GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 140 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 90 130 138 139 140 141 142 150 190 240 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.171 - 4.200 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4171
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Uskon että on hyvät. Varmaan aika lähellä isompia Jumbo Jimejä.

    Jos etsii nopeaan ajoon hyviä renkaita joissa on pienempiin verrattuna vähän lisää ilmatilaa iskunvaimennuksen parantamiseksi ja päätyy BFL:n tai JJ 4.8:n ja sitten toteaa ettei ole mielen mukaiset niin sitten kyllä kannattaa heti ajaa lisää ja alkaa muuttaa mieltä eikä renkaita. Luulen ettei tartte edes kovin paljoa ajaa.
    Eiköhän nuo ole passelit.Hodaggeja en hävitä mihkään..Mammutit meni jo.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  2. #4172
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvä että sait Mammutit muutettua rahaksi. Kun saat BFL:t alle niin kertoile miltä tuntuvat.

    Ilmeisesti Schwalbella edelleen jotain ylikysyntä-/valmistusongelmia kun eivät saa kumeja, varsinkaan JJ:n Snakeskiniä kauppoihin. Hyvä rengas, varsinkin isompi JJ minusta mutta pitäisi ainakin taakse voida Snakeskin laittaa että voisi yleisrenkaaksi, siis hyväksi, suositella. Mtbr foorumilla puhuttiin että lokakuussa voisi JJ:t tulla kauppoihin. No, ei ole mikään ajo-ongelma. Renkaita löytyy mutta testaaminen on kivaa.

  3. #4173
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    JJ Liteskineillä nyt ajeltu reilut 400 kilsaa Kesälahden maanteitä, soita, hakkuuaukeita ja metsäteitä ja ei teitä ollenkaan. Piruuttani ja testimielessä ajelen kevytsisureilla kun näiden kylkiä on kuvailtu sanoin "eivät kestä"
    Still no flats eli jatketaan testiä. Se on nyt Nivungin suuntaan matka ja sieltä Himon ja Varmon kautta takas järvenrantamökille. Morjens


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  4. #4174
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Miten meni noin niinku omasta mielestä?



    No hyvin paitsi taka kumi meinas olla vttumainen saada tiivistymään, mikähän sitäkin vaivasi.
    Kuviohan tässä onkin parjon karkeampi kuin mitä oletin. Tuossa talon edessä kotitiellä rullailun rullaa oikeikin kivasti.
    Leveys on semmoinen ettei farleyhin(2015) kyllä taakse mene enää paljoa isompi kumi. Chainstayhin jää puolelleen pari-kolme milliä ja kun ykkös vaihteen laittaa niin ketjuun rakoa samat muutama milli.
    Lisää raporttia jahka ajamaan eestyy.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #4175
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Leveys on semmoinen ettei farleyhin(2015) kyllä taakse mene enää paljoa isompi kumi. Chainstayhin jää puolelleen pari-kolme milliä ja kun ykkös vaihteen laittaa niin ketjuun rakoa samat muutama milli.
    Lisää raporttia jahka ajamaan eestyy.
    Nyt vain sormet ristiinja toivomaan, että kumi sopii pyörimään vielä venyttyään lopullisiin mittoihinsa.

  6. #4176
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Omien empiiristen mittausten mukaan tuo hodaggi ei ainakaan venynyt. Perkele jos venyy. Pitää varmaan sitten viilata haarukkaa levemmäks ja ketjua kapeemmaks. Kele tana ttu.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  7. #4177
    markettipyörämies Guest
    Mullakin vuosi BFL toisilla vanteilla, syyksi paljastui kumin reunaan valettu vitsi. En nyt muista mitä siinä luki, mutta ei naurattanut, kun hioin sitä pois.

  8. #4178
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Joo niin siinä luki jotain " if you se these blaablaa".
    No kyllä tuo onneksi tiivistyi.

    Tönärillä mittasin että leveimmillään nyt 106-107mm eli juuri kuten valmistaja ilmoittaa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #4179
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Jouduin tekemään ensimmäisellä asennuksella BFL:stä liimarenkaat kun ei tiivistyneet, toinen asennus ja pitivät pelkillä litkuilla.

  10. #4180
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Perkele jos venyy
    Muistaakseni jäsen Mutanaama kertoi yhden venymisen anatomian; pakkasella käytetty korkeampi siirtymäpaine oli jäänyt alentamatta ja paine sitten tietty nousi lisää kun fillari tuotiin sisälle lämpimään ajon jälkeen. Aamulla ei kumi sitten mahtunut enää pyörimään. Ei varmaan kaikki kumit veny ainakaan helposti ja luultavasti tossa oli osin huonoa tuuria.

  11. #4181
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    No joo mutta onhan tuo nyt tiedossa. Venyy se traktorinkin rengas kun tarpeeks painetta iskee.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  12. #4182
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Omakohtaisen empiirisen havainnon perusteella voin kertoa että dillinger5 ainakin venyy...

    Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

  13. #4183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Omien empiiristen mittausten mukaan tuo hodaggi ei ainakaan venynyt. Perkele jos venyy. Pitää varmaan sitten viilata haarukkaa levemmäks ja ketjua kapeemmaks. Kele tana ttu.
    Tai vaihtaa vanha farley uuteen, siihen menis 5 tuumanen ainakin

  14. #4184
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Tai vaihtaa vanha farley uuteen, siihen menis 5 tuumanen ainakin
    Älä aloita
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  15. #4185
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    No joo mutta onhan tuo nyt tiedossa. Venyy se traktorinkin rengas kun tarpeeks painetta iskee.
    Mulla on ollut esimerkiksi 72tpi:n Bulldozerissa vähän yli 2baria yön yli ja ei se ainakaan ollut paineiden laskun jälkeen yhtään isompi joten kyllä toi venyminen ilmeisesti vähän yksilöllistä on. Varmaan joissain kumeissa on vaan vahvemmat kudokset kuin toisissa.

  16. #4186
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Bulldozer oli vuotanut vakuumitubeless-asennettuna. Jonkun päivän tuo jo piti. Laitoin ilmaa lujasti illalla maantiesiirtymää varten ja oli yöllä pihissyt reunoilta. Kokeilu jatkuu.

  17. #4187
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mitäs kokeneemmat veikkaa kun hodagilla pidin paineina noin 0,8 niin ei kolissut vanteelle. Kuinka bfl:llä? Lähdenkö samalla paineella takana?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #4188
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mitäs kokeneemmat veikkaa kun hodagilla pidin paineina noin 0,8 niin ei kolissut vanteelle. Kuinka bfl:llä? Lähdenkö samalla paineella takana?
    Mulla (reilusti satakilosena) ollu bfl@rd(82mm) abaut 0,6bar, iha ok.. mutta parempi alottaa enemmällä, ettei heti oo kehässä lonttoo..

  19. #4189
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ei kestä omaa ajo tyyliä tuo paine
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #4190
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    4.8 JJ:ssä käytin 0,6 baria enimmillään ja ei kyllä kolissut vanteille 90 kilon kuskilla. Sun ajotapa on varmaan kovempaa runnutusta niin 0,7 baria voisi ehkä olla sopiva aloitella.

  21. #4191
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Isoja paineita ilmassa, ite just tsekkasin mieluisan etukumiBudin paineen, kyllä se on 0.15-0.2 bar kun menee näteimmin eli nielee juuret ja kivet kolahtelematta vielä isommin. Takana 0.35-0.4 bar Loussa. Mukavan pehmeetä menoo.

  22. #4192
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Juu en mä pystyis 70-kiloisena moisilla paineilla edes ajamaan.

    Paineista; nyt on etupään optimia yleispainetta haettu Budille ja alkaa olemaan selvillä.

    4psi(0.27) on aika jees, paukkuu tosin kivikossa välillä vanteille.
    4.5Psi(0.31) taitaa olla "se" paine mulle eteen. Vielä kohtuullisen pehmoinen, ei poukkoile ja läpilyönnit harvassa.
    5Psi(0.34) saattaa ajoittain aiheuttaa jo keulan poukkoilua pois kätösistä. Mutta silläkin ajelee, jos tarttee lujempaa edetä kivikossa alaspäin.
    Mutta saattaa tosiaan tehdä kuskista matkustajan.

    Summasummarum; tarkkaa on läskikummeilla..0.27barista kun mennään 0.34bariin muuttuu nokan käytös oleellisesti.
    Takapää Loun kanssa nyt ei niin tarkka ole; enemmänkin ratkaisee mukavuus. Takana sopiva paine tuntunee olevan 5,5-6Psi. Ei yleensä pauku läpi.
    Ja on mukavan pehmoinen. Työmatkatkin taittuu asfaltilla ihan kivasti.

    Toki mun ajot on hissuttelua. Tykittely harvemmassa.
    Ja jos oikein möyritään(+talvella), etupää saa olla siellä 3Psi:n tienoilla, takana 4-5Psi.

    EDIT: Ja jos Polun tukko malttaa välillä hiljennellä vauhtia, BFL:n toiminta takana maastossa pidon suhteen kiinnostaisi..
    jos sattuu satamaan niin kiinnostaa vielä enemmän.
    brilleaux muokkasi tätä : 25.08.2015 at 07.31

  23. #4193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    BFL:n toiminta takana maastossa pidon suhteen kiinnostaisi..
    jos sattuu satamaan niin kiinnostaa vielä enemmän.
    Se pitää erittäin loistavasti, johtuisiko siitä, että kumia on maata vasten runsaasti ja rengas ei mene nappuloiden varassa esim juurakoissa.

    Mudassa kaikki muuttuu ja Tahkollakin homma muuttui purjehdukseksi. En kyllä tiedä olisiko siellä pitänyt mikään nappularengaskaan....

    - Tomi

  24. #4194
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tahkolla purjehdittiin kyllä Budilla ja Loullakin paikoitellen.

  25. #4195
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Isoja paineita ilmassa, ite just tsekkasin mieluisan etukumiBudin paineen, kyllä se on 0.15-0.2 bar kun menee näteimmin eli nielee juuret ja kivet kolahtelematta vielä isommin. Takana 0.35-0.4 bar Loussa. Mukavan pehmeetä menoo.
    Kyllä mä mönkimisessä nuo paineet ymmärrän,mutta ei noilla paineilla päästellä kovempaa.Omassa käytössä burbbaisi varmasti ensimmäisessä kurvissa.
    @brilleaux:Toki,ei mun kunto kestä kun parin sadan metrin pyrähdyksiä,sit vedettävä happea puuta vasten.Jahka käyn ajamassa niin kertoilen ala- ja ylämäki ajon tunteet isoläskilaurista.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #4196
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mulla (reilusti satakilosena) ollu bfl@rd(82mm) abaut 0,6bar, iha ok.. mutta parempi alottaa enemmällä, ettei heti oo kehässä lonttoo..
    Eipä ole 0.6/0.5 paineilla ollut pelkoa BFL:llä kolista vanteille täälläkään, toki kylläkään vauhti ei päätä hurmaa. Näin ainakin tubelessina. Märällä kelillä voi vielä hyvillä mielin mennä 0.5/0.4 mutta sitten ollaan sillä rajalla, että alkaa koliseen jos vähän enemmän rytyyttää.

    Itse kyllä pidän BFL:stä enemmän kuin lou/bud, kunhan sen rajoitukset ottaa huomioon, eikä yritä liikoja.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  27. #4197
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    kunhan sen rajoitukset ottaa huomioon, eikä yritä liikoja.
    ?? Aina pitää puskee kovaa.Ja sitten vielä kovempaa. Sitten kun pelottaa,ollaan lähellä maksimia
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #4198
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ei kestä omaa ajo tyyliä tuo paine
    Joko oot kokeillu? Elä tuomitse ennenku testaat..

  29. #4199
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Toisessa topikissa oli Polun tukon ajokuvia ja sen verran korkealla ilmassa näkyi fillari olevan että voi varmaan puhua aika hyvin enskatyyppisestä menosta. Siinä yksi alastulo johonkin kivenkulmaan tai juureen pistää kyllä takuulla kehän mutkalle "normaalilla ajopaineella" joten vähän noitten rajuimpien temppujen mukaanhan ne paineet silloin pitää sovittaa.

  30. #4200
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Itse kyllä pidän BFL:stä enemmän kuin lou/bud, kunhan sen rajoitukset ottaa huomioon, eikä yritä liikoja.
    Edessä mulla tulee kyllä Bud pysymään, vaikea kuvitella parempaa kumesta mun käyttöön. Mulla on jonkinmoinen suhde sen kanssa jo.
    En keksi ainuttakaan moitetta.
    Takapäähän vois BFL:ää joskus kokeilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •