ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 56 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Kysymys: missä olette Radoneita Tampereen alueella huollattaneet? Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?
    Itse en ole Radonia missään huoltanut koska tässä vasta kuumottelen että niinköhän ZR Team 8.0:aa on stockissa vielä 15.9., mutta vastauksena itse kysymykseen: Pyörähuolto M&M Satakunnankadulla ja Itsenäisyydenkadulla huoltaa kaiken, omaa myyntiä noilla ei muistaakseni olekaan. Ainakin itse olen saanut tuolla aikanaan asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Enpä keksi miksi mikään huoltoliike kieltäytyisi huoltamasta pyörää oli se sitten mistä tahansa ostettu. Bisnestähän se heille on oli kyseessä minkä tahansa pyörän huolto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    183/87 tänään tullut Slide 7.0 18" tuntuu myös sopivalta , eli näillä mitoilla molemmat mitat käy.

Takajarrut oli minulla ainakin ihan toivottomat, ei mitään pitoa ja kauhea ulina. Ei onnistunut soramontuillakaan mäkien alasajo ollenkaan. Otin palat pois ja putsailin jarrukliinerilla, mustaa tatinaa palat tukossa. Muutamaan kertaan putsasin ja ajelin korttelia ympäri jarrua laahaten että kuumeni kunnolla ja nyt tuntuu että pito sieltä löytyy. Olisko onnistuttu ihan öljyyn sotkemaan nuo kasatessa ?

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä, muutenkin nippusiteet joilla esim. takajarru oli laitettu oli kyllä asennettu vähän kiireellä, ei kauhean viimeistelty kuva jäänyt tästä kasauksesta.

Samanlainen vaijerin kiinnitys oli vaimon Radonissa, olisiko asentaja keksinyt ns. oikotien "onneen" ;D

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Kysymys: missä olette Radoneita Tampereen alueella huollattaneet? Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?
    Sportaksi huolsi mun Raadon viime keväänä (+ keulahuolto) ja toi pyörän vielä sopivasti TdT lähtöön kun oli vähän aikataulupaineita. Suosittelen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Pituutesi ja jalan sisämittasi vaikuttaa valintaasi, kaikkia kokoja ei taida olla jäljellä kaikista malleista ellet odota ensi vuoden malleja..
    Huomasin, että ainakaan omaa kokoa 18" ei ole enää tämän vuoden mallista saatavissa. Olisiko tämän 18 tuumaisen mulle oikeaa kokoa, 20 tuumainen varmasti 178 senttiselle liian suuri.

http://www.bike-discount.de/en/buy/r...591/wg_id-8505

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ite kun tekee, niin tulee just niin hyvä kun sattuu tulemaan!

2016 Radonit näkyy olevan esitelty. Slide 7.0 näköjään poistunut ja Slide 8.0 on nyt 2016 "hinnat alkaen" malli ja huom. Reverb Stealth ei näköjään enää tule mukaan 8.0 ja hinta edelleen kuitenkin 1999 €.

18" 2015 Slide 8.0 näyttää nyt pudonneen 1799 €, jos on harkinnassa niin kannattaa äkkiä pukea ostohousut jalkaan...

http://www.bike-discount.de/en/buy/r...8455/wg_id-153

Team-sarjan kunkku tulee olemaan 7.0. Se ei ole kokenut pahoja huononnuksia: SLX -> Deore -> ei mitään olennaista merkitystä. Etuhaarukka on jopa vaihtunut arvokkaampaan Recon Silveriin. Tosin SRAMin sivuilla ei ole enää mainintaa edes XC32:sta, joten jotain vaihdosta varmaan oli pakkokin jo tehdä siihen. Ehkä sitä noussutta hintaa kompensoivat siten vähän edullisemmilla vaihteiston osilla.

8.0 ei ole enää se superdiili, joka se oli 899 €:lla, mutta sehän olikin jo tarjoushinta. Lähtöhinta oli sama tonnin kuin nyt, mutta osat hurjasti parempia. XT:n vaihtajat yms. eivät peitä sitä, että Reba on saanut tehdä tilaa paljon halvemmalle haarukalle ja vanteetkin ovat edullisemmat. En näe syytä ostaa 8.0:aa vuonna 2016, koska se ei tarjoa mitään olennaista 7.0:n lisäksi, ellei ihminen sitten ehdottomasti vaadi XT-vaihdevipuja, koska sillä voi olla ergonomista merkitystä.

IncBuff Guest
    Jotenkin niin ankeeta bulkkia. Ei mitään kiinnostavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Näihin postimyyntipyöriin voi sielun asentaa itse tallissa, niin minä tein tähän ja Canyoneihini.

IncBuff Guest
    Näihin postimyyntipyöriin voi sielun asentaa itse tallissa, niin minä tein tähän ja Canyoneihini.
    Canyon sentään yrittää ja tuo jotain uuttakin lähes joka vuosi.

... ja niitä kehutaan siellä Canyon ketjuissa.

Ajoin Nerveä ennen hankintaa, en täysin ihastunut( eikä kokoja enää ollut) joten tällä kertaa ostin Raadon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Katsokoot tai ei, eihän sillä ole mitään väliä. Jotkut harvat liikkeet tosin ovat niin hyvin työllistettyjä, että eivät sesonkiaikaan huolla kuin itse myymiään pyöriä. Samat shimanot ja sramit niistä kaikista löytyvät, joten katsoo vain sopivan nohevan huoltoliikkeen ja vie sinne.
    Juu, no ei toki ole väliä niin kauan kuin se mahdollinen asenne ei heijastu hintoihin tai palveluun.

Coatlille ja Mika T:lle kiitokset konkreettisista suositteluista! Ja aerosolillekin kommentista.

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä --
    Täälläkin oli joku vastaava viritys, laitettiin itse menemään varsinaisen kiinnikkeen kautta. Ehkä sen kiinnikkeen näpertelyn on laskettu vievän liikaa aikaa kootessa.

Noista uusista kattonut nyt:

ZR race 29 8.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...463631/wg_id-2

ZR race 29 7.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...463611/wg_id-2

Minkälaisia ajatuksia herättää kokeneemmissa polkijoissa? Hinta alkaa olemaan race 8.0ssa jo aikamoinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimmerialainen Katso viesti
    Minkälaisia ajatuksia herättää kokeneemmissa polkijoissa? Hinta alkaa olemaan race 8.0ssa jo aikamoinen
    Arvokkaita pyöriä. Alkavat jo olla siinä hinnoissa, että tekisi mieli katsella jo hiilikuitua samaan vahinkoon: Grand Canyon CF 5.9 1399 €. En näe noissa Radoneissa vertailussa mitään järkeä.

Nämä kaikki totta, ainakin mun mielestä. Ja mainittakoon että Radon myös itsellä alla. Ja hyväksi kokenut. Muuutta, tuossa väijyin noita uutuus Slide 150 malleja, niin pisti pahasti silmämunaani, että chainstay on joko lähes tai melkein samoista osista tehty kuin omassani. Ja mun malli wanhaa vm. -12. Ja runkohan tuossa munkin mallissa on vuodelta se ja kivi.

Ja kyllä Radonkin yrittää jotain "uutta" geometria juttua . Että eipäs huudella siä!
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Arvokkaita pyöriä. Alkavat jo olla siinä hinnoissa, että tekisi mieli katsella jo hiilikuitua samaan vahinkoon: Grand Canyon CF 5.9 1399 €. En näe noissa Radoneissa vertailussa mitään järkeä.
    Radon haluaa varmistaa että ensi syksynä 2016-malleja riittää halukkaille alennusmyynneissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laanaojan larvastaja Katso viesti
    Samanlainen vaijerin kiinnitys oli vaimon Radonissa, olisiko asentaja keksinyt ns. oikotien "onneen" ;D
    Samanlainen nippuside oli itselläni zr teamin haarukanputkessa enkä edes tajunnut ennen näitä postauksia että siinähän on oikeakin kiinnike.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimmerialainen Katso viesti
    Noista uusista kattonut nyt:

ZR race 29 8.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...463631/wg_id-2

ZR race 29 7.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...463611/wg_id-2

Güntteri on seonnut. Komppaan palstaveljiä ja totean, että noilla hinnoilla ei pärjätä kisassa Canyonia vastaan. Alennusmyynnissä tavataan.

IncBuff Guest
    No eihän Canyon ole julkistanut edes 2016 mallistoaan noita vastaavilta osin niin miten tuon jo nyt voi sanoa? Halvin 2016 kuitu-Grand Canyon näyttää olevan 1999€.

No eihän Canyon ole julkistanut edes 2016 mallistoaan noita vastaavilta osin niin miten tuon jo nyt voi sanoa? Halvin 2016 kuitu-Grand Canyon näyttää olevan 1999€.
    Jaa-a... Tämä malli on edelleen myynnissä ja varastoa on runsaasti:

https://www.canyon.com/mtb/grand-can...on-cf-5-9.html

Jos tuo jää sortimentista pois ensi vuonna, sitten tarttee syödä sanansa. Halpaa Cuitua halajavien kannattaa siinä tapauksessa laukata kauppaan parasta mahdollista vauhtia.

IncBuff Guest
    Niin on, mutta kuinka kauan. Vielä sitä on varastossa..

Niin, saa nähdä, onko kyseessä noin raju yleinen hintojen muutos, vai kenties Radonin ongelma (onko liiketiloja laajennettu reilusti tai muuta rahaa nielevää?) tai jos kokevat, että on vara rahastaa. Tai ehkä kaikkia noita vähän. Kun katselin läpi nuo edulliset jäykkäperät, niin oikeastaan vain Team 7.0 ja Lady 27,5 6.0 ovat vielä oikein hyviä diilejä. Etenkin tuo Lady. Recon Silver ja asialliset osat 699 €. Rebasta ei tonniin enää tarvitse haaveilla. Toivotaan, että Cube ja Canyon vielä jaksavat pitää tonnin saksalaisten lippua korkealla.

Onhan Canyonin sivuilla jo joitain 2016-malleja. Oli jo parisen päivää sitten. Ja täytyy sanoa, että Radon on lyöty näissä suosituissa jäykkäperissä tonnin ja alle tonnin luokissa. Väreissäkin löytyy ärtsyä sähkönsinistä yms. Itsehän en pidä mustista pyöristä yhtään, koska ne näyttävät minusta kaikki ihan samoilta ja tylsiltä. Makuasioita, mutta tosiaan budjettitietoisten ostajien valinta epäilemättä ensi vuonna ohjautuu yhä useammin Canyoniin.

https://www.canyon.com/en-fi/mtb/gra...on-al-6-9.html
    https://www.canyon.com/en-fi/mtb/gra...on-al-4-9.html

Onhan Canyonin sivuilla jo joitain 2016-malleja. Oli jo parisen päivää sitten. Ja täytyy sanoa, että Radon on lyöty näissä suosituissa jäykkäperissä tonnin ja alle tonnin luokissa.
    On näemmä Canyonikin joutunut vähän huonontamaan speksejä maastureissansa ja siltikin on tullut korotuksia hintoihinkin. Edelleen kuitenkin saa Reba-keulaisen jäykkäperän tonnilla. Olisko haarukoiden ja iskareiden hintoihin tullut roima korotus?

Komponentit hinnoitellaan dollareissa ja euron kurssi ei ole enää lähelläkään sitä missä se pitkään seilasi. Jenkkifoorumeilla porukka tilaa kiimassa osia saksalaisista verkkokaupoista.

Ajoin Nerveä ennen hankintaa, en täysin ihastunut( eikä kokoja enää ollut) joten tällä kertaa ostin Raadon.
    Eikös tuo Radon minkä ostit vastaa Cayonin Spectralia.

Juu, hiukan erilainen pyörähän tuo on Nerveen verrattuna. Isona, huvikseen pyöräilevänä nöösinä( en siis kilpaile kuin itseäni vastaan) halusin kokeilla nyt tämmöistä, jospa viikonloppuna Ylläksen maisemissa pääsisi perille mitä tuli hankittua.

Siis ajoin tuolla M kokoisella Nervellä abt. 5 lenkkiä. Eka lenkin jälkeen oli pettynyt fiilis: "jos täpärillä ajo on tämmöistä niin en halua täpäriä" ( Huom. tämä oli ihka eka kerta ikinä täpärin selässä, EVO). Pari lenkkiä myöhemmin, pyörää säädeltyäni ja pidemmän stemmin vaihdettua alkoi ilo löytyä mutta silti M koko tuntui ahtaalta ja kiikkerältä. ( en tiedä onko kiikkerä oikea termi mutta jotenkin tuntui että tää vaatii 100% keskittymistä että pysytään kumipuoli alaspäin, todennäköisesti taidon ja tottumisen puutetta)

Homma ratkesi kun L kokoja ei ollut ja tuo Slide 7.0 tuli alennuksiin. Sokkona, pelkästään geometrioita vertailtuani eri ajamieni pyörien välillä tuon tilasin.

Ite oon 179/84 ja M kokoista Nerve 29 olen mietiskellyt tässä tämän vuoden ajan. Ei vaan ole päässyt koeajamaan niin ei ole viitsinyt tilata koska lyhyt reach mietityttää. Koeajoin Trekin Fuel EX 18.5 ja 19.5 koossa ja niissä reach oli 432mm sekä 447mm ja kummatkin tuntui hyvältä pituuden puolesta. Mietityttää että tuosta kun lätkäistään reilu pari senttiä pois niin voi alkaa tuntumaan jo ahtaalta. Stemmiäkään kun en halua maastopyörässä pidentää. Canyonilla vaan hinta puoltaa Trekiä vs ja ulkonäkö Radonia vs.

Vähän oli jo ot:tä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Komponentit hinnoitellaan dollareissa ja euron kurssi ei ole enää lähelläkään sitä missä se pitkään seilasi. Jenkkifoorumeilla porukka tilaa kiimassa osia saksalaisista verkkokaupoista.
    Euron kurssi vaikuttaa, mutta näyttää, että Radoniin se vaikuttaa keskeisiä kilpailijoita enemmän. Voihan olla, että hinnat laskevat, jos myynti ei vedä.

Tänään painoin tilausnappia 29" Skeen 9:stä. Kuten aiemminkin tilaamani pyörät, koko perustuu vahvaan arvaukseen, tosin yleensä voin tilata suurimman runkokoon, joten tuskin pahasti vikaan menee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •