ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 31 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1737

Aihe: Satula vaihtoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Minun kokemukseni mukaan labbi ei ole pehmeä. Minulla oli tuo maantiemalli. Olen unohtanut specsit kun se oli niin paska. Flitestä sensijaan ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Pehmeä satula on pitkillä matkoilla tärkein syy arseen kipeytymiseen.
    Jos mun sormet painuvat vähintään 2 kertaa syvemmälle SQlabissa kun Flitessä niin kyllä se sillon on vähintään 2 kertaa pehmeämpi. SQlabilla ei ollut mitään onglemia istuinluiden kivun kanssa toisin kuin Flitellä jonka kanssa luut alkavat kipeytyä alle puolen tunnin ajon jälkeen. Kyllähän tuon nyt huomasi heti kun satulan vaihdoin ja satulalle istuin että Flite on selvästi kovempi.

"Thanks to a large volume lattice structure, the Marathon Foam has a high portion of closed cells than the Marathon Foam. This achieves a spring characteristics curve with high comfort levels in thin padding, otherwise only found in large volume, thickly padded saddles. Because of the higher air volume, the weight is extremely low. Even with high enduring loads, the padding material maintains its shape well. The closed cell structure also means the padding cannot be penetrated by water."

Paha mennä sanomaan kenenkään perseelle että sen tuntemukset satulasta eivät pidä paikkaansa, mutta - kaikella kunnioituksella Hannun vuosikymmenten kokemusta ja Hannun persettä kohtaan - en ymmärrä miten joku voi väittää ettei Sqlab 611:n (eri mallien) ominaisuuksiin kuuluu että se on pehmustettu ja että sen pehmustus on ohuenakin paksumman tuntuinen kuin ohuesti pehmustetuissa maantiesatuloissa yleensä. Se onko se hyvä juttu vai ei - ja minua se etukäteen arvelutti, mutta osoittautui käytössä ei-ongelmaksi - on tietenkin eri juttu, mutta itse pehmeys on kiistaton tosiasia.

PS Ei mulla ole mitään erityistä halua puolustaa Sqlabia tai asettaa sitä muiden satuloiden yläpuolelle - tai esittää että muiden satuloiden käyttäjät eivät vain ymmärrä omaa parastaan - mutta ei huonojenkaan kokemusten vuoksi pitäisi antaa väärää todistusta.

PPS Tämmöinen mahdolliseen tulevaisuudessa tapahtuvaan satulanvaihtoon on pyörinyt mielessä: kun samasta satulamallista on olemassa sekä ns. tavallinen että hiilikuituversio, onko jälkimmäisellä muita pluspuolia kuin keveys ja hyvännäköisyys? Ja miksei myös jatkokysymyksenä myös: muita miinuspuolia kuin korkeampi hinta ja hiilikuitukiskojen kenties vaatima sopivan klampin hankinta?

Satulan juttu ei ole pehmeys vaan sopivuus. Mitä pehmeämpi satula niin sitä huonompi se on pitkillä lenkeillä. Tottumattomaan perään sohva tietenkin sopii ja ehkä maastoon, mutta ei maantielle. Pehmeä satula hiertää aina vähän ja samoin paksu pehmuste housuissa. Lisäksi minua vähän ihmetyttää mitä hyötyä tuon SQlabin keinumisesta on. SQlabin innovaatiot ovat minun mielestäni disinnovaatioita. Joku sanoo, että innovaation vastakohta on imitaatio, mutta minä ajattelen että se on markkinakikkailu.

Tulkoon jokainen satulallaan onnelliseksi
    Jos et aja et voi ottaa!

Satulan juttu ei ole pehmeys vaan sopivuus. Mitä pehmeämpi satula niin sitä huonompi se on pitkillä lenkeillä. Tottumattomaan perään sohva tietenkin sopii ja ehkä maastoon, mutta ei maantielle. Pehmeä satula hiertää aina vähän ja samoin paksu pehmuste housuissa. Lisäksi minua vähän ihmetyttää mitä hyötyä tuon SQlabin keinumisesta on. SQlabin innovaatiot ovat minun mielestäni disinnovaatioita. Joku sanoo, että innovaation vastakohta on imitaatio, mutta minä ajattelen että se on markkinakikkailu.

Tuossa tuota keinuntaa on selostettu.
    http://www.sq-lab.com/en/sqlaborator...l#.VXXLvlyqpHw
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Satula vaihtoon

Minä epäilisin vahvasti tuota väitettä ohuen pehmusteen tuntumisesta yhtä pehmeältä kuin muiden satuloiden paksummat pehmusteet. Jos pehmustetta on edes suunnilleen vertailukelpoinen määrä, se painuu kuitenkin kasaan siellä hanurin alla juuri sen verran kuin sen päällä oleva paino painaa sitä kasaan. Ja lopputulos on ainakin subjektiivisesti yhtä kova, tai pehmeä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Satulan juttu ei ole pehmeys vaan sopivuus.
    Hieno maalitolppien siirto.

Vailla minkäänlaista ivaa tai pilkkaa: jos satulallaan ei tule niin onnelliseksi ettei tarvitse koko ajan dissata jotain toista satulaa - tässä tapauksessa satulaa joka ei sattunut sopimaan sinulle tai jolla hyvin mahdollisesti et yksinkertaisesti osannut istua - niin uutta satulaa etsimään, mars!

Ensin sä väität jokseenkin virheellisesti ettei sqlab ole pehmeä. Kun sulle huomautetaan että se on kiistatta pehmeä ja sulle varmuuden vuoksi siteerataan pätkä valmistajan tuotekuvauksesta, sä siirrät maalitolppia ja alat pelata toisella pallolla eli alatkin puhumaan siitä että pehmeä ei ole hyvä ja esität tämän sqlabin huonona ominaisuutena. Jos et edes pysty päättämään onko joku satula kova vai pehmeä, miten voit kuvitella erottavasi aidon innovaation markkinakikkailusta?

PS se satula jolla mä tulen onnelliseksi ei ole eskuulabini (joka ei keinu) vaan esempeeni (jossa ei ole pehmustetta) ja tähän mä lainaan sun hymiötäs.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minä epäilisin vahvasti tuota väitettä ohuen pehmusteen tuntumisesta yhtä pehmeältä kuin muiden satuloiden paksummat pehmusteet. Jos pehmustetta on edes suunnilleen vertailukelpoinen määrä, se painuu kuitenkin kasaan siellä hanurin alla juuri sen verran kuin sen päällä oleva paino painaa sitä kasaan. Ja lopputulos on ainakin subjektiivisesti yhtä kova, tai pehmeä.
    Se on kieltämättä lähinnä pelkkää myyntipuhetta. Siteerasin sitä pelkästään todistaakseni että kyllä s-na siinä satulassa on pehmuste. Enkä mä tiedä ainuttakaan sellaista pehmustettua satulaa jota kovaan satulaan tottunut, pitkiin lenkkeihin tottunut ja kokenut ajaja kutsuisi kovaksi. (Epämukavaksi ehkä, muttei ikinä kovaksi tai edes yhtä kovaksi kuin joku pehmeään satulaan tottuneen mielestä kova satula.)

IncBuff Guest
    SQLabista on itketty ja jauhettu niin perhanasti ja monta sivua, että meinasin tilata mokoman testiin, mutta ei helvetti toihan maksaa toista sataa. Taidan ajella edelleenkin tolla 25 eskon Spoonilla.

Spoon on muuten pirun hyvä satula. Ilman pehmustehousujakin erinomaisen mukava.

IncBuff Guest
    On. Talvella ajelin vähän paksummilla talvihousuilla 3h lenkkejä Spoonilla ilman pehmusteita. Arkipyörässäkin on Spoon. Pitäisi kai ostaa ainakin yksi lisää. Joku tosin varmaan kohta esittää tutkimuksen ettei se voi olla hyvä.

Hannupulkkisen ja hänen katkerat kommenttinsa voisi huoletta bannia tästä ketjusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Hannupulkkisen ja hänen katkerat kommenttinsa voisi huoletta bannia tästä ketjusta.
    No kiitos! Anteeksi jos olen loukannut Sinua kommenteillani. Olen kyllä siinä uskossa, että jokainen saa olla ihan mitä mieltä tahansa ihan mistä tahansa pyöräilyvälineestä jos ei ui kenenkään liiveihin.
    Minä nyt poistun täältä ihan vapaaehtoisesti en siksi, että siihen olisi syytä vaan siksi, että olen jo kyllä kaiken sanonut.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Se olisi jo liioittelua. Sanan kuuluu olla vapaa ja Hannun kommenteissa on asiaa (kunhan suodattaa kieltämättä hieman patologiselta vaikuttavan SQlab-antipatian pois).

Sitä paitsi monen SQlabiinsa tyytyväisen on Hannua kiittäminen, sillä hän oli muistaakseni se joka vuosi sitten kaivoi esiin parhaan tarjoushinnan (joka oli jotain alle 50 euroa; omastani maksoin samoihin aikoihin melko tasan €60),

Spoonia saa puolestani kehua niin monen sivun verran kuin aihetta ja innostusta riittää. Nyt sen hinta näyttäisi olevan lähempänä kolmeakymppiä, mutta eihän elämänkumppania etsivä ensimmäiseksi hintalappua katso! Saatan itsekin tutustua tähän joskus aikaisemminkin kehuttuun satulaan, kunhan tallista ensin löytyy satulan vaihtoa vailla oleva pyörä.

Onko kokemusta miten Selle Itslia Max SLR gel flow vertautuu SLR Superflow:un? Siinä ja siinä ollaan et onko nykyinen gel flow hieman liian pehmeä pitkällä lenkillä.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Spoonia saa puolestani kehua niin monen sivun verran kuin aihetta ja innostusta riittää....
    Okei

Sinkulassa tuli tosiaan mukana ko. Chargen satula. Onhan se monivuotinen brittilehtien testivoittaja jo pitkältä ajalta, mutta koska hekin saksalaisten tapaan vetävät testeissä hieman kotiinpäin olen ollut tietystä uteliaisuudesta huolimatta hieman skeptinen.

Mutta nyt kun tuo joka tapauksessa tuli taloon olen kerrassaan ällistynyt. Satulahan oli heti kertaistumalla järkyttävän mukava. Ilman pehmustehousuja. Jotenkin epätodellista, sillä eihän halvalla ole tapana saada kuin kertäkäyttöpaskaa. Jotenkin ovat osuneet Chargella kultamunia munivaan hanheen tuon kanssa.

Vähintään kerran viikossa ajatuksiin hiipii satulanvaihto-operaatio, jotta muihinkin pyöriin Spoon. Ainakin sitä mukaa kun muuten menevät vaihtoon.

Vai mitenkäs toi Knife. Onko käytännössä sama penkki kevyempänä? Tuplahinta toki, mutta silti edullinen. Jollakin foorumilaisella oli muistaakseni tuollainen... Plussalla? Mielipiteitä?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Okei
    Vai mitenkäs toi Knife. Onko käytännössä sama penkki kevyempänä? Tuplahinta toki, mutta silti edullinen. Jollakin foorumilaisella oli muistaakseni tuollainen... Plussalla? Mielipiteitä?
    Mulla on tuollainen nykyään siinä Plugissa. Ei ole Spoonin veroinen mukavuudeltaan ja vaatii ehdottomasti pehmustehousut. Silti meinaa perse puutua pidemmällä lenkillä. Ostin juuri tuolla oletuksella, että se on Spoon kevyempänä. No ei ole.

noniinno Guest
    Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. Knife muuttuu paljon paremmaksi kun tilttaa kärkeä pari milliä alemmas vrt. Spoon. Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. Knife muuttuu paljon paremmaksi kun tilttaa kärkeä pari milliä alemmas vrt. Spoon. Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html
    sen verran pohojolaisverta löytyy, että pistetään veittä testiin. Kiitos linkkivinkistä.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    ...Ei ole Spoonin veroinen mukavuudeltaan ja vaatii ehdottomasti pehmustehousut. Silti meinaa perse puutua pidemmällä lenkillä. Ostin juuri tuolla oletuksella, että se on Spoon kevyempänä. No ei ole.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. .... Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html
    Oolrait, kiitokset. Harrastepyörissä pehmustepökät on aina jalassa joten Knife vois olla siltä osin ok. Käyttöpyörässä olkoon Spoon.

Toi Alltricksin hinta on mainio, sieltä vois muutenkin saaha paljon kaikkea tarpeellista alkavaan projektiin. Kiitto vinkistä.

edit: jaa kappas, Chargella olis vielä , paranneltu(?) Spoon. Alltrickisillä sitäkin. Ei tosin löydy Chargen sivuilta?
    JackOja muokkasi tätä : 09.06.2015 at 08.49

Olisko jotain Selle Italia Fliten muotoista, mutta pehmeämpää satulaa?

^
    Minulla on Selle Italia Flite Flow. En tiedä onko pehmeämpi vai kovempi kuin pelkkä Flite. Olen ollut oikein tyytyväinen siihen.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    edit: jaa kappas, Chargella olis vielä , paranneltu(?) Spoon. Alltrickisillä sitäkin. Ei tosin löydy Chargen sivuilta?
    Chargen satulat on nykyään Fabricin ja Scoopistakin löytyy kolmea leveys/kaarevuus versiota.

http://fabric.cc/shop/saddles/scoop/

sledgehammer Guest
    Heh, on kaksi satulaa, joita ei saa käsitellä negatiiviseen sävyyn, tai tulee itkua ja kitinää Ehdoton ykkönen on Brooks ja kakkosena tää SQlab. Kumpaakaan ei oo kyllä ollut (eikä varmaan tule), mutta hyvät satulat on silti löytyneet. Viimeinen löydös oli Specializedin sitero tri-pyörään. Se oli kertakaikkisen täydllinen omalle hanurille. Jopa niin hyvä, että harkitsen vahvasti samanlaisen ostoa maantiepyöräänkin. Ajan paljon alaotteelta, niin voisi olla kyllä hyvä. Ei paina, ei puudu, ei hankaa ja liikkumavaraa on ihan älyttömästi. Ajohousut tarrasivat hyvin pintaan kiinni niin, että siinä ei vahingossa liu'u mihinkään. http://www.specialized.com/us/en/ftb...les/sitero-pro

Fizikit ovat toimineet yleensä hyvin itselle, mutta tritone oli kyllä poikkeus. Se ei vaan millään istunut omaan hanuriin. Tuli ihan hiertymää ja muuta vaivaa. Liian leveä ja liian vähän liikkumavaraa. Siihen löytyi yksi hyvä asento, mutta sitä ei sitten muutettu mihinkään siitä.

Onko kenelläkään käyttökokemusta Specializedin uudesta Power satulasta? Kehutaan kovasti jos tykkää ajaa aggressiivisella ajoasennolla eli ilmeisesti alaotteella kunnon dropilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt on tullut kyllä vähän semmoinen "pitäkää tunkkinne" -fiilis nahkasatuloiden osalta. Ilmeisesti 175mm leveämpi satula on liika leveä koska takareidet alkaa ottaa kiinni, mutta toimivan nahkasatulan leveys mulle on vähintään 190mm. No, se on semmosta.

Siirryn tavallisiin satuloihin ja tarkemmin Terryn satuloihin. Ekan kerran kun kokeilin Brooks B17 niin koin semmosen ihanan pyllyhalin joka kuitenkin hävisi aika vikkelästi kun satula ajaantui sisään jonkinverran, koska metallikiskot alkoivat ottaa istuinluihin kiinni. Nykyinen Terry Figura toisaalta ei tunnu yhtään miltään. Ei hyvältä eikä huonolta. Tasan mitäänsanomaton satula. Siinä voi istua tuntikausia ilman mitään tuntemuksia missään. Onhan tuo Figura leveä kuin Fan, mutta ei onneksi liika leveä vaikuttaakseen poljentoon (se on kai 165mm leveä eli siinä rajoilla)

Toisaalta, jos sitä ei tunne niin kai se on sit hyvä.

Jos vilkaisette miltä se näyttää, niin kyseessä on aika muhkun näköinen satula, eli päddingiä näyttää olevan reilusti. Se päddinki on vaan tosi jämäkkää, eli pehmosatuloiden ongelmat loistaa poissaolollaan ainakin mun kohdalla. Ja mä oon kuitenkin aika painava kaveri.

Kevythän se ei ole, mutta ei satulan ehkä tarvitse ollakkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Nyt on tullut kyllä vähän semmoinen "pitäkää tunkkinne" -fiilis nahkasatuloiden osalta. Ilmeisesti 175mm leveämpi satula on liika leveä koska takareidet alkaa ottaa kiinni, mutta toimivan nahkasatulan leveys mulle on vähintään 190mm. No, se on semmosta.

Siirryn tavallisiin satuloihin ja tarkemmin Terryn satuloihin. Ekan kerran kun kokeilin Brooks B17 niin koin semmosen ihanan pyllyhalin joka kuitenkin hävisi aika vikkelästi kun satula ajaantui sisään jonkinverran, koska metallikiskot alkoivat ottaa istuinluihin kiinni.
    Mulla puolestaan Brooks muotoutuu yhä paremmin hanurille, joten mukavuudessa ei ole valittamista. Ihan uutena mulla otti kanssa reidet kiinni satulan sivuihin ja ihmettelin ettei tästä tule mitään. Sitten tajusin nostaa satulan takapäätä enemmän ylös, niin johan alkoi sujumaan.

Mutta nyt se hyväkäs on alkanut narisemaan kuin joku vanha hetekka. Onneksi sentään vain ylämäkeen runtatessa, tasaisella on ihan hiljainen. Jousitettu malli siis kyseessä. Sitten vielä kun sama narina vaiva on keskiössä ja ilmeisesti lukkopolkimetkin hiukan kitisee, niin jo on hiukan liikaa melua. Mutta onneksi kaikki tämä vain silloin kun pitää hiukan runtata. Tasaisella pyörittäessä ei kuulu kuin tuulen suhina.

Tietääkö joku kertoa selle italian SLR ja Flite mallien eroja??? Onko "pyöreydessä" suurta eroa? Nykyinen jakkara on speed needle, joka on aavistuksen kapea ja ehkä turhan pyöreä malliltaan. Kokeiltu on myös fizik arione 125mm, joka oli liian kapea. Tällä hetkellä suurin menohalujen viejä on just tuo satula....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Henge on kyllä huono, itse en pysty edes tuntia ajamaan. Ihan liian pehmeä ja pyöreä profiili.
    Huono? Pehmee? Pyöree? En tunnista satulaa noista, mikään ei passaa omiin kokemuksiin. Mun mielestä paras mitä ite kokeillu, oli hommattava uuteen pyörään samanlainen kun kerran oman berberin tollaseen oon totuttanut, ihan perus halpis Sport-versio. Sopivan flätti, pinta ei oo liukas eikä liian tahmanen, just sopivasti pehmustettu, ja hyvän näköinenkin vielä.

^^ Minulla on cyclossa Sellen Flite Flow. Se on ainakin leveämpi kuin tuo kokeilemasi Fizic Arione. En kyllä kuollaksenikaan enää muista tarkkoja mittoja, mutta ihan hyvin on leveyttä ja lisäksi tuo Flow, eli tuuletus/kevennysreikä keskellä. Kannattaa käydä kokeilemassa jossain jos mahdollista.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •