HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 33 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    No nyt. Tuleekohan noita Suomeen. Tuo Fat Caad 2 näyttää nimittäin aika tavalla siltä miltä pitääkin. Tubelessvanteet, läpiakselit ja nielee leveää kumia. Osasarjasta vois päätellä, että hinta ei ihan mahdottomia ole...
    No tuommoinen fatbike caad 1 se pitää hankkia!
    Tänään on julkaistu hieno video :
    http://www.youtube.com/watch?v=S00fa8p5HSQ

Fat Caadeja tulee Suomeen.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    No tuommoinen fatbike caad 1 se pitää hankkia!
    Tänään on julkaistu hieno video :
    http://www.youtube.com/watch?v=S00fa8p5HSQ
    Ei sitä köyhä tuollaisia leluja. Olihan tuo CAAD 2 näköjään hinnoiteltu euroopan puolellakin ja lapussa oli 2199€. Mitä lie sitten Suomilisällä on ja tuleekohan paikalliseen.

Ei sitä köyhä tuollaisia leluja. Olihan tuo CAAD 2 näköjään hinnoiteltu euroopan puolellakin ja lapussa oli 2199€. Mitä lie sitten Suomilisällä on ja tuleekohan paikalliseen.
    Oliko Fat Caad 1:lle €hinta?

IncBuff Guest
    Oliko Fat Caad 1:lle €hinta?
    Juu. 3499€.

Tuossapa noita on
    http://www.fahrrad-ro.de/2016CannondalePreise.pdf

Miksiköhän monissa läskeissä jyrkkä ohjainkulma? Menee loivemmalla liian kankeeksi kääntää?

TomiKoo Guest
    Laitetaanpa välillä tänne, kun täällä tuli aiemmin kyseltyä. Vaikka pyöräprojekteihin tämä kait paremmin kuuluisi.

ICT lähti kasautumaan. Jostain syystä jännitin keskiölaakereiden asennusta, mutta meni ne paikalleen. En kylläkään tiedä, kuinka pressfit-laakerit pitää oikeaoppisesti asentaa ja täälläkin kyseisten laakereiden ketjussa on niin älyvapaata tekstiä, ettei yksiselitteistä ohjetta oikein ollut. Niinpä vedin saman Teboil Solidin kanssa jolla laitoin ohjainlaakeritkin. Jossain mainittiin lukitteita tms mutta niitä ei nyt tähään hätään ollut käytettävissä. Kertokaa, jos meni väärin niin korjaillaan...

Kampien speiseri-renkaiden kanssa vähän meni ihmettelyksi, mutta sekin selvisi, kun muutaman kerran koeasensi ja katteli välyksiä. Toisen keskiölaakerin pölysuoja on ilmeisesti katkennut ja pikaliimalla korjattu kahdesta kohtaa! Tuskin sitä ovat Hi5Bikesilla tehneet, joten liekö tehtaalta lähtenyt jo noin. Ei se ehjänä pysynyt, mutta ilmankaan ei voinut kasata. Oli kyllä Race Face "laatua".

Kuvan vaiheeseen halusin saada tänään, niin sain mittailla ohjaamoa. Apinoin Instigatorista istuinluiden ja tangon sekä istuinluiden ja polkimien etäisyydet, jotta sain satulan suunnilleen "oikealle" paikalle. Kuvassa akselit ovat nyt aika lähelle samalla korkeudella. Ajoasento näyttäisi asettuvan kohtuu lähelle 45-60mm stemmillä, kuvassa 45mm ja 10 astetta korottava.

Noin pari satkua tuohon hintaan tulee suomilisää eli noin arvonlisäveron verran. Saatavuudesta ei vielä ollut arvioita...

Noin pari satkua tuohon hintaan tulee suomilisää eli noin arvonlisäveron verran.
    Kumma kun alviero Suomen ja Saksan välillä on 5%, niin käytännössä monet kamppeet on silti sen koko suomialvin verran suurempia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kumma kun alviero Suomen ja Saksan välillä on 5%, niin käytännössä monet kamppeet on silti sen koko suomialvin verran suurempia.
    Onkohan mulla nyt jäänyt joku matikan tunti väliin:

arvonlisäveroton hinta: 3499€/((19%+100%)/100) = 2940€
    arvonlisäverollinen hinta suomessa: 2940€*(24%+100%)/100=3645€

Ei nyt liittyny tähän suoraan mitenkään, vaan ylipäätään suomihintoihin. Just tilasin eilen tukanleikkuukoneen Saksasta 122.50€ posteineen, Suomesta sama 159€. Ja esimerkkejä lukemattomia muita kuten kaikki tietää.

Olen hankkimassa ensimmäistä läskäriä ja kyselisin hieman mielipidettä kannattaako seuraavan linkin pyörää ostaa ja mikä runkokoko olis mulle sopivin, mun pituus 174.
    https://www.nano-bike-parts.de/Cube-...k-n-flashred_1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Olen hankkimassa ensimmäistä läskäriä ja kyselisin hieman mielipidettä kannattaako seuraavan linkin pyörää ostaa ja mikä runkokoko olis mulle sopivin, mun pituus 174.
    https://www.nano-bike-parts.de/Cube-...k-n-flashred_1
    Kovassa pyöräkuumeessa kannattaa olla varovainen noitten "tuntemattomien" nettikauppojen kanssa. Esim tuosta nano-bike-parts kaupasta on keskusteltu täällä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...p/t-46758.html aiemmin. Samoin itsellä on huonoja kokemuksia bikeparts-online kaupasta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...e-truebikes-de) joka möi olemattomia pyöriä.

Bike-discountin sivuilla Cube näyttää olevan saatavilla vasta joulukuussa 2015 ja nano-bikesillä se sivujen mukaan olisi varastossa!

Sanoisin, että jos olet ostamassa tuon hintaluokan pyörää, niin käy ihmeessä kokeilemassa Trek Farley 5 tai Kona wo paikallisessa liikkeessä. Osto ja jälkimarkkinointi sujuu varmasti paljon miellyttävämmin kuin postimyyntifirmojen kanssa ja hinnassakin voi olla neuvotteluvaraa.

Tämä Cube alkaisi olla jo sitä mitä pitääkin:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...19/wg_id-10092
    Saatavuus october 2015

^no juu on aika hieno. Kerrankin järkevän kokoinen eturatas.

Hassua, että standover-mitta on piirretty geoon, muttei mainita sitä mittaa. Pitkän näköinen stemmi.

Kerrankin nätti Cube.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Miksiköhän monissa läskeissä jyrkkä ohjainkulma? Menee loivemmalla liian kankeeksi kääntää?
    Self-steeringiä on vähemmän ja matalilla paineilla kääntäminen vähemmän vastustava. Lisäksi läskissä OTB-herkkyyttä ei ole jyrkälläkään kulmalla, joten miksi loivaa?

Tosin kansa ei halua selityksiä, vaan loivaa keulakulmaa, joten aika monessa uudemmassa läskissä on loivempi keula.

Aikas lyhyttä Reach:ia Cube tyyliin 19" 417mm. Ei hyvä läskiin IMO. Muutenhan ihan kivan näköistä pakettia hintaisekseen.
    http://www.cube.eu/en/products/mtb-h...alngreen-2016/

Cuben kiekot Answer:ia saas nähä onko laatu? Vai liekö navat vain, kun halvemmassa on Mulefut kehät ainakin kuvissa.
    • WHEELSETAnswer FAT Atac, 15x150mm / 12x197mm, 80mm Tubeless-Ready Rim
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Aikas lyhyttä Reach:ia Cube tyyliin 19" 417mm. Ei hyvä läskiin IMO. Muutenhan ihan kivan näköistä pakettia hintaisekseen.
    http://www.cube.eu/en/products/mtb-h...alngreen-2016/

Cuben kiekot Answer:ia saas nähä onko laatu? Vai liekö navat vain, kun halvemmassa on Mulefut kehät ainakin kuvissa.
    • WHEELSETAnswer FAT Atac, 15x150mm / 12x197mm, 80mm Tubeless-Ready Rim
    Cuben geometriasivulta puuttuu nuo apuviivat mitä esimerkiksi Canyonin sivulla on. Reach näyttäisi menevä silmämääräisesti emäputken takaosaan kun taas esim. Canyonilla emäputken keskelle. Samaten stack on piirretty Cubella stemmin yläosaan ja Canyonilla emäputken yläosaan. Ota näistä nyt sitten selvää. Pitäisi koejaa.

^^Oma loiva Salsa oli herkempi ohjailla, kuin jyrkkä Spessu vaikka miulla oli 10mm pidempi stemmi. Johtuneepi renkuloista. Felt samalla rengastuksella Bud/80mm ja ero aika minimaalinen en voi sanoa edes kumman eduksi. Eli toistaiseksi molemmat keulakulmat toimii oikeen hyvin. Olen kyllä muutaman kerran pelastunut OTB:ltä luultavasti juuri tuon loivan keulan ansiosta, mutta siinä ole tasan oikeassa, että läskit ei oikeasti heitä herkästi yli oli keulakulma mikä hyvään.

Saahan jyrkällä keulakulmalla ehken inasen ketterämmän pyörän, jo lyhentyneen akselivälin ansiosta. Ainakin tosi eri tuntuisia on Spessu ja Felt ajaa, kuin oma Mukluk. Kaikki on M kokoa ollut ja kivoja/toimivia kaikki.

Itse olen kokeillut reilun asteen verran loivempaa keulakulmaa jopa samassa rungossa ja samalla rengastuksella (pitempi / lyhempi keula). Loivemmalla keulakulmalla oli 45mm rake, jyrkemmällä 43mm, eli sekin ero oli oikeinpäin. Ero self-steeringissä ja ohjaavuudessa oli melko selkeä, OTB-herkyydessä (esim. kuinka helposti nousee etupyörälle) – ei mitään eroa.

^Oliko Bud kyseinen rengas testissä?

Tässä itseohjaus asiassa ja miten sen kukakin kokee on varmaan aikapaljon vaikutusta omalla ajo setupilla. ym muilla muuttujilla kumin, vanteen ja keulan lisäksi. Onneksi on vaihtoehtoja ja kaikki saa mieleisensä ja yhtä ainoaa oikeaa totuutta tähän asiaan tuskin olemassakaan mikä pätisi kaikille.

^ Bud, Lou, D5 ja Floater olivat testirenkaina.

Kiitos vastauksista, olenkin käynyt tuota farley 5 kokeilemassa ja ihan hyvältä vaikutti. Hinta vaikuttaa kyllä ostopäätökseeni myös, mutta en kuitenkaan ajatellut mitään markettipyörää ostaa. Tuossa cubessa on kuitenkin lisäksi joustokeula, mitä mieltä olette siitä että joustokeulalla vai ilman?

...vielä lisäys edelliseen: kivijalka pyysi farleystä 1700E.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Tuossa cubessa on kuitenkin lisäksi joustokeula, mitä mieltä olette siitä että joustokeulalla vai ilman?
    Joustokeulan tarpeellisuudesta ollaan niin montaa mieltä, omaan mörintään vahva ei.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Todella montaa mieltä. Yleensä suurimmat vastustajat eivät ole joustolla ajaneet. Ilman pärjää ihan hyvin, itselleni jousto ei ole aiheuttanut suurempia vitutuksia.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Caad 2:nen olisi kyllä loistavan oloinen, mutta hinta on kova. Toki sen ymmärtää kun vertaa dollarin kurssia parin vuoden takaiseen. Toinen miinus tuossa on bb30 keskiö, se ei ole minun juttu. Siitähän pääsee eroon adapterilla, mutta sitten pitää ostaa uudet kammet ja se adapteri (jos sitä edes saa noin leveään keskiöön).

Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Onkos tämä kooltaan mikä? Vaimolle kun myös läski harkinnassa.

Kivijalkaan kun sähköttelin suosittelivat ICT:stä kokoa large, mutta olen miettinyt meneekö liian isoksi tällaisella 183cm pitkälle ja 87cm jalkaiselle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Onkos tämä kooltaan mikä?
    Oli tuolla: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...85#post2427185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Keittiövaaka näytti S-kokoiselle rungolle painoksi 2979g
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Kivijalkaan kun sähköttelin suosittelivat ICT:stä kokoa large, mutta olen miettinyt meneekö liian isoksi tällaisella 183cm pitkälle ja 87cm jalkaiselle?
    Mun mielestä ei, mut monen muun mielestä sulla pitäis olla M. Käy testaamassa jossain tai ota mitat ylös ja mallinna jonkun toisen vastaavan kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •