FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 111 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3301
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Avaat kierteistetyt päätyholkit ja vedät sen käsillä ulos.

  2. #3302
    Selvä, taisin vaan arastella voiman käyttöä.

  3. #3303
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Noniin nyt tarviis vinkkejä ja näkemystä.
    Pyöränä trekin f8 jossa jackalope kiekot.Alamäkeen kun teknisellä pätkällä antaa syöttöä enemmän niin pahimmissa patikoissa takakiekkoon tulee painaumia.Paineet olleet takana pääsääntöisesti 0,6-0,7 tuossa paukutuksessa.Toki paineita voi nostaa mutta ajo menee sitten pompotteluksi.

    Kysynkin että mikä kehä KESTÄÄ.Painoa saa tulla 100-200gr lisää mutta kestoakin pitää sitten tulla.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #3304
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Palionko kuski painaa ja onko ajotapa ns. kalustoa säälimätön vaiko kuvakirjamaisen smuutti? Millä renkaalla on tarkootus ajaa paukuttaa?

  5. #3305
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Laita 65mm carboonikiekko ja mahdollisimman leveä(iso) kumi. Kuulemma voittamaton yhdistelmä.
    Ja carbooniin ei tule painaumia.

    EDIT: Näin maallikkona arvelisin renkaan tilavuuden kasvattamisen auttavan?
    Ei olis kyllä eka kerta kun olen väärässä.

  6. #3306
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ajokamoineen 90kg. Ajotapa ei ole smuuthein muttei rankinkaan.Renkaista 4,2" on max joka menee tohon f8? Mites tuo vanteen leveys?Jackalopet on 82mm joten jos kaventaa,niin kestääkö paremmin?Mutta eikös tämä kavenna myös kumia?
    Brilleaux: ei tule carboniin denttejä ei,mutta crackkejä tulee ja se on sitten siinä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  7. #3307
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    F8:sia sen paremmin tuntematta, mites toi korkeussuuntainen mahtuminen? Jos tosiaankin kaventaa kiekkoa, menisikö sitten paksumpi kumi siten, että mahtuisi leveyssuunnasa ja olisi korkeampi profiililtaan, eli ei (ehkä) löis niin helpolla läpi..

  8. #3308
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Tuo mikä mahtuu Farleyhin taakse on vähän vaikea määritellä kun rengas valmistajat ilmoittaa koot vähän sinnepäin mutta 4.6 GC sopii kuulemma vielä pyörimään.

  9. #3309
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Missäpäin maata poluntukko seikkailee pääasiallisesti? PK seudulla on mahdollista koeponnistaa erilaisia kehäkumikomboja kun kontaktoi lajiin hörähtäneitä immeisiä.

  10. #3310
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Vaikuttaa lienee (paljonkin) renkaan rungon rakenne itsessään läpilyömiseen?
    Ja jotenkin mulla vaan on semmoinen kuva Polun tukon ajotavasta(eräänkin kuvan perusteella), että saattaa olla kestävä kalusto hakusessa.

    Ja kommenttini carboonista oli sitten "sori, en vaan malttanu"-linjaa...

  11. #3311
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Mulla on 65mm karpon kehä ja maxxis(siinä on muuten hyvä kylkikin) eikä se kovin herkästi mene vanteelle 0.5-0.7 paineilla, etes ns enduro erikoiskokeilla. Yhen kehän sain jo kyllä paskaks, en tiä missä. Mutta armoitettu sissikauppias antoi uuden takuuna samana päivänä kun vekin huomasin

  12. #3312
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Jos kestävää karbooni kiekkoa haluaa kannattaa Nextien valikoimasta ottaa se 50mm, painaa saman verran kuin 65mm mutta reunat on puolet vahvemmat vs. 65mm.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  13. #3313
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Shimaani: savossa pidän pesää. Loppu kuusta tulossa helsinkiin mutta julkisella joten liikkuminen rajoittunutta.

    Brilleaux sen tuossa kertoikin eli kestoa haussa.
    Ajotyyli:


    Tilat takahaarukassa:

    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #3314
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Alempi kuva chainstaystä jossa 10mm tilaa.

    Ja nähtävästi kun kerran sai lommon niin näyttää nyt tulevan melko herkästi. Vähän joka lenkin jälkeen saanut naputella.
    Polun tukko muokkasi tätä : 09.08.2015 at 21.31
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  15. #3315
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Jos pannaan ongelma kerralla kuntoon?

    http://foesracing.com/bikes/frames/foes-mutz/
    brilleaux muokkasi tätä : 10.08.2015 at 07.08 Syy: Poistin provoja :P

  16. #3316
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Takajarrulevy helisee ajossa. Sanoivat huollossa, että levy suora ja navassa ei väljää yms yms. No pyörä on käytännössä uusi, joten uskon huoltoa. Voiko olla, että noi 4.8" leveet jumbo jimit joustaa sen verran paljon, että levy sitten osuu aina välillä johonkin ? Ei heilu käsin kokeiltaessa, ei osu mihinkään kun kädellä pyörittää takarengasta. Mystistä vai yleistä ?


    Nyt kun helisevällä pyörällä on ajettu pahimmat alkukiimat pois, niin oli pieni hetki aikaa katsoa mikä sen helinän aiheuttaa. No pyörä oli kasattu fun-cornerilla väärin ja ihan pienellä korjauksella helinä hävisi. Takajarrusatulassa oli molemmat prikat laitettu satulan ja pultin kannan väliin molemmissa kiinnityspisteissä, vaikka oikea järjestys taitaa olla, että yksi prikka sinne ja toinen satulan ja reiän väliin, koska tällä pienellä muutoksella helinä hävisi. Olisi ehkä pitänyt tutkia vähän aikaisemmin, kun vika oli näinkin pieni, mutta kun piti vaan kaikki vapaa-aika päästä ajamaan.

  17. #3317
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    No ei todellakaan ollut mitään vikaa alkuperäisessä asennuksessa. Normaalisti Shimanon satulan alla ei pitäisi olla mitään prikkoja. Myös jarrulevyn kulutusjäljestä näkee, että satula on ollut oikealla korkeudella, jos nyt laitoit prikkoja alle – se on nyt liian korkealla.

    Satulan keskitys muuttuu aina kun kosket kiinnityspultteihin, eli eiköhän se satulan keskityksen muutos on vaikuttanut helinään.

  18. #3318
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Mulla muuten feltissä jää levyn sisäkehältä monta milliä kulumatta. Ulkokehältä taitaa mennä pala jopa ylikin. Prikkoja en ole havainnu satulan alla olevan. Takana siis enempi näin.

  19. #3319
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Nyt kun helisevällä pyörällä on ajettu pahimmat alkukiimat pois, niin oli pieni hetki aikaa katsoa mikä sen helinän aiheuttaa. No pyörä oli kasattu fun-cornerilla väärin ja ihan pienellä korjauksella helinä hävisi. Takajarrusatulassa oli molemmat prikat laitettu satulan ja pultin kannan väliin molemmissa kiinnityspisteissä, vaikka oikea järjestys taitaa olla, että yksi prikka sinne ja toinen satulan ja reiän väliin, koska tällä pienellä muutoksella helinä hävisi. Olisi ehkä pitänyt tutkia vähän aikaisemmin, kun vika oli näinkin pieni, mutta kun piti vaan kaikki vapaa-aika päästä ajamaan.
    Aivan oikein se on ollut kasattu. Satulan alle ei kuulu yhtään mitään.

  20. #3320
    noniinno Guest
    En tiedä onko väärä ketju, mutta tietääkö joku edullista hankintapaikkaa tai tarjousta Blutolle? Suunnittelin sorvata adapterit 135mm napaan ja jarrulevylle, mutta ensin täytyis saada jostain haarukka edullisesti.

  21. #3321
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    No onko sillä paljon väliä, jos se on nyt noin ja levy ei enää ota joka töyssyssä renkaan joustaessa satulaan kiinni ja jarru jarruttaa ihan normaalisti, eli ihan hyvin. Väärin korjattu, kun helinä hävisi ja jarrut toimii ? Levyn reuna siis otti tuonne satulan yläosaan aina kiinni, kun rengas jousti vähänkin. Ihmeen vähän tilaa siellä oli, mutta nyt sitä on enemmän ja kaikki toimii.

  22. #3322
    noniinno Guest
    ^Ei se rikki mene vaikka siellä prikka välissä onkin. Ihmettelen, miksi ylipäätään kaksi prikkaa satulan ja pultin väliin oli laitettu? Avideissahan on ne puolipallokuperakoveraprikat, mutta Shimpat läjätään yleensä "paljaalle". Muutenkin tuossa on aika erikoinen tuo jarrun kiinnitys..vai näenkö väärin..? Eli onko tuo kiinnitys yhdellä pultilla rungossa kiinni ja toinen pääty navan akselilla?
    noniinno muokkasi tätä : 11.08.2015 at 10.54

  23. #3323
    IncBuff Guest
    Kyllä mulla Shimanoissakin samanlaiset prikat kuin Avideissa 180mm levyjen kanssa. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ar-180mm-37435

    Tuossa sotanorsun tapauksessa voi tietenkin olla, että rungon postmountti ei ole ihan speksissä ja siksi satulan yläosa pääsee ottamaan kiinni levyyn.

  24. #3324
    noniinno Guest
    ^Ok, enpä olekaan Shimpan 180mm levyjen kanssa askarrellut kun tuntuu pysähtyvän pienemmälläkin.

  25. #3325
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Nuo puolipalloprikat on oltava tietyntyyppisen PM adapterin kanssa jarrusatulan päällä, koska pultti ei ole enää kohtisuorassa jarrusatulan kanssa. Ilman adapteria ei tule Shimanolla puolipalloprikkoja.

    Jarrusatulan ”pohja” ei ole tasainen, vaan pyöreä. Eli eniten tilaa jarrulevylle jää kun jarrulevy on satulan nähden aivan keskellä. Jos se on hiukan sivussa niin ottaa herkemmin satulaan kiinni. Jarrupalat ja männät taas on täysin mahdollista keskittää silloinkin, kun jarrulevy on reilusti sivussa… Eli jos jarrulevy on kauniisti jarrupalojen välissä, niin se ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että se on jarrusatulan keskellä.

  26. #3326
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^Ok, enpä olekaan Shimpan 180mm levyjen kanssa askarrellut kun tuntuu pysähtyvän pienemmälläkin.
    Joo on mullakin läskissä 160mm levyt ja kun tarkemmin miettii niin ei niissä mitään prikkoja ole. SyöteMTB:ssä tuntu kyllä parissa kohtaa, että ei tämä pysähdy, mutta ehkä se johtui siitä kelistä eikä levyistä.

    Keinuhepassa on sitten nuo 180 milliset.

  27. #3327
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Shimano 180mm levy ja jarru. IS rungossa Shimpan IS/PM adapterilla ei myöskään käytetä puolipalloja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #3328
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Mulla on Fatboyssä shimano zee jarrut 203mm levyillä. Pysähtyy oleellisesti paremmin kuin tektro vaijerijarruilla ja 180/160 levyillä..! :-)

  29. #3329
    mutanaama Guest
    Luulis ainakin

  30. #3330
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Tuo mikä mahtuu Farleyhin taakse on vähän vaikea määritellä kun rengas valmistajat ilmoittaa koot vähän sinnepäin mutta 4.6 GC sopii kuulemma vielä pyörimään.
    Onko tästä faktaa? Testattu jackalope kiekoilla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •