BikeshopElectrobikeLostInLaplandGiant
Sivu 176 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 226 276 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.251 - 5.280 / 11382

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Näillä ns. ammattiautoilijoilla olisi hyvin monella peiliin katsomisen paikka. En syyllistä kaikkia, mutta törkeimmät liikennehäiriköt on yleensä joko bussi- tai taksikuskeja. Rekkakuskit osaa yleensä ottaa muut huomioon.
    Itse vaikutan melko suuressa autoilualan yrityksessä Helsingissä ja pidän kyllä hommanani muistutella kuljettajiamme pyöräilijöistä. Itse siis kuljen lähes poikkeuksetta pyörällä etenkin ydinkeskustan alueella. Toisinaan olen myös itse ratin takana ja osaan siis arvostaa kumpaakin osapuolta.

Kyllä niitä perseilijöitä löytyy kummaltakin puolelta, tärkeintä on olla provosoitumatta liikaa ja käyttäytyä järkevästi, vaikka olisikin toinen väärässä ja itse oikeassa. Silti välillä meinää pyöräilijänä palaa hermot sekä autoilijoihin että perseleviin pyöräilijöihin. Pieni vähemmistö onnistuu pilaamaan kaikkien maineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samppa_75 Katso viesti
    Ehkä bussifirman johdon olisi pitänyt antaa kuskille ohjeita, miten toimia, kun tämän hienon saattueen kohtaa.
    Siinä vaiheessa jos johdon täytyy alaisilleen selventää tieliikennelakia niin onkohan alainen oikeassa ammatissakaan?
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dog Katso viesti
    Niin, kyllä jotkut pyöräilijät aiheuttavat ihan itse mahdollisen "rattiraivon".
    Jos joku kehitysmaakauppafanin näköinen hönö ajaa Hämeentiellä autokaistalla kello neljän ruuhkassa, niin saa kyllä syyttää itseään, jos joku autolija tähän hermostuu.
    Kun asuin keskustassa, ajelin aina pitkin jalkakäytäviä, mutta sen verran hiljaa, ettei takuulla ollut jalankulkijoille haittaa.
    Niinhän ne näkyy aiheuttavan. Esimerkiksi sukkiksissa ajava pyöräilijä on automaattisesti homo ja ansaitsee tulla "koulutuetuksi" tiettyjen somessa omalla nimellään mielipiteitään julkaisevan henkilön mukaan. Ulisevat sitten siihen perään, että kypärän käyttö jotenkin muuttaisi tilanteen. Sitten kehtaavat vielä kehua pyöräilijöiden kiilaamisillaan. Mutta pyöräilijän syyhän se on kun on päättänyt lähteä ajamaan pyörällä ja hävyttömimmät/itsetuhoisimmat vielä laittaneet ärsytysvaatteet päälle.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Rekkakuskit osaa yleensä ottaa muut huomioon.
    Puolitoista viikkoa takaperin Nummelassa 25-tiellä rekka katsoi asiakseen ensin ohittaa kyynärpäitä hipoen. Pysähdys oli tulossa edessä siintäviin punaisiin valoihin, jolloin sama rekka ajoi puoleen väliin piennarta niin, ettei pyörällä meinannut mahtua ohi. Olihan tämä yksittäistapaus raskaan liikenteen edustajien joukossa, mutta huomionarvoinen asia kuitenkin.

Joskus aiemmin jo täällä ihmettelin, kun vuonna 2003 vielä poljin maantiepyörällä aktiivisesti, niin minkäänlaista kouluttamista tai raivoamista en kohdannut. Nyt kun muutama vuosi sitten innostuin taas lajista, tilanne on muuttunut tosi paljon. Viimeisen kahden vuoden aikana tahti on entisestään tiivistynyt. Ensimmäisellä kerralls todella säikähdin, 'kouluttajaa' mutta nyt kun näitä tulee joka toisella lenkillä vastaan ei niihin jaksa enää reagoida...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Itse vaikutan melko suuressa autoilualan yrityksessä Helsingissä ja pidän kyllä hommanani muistutella kuljettajiamme pyöräilijöistä. Itse siis kuljen lähes poikkeuksetta pyörällä etenkin ydinkeskustan alueella. Toisinaan olen myös itse ratin takana ja osaan siis arvostaa kumpaakin osapuolta.

Kyllä niitä perseilijöitä löytyy kummaltakin puolelta, tärkeintä on olla provosoitumatta liikaa ja käyttäytyä järkevästi, vaikka olisikin toinen väärässä ja itse oikeassa. Silti välillä meinää pyöräilijänä palaa hermot sekä autoilijoihin että perseleviin pyöräilijöihin. Pieni vähemmistö onnistuu pilaamaan kaikkien maineen.
    Samat ajatukset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Pohjolan liikenteen kotisivuilta löytyviä yrityksen arvoja siteeraten:

"Palvelu on mielentila. Oikea asenne luo palvelutilanteesta miellyttävän kaikille osapuolille."
    Sevon paska homma kun pitää pyllistää sekä yleisölle, että AKT:lle. Nimittäin jos joku kuski tulee irtisanottua pyöräilijöiden päälle ajamisesta niin voi ***** mikä mekkala alkaa liitossa... Nyt puhutaan että asia unohtuu ja sitte jatketaan niin ku ei mitään olis tapahtunu.

Tämä juuri. Liika poteroihin vetäytyminen ja rintamalinjojen rakentaminen tiettyjen ryhmien välille harvemmin saa aikaan mitään hedelmällistä.

Pyöräilijät sitä, autoilijat tätä, bussikuskit tota ja taksikuskit ne vasta onkin... tommonen ajatusmaailma, et pyöräilijät tai autoilijat ois joku homogeeninen ryhmä jotka kaikki toimii samalla tavalla, kertoo paljon kommentoijasta. Minäminäminä-asenne ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan ja ottaa muita huomioon on kuitenkin se suurin syy miks jotkut tuolla perseilee.

Itse liikun töissä autolla ja vapaa-ajalla pyörällä paljon PK-seudulla ja suurin osa kanssaliikkujista, oli ne sit mitä tahansa kulkuvälinettä ohjaamassa ajaa suht nätisti ja ottaa myös muut huomioon liikenteessä. Jos on pääkopassa sisältönä kusista sahanpurua niin se huono käytös liikenteessä tuskin rajoittuu yhteen kulkuvälineeseen.

Lähetetty minun SM-T530 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Sevon paska homma kun pitää pyllistää sekä yleisölle, että AKT:lle. Nimittäin jos joku kuski tulee irtisanottua pyöräilijöiden päälle ajamisesta niin voi ***** mikä mekkala alkaa liitossa... Nyt puhutaan että asia unohtuu ja sitte jatketaan niin ku ei mitään olis tapahtunu.
    Eikä tule. Olen nähnyt vierestä kun vastaavista syistä irtisanotaan, ilman että kyseistä liittoa kiinnosti sen ihmeempiä.

Bussikuskin mukaan tapahtui väärinkäsitys:

http://www.hs.fi/m/kaupunki/a1439693168959

Iso peukku tälle. Hermostunut pyöräilijä(t) pilasi tapahtuman luonteen ja teki lommon lajin maineelle. Nyt tästä ei muisteta muuta kuin se, että bussikuski oli törppö ja pyöräiljät ovat itsekkäitä tientukkoja.

Se että saataisiin kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu pyöräilijöiden/kävelijöiden/autoilijoiden välille olisi asenteiden muutoksen lisäksi kehitettävä yhteisiä kulkuväyliä. Linkissä vähän mallia köpiksestä, missä asiat hoidettu aika mallikkaasti.
    https://ramblershighway.wordpress.co...-bicycle-path/

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munamankeli Katso viesti
    Iso peukku tälle. Hermostunut pyöräilijä(t) pilasi tapahtuman luonteen ja teki lommon lajin maineelle. Nyt tästä ei muisteta muuta kuin se, että bussikuski oli törppö ja pyöräiljät ovat itsekkäitä tientukkoja.
    Ja kuinkahan tuo olisi pitänyt hoitaa??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Siinä vaiheessa jos johdon täytyy alaisilleen selventää tieliikennelakia niin onkohan alainen oikeassa ammatissakaan?
    No joo, kyllä töissä joutuu ja pitää muistuttaa porukkaa muistakin aika itsestään selvistä asioista. Meitä kun on niin moneen junaa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Emmä taju joitain ammatinharjoittajia... Saman palkan se ukko saa odottaa se sitten vaikka vartin niitä pyöriä. Jos se ei oo sen vika että linja on myöhässä niin so fucking what? Kuulostaa enemmän jonkun muun ongelmalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja kuinkahan tuo olisi pitänyt hoitaa??
    Jotenkin niin että tilanne ei olisi noussut koko kulkueen pääotsikoksi. Nyt se varsinainen asia vähän unohtui.

Jos tarkoituksena on lieventää vastakkainasettelua ja parantaa yhteispeliä, niin että me kaikki mahdutaan tuonne liikenteenseen. Niin tämänkalteiset lööpit joka paikassa minusta vaan kärjistää tätä tilannetta.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

mutanaama Guest
    Mun mielestä oli ihan aiheellista estää bussia lähtemästä kulkueen joukkoon, varsinkin kun kyseisen kuskin harkintakyky oli vähintäänkin kyseenalainen.

Tuleekin mieleen tuttava, ammatiltaan bussikuski, joka ei olisi voinut olla onnellisempi kun auto jäi talvella jäiseen kohtaan jumiin. Hommat loppu siihen ja kaikki voitti. Tai no, ei ehkä matkustajat. Tai työnantaja. Kuski kylläkin.

Linja-autonkuljettajalla on näköjään harkintakyky pettänyt totaalisesti. Toimiiko hän samalla lailla silloin kun samalla paikalla on tie täynnä henkilöautoja? Miksei toimisi? Hyvinhän sillä bussilla pikku autojen sekaan pääsee, isomman oikeudella vaan. Pohjolan liikenteen toimarin kommentit ovat myös kovin vähätteleviä ottaen huomioon, että kun 2012 bussinkuljettaja ajoi Länsiväylällä hanhiparven yli, kuljettaja irtisanottiin tehtävästään. Kun ajaa pyöräilijöiden yli, hoitaa vain mahdollisimman hyvin asiakaspalvelutehtävää. Selvä homma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pöökke Katso viesti
    Pohjolan liikenteen toimarin kommentit ovat myös kovin vähätteleviä ottaen huomioon, että kun 2012 bussinkuljettaja ajoi Länsiväylällä hanhiparven yli, kuljettaja irtisanottiin tehtävästään. Kun ajaa pyöräilijöiden yli, hoitaa vain mahdollisimman hyvin asiakaspalvelutehtävää. Selvä homma.
    Erityisen oudoksi vähättelevän lausunnon tekee se, että pyöräilijän ohjeellinen korvausarvo valtiolle on kuitenkin samaa luokkaa valkoposkihanhen kanssa eli noin 300 euroa. Persaukinen kuski voi toki vedota auringon häikäisyyn, ennähnynneeseen, väärinkäsitykseen tai pyöräilijän kovaan vauhtiin, jolloin korvausvastuun pitäisi raueta siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munamankeli Katso viesti
    Hitusen OT, mutta tämä ns. tarttui kurkkuun. Tällä foorumilla "näkee" paljon tätä; puhutaan että minähän poljen keskellä autokaistaa 50kmh alueella kahtakymppiä vain koska laki sanoo että saan, ja sitten samaan hengenvetoon kirotaan kävelijät alimpaan helvettiin kun tukkivat pyörätiet eikä ohi pääse...

Onneksi asun mansessa eikä näitä paljoa näe, ne mitä näkee on kaikki juurikin näitä täälläkin mainittuja "succistelijoita".. mistälie johtuu ihmisten asenteet sitten.. toki toisaalta, miksi kukaan menisi esim. maasturilla tylsistymään asfaltille.

Just my 2 cents.

Ja selvennykseksi, mun puolesta polkekaa just missä haluatte, ei häiritse yhtään... (noh, kunhan ette mun junan eteen tule).

Mitähän foorumia Sirkkeli on lukenut?

Olisiko muuten mahdollista laittaa nyt lehtien toimituksiin noita muutamaa somefoorumia joissa yllytetään fillareiden keilaamiseen? Voisi olla otollinen aika vihapuheen esilletuontiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jotenkin niin että tilanne ei olisi noussut koko kulkueen pääotsikoksi. Nyt se varsinainen asia vähän unohtui.

Jos tarkoituksena on lieventää vastakkainasettelua ja parantaa yhteispeliä, niin että me kaikki mahdutaan tuonne liikenteenseen. Niin tämänkalteiset lööpit joka paikassa minusta vaan kärjistää tätä tilannetta.
    Minä annan peukkuni tälle. Itse ajoin tuolla ja pariin kertaan jouduin kuulemaan autokuskeille sellaista huutelua, joka oli epäasiallista ja tilaisuuden luonteeseen sopimatonta. Miksi pitää yrittää myös provosoida toisia?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

ihan tätä foorumia, jopa tässä säikeessä näkee näitä.. mutta ei nämät minun tielläni ole, eli yksi lysti. Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Olisiko muuten mahdollista laittaa nyt lehtien toimituksiin noita muutamaa somefoorumia joissa yllytetään fillareiden keilaamiseen? Voisi olla otollinen aika vihapuheen esilletuontiin.
    Laita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkeli Katso viesti
    minähän poljen keskellä autokaistaa 50kmh alueella kahtakymppiä vain koska laki sanoo että saan
    Polkaisepa 35 km/h kolmenkybän alueella tai 45 km/h neljänkybän alueella, niin ohihan sieltä ängetään vaikka henki menisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Minä annan peukkuni tälle. Itse ajoin tuolla ja pariin kertaan jouduin kuulemaan autokuskeille sellaista huutelua, joka oli epäasiallista ja tilaisuuden luonteeseen sopimatonta. Miksi pitää yrittää myös provosoida toisia?
    Pyöräilijöiden kannalta vaarallisimmat kuskit ovat ihan oikeasti täysiä riemuidiootteja. Ei sellaisten kanssa voi käydä mitään järkevää dialogia ja laulaa yhteisymmärryksessä leirinuotiolla kumbayaata. Jos jo pelkkä pyöräilijän läsnäolo kaupunkiliikenteessä on pahimmille bensalenkkareille lääkkeet loppu ja apteekki kiinni -tason provokaatio, niin mistä siinä oikein neuvoteltaisiin? Pyöräilyn rajoittamisesta klo 22-06 väliselle ajalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Polkaisepa 35 km/h kolmenkybän alueella tai 45 km/h neljänkybän alueella, niin ohihan sieltä ängetään vaikka henki menisi.
    Emmää polje kun metsässä, ihan satunnaisesti sitte muutama birra mukana käyn kaupungin suunnalla pyörimässä. Ihan turhaa mulle avaudut, niinku sanoin niin kukin tavallaan, ei mua kiinnosta.

EDIT: Ne mitä ite olen auton ratista edessöni nähnyt, oli kaikki ns. "lycraohjuksia" keskellä tietä polkien kiireettä n.20kmh.. hyvinkin ilmeisellä "koska mä voin"-asenteella.. onneksi ovat harvassa.

Linja-autonkuljettajalla on näköjään harkintakyky pettänyt totaalisesti. Toimiiko hän samalla lailla silloin kun samalla paikalla on tie täynnä henkilöautoja? Miksei toimisi?
    No jos Mansku olisi tukittu henkilöautoilijoiden mielenosoituksella, niin kuvittelen että kyllä, joku bussikuski saattaisi tehdä jotain samanlaista ja hiitaista ratikkakiskoja ohi. Mielenosoitus kun usein nähdään eri tavalla kuin se, että ihmisetnvain yrittävät elää elämäänsä ja päästä paikasta toiseen.

Olisiko muuten ollut fiksua järjestää reittibusseille jokin liikenteenohjaus mielenosoituksen ajaksi?

Pohjolan liikenteen toimarin kommentit ovat myös kovin vähätteleviä ottaen huomioon, että kun 2012 bussinkuljettaja ajoi Länsiväylällä hanhiparven yli, kuljettaja irtisanottiin tehtävästään.
    Ei irtisanottu. Työsuhde purettiin, eli ei irtisanomisaikaa tms. Ero oli se, että hanhiparveen ajaessa matkustajat hermostuivat...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •