HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 55 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilmo90 Katso viesti
    Olen ostamassa uutta pyörää ja Radonin ZR Team 29 8.0 vaikuttaisi hinta-laatusuhteeltaan hyvältä, mutta koon valitsemisessa tarvittaisiin apuja. Olen siis 171 cm pitkä ja jalan sisäpituus 79 cm. Kannattaako tuolloin ottaa 16" vai 18"?
    Itse olen 178 cm ja jalan sisäpituus ehkä noin 81-82 cm. 18'' rungolla Pallien ja rungon väliin jää niukasti, mutta riittävästi pelivaraa. Sanoisin kuitenkin, että jos olisin vähänkin pienempi, ottaisin 16''.

Pyörä itsessään on osoittautunut kerrassaan mainioksi. Laatua edullisesti, kerrankin.

Kuinka lyhyen ohjainkannattimen ZR Teamiin uskaltaisi nöösi päivittää jos ajelee singletrackia ja kevyttä teknistä polkua? Tavoite ettei keula lähtisi lentoon nousuissa, mutta olisi ehkä hieman ketterämpi teknisemmillä osuuksilla. Tosiaan aivan aloittelija näissä hommissa vielä, mutta tuo oletuskannatin (onkohan tuo luokkaa 100mm) tuntuu ehkä snadisti liian pitkältä maastossa. Siirtymillä vakaudesta ei tietenkään ole haittaa... Vai kannattaako sitä nyt vaan opetella perusteet kunnolla tuolla oletuskannattimella ja kokeilla sitten lyhyempää kun alkaa vauhtia olla enemmän, vai tekeekö sillä enemmän karhunpalveluksen itselleen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Kuinka lyhyen ohjainkannattimen ZR Teamiin uskaltaisi nöösi päivittää jos ajelee singletrackia ja kevyttä teknistä polkua?
    Pyörä itsessään on niin lyhyt, että en oikein näe mahdollisuutta jokseenkin normaalin sopusuhtaisen lyhennellä olennaisesti stemmiä. En myöskään keksi, että tuollaiseen operaatioon olisi muutenkaan mitään syytä. Ja se stemmi on pyörän koosta luultavasti hieman riippuen sellaiset 8 cm, jos en ihan väärin muista. En murehtisi koko asiasta.

Mulla on 22" runko, lieneekö siinä sitten pidempi stemmi kuin pienemmissä en tiedä. Olen toisaalta todella pitkä (202cm), voi olla että menee paino liian taakse jos lyhentelee paljon stemmiä. Ehkä pari senttiä pois jos oikeasti tuntuu että hallintaa tarvitsisi enemmän, mutta mennään siis oletuskannattimella toistaiseksi.

Onko kenelläkään kokemusta Vaillant-maantiepyöristä? Aeropyörä kuumottelee, ja Radon olis halpa.

"Raato" saapui n. viikossa tilausnapin painamisen jälkeen ja ensimmäinen lenkki tehty. Maantiesiirtymää maastoon n. 15km verran ja saman verran sitte rattoriuria/mettäautoteitä. Hyvältä kyl tuntu tuo 18" tuumanen, en ainakaan tällä kokemuksella kyl kaipaa pienempää, pikku säätöjen kautta matka jatkuu..

Onko kokemuksia milloin ensi vuoden malleja alkaa näkyä ja tulevatko nykyiset mahdollisesti alennukseen? Vaimolle kiinnostaisi ZR Lady 27.5 6.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/r...238272/wg_id-2 ) ja ainoa jäljelläoleva koko on sopiva. Kannattaako odottaa vai ei?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Onko kokemuksia milloin ensi vuoden malleja alkaa näkyä ja tulevatko nykyiset mahdollisesti alennukseen? Vaimolle kiinnostaisi ZR Lady 27.5 6.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/r...238272/wg_id-2 ) ja ainoa jäljelläoleva koko on sopiva. Kannattaako odottaa vai ei?
    Ei kannata odottaa. Se ainoa sopiva koko häviää ennen alea ja ensi vuoden mallien hinnat ovat todnäk kovemmat

Moi! Tätä ketjua luettuani olen kallistumass radonin maastopyörään. 30v kriisin iskiessä alkaa kova reeni ja ajo. Kesällä tahkolle 60km lenkille. Pyöritelly vaihtoehtona canyonia myös mutta kaksi radonin pyörää on noussut esille

Radon zr team 29 8.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...645/wg_id-8495

Radon zr race 29 le
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...663/wg_id-8495

Satasen hintaero ja eri haarukat nousee esiin. Osaako joku pro sanoa enemmän eroista ja onko satkun lisäsijoitus kannattava vai laitanko sen rahan lisäproteiiniin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimmerialainen Katso viesti
    Moi! Tätä ketjua luettuani olen kallistumass radonin maastopyörään. 30v kriisin iskiessä alkaa kova reeni ja ajo. Kesällä tahkolle 60km lenkille. Pyöritelly vaihtoehtona canyonia myös mutta kaksi radonin pyörää on noussut esille

Radon zr team 29 8.0
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...645/wg_id-8495

Radon zr race 29 le
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...663/wg_id-8495

Satasen hintaero ja eri haarukat nousee esiin. Osaako joku pro sanoa enemmän eroista ja onko satkun lisäsijoitus kannattava vai laitanko sen rahan lisäproteiiniin?
    Jostain muistan lukeneeni, että tuossa Race:n Fox keulassa olisi vuoto ongelmia. Ko.racea saa myös reban keulalla jos siihen päädyt. Muutenkait nuissa ei sen isompaa eroa ole, runko geossa Team 8.0 on pystympi.
    Ahneella on kehno loppu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti litku Katso viesti
    Jostain muistan lukeneeni, että tuossa Race:n Fox keulassa olisi vuoto ongelmia. Ko.racea saa myös reban keulalla jos siihen päädyt. Muutenkait nuissa ei sen isompaa eroa ole, runko geossa Team 8.0 on pystympi.
    Kiitos vastauksesta. Muistelin kanssa että fox ei välttämättä oo parempi. Race reballa kuulostaa aika hyvältä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimmerialainen Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Muistelin kanssa että fox ei välttämättä oo parempi. Race reballa kuulostaa aika hyvältä
    Minulla on juurikin tuo Race 6.0 Reballa ja oon ollut tyytyväinen
    Ahneella on kehno loppu.

Terve!

Olen hankkimassa ensimmäistä maastopyörää. Monien valintojen ja pohdintojen kautta olen päätymässä Radon Slide 29 8.0 -täysjoustopyörään. Eri foorumeita ja arvosteluita lukeneena olen saanut käsityksen, että tuon pyörän kanssa ei voi mennä pahasti metsään (tai sinne juuri ollaan menossa). Haluaisin vielä kuulla kokeneiden konkareiden mielipiteen pyörätyypin sopivuudesta ja oikeasta runkokoosta ennen tilausnapin painamista.

Pyörä on tulossa lähinnä "yleiskäyttömaasturiksi", jos näin tylsästi voi asian sanoa. Eli ainakin alkuun uskon maastoajotaitoja kartutettavan helpohkossa polkumaastossa, laakeilla kallioilla ja vastaavanlaisissa paikoissa. Kuulostaako, että pyörävalinta ja todennäköinen käyttötarkoitus ovat jonkinlaisessa linjassa? Miten parhaiten sopivan runkokoon laita? Olen 180 cm pitkä ja jalan sisämitta on 85 cm. Bike-Discountin laskuri antaisi jalan sisämitan perusteella oikeaksi runkokooksi 19 ", mutta Radonin mitoitus menee parillisilla tuumilla, joten valinta tulee tehdä 18 tuuman ja 20 tuuman välillä. Onko tässä tapauksessa pienempi runkokoko turvallisempi valinta kun kokolaskurin 18 " runkokoko päättyy 81 cm inseam-mittaan ja 20 " runkokoko alkaa 87 cm:stä?

^Mulla 20" 9.0 Slide 29, mittaa 185/87 inseam. On juuri sopiva, mutta 5cm lyhyempänä ottaisin 18" rungon. Standover ei ainakaan mulle ole ollut mikään ongelma tällä sisäjalalla. Kuvattuun käyttötarkoitukseen minusta hyvä valinta, jos nyt ei ihan pururata-ajoon osta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noonas Katso viesti
    Olen 180 cm pitkä ja jalan sisämitta on 85 cm. Bike-Discountin laskuri antaisi jalan sisämitan perusteella oikeaksi runkokooksi 19 ", mutta Radonin mitoitus menee parillisilla tuumilla, joten valinta tulee tehdä 18 tuuman ja 20 tuuman välillä. Onko tässä tapauksessa pienempi runkokoko turvallisempi valinta kun kokolaskurin 18 " runkokoko päättyy 81 cm inseam-mittaan ja 20 " runkokoko alkaa 87 cm:stä?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ama. Katso viesti
    Mitat on 183/86 cm ja 20" runko Slide 29 9.0 -pyörässä. Hissitolppa on niin alhaalla, kuin se puristamatta menee ja satula ei kestäisi olla enää yhtään ylempänä. Kantapää pedaalissa menee jalka tönkkösuoraksi. Tilava ajaa, itse tykkään sellaisesta mieluummin kuin ahtaasta.
    Itselleni tuo 20" on aika ylärajoilla. Stemmiä voisi ehkä lyhentää, tänään huomasin ajelevani sillä "sormenpäät tangossa"

Kiitoksia molemmille kommenteista. Valitsen 18" rungolla varustetun mallin.

Nämä jorinat kuuluisivat varmasti aiheen puolesta jo toiseen lankaan, mutta kysynpä nyt täältä. Mitä muita kilkkeitä ja tarvikkeita tulisi tilata konkelin kaveriksi seuraavien lisäksi: polkimet, iskaripumppu ja lukko? Olisi vielä mukava kuulla foorumilaisten suosituksia lukosta (U-tai nivellukko [Abus Bordo tai vastaava.]) ja iskaripumpusta. Onko lokasuojista mitään iloa ja apua?

Hei,

Tuossa ylempänä onkin asiasta jo valmiiiksi juttua joka sai minut hiukan epäröimään. Radon Slide 29 7.0 on tilaus on order napin painamista vaille valmis. Mutta, vielä arvon 18" ja 20" koon runkojen välillä. Koeajoin kaverin Radon Team 7.0:n 18" rungolla, ja siinä satulatolppa piti nostaa ihan rajoittimeen, ja ajoasento tuntui itselle hiukan lyhyeltä vakiostemmillä satulan ollessa ihan taka-asennossa. Mittani on 184 cm ja jalan sisämitta 86 cm. Suositukset täysjoustolle antaa 19" mutta eipä sitä kokoa Radonilla ole.

Tulisko suosituksia, 18" vai 20"? Jos tuo 20" mene aavistuksen pitkäksi, asiaa voi varmaan korjata satulan ja stemmin säädöillä. Korkeus ei pitäisi sinällään olla ongelma. Team mallista ottaisin epäröimättä tuon 20" koon, mutta Sliden geometria ja täysjousto yleensä on vähän tuntemattomampi juttu.

Terv. Mika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaekopoeka Katso viesti
    Hei,

Tuossa ylempänä onkin asiasta jo valmiiiksi juttua joka sai minut hiukan epäröimään. Radon Slide 29 7.0 on tilaus on order napin painamista vaille valmis. Mutta, vielä arvon 18" ja 20" koon runkojen välillä. Koeajoin kaverin Radon Team 7.0:n 18" rungolla, ja siinä satulatolppa piti nostaa ihan rajoittimeen, ja ajoasento tuntui itselle hiukan lyhyeltä vakiostemmillä satulan ollessa ihan taka-asennossa. Mittani on 184 cm ja jalan sisämitta 86 cm. Suositukset täysjoustolle antaa 19" mutta eipä sitä kokoa Radonilla ole.

Tulisko suosituksia, 18" vai 20"? Jos tuo 20" mene aavistuksen pitkäksi, asiaa voi varmaan korjata satulan ja stemmin säädöillä. Korkeus ei pitäisi sinällään olla ongelma. Team mallista ottaisin epäröimättä tuon 20" koon, mutta Sliden geometria ja täysjousto yleensä on vähän tuntemattomampi juttu.

Terv. Mika
    Aika just samoilla mitoilla tilasin 18" Slide 7.0 tänään. Ajelin laina M kokoisella Canyon Nervellä muutamia lenkkejä ja se tuntu inan pieneltä. Radonin Slide 18" on vertailujeni mukaan Nerveen verrattuna M ja L kokojen väliin joten tilasin 18". Nykyinen fillari on L kokoinen Grand Canyon ja yhtään isompaa en halua. Toivottavasti ei oo pieni ja lähde takaisin.

Se M koon Nerve oli siis pieni ,ihan ajettava kyllä mutta omaan makuun liian kiikkeräksi meni M. Tuntui että haluaa heittää tangon yli,voi toki olla tottumattomuuttakin.

Nonni! Kyllähän se ois tuo Radon zr team 8.0 houkutellut mutta ovat jo loppuneet eikä uusia tule. kai se pitää sitten odotella syksyn uutuuksia, josko sieltä löytyis pyörä

Posti toi eilen Radon Slide 8.0:n. Pienten testilenkkien perusteella 18" runkokoko on mielestäni juuri minun kokoiseni. Kiitoksia runkokokoa suositelleille.

Yllätyin siitä, miten vähän kokoamista pyörässä oli. Käytännössä riitti, että ohjaustangon ja polkemet asensi paikoilleen. Odotin, että pakkauskoon säästämiseksi renkaat olisivat olleet pyörän sivussa, mutta nekin oli valmiiksi paikoillaan. Kuriirikin totesi, ettei ole aikaisemmin näin isoa pyörälaatikkoa (187*130*29 cm, 17 kg) nähnyt.

Jahka saan jonkin verran kilometrejä/käyttötunteja alle, niin minkälaista ensihuoltoa tai tarkistusta suosittelette Radoniin? Vaativatko iskarit jotain erityistä huomiota?

Terve foorumille!
    Nyt on käynyt niin että pyöräily ja maastopyöräily on alkanut kiinnostamaan ja tarvitsisin pyörän. Pyörä tulisi ympärivuotiseen työ- ja koulumatka käyttöön, 10-20 km päivä. Työmatka sisältää asfalttia, hiekkaa ja kapoista hyväkuntoista hiihto/lenkkipolkua joka on tietty talvella auraamaton ja lumessa. Pyörän pitäisi myös soveltua marjametsälle. Vähemmän siis varsinaista maastoajoa. Toki voi olla kipinä siihenkin herää. Ainakin kiinnostusta on.

Radon ZR Team 27,5 5.0 kiinnostaisi
    Riittääkö tuo 5.0 tuohon käyttöön mitä kuvailin vai onko se ostettava 7.0 versio? Rahalla on jonkin verran väliä mutta jos 7.0 on ehdottomasti parempi pystyn sen ostamaan. hintaeroa on 350€. Mitä mieltä olette. Pyörä ei joudu kovinkaan kovalle rasitukselle. Vielä. Rengaskoolla tuskin on merkitystä isommin omassa käytössä? Siis 27,5 vai 29.

http://www.radon-bikes.de/en/bikes/m...r-team-275-50/
    http://www.radon-bikes.de/en/bikes/m...r-team-275-70/
    Jumikko muokkasi tätä : 22.08.2015 at 21.26

Pituutesi ja jalan sisämittasi vaikuttaa valintaasi, kaikkia kokoja ei taida olla jäljellä kaikista malleista ellet odota ensi vuoden malleja..

Millaiseen käyttöön tuo ZR Team 5.0 on tarkoitettu? Mitä se kestää?
    Omat mitat on 185cm, 70kg, jalan sisämitasta ei ole tähän hätään tietoa.. Voisin kuvitella että 29er menee lumisohjossa 27,5:sta paremmin.
    Jumikko muokkasi tätä : 22.08.2015 at 23.01

20 tuumainen passeli runkokoko, rajaa aika paljon pois vaihtoehtoja. Aika kehnot osat 5.0, en edes tiedä mikä liike huoltaa suntoureja. Suosiolla kalliimpi vaan. Parempi keula, ok voimansiirto. 27,5 kiekosta ei kokemusta, mutta 29 meni ainakin viime talven sohjoajelut hyvin, vaikka rajansa silläkin.

Ehkä mä unohdan ton 5.0:n ja hommaan vähän laadukkaamman.
    No ennen kun uudet mallit tulee niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää 20" Radon ZR Team 27,5 7.0 (719€). Eiköhän tolla ajele mieluusti varsinkin kun edellinen pyörä oli Jopo jonka talviajo-ominaisuudet oli mitä oli Joku luokaton konna sen tietenkin varasti mutta jos jotain positiivista siitä varkaudesta niin tuskin olisin tutustumassa maastopyörien maailmaan jos J olisi vielä tallessa.

Edit: Onko kellään tietoa milloin uudet 2016 mallit tulevat myyntiin? 29er kiinnostaa sittenkin enempi kuin 27,5. 2015 malleissa ei vaan ole enää valinnan varaa...
    Jumikko muokkasi tätä : 23.08.2015 at 12.28

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumikko Katso viesti
    Edit: Onko kellään tietoa milloin uudet 2016 mallit tulevat myyntiin? 29er kiinnostaa sittenkin enempi kuin 27,5. 2015 malleissa ei vaan ole enää valinnan varaa...
    Kyllä se enemmän talvea kuin syksyä luultavasti on ennen kuin niitä oikeasti saa. Julkaisu voi tietysti tapahtua aika aikaisinkin. Tosin joskushan heillä tulee sellaisia mid season -malleja, mutta ei välttämättä.

Jos olen tulkinnut Radonin saksankielisiä FB-päivityksiä oikein, uudet mallit esitellään tällä viikolla (edit: itse asiassa tänään, http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/), mutta ekoja eriä tilaamaan pääsevät vain ns. early bird -listalle ilmoittautuneet. Tietävämmät voivat korjata, jos olen väärässä.

Kysymys: missä olette Radoneita Tampereen alueella huollattaneet? Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?

Tähän talouteen tuli elokuun alussa kaksi kappaletta ZR Team 29 8.0:aa. Koot arvottiin lukemalla mm. tätä ketjua, ja kyllä ne ihan kohdilleen taisivat mennä. Mitoille 169/78 cm tilattiin 16-tuumainen, 175/80 cm 18-tuumainen. Vähän korkeahan tuo 29 ainakin meikäläiselle on, mutta ilmeisesti tuo standover height ei lopulta mittana ole niin kriittinen kuin usein annetaan ymmärtää.

Kivaa puuhaahan tuo maastopyöräily on, vaikka omat pyöränkäsittelytaidot onkin aika vaatimattomat. Mutta kai ne siitä ajamalla kehittyy.
    Eeva muokkasi tätä : 24.08.2015 at 14.05

Itellekin Posti toi tänään Slide 7.0:n. Toimitus kesti aikalailla viikon ja saapui turvallisesti isossa pahvilaatikossa. Itse otin tuon 20" rungon. Ekan testiajon perusteella aivan mahtava . Ehkä ajoasentoa pikkuisen pitää virittää, mutta ei tuo 20" tuumainen runko suurelta vaikuttanut, jos ei 18" varmaan olisi ollut mitenkään pieni koska meikäläisen koko (184/86) menee niin lähelle raja-arvoja. Ehkä tuntumaan vaikuttaa entisen kiiturin melko makaava ajoasento, joten ei tuonkaan runkoputki/reach yhdistelmä mitenkään pitkältä tunnu. Muita fiiliksiä, satula on helkkarin kova, ja renkaat melko traktorimaiset. Tykkäsin kyllä seka-ajossa enemmän Team 7.0:n Smart Sameista. Jousitus, ja vaihteiden toiminta todella hyvä. Jarrut vaatii myös säätöä koska kahvoja saa painaa minun makuun liikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?
    Katsokoot tai ei, eihän sillä ole mitään väliä. Jotkut harvat liikkeet tosin ovat niin hyvin työllistettyjä, että eivät sesonkiaikaan huolla kuin itse myymiään pyöriä. Samat shimanot ja sramit niistä kaikista löytyvät, joten katsoo vain sopivan nohevan huoltoliikkeen ja vie sinne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaekopoeka Katso viesti
    Itellekin Posti toi tänään Slide 7.0:n. Toimitus kesti aikalailla viikon ja saapui turvallisesti isossa pahvilaatikossa. Itse otin tuon 20" rungon. Ekan testiajon perusteella aivan mahtava . Ehkä ajoasentoa pikkuisen pitää virittää, mutta ei tuo 20" tuumainen runko suurelta vaikuttanut, jos ei 18" varmaan olisi ollut mitenkään pieni koska meikäläisen koko (184/86) menee niin lähelle raja-arvoja. Ehkä tuntumaan vaikuttaa entisen kiiturin melko makaava ajoasento, joten ei tuonkaan runkoputki/reach yhdistelmä mitenkään pitkältä tunnu. Muita fiiliksiä, satula on helkkarin kova, ja renkaat melko traktorimaiset. Tykkäsin kyllä seka-ajossa enemmän Team 7.0:n Smart Sameista. Jousitus, ja vaihteiden toiminta todella hyvä. Jarrut vaatii myös säätöä koska kahvoja saa painaa minun makuun liikaa.

183/87 tänään tullut Slide 7.0 18" tuntuu myös sopivalta , eli näillä mitoilla molemmat mitat käy.

Takajarrut oli minulla ainakin ihan toivottomat, ei mitään pitoa ja kauhea ulina. Ei onnistunut soramontuillakaan mäkien alasajo ollenkaan. Otin palat pois ja putsailin jarrukliinerilla, mustaa tatinaa palat tukossa. Muutamaan kertaan putsasin ja ajelin korttelia ympäri jarrua laahaten että kuumeni kunnolla ja nyt tuntuu että pito sieltä löytyy. Olisko onnistuttu ihan öljyyn sotkemaan nuo kasatessa ?

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä, muutenkin nippusiteet joilla esim. takajarru oli laitettu oli kyllä asennettu vähän kiireellä, ei kauhean viimeistelty kuva jäänyt tästä kasauksesta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •