen tuli pelastettua, suunnitelmana olisi sinkuloida ja testata sellaista matkantekoa.

    Mitäs muut on mieltä ajatuksesta? Vai pitäisikö huoltaa ja ajella sellaisenaan?


    iLuurilla tapatalkista

  29. #5249
    Pitäisin sellaisenaan, putsaisin ja puunaisin vaan ja uusisin mitä tarvii. Eiköhän tuosta hyvä matkapeli tule.

  30. #5250
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    ... taakse jopa paikka tubukselle. Mikäs keula on? Mustaksi maalattu titaani vai hiilari Lynskey?
    Tarakan kiinnikkeet sai pyytämällä lisähintaan ja haarukka on Lynskeyn hiilaria... tai monella nimellähän tuota myydään, kenenkä lie alunperin.
    JackOja muokkasi tätä : 05.09.2015 at 19.12


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •