ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 142 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 192 242 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.231 - 4.260 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

No ei toi esimerkiksi 0,5 ja 0,6 tai hiukka ylikin mun mielestä​ ole ollenkaan hassu. Ainakaan JJ:ssä. Rullaa kivasti ja joustaakin suht hyvin ja ei pauku vanteille.

mutanaama Guest
    Täällä kun on mainostettu nyt noita matalia paineita, niin pakkohan se oli eilen kokeilla ja tänään piti ihan hankkia tarkempi mittari, kun kompuran skaala on vähän pieni. Heittää se muutaman barin osasen.
    0,35 takana ja 0,45 edessä, metsässä nyt tuli päästettyä ilmaa sen verran kun tuli. Molemmat renkaat hakkasi vanteille ja viistoilla pinnoilla takarengas taittui alle. Ei jatkoon noilla paineilla.
    Vaikka matalassa juurakossa menikin niin perkeleesti, niin kivikossa alkoi kummasti hirvittämään.

IncBuff Guest
    Mää ajoin SyöteMTB:ssä kun satoi ja ihan väärillä kumeilla millä ei voi pysyä pystyssä 0.4/0.5bar painein ja kyllä se melko tahmeata menoa oli.

markettipyörämies Guest
    ^ No ei kait siinä mitään järkeä ole 65mm vanteella? Kun ainakin itellä BFL:n toiminta matalilla paineilla huononi jo 100mm > 80mm.

Kyllähän sen huomas jo kun siirtyi 20mm kehästä 34mm kehään että paineita pystyy tiputtamaan.
    ite tykkään sillai että se on kompromissi, hiukan mukavempi kun on päästellä juurakossa kuin 26" 2.35" renkailla, ei tule turhia läpi-iskuja ja pääsee omaa kovaa.
    0.6bar 65mm ja 4", jalkapumpulla kotona sisälle ja kynäpumpulla polulla hienosäätöä.
    tätä jaarittelua on jo varmaan miljuuna sivua netissä, yks hailee. Nyt testailemaan Blutoa!

markettipyörämies Guest
    Kyllä näin on ja vielä sekin, että painemittarit on mitä on. Ainakin oma SKS näyttää vähän mitä sitä huvittaa näyttämään ja kompuran/jalkapumpun mittarit on niin hehtaariasteikolla että.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    ^ No ei kait siinä mitään järkeä ole 65mm vanteella? Kun ainakin itellä BFL:n toiminta matalilla paineilla huononi jo 100mm > 80mm.
    Ei ku on mulla 80 millinen vanne.

Mutanaamalla varmasti vaikka huru mykket kokemusta läskirenkaista, mutta kuinka usein on 4.8":t olleet kokeilussa? Oma mutu on että 4" kumi tarvii painetta 0.2-0.3 bar enempi mitä vastaava 4.8" pienemmän ilmatilansa vuoksi. Etenkin Surlyn 4.8" kumeissa on iso ilmatila ja notkeet kyljet = suosiolliset pikkupaineille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei kyllä mun läski rullaa lähellekään yhtä hyvin kuin 29er. Ajoin eilen lenkin 29erillä ja kyllä se tuntuu niin perhanan hyvältä kun pyörä oikeasti rullaa ja kiihtyy kun sitä käskee.
    Eikös sulla ollut GC:t? Saksalaislehti antoi rullaamisesta merkinnän + ja JJ:lle ++ joten jos hyvästä rullaamisesta puhutaan niin GC ei ilmeisesti ole ihan parhaita. Sai vastaavasti maininnan; hyvä yleisrengas tjsp. Eli vaikkei rullaa JJ:n veroisesti niin on varmaan jossain muussa parempi. Muistaakseni testiin osui sadepäiviä ja ne ei ollut JJ:n parhaita paikkoja.

mutanaama Guest
    Viime vuosina olleet useammatkin, mitä nyt beragreaseen tai muklukiin mahtu 82/90/65mm kehillä pyörimään. Viime talven ajelin D5:lla ja GC:llä. BFL:stä hyviä ja huonoja kokemuksia, pienemmillä paineilla herkkä burppailemaan RD:llä. Budinkin päästin turpoamaan, kun toin reilusta pakkasesta sisään ja yön aikana paineennousu venytti rengasta niin, ettei enää mahtunut pyörimään.
    Jotenkin sitä 5-80 kilometrin siirtymillä osaa arvostaa rullaavuutta, vaikka useinkin tulee ajettua takaisin himaan maastopaineilla, kun ei jaksa pumpata sitä minuuttia.

Ja muistetaan taas se kuskin paino ja ajotyyli..
    Hiukka eri asia jos 90kg ammakuski tykittää kivikossa vs. meikäläinen hieroo alle 70kg massalla kuin etana..

Ja toisekseen ainakin GC:n verrattuna Bud ja Lou on pienillä paineilla aivan eri tasolla.
    Oisko kenties renkaan rakenteellakin jotain yhteyttä asiaan?

Ja sillä että Surly mitä ilmeisimmin handlaa läskikumien rakentelun.

Edit: mulla on aina maastopaineet kumeissa. Myös työmatkoilla. Mä niitä ala erikseen rukkamaan.
    Tässä aurinkoisina päivinä luonto muuten hoiti tuonkin, läski kun on työpaikalla auringossa parkissa.
    Piti oikein mitata kerran kun tuli mieleen että kuinkahan on paineet kun ns. jo kumi haisi...

Tais olla noussu luokkaa 5,5psi >>> 7,5Psi. Ei tehny kotimatkaa sen autuaammaksi. Ehdin ruokapöytään.

Edit2: Mutis: Ja siihen renkaan alle taittumiseen on suuremmalla todennäköisyydellä syynä se liian kapea kiekko? Vastaava tapahtuu enskapyörässä..
    brilleaux muokkasi tätä : 26.08.2015 at 20.34

Ollaan kavereiden kanssa testailtu rullaavuuksia aina välillä, kun lenkillä tulee sopiva alamäkipaikka niin rullailtu menemään. Mulla siis 90mm kehät ja bud/lou. Paineita käyttänyt alkuun melko pieniä ja nyt kun vauhdit on pikkuhiljaa ruvennut kasvamaan niin 0,5/0,7 noin suunnilleen, välillä 0,4/0,6 etu/taka. Pienemmillä poksuu vanteille, tai etunen ainakin. Takana en oo huomannu ikinä.

Kavereilla on sit 26 ja 27,5 enduroita ja mitä lie sirkkelinteriä renkaina ja paineita liki kaks baarii. Mä oon yleensä aina valunut läskillä edelle pikkuhiljaa, rullaa siis paremmin kuin noi enskaspedet. No sehän johtuu mun ylipainosta, sanoo kaverit joten vaihdettiin viimeks pyöriä kun fatboy oli jälleen rullannut paremmin. Kuskien vaihto ei vaikuttanut, kapeerenkainen enska jäi jälkeen vaikka sen ois pitäny mennä ohi niin että suhahtaa! Varmaankin löytyy paremmin rullaavia kaporenkaita ja voihan niihin laittaa kuus baaria, mut mä ajan fätillä mulle hyvillä maastopaineilla ja silloin rullaa paremmin kuin kaverien laihikset niitten maastopaineilla. Tää viimesin testi oli soratiellä, yleensä ollu asfaltilla.

Sinun kokemukset voivat olla erilaisia.

tänään vetelin toisen lenkin noilla läskilaureilla.Allekirjoitan saman kuin mutanaama eli varmasti burbbailee matalilla paineilla.Kyljet on esim hodaggeihin nähden melkosen lerput.Siinä missä minä en saa hodaggia kunnolla kammettua vanteelle ilman työkalua,menee bfl melkein sormea osoittamalla. Jos joku asia noilla selvisi niin ainakin se että mahtunat 82mm kehällä f8:iin helposti.
    Mitäs rengasta sitten kokeiltas? Perkele kun hodagista tai jj:stä ois joku 4,2" versio..ne vasta ois jumalarenkaat.

E:Eikös se GC ole 4.6"? Mittaisko joku sen leveimmän kohdan?
    EE:Onkos muut huomannu bfl:llä semmoista että tietyssä vauhdissa asfaltilla resonoi penkkiin siihen malliin että mainaa kuskille aiheuttaa välitöntä seisokkia? Tänään siirtymällä yritin pitää tuota vauhtia yllä niin sai ajella hymyssä suin vaikkei häävisti rullannut.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    EE:Onkos muut huomannu bfl:llä semmoista että tietyssä vauhdissa asfaltilla resonoi penkkiin siihen malliin että mainaa kuskille aiheuttaa välitöntä seisokkia? Tänään siirtymällä yritin pitää tuota vauhtia yllä niin sai ajella hymyssä suin vaikkei häävisti rullannut.
    Naiskuski saa vastata myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Naiskuski saa vastata myös.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Ei ole mittoja, mutta näissä kuvissa BFL ja GC Spessun 90 mm vanteilla.

^No ota noista selvää Toisessa gc näyttää leveemmältä ja toisessa bfl

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Eikös sulla ollut GC:t? Saksalaislehti antoi rullaamisesta merkinnän + ja JJ:lle ++ joten jos hyvästä rullaamisesta puhutaan niin GC ei ilmeisesti ole ihan parhaita. Sai vastaavasti maininnan; hyvä yleisrengas tjsp. Eli vaikkei rullaa JJ:n veroisesti niin on varmaan jossain muussa parempi. Muistaakseni testiin osui sadepäiviä ja ne ei ollut JJ:n parhaita paikkoja.
    On GC:t, mutta tuskin ne Jumbo Jimitkään niin paljoa liukkaammat on.

GC n. 110-112 mm 90 mm vanteella.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ja muistetaan taas se kuskin paino ja ajotyyli..
    Hiukka eri asia jos 90kg ammakuski tykittää kivikossa vs. meikäläinen hieroo alle 70kg massalla kuin etana..
    Edit2: Mutis: Ja siihen renkaan alle taittumiseen on suuremmalla todennäköisyydellä syynä se liian kapea kiekko? Vastaava tapahtuu enskapyörässä..
    Normipaineilla ei ole kertaakaan vääntynyt alle, eikä kyllä hirveesti kolissutkaan, joten tyydyn nykyisiin kehiin. Onhan noissa, vaikka kapeat ovatkin, kehän leveys 65% renkaan leveydestä. Verrokkina mun täpäri, jossa vastaava luku on max 50%.

On BFL pikkasen kapeempi ku GC.
    Kuten aiemmin mainittu, GC menee just Farleyhin, vanne pitää olla suora, ja jämäkkä. Rolling Darryl ja GC oli mulla jonkun aikaa viime syksynä/alkutalvesta, hankas pikkasen vedon alla ylämäessä.
    Mutta GC ei tyydyttänyt mun ajoon talvella, joten sinne lipsahti 4.0 Nate, joka on edelleen hyvä.
    Edessä BFL ja takana Nate talvella 13F sisurilla, huoletonta ajoa.

Ens talvena vois kokeilla edelleen BFL edessä ja Hodag takana.

Paineista en sano mitään

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei ku on mulla 80 millinen vanne.
    Piti mennä sissikauppiaalle, mutta sää vedit viestin väliin. Sori.

Melkosta soppaa tämä keskustelu, ei tuu valmista Olen omalta osaltani vakuuttunut olevani totaalisen oikeassa Eli vanteen pitää olla leveä, jotta rengas toimii optimaalisesti matalilla paineilla. Jos tahtoo ajaa kovalla renkaalla, niin sitten se on varmaan ihan sama mikä on vanteen leveys.

Eipä mulla muuta lisättävää, laitan sitten seuraavaa kommenttia kun(jos) saan metsästä poimitut 100mm kiinankuituvanteet ja hilppeet koottua ja testiin. 648.93€ tuli osille hintaa, kevennyspinnat nosti vähän ja osina tilaaminen laski nanosti. Sisältää postit ja tullit (ainakin niin väittävät, saa nähä).

Ski voi ajjaa vaikka slikseillä jäätiköllä ja hyvin toimii. Ei meinaan pysynyt nastoilla perässä viime talven jäätikköränneissä.

Editointi: hymytyttö jäi
    Editointi 2: Hodag on kyllä liian liukas talvella, mammutti toimii paremmin.
    a-o muokkasi tätä : 26.08.2015 at 21.53

Näitä jossain kohtaa kyseltiin:

Bud Kari-Petterillä 113mm
    GC Kari-Petterillä 106mm

Kyseessä 65mm kehä. Mun Bud on nähnyt elämää jonkin verran jo, eli venymää on. GC:n kylki on jämäkämpi kuin Surlylainen. Rullaa miten rullaa, paremmin kuin Lou ja huonommin kuin moni. Välilihajurnutusta on. BFK olisi pomppuenskamiehelle varmaan ihan, mutta tuskin mahtuu. Mites ne uudet Nortit, oisko ne semmottiset antigravitaatiokumit?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

VSS muokkasi tätä : 26.08.2015 at 22.37

Liekköhän mahtuu? Bfl 107mm ja ei vetopuolen cs:ssä tilaa MAX 2mm

Dunderbeist on jo 65mm nextiellä nappuloista 107mm joten 80mm vanteella on nappulat kiinni. Runko noissa ei mahottoman suuri ole, joten jos rakkautta lajiin riittää niin sipaisee puukolla sivunappuloista 5mm puolelta pois Mutta mukava kumi se on ja antaa paremmat kyydit siirtymällä kuin BFL... Jos ymmärrät mitä tarkoitan...

toisaalta flowbeist olisi kapeempi jos tuon pito takana riittäisi...

Tekstissä sanottiin jotta ei ole paras 80mm kehällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    toisaalta flowbeist olisi kapeempi jos tuon pito takana riittäisi...
    Taulukon mukaan samankokoinen kuin dunderbeist

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •