GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 139 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 189 239 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4141
    Jumbo Jim antoi kunnon "kyydit" dyyneillä
    Huikeaa settiä!

  2. #4142
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    En minä vakuumikonetta tarvinnut. Aluksi ihan miesten kesken terassilla silityslaudan ja raudan kanssa puuhasteltiin. Paikalle kertyneiden naisten ilmeet olivat paljonpuhuvia. Yhdelle piti jopa kertoa, että "tämä on silitysrauta".

    Napsauttimella rengas nousi vanteelle tosi helposti infernaalisen vinkunan kera. Mulefutin tyypillinen *NAPS* jäi puuttumaan, koska kehän ulkomitta muuttui tietysti hiukkasen, mutta tuntuu tuo ilmaa pitävän. Käyttämäni Milkit-venttiilit on veikeitä kapistuksia. Niiden läpi kun suhautti napsauttimella ilmat ilman sielua, rengas oli käyttövalmis ilman sielua. Venttiilinrunko kun piti ilman sisällä noin vaan Samalla tuli kokeiltua litkun tiivistysominaisuudet. Renkaassa oli pitempään ollut orapihlaja-aidan piikki. Vetäisin sen pois, ja litku tiivisti reiän sekunnissa.

    Ylijäämä pitää vielä leikata pois. Halpa vannenauha, painoa 35g. Hintaa 2.5e/kpl, mutta paketista tulee kerralla sitten neljä Tokmannin hinnoilla (9.90e). Oleellista hommassa on lisätä kehän pituuteen tarpeellinen määrä millejä. Mulefutilla lisäsin 14mm. Eka nauha napsahti poikki, koska siinä oli protoilun takia tehtyjä viiltoja ja sitä ei oltu pidennetty alunperinkään.

    Bonuksena tässä on, että litkun määrän oikeasti näkee vanteen rei'istä. Pieni ravistus vaan ja heti näkee onko nestettä enää sisällä. Naapurin insinööri alkoi jo speksata kehälle ledivaloja...
    rjrm muokkasi tätä : 22.08.2015 at 12.25

  3. #4143
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Omat kokemukseni Duroista: suht kevyet, veltot kyljet, tubeless "onnistui" Rolling Darryleille runsaahkolla teippauksella eli mittatarkkuus on vähän niin ja näin. Reunavuodon ja em. velttouden vuoksi paremmat sisureilla. peccco kertokoon ajokokemuksista; alppien ylityksen näytti ainakin kestävän.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  4. #4144
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mites tollanen vakuumipussi sitten käyttääntyy, mihin tarvitaan silitysrautaa? Kutistamiseenko? Miten päät liitetään toisiinsa?

  5. #4145
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oravikoski, Joensuu, Kuopio
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herman Katso viesti
    Omat kokemukseni Duroista: suht kevyet, veltot kyljet, tubeless "onnistui" Rolling Darryleille runsaahkolla teippauksella eli mittatarkkuus on vähän niin ja näin. Reunavuodon ja em. velttouden vuoksi paremmat sisureilla. peccco kertokoon ajokokemuksista; alppien ylityksen näytti ainakin kestävän.
    Durot on tosiaankin keveät renkulat mutta tubeleksena aika vaikeet joten laiteltiin F13 sisärenkaat sinne (180g) alppireissulle. Rengas toimi ajessa ihan hyvin, pito niin kuin tommosella matalanappulaisella yleensäkin, vertailukohtana oli reissulla toisessa pyörässä Maxxis Mammoth ja ei sanottavaa eroa pidossa, Duro rulaa myös melko mukvasti. Toimii siis hyvin yleiskäytössä mutta kunnon lumessa tai mudassa voi olla paljonkin parempia vaihtoehtoja. Asennus sisärenkaalla suositeltava, mutta jos haluaa temuta oikein niin varmaan saa tubeless käyttöön tosin ei varmaan ekstä ajaa kovin matalilla paineilla silloin.

    tuossa juttua reisusta jos ketä kiinnostaa: http://vov-productions.blogspot.fi/2...it-edessa.html
    Cycling El Burro, aasikin voi ajaa pyörällä

  6. #4146
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jos halutaan tehdä 174cm pitkä nauha, leikataan vaikka 15cm ylipitkä pala ja putken kyljet avataan sivuista 15cm matkalta. Sujutellaan sisåkkäin ja silitellään kiinni. Ja sitten koko nauha silitetään kii ni toisiinsa.

    Seuraavaksi vois tietysti yrittää Saarioiselta saada ostettua pekonipakettimuovia.... olis tyylikäs kehä kun kevennysrei'istä vilkkuis pekonin kuvat.

  7. #4147
    Onko joku tehnyt jo dudeen tubeless renkaat (swiss br 2250 vanne) ja miten jos on. Mahtaisko toi rjrm viritys toimia siinä.

  8. #4148
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Letku Katso viesti
    Onko joku tehnyt jo dudeen tubeless renkaat (swiss br 2250 vanne) ja miten jos on. Mahtaisko toi rjrm viritys toimia siinä.
    On varmasti kymmenet tehneet jo. Ja markettipyörämieshän se just Dudeen vakuumipussista ensiks väänsi:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...94#post2410194

  9. #4149
    markettipyörämies Guest
    Ite tein sen sauman näin:

    Sauma:


    Muoks: Tässä olis kevennysversio: http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/...ic-p-7602.html
    Tuo on varmaan vielä lämmöllä kutistuvaa eli saisi tiukallekin helposti. Miten lie sitten kuumasaumattavissa. Harmi kun olen hukannut eslu-kajariprojektin ylimäärä mylarit, ei pääse testaan.
    markettipyörämies muokkasi tätä : 22.08.2015 at 21.29

  10. #4150
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521

  11. #4151
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Huomenta heput, oliko jollain kivikkokestävyyskokemuksia Pana FatBNimblestä ?
    Vaikka ensin ihan pelkät ja sitte vaikka vertailua Mammothiin jos on , kiitos

    Itse ajanu nyt Hodageila ja Panalla, hyvin toimii molemmat jyrkkään kuivaan nousuun, märkäänkin suhteellisen hyvin. Jos on liikaa lällyä niin sitte voi jo sutia.
    Hodageista tullu kangasviiruja esille, mutta ei mitään särkymisen enteitä.
    Panaa oon koittanu ajaa kiviin Runtelinkivikko- huudeilla muttei mitään jälkiä.
    Eilinen RokuaMTB hiekalla ja muutama jyrkähkö nousu niin Pana pelas loistavasti.
    Siis nyt Hodag edessä ja Pana takana.
    Lapin kivikkorakkaan aattelin Mammothia taakse, 1230g näytti oma vaaka, Panalle se näytti 1190g.
    Mutta kannattaako vaihtaa ?
    Etelän sherpat, komments ?

  12. #4152
    mutanaama Guest
    Jos kuvio ja runko on kohdallaan, eikä yli satakiloinen kuski, niin nimble on aivan loistava rengas.

  13. #4153
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Läskimasan ja Skin viesteissä on tullut esille suunnilleen ääripäät läskin kumeista. Toinen näyttää pitävän 5.1-5.2" leveistä erittäin kantavista sekä pitävistä vajaa pari kiloa painavista ja toinen taas mahdollisimman nopeista ja kevyistä kumeista joissa on tyydyttävä pito.
    Kumpikaan ei ole tietenkään väärin. Tässä vaan hyvin näkee sen että makuja on monia ja yksimielisyyttä ei tietenkään voikaan olla rengasasioissa(kaan).
    Toisaalta ei tässä nyt niin kauaa ole itsekään ymmärtänyt että ei aina ole niin suurta väliä mitä on alla. Joku on jossain parempi mutta kaikilla voi ajaa.

  14. #4154
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Toinen näyttää pitävän 5.1-5.2" leveistä erittäin kantavista sekä pitävistä vajaa pari kiloa painavista
    Näinpä. Eikä näitä mun mieltymyksiä aina voi mitenkään järjellä selittää, kattokaa ny mun kesämoponki takakumia.

  15. #4155
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kieltämättä varsin maastokelpoisen näköinen.

    Tärkeintähän on että on kivaa harrustuksen kanssa. Liika järjenkäyttö usein pilaa sen.

  16. #4156
    Siinä on konepyörällinen pelkkää päheyttä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  17. #4157
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Ei suoraan rengasasiaa, mutta lähes. Onko kenelläkään 65 Nextien omistajalla vastaavaa ongelmaa, että venttiili löystyy kehällä ja jumpatessa ilmeisesti venttiilin liikkuessa ilmaa pääsee ulos? Huono venttiili vai mitä?

  18. #4158
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kun kahtoo sitä 65mm leveän Nextien profiilia niin enempi herää ihmetystä että mikään pysyy siinä kii. Normiventtiilissä on varrenpituus hiukan ei-riittävä.

    Nimim.
    Sisurilla

  19. #4159
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Ei suoraan rengasasiaa, mutta lähes. Onko kenelläkään 65 Nextien omistajalla vastaavaa ongelmaa, että venttiili löystyy kehällä ja jumpatessa ilmeisesti venttiilin liikkuessa ilmaa pääsee ulos? Huono venttiili vai mitä?
    Laita O-rengas mutterin ja kehän väliin. Se estää löystymistä.

  20. #4160
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Huomenta heput, oliko jollain kivikkokestävyyskokemuksia Pana FatBNimblestä ?
    Vaikka ensin ihan pelkät ja sitte vaikka vertailua Mammothiin jos on , kiitos

    Itse ajanu nyt Hodageila ja Panalla, hyvin toimii molemmat jyrkkään kuivaan nousuun, märkäänkin suhteellisen hyvin. Jos on liikaa lällyä niin sitte voi jo sutia.
    Hodageista tullu kangasviiruja esille, mutta ei mitään särkymisen enteitä.
    Panaa oon koittanu ajaa kiviin Runtelinkivikko- huudeilla muttei mitään jälkiä.
    Eilinen RokuaMTB hiekalla ja muutama jyrkähkö nousu niin Pana pelas loistavasti.
    Siis nyt Hodag edessä ja Pana takana.
    Lapin kivikkorakkaan aattelin Mammothia taakse, 1230g näytti oma vaaka, Panalle se näytti 1190g.
    Mutta kannattaako vaihtaa ?
    Etelän sherpat, komments ?
    Anna olla se Pana alla, niin on muillakin mahollisuuksia keltaiseen paitaan

  21. #4161
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Laita O-rengas mutterin ja kehän väliin. Se estää löystymistä.
    bueno, kiitti vinkistä!

    Shimaani, helppo tubeless oli nro 1 hankintaperuste. Onzat muuten just ja just yltää kehän läpi.

  22. #4162
    mutanaama Guest
    44mm vena on noihin paras valinta

  23. #4163
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Vastausten arvoituksellisuus ja hieroglyfisyys johti siihen lopputulokseen että heitän Maxxis Mammothin alle rakka polku koitokseen
    Tuleepahan testattua sekin

  24. #4164
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Vastausten arvoituksellisuus ja hieroglyfisyys johti siihen lopputulokseen että heitän Maxxis Mammothin alle rakka polku koitokseen
    Tuleepahan testattua sekin
    No voihan! Ei sitten missään nimessä kannata laittaa pyörimissuuntaa väärinpäin!

  25. #4165
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Hmmm kummin se sitte onkaan ... No katon kumista , kai siinä joku nuoli on ??

  26. #4166
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mä tilasin foxcompista ne bfl:t. Josko niillä nyt pääsis mielensä päähän.
    Jos ei pääse niin pukkaa yv:tä. Toisen voi myydä vaikka mulle.

  27. #4167
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jos ei pääse niin pukkaa yv:tä. Toisen voi myydä vaikka mulle.
    Älä sinäkin alota.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #4168
    IncBuff Guest
    Eikös BFL ole yli 4 tuumaa leveä?

  29. #4169
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Eikös BFL ole yli 4 tuumaa leveä?
    Paperilla mutta oikeasti muutaman millin yli 4" kun 82mm kehälle muljauttaa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  30. #4170
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mä tilasin foxcompista ne bfl:t. Josko niillä nyt pääsis mielensä päähän.
    Uskon että on hyvät. Varmaan aika lähellä isompia Jumbo Jimejä.

    Jos etsii nopeaan ajoon hyviä renkaita joissa on pienempiin verrattuna vähän lisää ilmatilaa iskunvaimennuksen parantamiseksi ja päätyy BFL:n tai JJ 4.8:n ja sitten toteaa ettei ole mielen mukaiset niin sitten kyllä kannattaa heti ajaa lisää ja alkaa muuttaa mieltä eikä renkaita. Luulen ettei tartte edes kovin paljoa lisää ajaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •