ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 144 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 194 244 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4291
    markettipyörämies Guest
    Kapeempi kehä vois auttaa sulla, saat korkeamman ilmatilan...

    Väkersin painemittarin, mulla oli edessä 0.3bar ja takana 0.38bar. Tossa on ohjeet, jos joku haluaa tehdä halvan mittarin, joka käy läskille: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...53#post2425353

  2. #4292
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tuolta saa valmiina, on hjuva.
    Tämä siis kädettömille, ei hinnankirossa.

    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431

  3. #4293
    Onko kutaan vaihtanut Jumbo Jimejä 4" --> 4.8"? Onko huomattavaa eroa, kannattaako? Tekisi mieli leveämpää rengasta talveksi!

  4. #4294
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No se mitä olen päässyt testaamaan niin ei nyt mitään isoa eroa. Halkaisija vähän suurempi niin hiukan paremmin ylittää esteet. Ilmatilaltaan isompana antaa enemmän vaimennusta. Vaimennuksen ero on selvin minusta 4"->4.8"

    En ole talvella ajanut JJ:llä mutta sanoisin että talvikäytön perusteella ei 4.8" kannata hankkia, ellet sitten pääse pääasiassa tampattuja lumipolkuja ajamaan. Talveksi, jos ajetaan myös sohjossa ja paksummassa pakkaslumessa ja jäisillä pinnoilla, on minusta saatavissa selvästi parempia.

    Itellä talveksi on eteen varattu Bud ja taakse pääsyä odottaa Snowshoe XL ja molempiin laitan nastoja. Katsotaan miten toimii.

  5. #4295
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mulla ois tarkoitus katsoa kuinka pitkään talvella pärjään Budilla ja Loulla.
    GC:t on nastoitettuna kyllä, mutta ei millään viitsis vaihdella kumekseja. :P

    Toki nyt mennään työmatkatkin läskillä, kelvien kunto askaruttaa talvisin..metässä nyt on sama mihin päin kaatuilee.

  6. #4296
    Moi!

    Onko väki testaillut jo Halo nanuk läsäri rengasta? minkälainen rengas esim. juurakko polulla ja kivikko tykityksessä? lipsuuko kovasti alta?

  7. #4297
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ zipo muistaakseni oli testannut, selaileppa taakkeppäin topikkia...

  8. #4298
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mmmmm...mcarbon....
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #4299
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Saattaa vitutella noi vekit carboonikiekossa...


  10. #4300
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Älä oo noin pessimisti.
    On se vaan fakta että kapeempi vanne suojaa paremmin. 50mm kehä tulee.
    E: mutta myönnän että ajotyyliä pitää pehmentää. Siinä onkin syksylle tekemistä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #4301
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kunhan huutelen
    Mielenkiinnolla oikeasti odotan kokemuksia.

    Lähinnä kiinnostaa renkaan ominaisuuksien mahdolliset muutokset kapealla kiekolla.

  12. #4302
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Jos huutelu jatkuu niin jatkan neon2 postauksia.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #4303
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

  14. #4304
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tän keskustelun eka sivulla on linkki: Surlyn kumien mitat eri vannekehillä tjsp ja kun katsoo taulukkoa niin esim BFL, Bud ja Lou ovat millilleen samoja overal diameter-mitaltaan kun kehä 100->65mm jotenka ainakin minä uskon että ei isoa eroa tule olemaan vaimennuskyvyssä.

    Se on varma että 65 tai vaikka 52mm kehä ei enää suoraan osu kiveen helpolla. Mutta kyllä kumi pohjaan lyö samalla lailla mutta hyvin kasattu carbon kiekko kestää luultavasti enemmän.

    Zipo on sen verran kokenut ja ajanut rajumminkin niin hän varmaan osaa kertoa miten paljon kestävämpi.

  15. #4305
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mä luotan tähän ratkaisuun. Plus että koitetaan ajaa pehmeesti.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #4306
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    . Plus että koitetaan ajaa pehmeesti.
    Joo, ajotyyliä jos vähän saa säädettyä, niin sitten kyllä toimii.

  17. #4307
    Hyvin toimivat Jumbot todella märällä (tarkkana sai toki olla juuret ja kalliot), kuskin kyllä mutasivat huolella. Ehkä pitäisi laskea paineitakin joskus...

  18. #4308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mä luotan tähän ratkaisuun. Plus että koitetaan ajaa pehmeesti.
    Internetseissä on muitakin joilla ilmeisesti sama ongelma. Ratkaisuksi viritellään sisärengas+tubeless -yhdistelmää, ks. http://forums.mtbr.com/fat-bikes/ghe...es-944671.html

    Muistelen myös nähneeni kuvia ratkaisusta, jossa tuon sisärenkaan virkaa tekee jonkinlainen kehän päälle askarreltu solumuovikerros, joka on siis niin korkea, että se ottaa läpilyönnit vastaan ennenkuin ne ehtivät vanteelle asti.

    - Tomi

  19. #4309
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Onko jokin läskikumi omiaan syksyn märkiin juurakoihin, kivikoihin? Onko isoja eroja, vai laskenko vaan paineita? Snowshoe lipsuu kun runttaa seisten. Leveyttä ei varmaa sais olla 4,5 enempää, ei toi whiten takapää ainaka niele kauhee leveetä.

  20. #4310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onko jokin läskikumi omiaan syksyn märkiin juurakoihin, kivikoihin? Onko isoja eroja, vai laskenko vaan paineita? Snowshoe lipsuu kun runttaa seisten. Leveyttä ei varmaa sais olla 4,5 enempää, ei toi whiten takapää ainaka niele kauhee leveetä.
    Nate
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  21. #4311
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Eilisellä SaariselkäMTB ekan päivän reitillä oli kyllä semmosta kivikkolaskua ihan tarpeeksi että huh.
    Mcarbon 65 ja Maxxis Exo Mammoth ainakin vielä ehjänä...

  22. #4312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KWR Katso viesti
    Hyvin toimivat Jumbot todella märällä (tarkkana sai toki olla juuret ja kalliot), kuskin kyllä mutasivat huolella. Ehkä pitäisi laskea paineitakin joskus...
    Kävin myös eilen kokeilemassa uutta Wo:ta märässä metsässä, todella muikea pito oli sekä eteneminen oli vakaata. Kuski oli kyllä sitten kuran kuorruttama
    Minulla oli renkaissa varmaan 2baria paineita, kun purin sen pahvilaatikosta...

  23. #4313
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Eilisellä SaariselkäMTB ekan päivän reitillä oli kyllä semmosta kivikkolaskua ihan tarpeeksi että huh.
    Mcarbon 65 ja Maxxis Exo Mammoth ainakin vielä ehjänä...
    Kilpisjärvellä kaksi päivää kivikossa retkikamojen kanssa niin renkaan kyljet näytti viimeisen suopätkän jälkeen tältä.


    Ihmettelen miltä 80mm hiilarivanteet ois näyttänyt tuon jälkeen , sen verran oli Mammutit saannu kylkinaarmua että hikoilivat kyljistä pari päivää.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  24. #4314
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    HC; oliko noi Mammothit EXO-versioita?

    Kunnon pyöräilyä on ollut. Ei olisi tietyillä kevytrenkailla selvitty noita ajoja.

  25. #4315
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mammutit on EXO:a ja painetta oli baarin verran, normi lenkki käytössä n. puoli kiloa ilmaa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #4316
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    HC; oliko noi Mammothit EXO-versioita?

    Kunnon pyöräilyä on ollut. Ei olisi tietyillä kevytrenkailla selvitty noita ajoja.
    Jumbojimiä tarkoittanet. Itse en sen heikkouteen usko kuin vasta sen jälkeen kun menee rikki. Totta sitä narua on useampi kerros niissä kyljissäki. Kestävin ei missään nimessä ole, muttei se nyt ekalla kivikko rouskutuksella ala purkaantumaan atomeiksikkaan.

  27. #4317
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Taitaa database-erroria pukata kun ei uusimpia viestejä pääse lukemaan ilman postaamista. Nuo mun Mammutit on siis ollu ajossa talvesta asti.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #4318
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Minkäslainen toi Nate on verrattuna Hodagiin? Kiinnostaisi ihan värispeksailun nimissä noi ruskeakylkiset Natet...

  29. #4319
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Ittee kans kiinnostaa^ aika pieni ilmatila näyttää olevan? Miten vertautuu floateriin?

  30. #4320
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Nate on p1rusti krouvimpi kuin Hodag. Enempi pitoa ja vähempi rullaavuutta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •