Kaverin kiinankeppi muuttui ekalla jarrutuksella tällaiseksi. Varokaa oikeasti noita.
![]()
Kaverin kiinankeppi muuttui ekalla jarrutuksella tällaiseksi. Varokaa oikeasti noita.
![]()
^Onkohan samaa keulaa suoralla kaulaputkella tarjolla?
I don't want to break these chains
^ siinäkö ovat vaihtoehtosi?
No kyllä mulla on ainakin kestänyt On-One 29-kuitukeula jo kolmessa eri täysjäykässä. Nyt viimeismpänä Pivotin LESin keulana ja Turun kivikkoisissa maastoissakin sillä on päräytetty menemään ihan huolella.
Niin ja voin kyllä suositella LES:iä aihioksi 29-täysjäykkäprojektiin. Tulee kevyt ja hauska tosin aika tyyris pyörä.
No kyllä mulla on ainakin kestänyt On-One 29-kuitukeula jo kolmessa eri täysjäykässä. Nyt viimeismpänä Pivotin LESin keulana ja Turun kivikkoisissa maastoissakin sillä on päräytetty menemään ihan huolella.
Niin ja voin kyllä suositella LES:iä aihioksi 29-täysjäykkäprojektiin. Tulee kevyt ja hauska tosin aika tyyris pyörä.
Tämä olisi itseäni kiinnostanut http://www.marinbikes.com/ww/bikes/d...ine-mountain-1 Harmi vaan, että Velosport ei luvannut myydä minulle moista...
Tätä topiccia lukiessa vahvistuu ajatus että Lurcher saa jäädä täysjäykkänä 29":nä talliin... eiköhän se paikkansa löydä.
Juu ei kannata hukata, oma kieroutunut hauskuutensa on tämmöisellä ajella, varsinkin talvella.
Pitäis kai hommata 29 jäykkis talveksi, ISPeet löytyy jo. Hmm. Läskin nastarenkaat about 500e, siihen ku laittaa 250e lisää, voin hakee paikallisesta uuden unitin![]()
Etuhaarukan löytäminen taitaakin olla se projektin suurin haaste. Jotenkin sylettää maksaa jäykästä hiilikuitukepistä saman verran kuin toimivasta joustohaarukasta tai vielä enemmän. Toisaalta noihin random-kiinalaisiinkaan ei viitsi sekaantua ja syy onkin edellä.
Tätä aihetta on varmaan käsitelty monessa eri ketjussa, mutta onkos tällaisia jäykkiksiä kirjattu ylös ja luetteloitu jossain muualla?
Näiden etsiminen kun aika hankalaa, mikään merkki ei näitä kauheasti enää mainosta kun volyymit on kuitenkin ihan muissa malleissa.Jossain brittilehdissä näitä näkee, mutta muuten on aika hiljaista. Tai ainakin sellaiset järkevän hintaiset mallit taitavat olla vähissä.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Mulla on tuommonen läpiakselilla ollu reilu pari vuotta ja näköjään pissaa pullossa. Tais tuokin ottaa yli parin sadan CRC:stä mutta vielä kestänyt.
Just eilen kalkuloin mitä kustantaisi haarukka kunnon lokarikiinnikkeillä ja mennä samalla kippurasarville eka kertaa eläissäni. Loppusumma masensi, halvempi ja parempi koko pyörä Kona/X-planet tms.
...oops, tuossahan näkyy 2x10...
Oulunjulli muokkasi tätä : 31.08.2015 at 17.02
Itsellä on mielenkiinto iskenyt Trek Stacheen. Tuo Stache 5 täyttää tämänkin topicin määrytykset.
Liekkö hinnassa uutuus lisää vai mikä tuossa maksaa.
http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes...ache/stache_5/
Minkä kokoisen otit? Olen itse lähes samoissa mitoissa eli 178/82.
Toinen asia mitä olen tuumaillut on, että meneeköhän tuohon 29:n kiekot ja Ice Spiker Prot? Minulle tuo tulisi kuitenkin lähtökohtaisesti talvipyöräksi. Tähän optimi olisi itselleni kolmituumaiset nastat, mutta niitä ei vielä saa. Oletettavasti kuitenkin jossain kohtaa tulevaisuudessa.
Jaa tulleekohan tuota koko runkoa. Rahat kelpasi ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Tää on niin tätä ja maksoin vielä suoraan tilille kun kauppias niin halusi.
Joo, takanahan on boost napa joten se täytyisi vaihtaa.
Katselin tuota geometriaa ja päätyisin itse melkeinpä valitsemaan L:n. Vähän hankalaa kun ei ole reach eikä stack lukuja. Samaa näyttäisi Marinin koko taulukko suosittelevam, mutta jo 175 cm:selle kuskille suositus olisi M. Jos ajattelee että tuolla intoutuisi ajamaan paljonkin retkiajoa jonkinlaisessa kuormassa, niin onko parempi valita aavistuksen pienempi vai aavistuksen isompi?
Mitän kovaa polku kaahausta ja kikkailua tuolla tuskin tulisi ajettua.
Hokku muokkasi tätä : 31.08.2015 at 22.20 Syy: Lisäsin ajatuksia geometriasta
Nyt kun oma jäykkis-keula on tulossa tuolta Carbon Cyclesiltä ja kaverilta lainattu RF 30-piikkinen eturatas on jo vaihdettu valmiiksi, niin kysymys välityksistä.
Millaisilla ratastuksilla nämä teidän kuvissa olleet pyörät oikein on? Nyt minulla on 11-34 XT 9-pakka ja hiukan arveluttaa riittääkö se tuon yhden 30 piikkisen etulehden kanssa.
Itsellä on ollut edessä 32T, 34T sekä nyt tuo AB oval 32T (30-34T) tuntuu fiksuimmalta omiin tarpeisiini. Varmasti myös perus 30T ajaisi asian, mutta ei ole tullut koskaan hankittua. Takana on vaihdellut kokoonpanojen suhteen suurin 34-40.
Tällä hetkellä edessä siis tuo ovaali 32T ja takana XT 11-36T , ihan ok, voisin ottaa taakse isommankin.
Itse haen mielelläni sinne kevyeen päähän reserviä mahdollisimman paljon, yläpäästä riittää se että fiksulla kadenssilla pääsee +30km/h, kyseessähän on maastofillari ja talvipyörä, jolla en henkilökohtaisesti aja missään olosuhteissa kovempaa.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
^^^ Käy lenkillä, huomaat sitten. Ajele niitä mestoja, mitä ajelet muutenkin. Hae ääripäitä, nopeita siirtymiä ja jyrkkiä mäkiä. Totuus on tuolla ulkona.
No, tämä nyt on tällaista sairaslomapäivän viettoa tässä sohvalla.
Tarkoitus oli pitää budjetti asoissa, mutta jos nuo nykyiset 9-välitykset käyvät liian raskaiksi niin välitysten keventäminen keventää myös lompakkoa. Eli uudet 11 pykäläiset XT romppeet Bike24:lta kustantaa jotain 250-300 euron väliin.
Mutta tuolla nykysetillä jatketaan ja katsotaan kuinka paljon joutuu tunkkaamaan.![]()
Kirjanmerkit