GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 174 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 74 124 164 172 173 174 175 176 184 224 274 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.191 - 5.220 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #5191
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    hki-raasepori-sotogrande
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Jos en aivan väärin muista, pyörä saa mennä seisovasta jonosta ohi oikealta puolelta tai vasemmaltakin.
    Ihan oikein muistat, mun tarkoitus oli vain todeta että tuo Hesarin toimittajan tekemä video ei oikein kuvaa todellisuutta.

    -jp-

  2. #5192
    Taposta kyllä tuomitaan, jos tekijän "olisi pitänyt" ymmärtää että kuolema on todennäköinen seuraus. Eli ihn pelkällä ajattelemattomuudella tappo ei muutu kuolemantuottamukseksi.

    Ks. uutiset "Puukottajilla ei ollut tappotarkoitusta, mutta heidän olisi pitänyt ymmärtää, että isku kehoon keittiöveitsellä voi johtaa uhrin kuolemaan..."

  3. #5193
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ei voi liikennesuunnittelijalta tällaista toivoa, focus on kuitenkin autoilussa. Tässä on suunnittelupöydällä päätetty, ettei Tukholmankatua pyöräillä ja sitä päätöstä on johdonmukaisesti noudatettu. Yksi näistä erityisen v-mäisistä paikoista pyöräillä ottaen vielä huomioon nämä Espoosta saapuvat audistit.
    Onko kukaan pyöräillyt viime aikoina Jätkäsaareen? Voi hertteleeri sentään, mitä mutkia ja monttuja pyöräilijöille on tehty: Joutuu välillä ajamaan ajoradalle jne. Olen huomannut, että nykyään kadut ja tiet suunnitellaan mahdollisimman kapeiksi. Esimerkiksi Ilmalassa bussitkaan eivät voi samaan aikaan ajaa mutkaan, jos vastaan tulee toinen bussi (Urheilutalon mutka, MTV:n mutka). Ja tuo on täysin törkeää suunnitelua, kun kuitenkin olisi ollut tilaa vaikka kuinka tehdä kaduista väljempiä.

    Kaiken huippu on se, että kapeisiin katuihin ei ole voinut tehdä edes busseille levennystä, vaan takana tulevat joutuvat odottamaan, että bussi sattuisi jatkamaan matkaa. Mitä olen katsellut uutta Pasilansiltaa, niin sekin on onnettoman kapea; Yksi ainoa kapea ajorata ja kapeat pyörätiet. Kohta puoleen pyöräilijöille alkaa tapahtua nokkakolareita

  4. #5194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Toiseksi liikenne rikkomuksista pitäisi rangaista kunnolla. Nyt ainut mitä Suomessa vahdataan ja kunnolla rangaistaan on ylinopeus.
    Minusta ongelma ei ole rangaistuksissa vaan valvonnassa. Suomalaiset liikennesakot ovat tosi kovia, mutta ainoa mitä valvotaan on maantienopeudet. Sitä kyylätään ja kyylätään, taajamien ajokäytöstä ei.

    Toinen juttu on sitten se, että suuri osa riskikäyttäytyjistä on kortittomia. Työssäkäyviltä sakot peritään, mutta alaluokka ei maksa ja vankilaan pistäminen on liian kallista. Niinpä todella moni kuolonkolarikuskeista on kortittomia joille tämä yhteiskunta ei mahda mitään.

  5. #5195
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346


    Arvostan, että näin moni pääsi paikalle. Facesta poimittu, mut annettakoon anteeksi minulle. Voin poistaa jos aiheuttaa harmia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5196
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Turvaviirit pyöriin, niin auditkin kiertää vähän kauempaa.

  7. #5197
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ei voi liikennesuunnittelijalta tällaista toivoa, focus on kuitenkin autoilussa. Tässä on suunnittelupöydällä päätetty, ettei Tukholmankatua pyöräillä ja sitä päätöstä on johdonmukaisesti noudatettu. Yksi näistä erityisen v-mäisistä paikoista pyöräillä ottaen vielä huomioon nämä Espoosta saapuvat audistit.
    Niin ja Tukholmankatu - Paciuksenkatu ..

  8. #5198
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noheva Katso viesti

    Kaiken huippu on se, että kapeisiin katuihin ei ole voinut tehdä edes busseille levennystä, vaan takana tulevat joutuvat odottamaan, että bussi sattuisi jatkamaan matkaa.
    Tuo on ihan tarkoituksellista, pyrkimys on estää kaikki ohitukset kun bussi on pysäkillä, ns. turvalllisuussyistä. Tämä on toki myös paras käytettävissä oleva keino parantaa joukkoliikenteen kilpailukykyä. Joukkoliikennettä ei osata parantaa, mutta muuta liikennettä voi aina hidastaa.

  9. #5199
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Berliinin pohjoispuolellla hämmästelin samaa. Kun bussi oli pysäkllä, kaikki Branderburgiin pyrkivät odottelivat takana. Ei voinut ohittaa. Ei ollut tilaa. Mutta nytpå tajuan tuonkin.

  10. #5200
    Tuoltahan voi käydä arvioimassa, että millä nimikkeellä tätä itse tutkisi (21 luku):
    https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

    Lopulta syyttäjä varmaan ajaa vaihtoehtoisia syytteitä ja oikeus päättää mikä niistä on oikea.

    Vertailun vuoksi, tässä on lyöty toiselta taju pois, uhri kaatui ja löi päänsä niin, että kuoli ja tekijä pakeni paikalta. Ei tappoa.
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015...73422_uu.shtml

    Tuskin tuo autoilijakaan tarkoituksella tappoi pyöräilijää. Olisi varmasti ajanut takaapäin suoraan yli, jos olisi yrittänyt edes vahingoittaa. En yritä puolustella tekoa, päinvastoin, minusta ihmiset voisivat rauhottua liikenteessä ja jättää kaiken aggressiivisen ajamisen pois. Mutta ei tuo oikein tapon tuntomerkkejä täytä.

  11. #5201
    Itse olen kanssa samaa mieltä että nykyinen ajoradalla ajamisen poikkeussääntö aiheuttaa turhaan autoilijoille road-ragea, koska moni ei sitä tiedä, ja sen tulkinta muutenkin on epämääräistä. Jos laki muutettaisiin niin päin että poikkeustilanteessa ajorataa ei saisi käyttää, niin ehkä "opettajista" osa lopettaisi homman, sillä laki selkeästi sanoisi että ajoradalla saa ajaa ja sitten mahdollisesti muutamia poikkeuksia missä se ei olisi sallittua.

    Tuo autojen ohittaminen pientareelta esim liikennevaloissa on sellainen mitä en harrasta fillarillakaan. Omasta mielestä kyseessä on yksi näistä poikkeuksista mitkä rikkoo yleistä logiikkaa, ja aiheuttaa sitten tämän että monikaan autoilija ei tuosta säännöstä tiedä, vaan raivoaa että fillaristit sinkoilee jostain ohitse. Kyllähän tuollainen fillaristi voi autoilijalle tulla yllätyksenä, jos tilanne ei tälle ole kovin jokapäiväinen. Lisäksi ei jengi jatkuvasti seuraa peiliä, niin on fillaristina kanssa hyvä olettaa että takana olevaa fillaristia ei nähdä.

  12. #5202
    mutanaama Guest
    Takana oleva pyöräilijä ei kuitenkaan liene kovin suuressa vaarassa. Sillä välin, kun infra ja liikennekulttuuri kehittyy, voisi pyöräilijät ryhtyä pitämään lain edellyttämiä ajovaloja edessä ja takana.

  13. #5203
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Eikä heijastimia ja soittokelloakaan ole kielletty.

  14. #5204
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Helsingissä pyöräilijään törmännyt mies vangittiin.

    http://yle.fi/uutiset/helsingissa_py...ittiin/8229961

    Töölössä keskiviikkona pyöräilijään törmännyt autoilija on vangittu surmasta todennäköisin syin epäiltynä. Mies vangittiin Helsingin käräjäoikeudessa lauantaiaamuna.

    Silminnäkijöiden kertoman mukaan autoilija töytäisi pyöräilijää tarkoituksella Tukholmankadun ja Mannerheimintien risteyksessä. Pyöräilijä kuoli vammoihinsa Töölön sairaalassa torstaina. Vangitsemisen vahvistaa Yle Uutisille rikoskomisario, päivystävä tutkinnanjohtaja Pekka Seppälä. Syytteiden nostamisen määräaika on 18. syyskuuta.


  15. #5205
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.
    Olen samaa mieltä tästä provosoinnista, mutta ei se tietenkään tuota autoilijan tekoa mitenkään lievennä.

    Asiasta kolmanteen. Joskus vuosia sitten tuli käytyä joitakin voimankäyttökursseja, tai muita IP juttuja. Niin niillä kursseilla opetettiin aika paljon mahdollisen väkivaltatilanteen ennakointia ja sen väistämistä. Kuinka tulkitaan ihmisen elekieltä ja esim kuinka kannattaa puhua agressiiviselle ihmiselle. Aina neuvottiin että puhejudo tai tilanteesta pois pääsy vaikka karkuun juoksemalla on paras vaihtoehto jos se vaan on mahdollista. Ja provosoinnista ja provosoitumisesta puhuttiin paljon.

    Minulle jäi sellainen mielikuva että omiin "oikeuksiin" hirttäytymistä pidettiin hölmönä, kun fiksumpi osaa väistää ne tilanteet. Minusta sama asenne sopii liikenteeseenkin aika hyvin. Jälkeenpäin on turha kinata kuka sanoi mitäkin ja antoiko se oikeutuksen toisen väkivaltaan. Eihän grillijonossa vittuilu ikinä anna kenellekkään lupaa lyödä nyrkillä, mutta fiksu tajuaa pitää suunsa kiinni, koska turha sitä on sairaalassa pohtia.

    Mutta täällä on varmaan kokeneempaakin IP harrastajaa, joka muistaa nämä jutut paremmin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  16. #5206
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    https://www.facebook.com/events/1482910768668690/

    Sunnuntaina 16.8. kaikille lenkkiasun hihaan musta surunauha liikenneraivon uhriksi joutuneen pyöräilijän muistoksi.


    Sent from my iPad using Tapatalk






    Helsingin Polkupyöräilijät

  17. #5207
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    https://www.facebook.com/events/1482910768668690/

    Sunnuntaina 16.8. kaikille lenkkiasun hihaan musta surunauha liikenneraivon uhriksi joutuneen pyöräilijän muistoksi.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Vanhan liiton miehenä pidättäydyn perinteisessä etiketissä eli pyykkipoika (itsellä musta) vasempaan lahkeeseen.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  18. #5208
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Suomalaiset liikennesakot ovat tosi kovia, mutta ainoa mitä valvotaan on maantienopeudet. Sitä kyylätään ja kyylätään, taajamien ajokäytöstä ei.
    Ei tuo pidä paikkaansa. Kyllä kaupunkialueiden katuverkolla ainakin täälläpäin poliisi tutkaa säännöllisesti. Joudun lisäksi puhaltamaan useamman kerran vuodessa alkometriin, tämäkin lähes poikkeuksetta taajamassa, ei maantiellä. Ihan tuossa nurkallakin olen nähnyt poliisin nakittavan autoilijoita, jotka ajavat jalankulkuvaloista vanhoilla vihreillä.

  19. #5209
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Eri käytännöt eri puolilla Suomea. Olen pitkällä autoilu-uralla puhaltanut kolme kertaa poliisin alkometriin, kaksi niistä Provinssirockista lähtiessä...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #5210
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilaril Katso viesti
    Kun tätä ketjua taas lukee niin ei ole vaikea ymmärtää miksei pyöräilijöistä pidä kuin pyöräilijät. Kun hahmottaisi että kolikolla on myös kääntöpuoli, saattaisi maailma aueta hieman enemmän. Mutta ei siinä, jatkakaa vääntöä siitä kuinka autoilijat on pahoja ja kuinka pyöräilijät on vain kärsimässä.
    Lue vaikka muita ketjuja välillä.

    Niin ja vielä: fiksu osaa tarvittaessa joustaa omista oikeuksistaan,
    Oletkohan sinä koskaan nähnyt pyöräilijää oikeassa elämässä? Tervetuloa joku päivä mukaan.

    On sääli että joku kuoli, mutta _jos_ teko oli tahallinen, ei siitä voi vetää muita johtopäätöksiä kuin että tekijällä ei ollut kaikki muumit laaksossa. Tuollaisen tapahtuman käyttö oman propagandan puolesta on vain mautonta.
    Tosiasia on se, että samanlaista käytöstä kohtaa jatkuvasti. Nyt sillä oli kohtalokkaat seuraukset. Jos edes joku sattuu ajattelemaan että kannattaako osoittaa mieltään, hyvä. Voi pelastaa jonkun hengen.


    (Tämä on muuten pyöräilijöille sanomattakin selvää mutta selvennän sinulle: fillarillakin kannattaa tuumia että ajaako mielenosoituksellisesti liian läheltä sitä hortoilevaa kävelijää.)

  21. #5211
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Tuo autojen ohittaminen pientareelta esim liikennevaloissa on sellainen mitä en harrasta fillarillakaan.
    Jep, en itsekään näe syytä sille vaikka ymmärrän ajatuksen. Tosin vaihtoehdossa täytyy ottaa tila itse ajoradalta, koska oikeaan laitaan valoihin pysähtyessä on aivan takuuvarmaa että auto ajaa siihen vierelle.

  22. #5212
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Joudun lisäksi puhaltamaan useamman kerran vuodessa alkometriin, tämäkin lähes poikkeuksetta taajamassa, ei maantiellä.
    Minulla on kanssa aika ylinopeuspainotteinen kuva poliisin työstä. Nyt on ollut ajokortti 27 vuotta ja kilsoja tulee noin 40 000 vuodessa, niin alkometriin olen puhaltanut ehkä 4-5 kertaa ja niistä pari on tullut Himoksen festarialueen lähistöllä juhannusyönä. Eli ihan joka vuosi ei tarvitse pilliin puhaltaa.

    Ehkä se rattijuoppojen kiinnisaaminen perustuu toisten tielläliikkujien ilmiantoihin. Ja olen kyllä itsekin parikertaa soittanut virkavaltaa paikalle kun edellä ajavan auton käytös on ollut ihan holtitonta.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  23. #5213
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Yhden kerran olen autolla ajaessa puhaltanut alkometriin. Moottoripyörällä kolme kertaa ja moottorikelkalla ehkä 5-10 kertaa.

  24. #5214
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    130
    En tiedä miten olette osanneet välttyä alkometreiltä, omalla kohdalla pilli viheltää vähintään kerta vuoteen, parhaimmillaan kaksi kertaa illassa. Enkä edes autoile työkseni.
    Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

  25. #5215
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    73
    Itä-Helsingissä joutunu aika usein puhaltamaan lauantai aamuisin.

  26. #5216
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    403
    Tampereella asustellut ikäni, kortti 20v, kilsoja vuoteen n.25tkm ja 2 kertaa puhallutettu joten tiivistääkkin voisi...

  27. #5217
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Kerran päässy autoillessa puhaltaa, Kehätiellä .. veneellä parikin kertaa.

  28. #5218
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    308
    22 vuotta on ollut ajokortti, kilsoja vuodessa todella vaihtelevasti; ekat 10 vuotta varmaan joku 30tkm vuosi, sitten ajoin (edellisessä työssä) 7 vuotta Transpointin yhdistelmiä joilla tuli keskimäärin varmaan 6000 kilsaa kuussa, nykyään omalla autolla tulee hädintuskin sama vuodessa.

    Ratsiaan pysähtymiset koko 22 vuoden ja satojentuhansien kilometrien aikana mahtuu kevyesti yhden käden sormiin...

  29. #5219
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Poliisilla tulee noita ylinopeuksia vastaan ehkä paremmin myös sen takia, että tutkalla saa vastaantulevan liikenteen näppärästi, eli kohtaamisia on aika paljon ilman sen suurempaa vaivannäköä.
    Toisaalta rattijuopumusta varten on laitettava ratsia.

    Tosin mun kokemuksen mukaan haaviin napataan loppupeleissä aika paljon enemmän rattijuoppoja, kuin törkeitä ylinopeuksia.

  30. #5220
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ei voi liikennesuunnittelijalta tällaista toivoa, focus on kuitenkin autoilussa...
    Helsingin liikennesuunnittelun painopiste on autoilussa ja sen haittaamisessa. Pääsääntöisesti ratkaisu, joka on henkilöauto- ja tavaraliikenteelle hyvä toimii myös polkupyöräliikenteen osalta. Bussiliikenne on keskustan syöpä, joka haittaa muita hankaloittaen sekä pyörä-, tavara- että henkilöautoliikennettä. Spåratkaan eivät haittaa hirveästi, koska ne ovat pääsääntöisesti omilla, kapeilla kaistoillaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    ...Tosin mun kokemuksen mukaan haaviin napataan loppupeleissä aika paljon enemmän rattijuoppoja, kuin törkeitä ylinopeuksia.
    Poliisin julkaisemien tilastojen mukaan onnettomuuksiin on kaksi tilastollisesti merkittävää syytä: päihtyneenä ja väsyneenä ajaminen. Sama käsitys on tullut vakavasti otettavia liikennetutkijoita lukiessa. Liikenneturhan kaltaiset puulaakit ja niiden mielipiteet ovat sitten ihan oma lukunsa.

    Nopeuserolla tiedetään olevan vaikutusta vammautumisriskiin alle 40 km/h alueilla. Joten nopeusvalvonta pitäisi keskittää taajamiin, jos sillä haluttaisiin vaikuttaa turvallisuuteen. Nyt sillä haetaan fiskaalisia merkityksiä, mikä vähentää ihmisten lainkuuliaisuutta pitkällä aikavälillä.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •