GiantEfatGarminElectrobike
Sivu 60 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhazz Katso viesti
    Vinkkejä miten saisi aamupalalle suuremman ruokahalun? Nyt lähes poikkeuksetta aamuisin heti heräämisen jälkeen tulee syötyä vain ehkä banaani ja juotua lasi mehua, ei vain mikään maistu.
    Oman varsin tuoreen kokemuksen mukaan ihan opettelemalla tuo tapahtuu. Tai, varsinaisesti aamuisin ei vieläkään ole nälkä mutta pää tietää että koska aamulla pitää syödä niin nälkä on

Kannattaa myös sotkea mukaan protskua ja hiukan rasvaa, muodossa tai toisessa. Pysyy kupu täynnä paljo paremmin lounaaseen asti ja ilmeisesti jonkinlaiset edellytykset ovat syntyneet myös lihasten kehitykselle.

Aika vakkari on joku 250g rasvatonta rahkaa, desi-pari kevytmaitoa sekaan että saa syötävään muotoon ton rahkan ja vaikka se banaani syötävän kokoisina paloina sekaan. Unohtamatta toki kalanmaksaöljyä pullosta aperitiiviksi

On muuten jännä tilanne kun paino ei tipu vaa'alla mutta peilikuva vaan paranee. Oli eilen hämmentävä hetki kun huomasin näyttäväni ihan hyvältä bibseissä. Mahaa ei kohta enää ole. Lihasta tuntuisi tulevan lisää ainakin jalkoihin mutta kun en mä ole liikkunut mitenkään ylettömästi. Viikonloppuisin koitan pidemmän lenkin ja ollaan ehkä juostu hippasen enemmän ja mä pyöräilen mun hyvin lyhyen työmatkan (työmatkatemmolla tottakai) mutta siinäpä se. Salitreeni on jäänyt nyt kesällä kokonaan pois.

Lihakset on ihan kivoja ja sillai mut ne kanssa ilmeisesti polttaa hiilaria ihan kivasti niin ei vieläkään mene yli 4h suoritukset sippaamatta.

Mulle on aina aamiainen maistunu, en oikein osaa edes aloittaa päivää jos en syö.
    Aamiainen on ollu jo vuodenpäivät sama:

-kaurapuuro(luomu)
    -mustikka- tai marjakeitto(luomu)
    -2 keitettyä kananmunaa(yleensä luomu).
    -1 iso kuppi kahvia rasvattomalla maidolla.

Aamupala ja muukin ruokaympyrä ollut jo vuosia aika lailla samanlainen.

Aamulla
    2 x jälkiuunileipä ja julmetusti kalkkunaleikeviipaleita (niitä pippurilla tai ilman)
    2-3 lasia smoothieta (luonnonjugurtti, banaani, puolukka, mustikka ja rasvaton maito)

Usein pyörällä duuniin säävarauksella 20 km sivu..

sitten lounas 11-11.30 (mahdollisimman vähärasvainen / usein salaatti proteiinilla)

päivällinen n. 17.30-18.00 (kanaa/ riisiä, salaattia tai kalaa) / riippuen miten töissä -urheilemassa tai muuten menossa.

illalla luonnonjugurttia myslillä tms.

joka päivä vähintään 2 keppanaa ja aika usein vielä punkkulasikin (jos nyt tunnustaa pitää...)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    joka päivä vähintään 2 keppanaa ja aika usein vielä punkkulasikin
    Tässä on pitkän iän avaimet. (y) IMO.

Paras keino pitää paino kurissa on yksinkertaisesti hiilarien välttäminen ja rasvan ja proteiinin suosiminen. Hiilarit eivät taltuta nälkää vaan tekee mieli syödä enemmän ja lyhyemmän ajan sisään hiilaripitoisen aterian jälkeen. Rasvaa ja proteiinia syödessä taas nälkä pysyy kauemmin loitolla eikä tarvitse syödä niin paljon. Pudotettuani hiilarien osuutta ravinnossa laihduin nopeasti reilut 10 kiloa vaikka lenkkimäärät ovat tainneet jopa vähentyä. Lisäksi olen huomannut rasva ja proteiinipitoisen ravinnon pitävän vireyttä paremmin yllä, vähentäneen sairastelua ja myös allergiaoireet ovat aiempaa pienemmät. Rasva ja proteiini ovat siis ravintona kiistattomasti kaikin puolin ylivertaisia.

Toisaalta olen sinänsä kaikenlaista laihduttamista vastaan. Nykyään kaikkialla vallitsevat laihdutusohjeet ovat saaneet aikaan alipainoisten ja suorastaan anorektikoiden painon omaavien räjähdysmäisen kasvun. Varsinkin urheilun harrastajien, pyöräiljöiden etupäässä, keskuudessa laihdutuskuurit ovat menneet täysin överiksi. Anoreksia ja alipaino ovat kuitenkin pieneen pyöreyteen verrattuna paljon haitallisempia terveystasolla. Lisäksi etenkin miehillä sairaanloinen laihuus on terveys seikkojen lisäksi sivettömän näköistä. Riski vatsan seutu sen sijaan kertoo terveestä elämän asenteesta ja siitä ettei ruokapöydässä ole paljon nirsoiltu vaan opittu hyville tavoille. Painoindeksitaulukot ovat lisäksi peruja pula-ajoilta jolloin ruokaa ei välttämättä ollut tarpeeksi ja siksi ne eivät sovi määrittämään nykyaikaa alkuunkaan.

Uskomatonta! Näillä kilometreillä kuvittelee jo jotain tietävänsä, mutta niin on älykkyyttä myöntää olevansa dorka ja nuorekasta uskoa voivansa uudestisyntyä.

Uskomatonta! Mulla on aina ollut "outo ravintovatsa", siis aina, silloinkin kun en vielä juopotellut säännöllisesti ja jatkuvasti. Se ei siis ole läskimaha vaan "hiivamaha".

Viikko sitten, Uskomatonta, rupesin ottamaan aamukahvin sekaan MCT-öljyä. Reilu 30 vuotta mukanani ollut "ravintovatsa", joka on siis glykogeenin sitomaa vettä, hiivamahaa on hävinnyt. 3 kg lähtenyt viikossa. WTF ?? Kuvittelin jo tuntevani kroppani ja olen aina ihmetellyt miksi mulla on tommoinen maha vaikka liikun ja joskus liikun vauhdikkaastikin, ja ajoittain jopa paljon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syte Katso viesti
    Uskomatonta! Näillä kilometreillä kuvittelee jo jotain tietävänsä, mutta niin on älykkyyttä myöntää olevansa dorka ja nuorekasta uskoa voivansa uudestisyntyä.

Uskomatonta! Mulla on aina ollut "outo ravintovatsa", siis aina, silloinkin kun en vielä juopotellut säännöllisesti ja jatkuvasti. Se ei siis ole läskimaha vaan "hiivamaha".

Viikko sitten, Uskomatonta, rupesin ottamaan aamukahvin sekaan MCT-öljyä. Reilu 30 vuotta mukanani ollut "ravintovatsa", joka on siis glykogeenin sitomaa vettä, hiivamahaa on hävinnyt. 3 kg lähtenyt viikossa. WTF ?? Kuvittelin jo tuntevani kroppani ja olen aina ihmetellyt miksi mulla on tommoinen maha vaikka liikun ja joskus liikun vauhdikkaastikin, ja ajoittain jopa paljon.
    Hiilihydraatit sitovat kyllä sen veden lähinnä lihaksiin. Maksaan menee vissiin joku 100 grammaa? mikä ei nyt vielä hirveästi pakkia turvota. Oma kokemus on, että vähillä hiilareilta näyttää korkeintaan laihaläskiltä kun kaikki paine häviää lihaksista. Tietenkin vaihtamalla johonkin vähä hiilariseen ruokavalioon myös kuidut tuppaavat katoamaan mikä kyllä saattaa pienentää ruuansulatuksen viemää tilaa ja täten laskea "turvotusta".
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Tässä taas yksi energialaskuri. Pistin itseni toimistotyöläisenä tuohon 2600 kcal välimuoto-luokkaan, niin meikeläisen aamiainen on 11 % päivän energiatarpeesta. Onkos se liian vähän, oliko 20% joku optimi?
    http://www.hs.fi/ruoka/a1305962291701

Finelin tiedoilla laskin oman aamiaisen luvuiksi 270 kcal. Ja vastaavasti tavallisen klo 16 välipalan arvoksi noin 400-500 kcal. Sitten joskus iltapalaksi kaksi samanlaista voileipää kuin aamullakin eli toiset 270 kcal.

Eli meikeläisen tavallinen arkiruoka on noin 990 kcal ja siihen sitten päälle työpaikan lounas. Ja se on 3/4 lautasellinen salaattia ja sitten kanaa-kalaa yms. Ilman mitään riisi, peruna, pasta juttuja. Olisi hauska tietää paljonko energiaa se lautasellinen mahtaa sisältää...

Kalorilaskuri.fi tarjoaa minun tiedoilla päivän peruskulutukseksi noin 2500 kcal ja sitten Polarin laskemana liikunnan vaikutus tuohon päälle on suoritteesta riippuen 600 -1600 kcal
    Eli olisiko meikeläisen päiväkulutus noin 3000 kcal luokkaa. Kuulostaako järkevältä? 184 cm, 84 kg ja 45 vee.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Mulla "päivätavoite" 2530kcal, aamiainen 460kcal(jos en käy aamujuoksulla).
    Päivätavoite siis ilman liikuntaa. FittnessPal ynnää tuohon sitten treenit mukaan.
    Valkuiaisen määrä omalla kohdalla tuppaa jäämään systemaattisesti alakantiin, se on huomattu.
    päivätavoite 150gr eli n. 2,2g/painokilo. Vai onko tavoite jo liian korkealla? Saattaisi kaiketi riittää jo puolet?

173cm, 69kg ja 45vee.

Ajattelin ensin, että tuo hesarin 2600kcal on liikaa meikäläiselle, mutta saattaa se aika lähelle mennä. Mun puuroaamiainn kattaa 14% enrgiatapeestani - päivän sokerista meni siinä puolet kun juon appelsiinimehua. Sitten löysin www.laskurini.fi -sivustolta energiatarvelaskurin joka näyttäisi mulle "jonkin verran aktiivisuudella" 2311kcal tarvetta ja "kevyt työ ja kuntoliikunta (tunnin juoksulenkki päivässä)" -asetuksella 2928kcal. Tuo jälkimmäinen kuvannee lähemmäs minua. Määrä siis yllätti. Erityisesti yllätti tuon laskurin väite, että minulla pyöräily 25,7 - 30,6 kmh keskarilla veisi 770kcal tunti. Sykemittari näyttää siinä 500 kantturoilla, mikä on minusta lähempänä totuutta (mutu). Sinänsä aamiaisen näyttäisi ehkä olevan niukahko, mutta kohtuullisen tasapainoinen noita sokruja lukuunottamatta, mikä ei ollut yälläri.
    173cm 69kg ja 47 v.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Paino, rasva%, lihas%, mitattu samalla Omron puntarilla.

2010 joulukuu: 100kg
    2010 toukokuu: 89,3kg 27,0% 35,2%
    2010 syyskuu: 94kg
    2011 tammikuu: 97,60kg 28,50% 34,2%

Lopetin toukokuussa laihduttamisen kun kuvittelin että rankka pyöräily syö läskit. n. 6000km maantiellä ja 5kg tuli lisää painoa.
    Lainataan taulukkoa vuosien takaa. Paino nyt 77kg. Täytyy etsiä jostain rasva% mittari.
    Olen käytännössä lopettanut pyöräilyn tänä vuonna, poislukien työmatkapyöräily. Paino nyt 72.5kg, pituutta 180cm. Farkkujen koko tippunut parissa vuodessa 36/32 -> 31/32 ja nämäkin tuntuvat löysiltä.

Tuntuu että syön kuitenkin huoletta kuin hevonen, nälkää ei tarvitse nähdä. Ainoastaan lopetin aktiivisemman pyöräilyn kun ei vain ehdi.

Itse olen nyt 81Kg / 183cm Joskus paino on enimmillään ollut 116Kg. Moni tuntuu hakevan oikotietä keveyteen, mutta kyllä se kulutettujen/saatujen kalorien suhde on se mikä sen painon määrittää. Olen Itsekkin karppaillut ja edelleenkin menen melko vähä hiilarisella, koska niistä nyt on vain helpoin tiputtaa kaloreita pois. Rasvoja koitan käyttää kohtuudella, koska varsinkin kovia rasvoja tulee väkisinkin maito- ja lihatuotteista melko paljon.

Itsellä paino sahailee tuossa 80-90Kg välissä. Jos alkaa vaaka näyttämään 90Kg niin sitten jätetään kaikki herkut pois ja vähennetään hiilareita. Sekä klo.18 jälkeen syömiset olen koittanut jättää pois, myös siksi että uni on paljon parempaa kun ei ole syönyt illalla. Aamulenkit läskillä maastossa n.4 kertaa viikossa n.1h lenkkejä ja joskus viikonloppuisin pitempiä rutistuksia. Tuo muutaman kertyneen kilon tiputtaminen toimii itsellä hyvin, kun sen muutaman viikon jaksaa pitää hyvin motivaatiota yllä että pääsee taas toivottuun painoon. Sitten voi taas syödä hiukan rennommin ja kun painon tiputuksen tekee sopivalla tahdilla, liikuntaa harrastaen ei lihaksetkaan pääse juuri kärsimään tuon muutaman keventely viikon aikana.

Aamupala on ollut jo monta vuotta sama: Rasvaton maitorahka, myslit, aspartaami-myrkky-makeutusaine ja sokeriton mehukeitto ja välillä pakastemarjoja sekaan.

Olen käytännössä lopettanut pyöräilyn tänä vuonna, poislukien työmatkapyöräily. Paino nyt 72.5kg, pituutta 180cm. Farkkujen koko tippunut parissa vuodessa 36/32 -> 31/32 ja nämäkin tuntuvat löysiltä.

Tuntuu että syön kuitenkin huoletta kuin hevonen, nälkää ei tarvitse nähdä. Ainoastaan lopetin aktiivisemman pyöräilyn kun ei vain ehdi.
    Hyvin on paino lähtenyt!

Itse aloitin reilu 1.5v vuotta sitten tämän "painonhallinnan", kun mittari polkaisi uudet pohjat, reilut 94kg.. Silloin meni ruokailut remonttiin, kun yleensä tuli skipattua niin aamupala kuin iltapalakin. Nykyään aamuisin tulee aina syötyä puuro ja jotain proteiinia, yleensä raejuustoa tai rahkaa. Välipalaksi menee yleensä hedelmä + maitorahka iltapäivällä. Lounas ja päivällinen ns. normaalia kotiruokaa ja salaattiin laitan yleensä oliiviöljyä kyytipojaksi. Iltapala varsin usein on smoothie (maitorahka pääaine, johon marjoja / mehukeittoa + pellavansiemenrouhetta kyytipojaksi). Nyt paino on 69kg (pituus 173cm). Toki on lisättävä, että liikuntamäärät on myös tuona samana aikana lisääntyneet ja monipuolistuneet (aikaisemmin pyöräily + jääkiekko, nykyään noiden edellisten lisäksi kuntosali ja juoksu).

Paino tippui noilla muutoksilla yllättävän kivuttomasti. Eikä tunnu siltä, että mistään olisi pitänyt luopua tai nälkää nähdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Valkuiaisen määrä omalla kohdalla tuppaa jäämään systemaattisesti alakantiin, se on huomattu.
    päivätavoite 150gr eli n. 2,2g/painokilo. Vai onko tavoite jo liian korkealla? Saattaisi kaiketi riittää jo puolet?

173cm, 69kg ja 45vee.
    Taitaa uusimpien suositusten mukaan riittää 1,5g per painokilo roheiinia aika pitkälle.

Mulla "päivätavoite" 2530kcal, aamiainen 460kcal(jos en käy aamujuoksulla).
    Päivätavoite siis ilman liikuntaa. FittnessPal ynnää tuohon sitten treenit mukaan.

173cm, 69kg ja 45vee.
    Proteiinin tarve on kuulemma n. gramma per kilo ja lihasmassaa kasvattaessa Isot Pojat(tm) ajaa sisään n. 2-3 g/kg, mutta suuremmista määristä ei kuulemma ole hyötyä. Näin ainakin bodausta harrastava kaverini on minulle valistanut ruokavalion osalta. Olen sen verran vanhakantainen luterilainen, että en ole itse vaivautunut asiaa edes googlailemaan vaan olen luottanut miehen sanaan, lääkäri kun on ammatiltaan

Epätarkkuutta vielä lisää se että joissakin ohjeissa on "proteiinia per rasvaton painokilo".
    Lihastohtorilla on tuo 1,5g suositus ihan perusteltuna.

Minä olen yrittänyt pudottaa painoa monella tavalla ja nyt olen keksinyt helpon keinon. Poikani pudotti tällä tavalla 20 kiloa kolmessa kuukaudessa ja on nyt kuin pajun varsi.

Pitää vain vähentää huomattavasti hiilareiden käyttöä. Itse vastustin sitä siksi kun ajattelin, että lenkkeily tai kuntosali ei onnistu ilman hiilareita.

Ongelma ratkeaa sillä, että enen treeniä, treenin aikana ja treenin jälkeen syö hiilareita, mutta ei muulloin, paitsi illalla ennen nukkumaan menoa, voi syödä vähän unen laadun parantamiseksi.

Noin tunti ennen treeniä syön ruisleivän ja lenkillä juon maltodekstriinijuomaa tai vettä ja geelin pari per tunti. Treenin jälkeen juon Lidlin valmispalkkarin. Illalla vaihtoehoisesti noin desin kaurapuuroa tai mysliä ja jogurttia mustikkakeiton kanssa.

Painoa on lähtenyt kolmessa viikossa noin viisi kiloa. Syy miksi tämä toimii on insuliiniresistenssistä eroon pääsy. Jos syö vaaleita viljoja ja sokeria niin kehossa on koko ajan insuliinia ja sehän on varastoaine. Laihdutus ei onnistu, jos resistenssistä ei pääse eroon.

Kaikista kevyttuotteista olen luopunut. Voi, kananmunat, rasvainen juusto, täysmaito ja muut maittavat ruoka-aineet ovat taas päässeet kuunniaan. Välipaloina ja kahvin kanssa Lidlin suolatut mantelit maistuvat. Kyseessä on jonkin asteinen karppaus, mutta puhtaalla karppauksella en jaksanut kuntoilla ja repsahduksia tuli tämän tästä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Hiilarit maistuu hyvälle.

nimim. puolisen-litraa-mansikoita-juuri-kitusiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leppikallio Katso viesti
    Hiilarit maistuu hyvälle.

nimim. puolisen-litraa-mansikoita-juuri-kitusiin
    Mansikat ovat hyviä ja niitä voi syödä kohtuudella kunhan ei lisää niihin sokeria.
    Kalorien laskenta on muuten ihan turhaa jos kärsii tuosta insuliinirsistenssistä. Olin puoli vuotta tuhannen kilokalorin vajella ja pistin ylös kaiken syömäni ilman laihtumista. Painokaan ei tosin noussut.
    Rittää kun pitää makeat pois ruokavaliosta. Siis kaikki vaalea vilja ja sokeripitoiset tuotteet.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 21.08.2015 at 23.00
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kalorien laskenta on muuten ihan turhaa jos kärsii tuosta insuliiniresisdessistä.
    Itse olen karpannut. Toimiihan se. Paino vaan tuli takas kun lopetin.
    Kalorien laskennasta; se nyt vaan on fakta, että jos kehon saama kalorimäärä on pienempi kuin kulutettu, laihdut.
    Ei siinä ole mitään selittelyjä.
    Joskus olin erimieltä itsekin, en ole enää. Esim. FitnessPalilla tuo on hyvä itselle havainnolistaa.

Terveellinen, monipuolinen perusruokavalio sopivalla kalorimäärällä. Siinä se.
    Nopeat sokerit ja lisäainesonnathan ei ole terveellisiä syöt millä ruokavaliolla hyvänsä.

Kertaalleen vielä tämä, 8.6. 2015 siis aloitin kalorien laskennan:

brilleaux muokkasi tätä : 21.08.2015 at 15.13

Kalorien laskennasta; se nyt vaan on fakta, että jos kehon saama kalorimäärä on pienempi kuin kulutettu, laihdut.
    Mites se kuuluisa säätöliekki. Joskus kuullut että liikaa vajaa energian saanti alkaa laskemaan elimistön kulutusta. Ja se hidastaa sitä laihtumista.

Mutta tuleeko tuo raja oikeasti vastaan jos pysytään täällä länsimaisten keittiöiden lähistöllä, eikä mennä minnekään pakolaisleiriin.

Noita säästöliekkijuttuja taitaa esiintyä keho- ja fitnesslajeissa enemmän kuin kestävyysliikunnan parissa. En epäile etteikö jotain kummallisuuksia tapahdu aineenvaihdunnassa jos tehdään kovia painonpudotuksia mutta ei kai se säästöliekki haittaa useimpien laihtumista jos se tehdään ruokavaliota parantamalla.

En tiedä lieneekö tämä ollut jo aiemmin esillä (tai kuinka monesti) mutta hieman ruokaa ajatuksillekin...

https://lihastohtori.wordpress.com/2...pa_puhki_borg/

Mulla meni säästöliekille kolmesti tämän 50kg:n pudotuksen aikana. Syynä liiallinen liikunta liian vähäiseen ravintoon.
    Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Minä olen yrittänyt pudottaa painoa monella tavalla ja nyt olen keksinyt helpon keinon. Poikani pudotti tällä tavalla 20 kiloa kolmessa kuukaudessa ja on nyt kuin pajun varsi.

Pitää vain vähentää huomattavasti hiilareiden käyttöä. Itse vastustin sitä siksi kun ajattelin, että lenkkeily tai kuntosali ei onnistu ilman hiilareita.

Ongelma ratkeaa sillä, että enen treeniä, treenin aikana ja treenin jälkeen syö hiilareita, mutta ei muulloin, paitsi illalla ennen nukkumaan menoa, voi syödä vähän unen laadun parantamiseksi.

Noin tunti ennen treeniä syön ruisleivän ja lenkillä juon maltodekstriinijuomaa tai vettä ja geelin pari per tunti. Treenin jälkeen juon Lidlin valmispalkkarin. Illalla vaihtoehoisesti noin desin kaurapuuroa tai mysliä ja jogurttia mustikkakeiton kanssa.

Painoa on lähtenyt kolmessa viikossa noin viisi kiloa. Syy miksi tämä toimii on insuliiniresistenssistä eroon pääsy. Jos syö vaaleita viljoja ja sokeria niin kehossa on koko ajan insuliinia ja sehän on varastoaine. Laihdutus ei onnistu, jos resistenssistä ei pääse eroon.

Kaikista kevyttuotteista olen luopunut. Voi, kananmunat, rasvainen juusto, täysmaito ja muut maittavat ruoka-aineet ovat taas päässeet kuunniaan. Välipaloina ja kahvin kanssa Lidlin suolatut mantelit maistuvat. Kyseessä on jonkin asteinen karppaus, mutta puhtaalla karppauksella en jaksanut kuntoilla ja repsahduksia tuli tämän tästä.
    Jos haluaa vähentää voimakkaita insuliinipiikkejä ei kannata tiputtaa hiilareita pois vaan aloittaa eläinproteiineista. Esimerkiksi 30g heraa antaa about samanlaisen insuulivasteen kuin 30g sokeria tyhjään mahaan ja sama juttu muissa eläinproteiineissa. Paino tottakai kyllä tippuu aina kun jätetään jotain syömättä, oli se sitten hiilareita, rasvaa tai proteiinia.

"Säästöliekille" menemisestä laihduttamisessa on itselläkin kokemuksia. Ei tosin mitään kovin dramaattisia ja osittain kyseessä voi olla vain psykologisetkin tekijät. Itsellä homma kuitenkin menee sillai, että jos laihiksen lopettaa vaan yhtäkkiä ja nostaa kalorit suoraan 3000kcal --> 4500kcal tulee painoa kuukaudessa noni 3kg takaisin. Jos taas nostaa kalorit noin 2kk aikana niin painoa ei tule kuin noin kilo, joka on varmaan suurilta osin vain nestettä kun lihakset täyttyvät hiilaria saadessaan. Tuosta eteen päin paino nousee molemmilla menetelmillä sen 0,5kg kuukaudessa noilla kaloreilla eli ei tuo säästöliekki ainakaan itsellä kovin kauaa kestä kun palaa normaaliin syömiseen. En tosin ole ikinä dietannut alle 10% rasvoihin kun ei ole ollut mitään syytä ja siellä ne oikeat ongelmat vissiin vasta ilmenevätkin ei täällä tavallisten ihmisten terveissä lukemissa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Lisäksi mun pitäisi pysyä ehdottomasti alle 3€/pv ruokakuluissa, mielellään selvästi pienemmissä kuluissa.

...

Lähimpään rantaan ja onki järveen
    CwA. Nevöforget.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Itse olen karpannut. Toimiihan se. Paino vaan tuli takas kun lopetin.
    Ei siinä ole mitään selittelyjä.
    Joskus olin erimieltä itsekin, en ole enää.
    Minäkin olen karpannut. Se esti kovatehoisen harjoittelun. Täsmäajoitettu hiilarien nauttiminen sallii myös kovatehoisen harjoittelun. Miksi pitäisi tämä ajoitettu homma lopettaa?

Jos sinulla on insuliiniresistentti tila päällä, et laihdu pienellä kalorivajeella, mutta kun kehosi on vapaa resitentistä tilasta niin laidut. Tilasta pääset eroon välttämällä muutamia viikkoja hiilareita lähes kokonaan. Sen jälkeen sekaravinnolla laihtuu, mutta insuliiniresitenssiin lipsahtaa helposti takaisin jos syöt jatkuvasti monosakkarideja eli lyhytketjuisia hiiliareita, eli vaaleista jauhoista tai sokerista tehtyä safkaa.

Pieni eregiavaje vaatii jatkuvaa ruokapäiväkirjan pitämistä ainakin ensialkuun. Vaivalloista. Koettu on.

Isolla energiavajeella laihtuu koska sekin poistaa insuliiniresistenssin koska jos syö paljon sokereita ei kykene vähäkaloriseen ruokavalioon.

Tietyillä proteiineilla on korkea insuliinivaste, mutta kuka niitä käskee syömään ylettömästi?
    Kaikilla eläinproteiineilla ei ole korkeaa insuliinivastetta eikä rasvalla. Rasva ei vaikuta insuliinin eritykseen. Syömme siis sitä. Voita, täysmaitoa, rasvaisia juustoja jne. Ne pitävät nälän. Lisää juttua tästä asiasta.

Kehon säästöliekin saa jos syö liian vähän kaloreita, mutta miksi syödä kun vähähiilarisellakin laihtuu ilman suurta energiavajetta. Jotta laihtuu eikä joudu säästöliekille pitää syödä rasvaa.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 21.08.2015 at 22.59
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Jos haluaa vähentää voimakkaita insuliinipiikkejä ei kannata tiputtaa hiilareita pois vaan aloittaa eläinproteiineista. Esimerkiksi 30g heraa antaa about samanlaisen insuulivasteen kuin 30g sokeria tyhjään mahaan ja sama juttu muissa eläinproteiineissa. Paino tottakai kyllä tippuu aina kun jätetään jotain syömättä, oli se sitten hiilareita, rasvaa tai proteiinia.
    onko tässä pointti nimenomaan eläinproteiini? Niin tai näin niin proteiinista tinkiminen on toki toimiva tapa pudottaa painoa etenkin miinuskaloreilla. Lihaksista. Toisaalta proteiini tarjoilee paremman kylläisyyden tunteen pidemmäksi aikaa... Pattipuolen tietoja varmaan saa ja kannattaa käyttää vaikka kestävyystyyppisestä toiminnasta olisikin kyse. Aika selkokielistä tarinaa mm. http://www.bodybuilding.com/fun/the-...o-insulin.html

leppikallio muokkasi tätä : 21.08.2015 at 22.03 Syy: Palkkarin aika.

Terveellinen, monipuolinen perusruokavalio sopivalla kalorimäärällä. Siinä se.
    Nopeat sokerit ja lisäainesonnathan ei ole terveellisiä syöt millä ruokavaliolla hyvänsä.
    Sitten kun vielä pitää sen ihannepainonsa 10 vuotta niin voi mun puolesta tulla tähän ketjuun toitottaan ihan mitä totuuksia haluaa

Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •