GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 120 / 156 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 4670

Aihe: Bike-discount

k0mpo, luotettava firma se on. Kärsivällisyyttä.

En minä luotettavuutta epäilekään, jos näin olisi en olisi sieltä ensalkuunsa mitään tilannutkaan

Edit.
    Myöhemmin iltapäivällä tuli postia että pyörä on kasattu, ja jälkeenpäin tuli vielä ilmoitus että pyörä lähetetty. Nyt jo matkalla Suomeen
    k0mpo muokkasi tätä : 23.07.2015 at 08.07 Syy: Lisäys

Itsellä on huono kokemusta ko firmasta. Olen tilannut sieltä useamman kerran tarvikkeita, niissä ei mitään ongelmia, mutta kokonaiset pyörät on sitten asia erikseen. Firman takuu ei pelitä niinkuin pitäisi.

Olen tilannut 2 kokonaista pyörää (Radon ja Cube). Radonin kanssa oli onglemia jarrujen kanssa, jonka takuu piti hoitaa paikallisen pyöräliikkeen kautta. Cubesta meni 5km jälkeen kammet rikki. Piti aloittaa kiivas sähköpostikeskustelu. Firma syytti minua polkimien asennusvirheestä, joka sitten piti todistaa kuvilla ja selityksellä, ettei ole siitä kyse. Loppujen lopuksi suostuivat ottamaan kammet takaisin Saksaan ja alkoivat tutkimaan asiaa. No nyt kuukausi myöhemmin kammet tulivat takaisin saksan kielisen vikaselostuksen kanssa, edelleen rikkinäisenä.

Takuu ei tunnu pelaavan ko firmassa ollenkaan. Voisin olettaa että noiden tarvikkeidenkaan kanssa ei saa minkäänlaista takuuta hoidettua, koska yleensähän ne itse asennetaan ja asenne tuntuu olevan bike-discountissa se, että asiakas on aina väärässä.

Onko kukaan tilannut runkolukkoa bd:ltä? Siellä olisi kaksi kiinnostavaa:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/a...027/wg_id-9168
    http://www.bike-discount.de/en/buy/a...107/wg_id-9168

Mutta noissa ei ole ilmeisesti mitään yleiskiinnitystä (pyörässä ei kierteitä lukolle). Toiselta sivustolta saisi defenderiin http://www.dutchbikebits.com/wheel-lock-mounting-kits (type 2 - many size tubes), mutta Abusiin (joka olisi kevyempi) en löytänyt mistään lisäpalaa "Clutching Strap LH". Vai mitkä ihme palat ovat tuossa abusin kolmannessa kuvassa BD:n sivuilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Onko kukaan tilannut runkolukkoa bd:ltä? Siellä olisi kaksi kiinnostavaa:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/a...027/wg_id-9168
    http://www.bike-discount.de/en/buy/a...107/wg_id-9168

Mutta noissa ei ole ilmeisesti mitään yleiskiinnitystä (pyörässä ei kierteitä lukolle). Toiselta sivustolta saisi defenderiin http://www.dutchbikebits.com/wheel-lock-mounting-kits (type 2 - many size tubes), mutta Abusiin (joka olisi kevyempi) en löytänyt mistään lisäpalaa "Clutching Strap LH". Vai mitkä ihme palat ovat tuossa abusin kolmannessa kuvassa BD:n sivuilla?
    Noista tiedä, mutta trelockin saa ainakin hyvin kiinni runkoon jossa ei lukkokiinnitystä. Esim RS 350 http://www.bike24.com/p250900.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soihtu Katso viesti
    Takuu ei tunnu pelaavan ko firmassa ollenkaan. Voisin olettaa että noiden tarvikkeidenkaan kanssa ei saa minkäänlaista takuuta hoidettua, koska yleensähän ne itse asennetaan ja asenne tuntuu olevan bike-discountissa se, että asiakas on aina väärässä.
    Juuri tuossa laitoin maillilla kuvat laatikosta, kun oli Cuben rungosta vaihtajan korvake vääntynyt kuljetuksessa, kun oli tullut läpi laatikosta huolellisesta pakkauksesta huolimatta. Kyseli kuvaa irto korvakkeesta alta tunnissa. Vastasin kuvalla ja korvakkeen tyypilla ja alta kaks tuntia, ni uudesta pakkaus ilmoitus.

Radonin vanne on käynyt 2 kertaa takuuseen Saksasa vapaaratas remontissa. Alta kolmen viikon koko prosessit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Torstaina 20.8 tilasin pyörän ja harrastukseen liittyvää rompetta läjän. Nyt tiistaina sain paketin käsiini, mutta pelkät oheisroinat. DHL:n seurannan mukaan toinen paketti vielä Saksassa Neuwiedissä. Miksiköhän ei lähtenyt samassa kyydissä, ei jaksais oottaa ensimmäistä pyörää.

^Fillarit tulee omassa laatikossa ja niiden toimitus hitusen hitaampi, kuin romujen. Kyl se sieltä tulee.

Kuudes päivä tilauksesta, DHL:n seurannan mukaan pyörä edelleen Hampurissa. Edellisen sivun viestien perusteella joku muukin on joutunut odottelemaan. Pitkiä päiviä..

Kaksi viimeisintä tilausta hoituneet muuten hyvin, mutta suomen puolella posti pissinyt tyylilleen uskollisesti. Muuten hyvä kauppa, mutta miinuksena se ettei kuriirikuljetusta saa edes rahalla.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilaril Katso viesti
    Muuten hyvä kauppa, mutta miinuksena se ettei kuriirikuljetusta saa edes rahalla.
    Voihan sieltä valita DPD:n toimittajaksi.

Mulle aina DPD tuonu ovelle asti.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

^^ ja ^ Samanlaista ninjakuriiria ne on DPD:llä, sillä erotuksella että lopulta paketin joutuu hakemaan vielä kauempaa. Ehkä ne vielä joskus oppii ovisummerin käyttöperiaatteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilaril Katso viesti
    ^^ ja ^ Samanlaista ninjakuriiria ne on DPD:llä, sillä erotuksella että lopulta paketin joutuu hakemaan vielä kauempaa. Ehkä ne vielä joskus oppii ovisummerin käyttöperiaatteen.
    Oon aina ite sopinu suosista jonkun kolmen tunnin aikaikkunan koska käyvät.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Minä olen kolme pakettia ottanut viime aikoina DPD:llä. Olen laittanut lisäkenttään "soita 040-" jn ja aina on Lahden kuskit soittanut tosin onhan se jako aika yleensä virka-aikaan, mutta lomalaista ei ole haitannut.

IncBuff Guest
    Mikähän nyt on hätänä kun perjantaina tehty tilaus ei ole vieläkään lähtenyt. Maanantaina tuli kyllä maili, että paketoitu on, mutta sitä seuraavaa mailia jossa seurantanumero niin ei ole kuulunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mikähän nyt on hätänä kun perjantaina tehty tilaus ei ole vieläkään lähtenyt. Maanantaina tuli kyllä maili, että paketoitu on, mutta sitä seuraavaa mailia jossa seurantanumero niin ei ole kuulunut.
    Itse tilasin torstaina (17.09) jarrupaloja ja ketjuöljyä. Tilaus meni normaalisti sisään ja PayPalilta tuli viesti maksusta, mutta mitään muuta ilmoitusta paketoinnista tai seurantakoodeista ei ole tullut. Meinasin jo ruveta kyselemään, mutta tänään ilmestyikin paketti ovelle.

IncBuff Guest
    Jep jep. Ninjakuriiri soitti juuri, että paketti ois tulollaan

Ok, eli sama homma . Tiedostuskatkoksista huolimatta B-D toimi totutun luotettavasti.

Mitä helkkaria!!

B-D nostanut merkittävästi toimituskuluja Suomeen! Samalla on poistunut tarjous, että yli 250 euron ostokset ilman toimituskuluja. Nyt summan ylitys oikeuttaa 5,95 posteihin ja vain DPD:tä käyttäen. En tykkää!

No en tykkää minäkään. Pari viikkoa sitten tilasin viimeksi ja silloin oli postikulut vielä 5,95 €.

Viroon näyttää menevän edelleen samoilla taksoilla kuin ennen Suomeenkin...

Se on tuossa myös harmillinen, että tosiaan 250 ylityksestä tuleva 5,95 tarjous koskee vain DPD:tä. DHL ilmeisesti aina 11,90...

IncBuff Guest
    Sattuipa sopivasti. Keskiviikkona tilasin niin postikulut oli vanhat.

Just kokeilin kirjautuneena sisään laittaa bb5 jarrusatulan koriin ni näyttää postikuluiks 9,95€ että jokin logiikka siinä on millä pk määräytyy. Mutta prkl, en tykkää.

Sivustoilla mainitaan aina postikulut, tyhmää se on arvailla kun faktat on vain klikkauksen päässä... http://www.bike-discount.de/en/versandkosten/tabelle

Kyllähän se maksaa tänne Siperiaan tavaraa kuskata, harva niitä ilmaiseksi kotiovelle kantaa, varsinkin kun tavaroiden hinnat ovat yleensä kilpailukykyiset niin ei siellä ole ylimääräistä kuljetuksiin hukattavaksi.

Jos ne haluaa kompensoida ilmaisten palautusten kustannuksia? Olisko niitä tullut maastamme erityisen paljon? Foorumia lukiessa vois saada sellaisen käsityksen.

No nythän nuo toimituskulut ovat aika lailla linjassa muiden suurten saksalaisten toimijoiden kanssa. Hintatasot Suomeen verrattuna ovat kuitenkin semmoiset, että jos nyt ei aivan yksi kerrallaan noita kilkkeitä tilaile, niin eiväthän nämäkään toimituskulut paljoa siinä merkkaa. Englantilaiset toimittavat ilmaiseksi aika pienetkin erät, mutta hinnat ovat sitten muuten paljon isommat. Toki kulloisetkin valuuttakurssit tällöin vaikuttavat.

Mutta onhan tuo nyt kumma että Saksasta pyörän toimituskulu Suomeen on monta kymmentä euroa halvempi kuin Suomen sisällä

Suuret verkkokaupathan yleensä subventoivat toimituskuluja lisätäkseen myyntiä.

Ei ne paketit ennenkään Suomeen kotiovelle ole kulkenut vajaan kuuden euron hinnalla tullut vaan BD on maksanut osan kuluista DHL:lle ja DPD:lle.

Tuota seurataan verkkokauppojen statistiikasta sen mukaan kuinka moni ostoskori jää ostamatta toimitusmaksujen lisäyksen jälkeen. Ja ainakin minulla juurikin nuo pk:t ovat olleet yksi suurimmista kulmakivistä suomalaisten verkkokauppojen kanssa. Postikulujen subventointi kun lisää liikevaihtoa ja myyntiä.

Outoa on se, että ainakin yhden vanhan BD:n laskun mukaan he käyttävät Saksan alv:tä (19%). Uskoisin, että myynti on kuitenkin sitä luokkaa, että verot tulisi maksaa Suomeen 24% mukaan (kuten esim. Canyon ja moni muu joo tekee).

noniinno Guest
    ^Pitäähän ne maksaa. On täysin liikkeen oma asia, haluaako alvien erotuksen periä ostohinnassa asiakkalta vai ei. Tuo postikulu ei ole ollenkaan paha, pakkoko sitä on tilata jatkuvasti sieltä, ostaa kerralla kunnolla. Itse olen kylläkin tästä kyllä huonoin mahdollinen esimerkki. Ja ainahan voi ostaa kotimaasta, saapihan sitten kertoa myyjälle tai kauppiaalle vitsejä jotka (jostain kumman syystä) aina tätä naurattavat.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •