Kiitos vastanneille. Valitsin tällä kertaa hiuslakan. Toivottavasti ei rupea sitten sateella pyörimään. Jatkossa taidan laittaa ihan vaan tankoteippiä.
Kiitos vastanneille. Valitsin tällä kertaa hiuslakan. Toivottavasti ei rupea sitten sateella pyörimään. Jatkossa taidan laittaa ihan vaan tankoteippiä.
Onko tämä oikea osa jos haluan päivittää DT240 takanavan sopimaan shimanon 11 maantiepakalle? http://www.bike-discount.de/de/kaufe...er-240s-162205
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minkälainen Pearl Izumin tai dhb:n mitoitus on? Menisikö 190cm/105kg/89cm kaverille pitkät bibsit koossa XXL ilman pehmustetta? Tarkoituksena pitää lyhyitä bibsejä alla ja talvella kerrastoa. Tässä parit housut mitä olen katsellut.
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...829/wg_id-1307
http://www.amazon.com/Pearl-Izumi-El.../dp/B00943CJPS
http://www.wiggle.co.uk/dhb-vaeon-ro...ded-bib-tight/
#fillarifoorumi @ IRCNet
Pearl Izumilla on osa vaatteista hyvinkin pieniä, ainoa merkki toistaiseksi, jolta olen löytänyt itselleni liian pienet housut, olivat niin kapeat, xs-koossa, etten minä mahtunut sisään.
Pearl Izumin vetoketjullinen pyöräilypaita minulla on mukavuussyistä jopa m-kokoinen (normi s), sillä xs:ssä oli jo turhankin kireä vyötärönauha, tuo M-kokokaan ei näytä minun päällä isolta, vaikka olen kauttaaltani aika pienikokoinen.
Eli, ellei joku ihan sinun kokoinen ole varmistanut, että joku koko sopii ja ehkä muutenkin kannattaa tehdä koon sopivuuden suhteen tuplavarmistus.
Tykkään kyllä PI:sta, hyvän näköisiä ja laadukkaita pyöräilykuteita.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Tilasin XXL-kokoiset lafkan tehdasmyymälästä, mikäli eivät sovi niin myydään torilla pois. Eiköhän omat saa takaisin, kun hinnat ovat 50 euroa Suomen hintoja tuolla halvemmat, uskoiisin jotta hyvät ovat. Ainakin itse tuotetta paljon jengi kehunut.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Jep, saahan ne aina myytyä. Tuote on varmasti hyvä jos vain sopii.
-team Söpöshox
Ei uni tule niin kysynpä nyt ennenkuin taas unohdan. Eli huomasin tässä yksi päivä ketjuja putsatessa ja vastakkaiselta puolelta paremmin rieskoja putsatessani, että minulla on uudessa pyörässä pikkurieskassa ainakin pari piikkiä ikäänkuin katki. Olen ajanut nyt pääasiassa isommalla rieskalla, joten en tiedä mitä tuo tekee kun sitä ajaessa käyttää, pitääpä kokeilla huomenna.
Mutta miten ne voivat olla katki, siis kärjet kokonaan poissa, kun pyörä on uusi? Eivät ole vierekkäin, eli jos olisi kivi tms osunut niin ei varmaan molempiin olisi voinut osua. Eikä tällä ole ehditty metsälenkkejä oikein ajamaankaan vielä, ei kaupungissa tule juuri osumia.
Hämmentävää, menen huomenna liikkeeseen näyttämään sitä.
-team Söpöshox
Älä mene, ovat ihan tarkoituksella vaihtamista varten muotoillut.
Ovatko vaihtajan korvakkeet sillä tavalla universaaleja että mihin sopii Shimanon maantievaihtaja, sopii myös Sramin maantievaihtaja (kyseessä Canyon Endurace CF 2015/2016 ja saman vuotiset vaihtajat)? Kysyn koska Canyonin sivuilla esim. vm 2012 maantiepyörien vaihtajan korvakkeissa oli merkintä non-Sram. Liekö noissa ollut kyse 10- spd Srameista?
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
^^
Ehkäpä ne sitten on, mutta en ymmärrä miten ne tuossa pikkurieskassa vaihtamista auttaa, eikä minusta cyclossa ole samanlaisia ja hyvinpä tuokin vaihtaa.
-team Söpöshox
Pystyykö noilla Shimanon maantievaihtajilla "komentamaan" maastosarjojen takavaihtajia. Olis ajatuksissa pistää cyclo-projektiin 1x11 ja semmonen kiristettävä (shadow?) takavaihtaja.
Sent from my iPad using Tapatalk
Oliskos foorumilaisilla heittää jotain hyviä, hinnaltaan keskitason mtb-vaatevalmistajan (baggyt) merkkejä joka tekee vaatteita vähän keskiarvoa pitemmillekin jepeille?
Maantiepuolella olen suosinut Nalinin rättejä koska hinta-laatu-design-istuvuus kohtaa hyvin, eli ei jää ranteet tai nilkat paljaaksi, mutta mtb-puolella olen ihan nobo. Pituutta ukolla on 186 cm, rinnanympärys n. 100 cm, vyötärö 90 cm ja olkanivelestä ranteeseen noin 63 cm, eli mitään erikoispitkää ei siis tässä kuitenkaan vielä tarvita. Olen kuitenkin sen havainnut että jos summassa ostaa takkia kaupasta niin hyvin helposti käy niin että ranteet jää vilkkumaan, eli aina pitää vähän pitää silmällä kun on uutta hankkimassa.
Uusi hiano fillarini on shimpan xt 2x11.
Jostain syystä etushifteri on kuitenkin 3:lle rattaalle, eli siinä on kahden sijasta kolme asentoa.
Hä? Onko tossa jotain järkeä? Tarviiko 11 muka kolmiasentoisen etuhäkin?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Siinä shifterissä on varmaan siellä alla kytkin, josta voi valita 2x tai 3x moodin. Ainakin kymppisarjojen shiftereissä on.
Maantievaihtajissa on edessä kaks ratasta mutta kahvassa 3 napsua. Se välinapsu "trimmaa" vaihtajaa parempaan asentoon jos ketju hankaa etuhäkkiin ketjun ollessa takana pienimmillä rattailla. Voisiko MJH:n casessa kyse olla tästä samasta? Itse en maastolaitteita tunne, kuhan arvailen.
Kysymys maantiepyörän jarrupaloista. Kysyin tätä jo toisessa osiossa foorumia, mutta ehkä hieman harhaanjohtavalla otsikolla, siksi uusi yritys täällä:
Pitäisi laittaa uudet jarrupalatmaantiepyörän (sivuveto)jarruihin (Michen valmistamat). Ikävä kyllä ei oletietoa, mikä mahtaisi olla yhteensopivavaihtopala. Ohessa linkki kuvaan nykyisestä jarrupalasta irrotettuna: https://drive.google.com/file/d/0B7Q...ew?usp=sharing
Mielestäni nykyinen pala näyttää aika samalta kuin Campan Veloce BR-VL600 (http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-v...blocks/),mutta tuohon hintaan ei tee mieli erehtyä yhteensopivuudesta.
Mieluummin ostaisin kuitenkin jotainhalvempaa tarvikeosaa eli osaisiko joku vinkata hyvää, geneerisen valmistajanyhteensopivaa tuotetta?
Myös muita vaihtoehtoja otetaanvastaan esim. voisiko tuohon vaihtaa jonkin nykyaikaisemman ratkaisun, jossa onerikseen jarrupala ja se "kehys", johon pala tulee?
Olisko sopiva?
http://www.bikeshop.fi/J_palat_BBS_0...102/&listpos=1
Kysymys liittyen shimano nexus 7-v takanapaan, napavaihteinen emännän kauppafillari siis kysessä. Eli mikä pielessä kun kammet pyörivät itsekseen ajaessa kun nostaa jalat pois polkimilta? Vapaarattaassa jotain hämminkiä? Purin ne muovi- ja metallilevyt vetopuolelta ja läjäsin uusiksi, ei vaikutusta. Napaa en arvannut alkaa purkaa kun arvelin että kun sen avaa niin 100 jousta ja muuta pikkuosaa sinkoo silmille ja senmyötä pyörästä tulee 7-v sijaan yksivaihteinen, jopa fiksi..
Vaultdweller
Pexxin kanssa samoilla linjoilla, vaihtoehtoja on runsaasti. Nettikauppojen categoriasta Road brake pads vaan valitset.
http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod130745 .
ps. ite en ole kokenut kovin hyviksi niitä systeemejä missä vain kuluva pinta vaihdetaan siihen kehykseen. Kun palat haluaa vaihtaa ei ole ollut saatavilla kehykseen sopivia paloja ja sitten on laittanut tilalle jotain mitä on sattunut vaikka kivijalasta saamaan.
Kiitos Pexxi ja mpesu. Tuo mpesun linkkaama tuote on nimen perusteella Shimanon Tiagraan tai Soraan. Toisaalta tuo Campan BR-VL600 näyttää myös samalta. Shimanoon sopivia tarvikevalmistajien tuotteita on saatavilla murto-osalla Campa-hinnoista.
Kysymys: Onko noissa Tiagra / Sora -paloissa mitään riskiä yhteensopivuusongelmista? Eli voiko ruuvien paksuus / pituus mahdollisesti olla väärä (ei mene jarrulänkien aukoista läpi tms.)? Tai pala onkin paksumpi?
Vai onko notoorinen seikka, että nää sopii iloisesti yhteen ilman rälläkkää? Anteeksi, jos on tyhmä kysymys, mutta kun ei todellakaan ole kokemusta (nimimerkillä samat palat vuodesta -03).
Miten saada halvat muoviset bar end plugit pysymään (kuitu)tangossa paremmin? Jokin sivistynyt ratkaisu haussa eli ei pysyvä liimaus tmv
Pearl Izumi Elite Amfib -bibsit testattu nyt kotona koossa XXL ja sopivat erittäin hienosti. Pituus kohdillaan ja mies mahtuu läskeineenkin sisään vielä, kyykkäily yms. jumppailu onnistu pikatestin perusteella ongelmitta ja kangas on erittäin elastista. Todella paksua myös mistä yllätyin, taitaa +10:ssä olla liian kuumat jopa, se nähdään.
Vaikutelma tässä vaiheessa ainakin 5/5, vielä kun pääsisi ajamaan nuo jalassa.
#fillarifoorumi @ IRCNet
*
La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie
^^
Loistavaa!
^Okei, no eipä noista aina ota selvää, mutta ne xs housut oli aivan tajuttoman pienet, ihan lasten kokoa, sillä mulla on aika kapea lantio ja silti teki tiukkaa.
-team Söpöshox
Kirjanmerkit